Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Rio 2011: Ceny na českém trhu od 229.980,- Kč

Na náš trh přichází třetí generace modelu Rio. Zde jsou české ceny a popis výbavy.
Zpět na článek
29. 8. 2011 16:07
neregistrovaný "SR20"
29. 8. 2011 15:55
neregistrovaný "SR20"
29. 8. 2011 20:53
29. 8. 2011 18:23
29. 8. 2011 18:49
29. 8. 2011 18:54
29. 8. 2011 18:56
29. 8. 2011 19:37
29. 8. 2011 20:39
30. 8. 2011 14:20
Avatar - strýček BOB
29. 8. 2011 15:28
Podojit se to musí...
Neupírám jim snahu...o pořádné kabaretní představení, korejský vozík v tesilu, s mechanickou klimou a pidi motůrkem za dvěstěpade :yes: O nejvyšší výbavě se ani zmiňovat nemusím, to jenom dokreslí celé to divadýlko. Pokud mě paměť neklame, tak za 380k Kč je FII TSI & DSG a to bude cena před slevou...

Tak držím palce Kia >:D :yes:
Rozbalit vlákno
21
29. 8. 2011 16:02
Re: Podojit se to musí...
Po DSG netúži každý. Výbavy sú porovnateľné, KIA ponúka Al disky 16", Škoda 15". Väčšia kabína a 7-ročná záruka tiež niečo zavážia. U nás je nasadiť cenovú latku na úroveň Škody možno trochu odvážne, pragmatickejší západ však má iné priority. Značka tu nehrá rolu a v tom prípade je Rio asi lepšou alternatívou.
29. 8. 2011 16:05
Re: Podojit se to musí...
tak tak.. :yes:
29. 8. 2011 16:03
Re: Podojit se to musí...
na rozdiel od FII ale KIA aj vyzera ako auto a nie ako chodiaca zehlaicka strejdo BLBe.. A pokial sa nemylim, je 230K menej ako 380K pred slevou a o to v tejto kategorii aut aj ide.
neregistrovaný "SR20"
29. 8. 2011 16:07
Re: Podojit se to musí...
Naco mu odpovedas? Napise sprostost a vyvolava flame, ignoruj ho.
Avatar - Typhoon
29. 8. 2011 16:56
Re: Podojit se to musí...
Fandi, ale zůstaň člověkem...
Ceny jsou, myslím, stanoveny, vzhledem k výbavě, na úroveň ostatním modelům v této kategorii. Aź na ten zážehový motor 1,4 CVVT: 80 kW při 6.300 ot./min. a krouťák 137 Nm/4.200ot/min..
Zlatý 1.2TSI od koncernu!
29. 8. 2011 20:01
Re: Podojit se to musí...
Porovnávaj porovnateľné.
29. 8. 2011 16:08
Re: Podojit se to musí...
Stréc opět nezklamal.. FII je v interiéru přinejlepším průměr, kecy o pidi-motůrku jsou úsměvné, když jediný benzin co běžná Fabia nabízí je 1.2, zatímco TSI bude po 100 - 150 t tak nějak před "smrtí" (malé motory s turbem), tak atmosféra poběží směle dál. To, že FII má v r. 2011 4 bagy, snad ani nemá cenu zmiňovat. Co se týká spotřeby, tak 1.2 TSI je na tom pod zátěží jako 1.8 atmo od Hondy, takže kde je skutečná výhoda tohoto motoru? Pouze zátah v nízkých otáčkách, ale co do ekonomiky provozu se dobře udělané atmosféře nevyrovná.
Avatar - Typhoon
29. 8. 2011 17:06
Re: Podojit se to musí...
Pane Finlande, pochopil jste někdy, proč má diesel nižší spotřebu a vyšší životnost než klasické atmo? Kromě vyšší účinnosti že se nemusí tolik vytáčet. Proč asi jdou všechny automobilky i u benzínu do přímovstřiku a turba? Nejspíš kvůli nízké spotřebě a zachování síly motoru, jak si to zákazníci žádají. Protože z klasického atma se už víc nedostane.
Vy si opravdu myslíte, že technici od VW jsou tak blbí, aby pustili do světa motor, který má po 150.000 km těsně před smrtí? To jste opravdu tak málo zkušený?
Pane, Vy neznáte mapu!
29. 8. 2011 17:57
Re: Podojit se to musí...
Všechny automobilky rozhodně ne, např. Hyundai/Kia, GM,(Chevrolet), Mazda, Mitsubishi, Toyota, Subaru a tuším Mercedes ne, budeme-li se bavit o benzinových motorech, BMW už od atmosfér upustilo úplně, což je tak trochu škoda, protože např. 3.0 R6 byl skvělý motor.

Pokud vím, tak o dieselu vůbec nebyla řeč, samozřejmě, diesel má nižší spotřebu už kvůli tomu, že motor nejlépe pracuje v částečném zatížení a má nižší využitelné spektrum otáček. Samozřejmě, existují diesely, které se dají vytáčet i do 5.000 ot/min.(např. od BMW), ale který normálně myslící člověk by to u dieselu dělal? O dieselových atmosférách, (pokud jste je měl na mysli), jsem neřekl ani slovo, protože dny atmosférických dieselů, které nežraly, ale nejely, jsou díky bohu, pryč.

Při správném zacházení byla 1.9 TDI - PD spolehlivý motor, jemuž se (co se spolehlivosti týká nedá moc co vytknout), kultivovaností ale jednoznačně pokulhává, to třeba 2.0 TDI - PD 103 kw už je na tom se spolehlivostí daleko hůře. Co se týká těch motorů, tak už z principu, motor, který je "dopovaný" turbem či turby, vydrží nižší km nájezd než klasická atmosféra.

Opravdu si myslíte, že lidé tyhle malé downsizované motory chtějí? Hlavní důvod jejich existence jsou emise Co2, nic jiného. To, že jak Japonci tak Korejci umí postavit slušnou atmosféru a přitom splnit evropské normy Co2 bez toho, aby do aut cpali malé oturbené motory, je jen jejich umění. On by to ten koncern (a nejen ten) samozřejmě uměl taky, ale byl by jaksi nesmysl zahodit motory, za jejichž vývoj jste utratil několik mld. Euro. Mně je prostě atmosféra bližší, nikomu ji nenutím, ale když někdo jako Bob plácá nesmysly hraničící s demagogií, tak mám pocit, že bych mohl vyjádřit svůj názor.
Avatar - Typhoon
29. 8. 2011 20:06
Re: Podojit se to musí...
Srovnáním s dieslem jsem chtěl nastínit jistou podobnost: dostatečný výkon již v nižších otáčkách a tudíž běžný provoz s o dost nižšími otáčkami, než u klasického atmo. Tzn. nižší opotřebení a tím delší životnost motoru. Co se týká pumpy a turba, pracuje se zde s mnohem nižšími tlaky, takže to by neměl být taky problém.
Samozřejmě je jasné, že k takovýmto řešením jsou EU-automobilky donuceny legislativou, leckdo by rád jezdil třílitrovým šestiválcem, nicméně, až bude stát litr naturalu 50 Kč, budeme za nízkou spotřebu rádi.
29. 8. 2011 20:21
Re: Podojit se to musí...
No a pamatuješ také výdrž atmo dieslů.Tak jistě víš že vydržely o dost více než turbodiesly,menší tlaky,menší opotřebení.
U benzínu není důvod,aby to bylo jiné.Benzín má navíc vyšší teplotu spalin.
Jinak slušné atmobenzíny nemají problém vydržet to co turbodiesl.Turbobenzín?
Avatar - Typhoon
29. 8. 2011 20:41
Re: Podojit se to musí...
Tyto diskuze o výdrži vyřeší spolehlivě až čas,nicméně jsem přesvědčen o tom, že by VW-Gruppe nepustil do série motor, co by nic nevydržel.
Avatar - Katikakus
29. 8. 2011 23:30
Re: Podojit se to musí...
Konkretne o 1.2TSI se doctes dost uz ted.
30. 8. 2011 08:21
Re: Podojit se to musí...
Tak kamarad půjčil Leona 1.2 TSI a ten žral 9 litru. To bylo ale překvapení.
29. 8. 2011 18:25
Re: Podojit se to musí...
Proc jdou do primovstikua turba? Myslim, ze to vidite velmi zjednodusene. Jak uz bylo receno, je to z velke casti kvuli emisim CO2 a narizeni Evropske unie. Pro Vasi predstavu, od roku 2012 se bude za kazdy g/cm2 CO2 nad 130g/cm2 platit pokuta €95 (cca 2300 Kč) s vyjimkou prvnich tri, kde je pokuta nizsi. 130g/cm2 odpovida zhruba spotrebe 5,6 litru na 100 km.

A protoze ty turba maji pri "uzasne" nastavene evropske metodice mereni velmi nizkou spotrebu, je jasne, ze se na evropsky trh budou tlacit ta auta, ktera maji papirove nizkou spotrebu. A to jsou turbomotory, kterym proste tato norma svedci (to, ze ne vzdy odpovida praxi, je uz vec jina).

Takze kdyz nam pred tremi lety BMW 330i zralo 9,3 litru, bylo vse v poradku. Dneska by to byla pokuta cca 86g/cm2*95 = 8170 Euro, tj. 196 tisic korun :-) Proto 330i dostala turbo, papirova spotreba je 7,4, pokuta jen 42g/cm2*95 = 3990 Euro, tj. 96 tisic... A takto bychom mohli pokracovat dale. Treba start-stop system. Nikdo to nechce, ale ve meste to snizi spotrebu o vice nez litr, v kombinaci se to projevi usporou pres pul litru, to mame 12g/cm2 a usetrili jsme 1140 Euro, auto muze byt o 27 tisic levnejsi :-)
29. 8. 2011 19:25
Re: Podojit se to musí...
Každopádně nelze ani opomenout, že se s turbomotorem mnohem příjemněji jezdí než s atmo. Zrovna tak můžu Finlandovi odpovědět, ano lidé tyhle malé downsizované motory fakt chtějí... Je to právě kvůli lineárnímu zátahu a jisté lehkosti běhu. Jinak souhlas, že za vším hledejme ekomagory, ale je fakt, že malý turbobenzín není žádná extra novinka, jen se VW podařilo zrealizovat velkovýrobu a tudíž cenovou dostupnost těchto jednotek a tím, dle mého názoru, zase posunuli autoprůmysl o kousek dál. Spekulace o životnosti bych ponechal na praktickou zkušenost. Každopádně motorů TSI už zcela jistě pár miliónů jezdí a že by se něco alarmujícího dělo...?
29. 8. 2011 20:37
Re: Podojit se to musí...
Zda se s turbem jezdi prijemneji nebo ne, to uz je zalezitosti konkretniho motoru (a ne jeho typu). S mnoha auty jsem nejezdil, takze nemohu delat nejake dalekosahle zavery, ale osobne se mi zatim jezdilo lepe s atmosferami. Umim si vsak predstavit, ze bych si koupil turbobenzin (napr. 1,6 v novem Focusu).
29. 8. 2011 20:42
Re: Podojit se to musí...
Já mám názor VELMI podobný, zatím mám zkušenost jen s atmosférami, ale říká se, že turbo-benzin se svým projevem do města moc nehodí, tak nevím.
29. 8. 2011 20:51
Re: Podojit se to musí...
Takže aby sis jako nepochybný znalec doplnil svůj široký rozhled o konstrukcích spal.motorů,tak ti posílám odkaz
[odkaz]
[odkaz]
kde zjistíš, kdo začal sériově jako první vyrábět zážehové motory s přímým vstřikem paliva,tehdy ještě bez turba, označené zkratkou "GDI". Nepochybně to byl výrobce z EU,že... Kecy o EU jsou směšné a dokládají "reálnou znalost konstrukcí pisálků".
V prvním odkaze je i historie vývoje přímého vstřiku.
Avatar - Katikakus
29. 8. 2011 19:16
Re: Podojit se to musí...
Odpoved je jednoducha - kvuli emisim a nesmyslnym zakonum nuticim vyrobce tyto emise snizovat. Tam hledej pricinu v downsizingu.
29. 8. 2011 20:03
Re: Podojit se to musí...
Chceš tvrdiť to, čo ešte poriadne nevedia ani sami škodováci...
neregistrovaný "SR20"
29. 8. 2011 15:55
Dost odvazne.
Celkom odvazne ceny.
No ale za auto so sirkou a razvorom Golfa, celkom dobre.
Rozbalit vlákno
7
29. 8. 2011 16:02
Re: Dost odvazne.
na rozdiel od FII ale KIA aj vyzera ako auto a nie ako chodiaca zehlaicka strejdo BLBe.. A pokial sa nemylim, je 230K menej ako 380K pred slevou a o to v tejto kategorii aut aj ide.
29. 8. 2011 16:03
Re: Dost odvazne.
Nechcel si to dať pod iný príspevok?
Avatar - Typhoon
29. 8. 2011 17:10
Re: Dost odvazne.
Chlapi, používejte diakritiku! Pak tam čtu něco o zápalce, což nedává v kontextu smysl.
29. 8. 2011 20:04
Re: Dost odvazne.
Nečítaš román, čítaš obyčajnú diskusiu pod článkom, kto chce, pochopí. ;-)
Avatar - Typhoon
29. 8. 2011 20:09
Re: Dost odvazne.
Nakonec jsem to zvládnul. :-)
29. 8. 2011 20:53
Re: Dost odvazne.
Přesnější je snůšku nesmyslů,ale to je fuk :-!
29. 8. 2011 16:23
Oproti starej Rio je pokrok obrovský ...
Určite sa Rio rýchlo prepracuje do čelných miest malých aút, ale pre konzervatívnu časť motoristov bude najlepšia, najlacnejšia atď. Škoda a tak si FII svoje postavenie jednotky určite ešte dlho podrží a to bez ohľadu na cenu, výbavu a techniku ...
Rozbalit vlákno
0
29. 8. 2011 17:24
Ofenziva korejců
No, ačkoliv jsem nebyl velký fanda korejských vozů, musím uznat, že evropským autům začínají čím dál více zatápět. Co si vzpomínám, tak první začala kia se ceedem. Sportage a nyní nové rio taky pěkná auta. Huyndai má i30, ix35 (no, ty se mi moc nelíbí), ale nová elantra, veloster a i40 jsou opět parádní auta. A chevrolet se svým cruzem a novým aveem také nezůstavají moc pozadu...
Francouze a Italy už snad i předběhli, z vozidel pro běžný lid jsou v čele naštěstí stále VW ( hlavně polo, golf, passat a tiguan) a Ford (fiesta, focus, mondeo, kuga) a Škoda (fabie, octavie, superb, yetti)
Uvidíme, jak tento souboj značek dopadne v horizontu 5ti let.
Rozbalit vlákno
17
29. 8. 2011 17:33
Re: Ofenziva korejců
Kia, Chevrolet, Hyundai, VW, Škoda a Ford - máš z čeho vybírat. Nejlepším jen to nejlepší. Teď už odpadli Frantíci a Taloši. Kdo bude další ? Zkus nám poradit.
29. 8. 2011 17:39
Re: Ofenziva korejců
Ještě před pár lety bych ti poradil, dnes myslím při objektivním hodnocení každá rada drahá :-) A možná, že i testeři z tohoto serveru mají občas hlavu zamotanou...
29. 8. 2011 17:59
Re: Ofenziva korejců
Já bych tipnul jako vítěze VW. Momentálně likviduje francouzké výrobce přímo ve Francii. Nejlevnější Golf o 5 000,- Eur levnější než základní Mégane. To nemůže Renault přežít. :'-(
29. 8. 2011 18:23
Re: Ofenziva korejců
O 5.000 Euro levnější než základní Mégane? To se ti Francouzi dočista zbláznili, ještě když ví jakou má Renault díky své "kvalitě" pověst? Ono to bude i tím, že to je jedna z mála automobilek, kterou vlastní stát, (nebo v ní má majoritní podíl). Chtělo by to privatizaci, potom by se logicky snížila cena a zvýšila kvalita, pokud by chtěli, aby značka přežila.
29. 8. 2011 18:34
Re: Ofenziva korejců
Trochu jsi se zasekl v čase - s kvalitou i s tím podílem státu. >:-[]
29. 8. 2011 18:50
Re: Ofenziva korejců
Moje chyba, nevěděl jsem, ani tak by ale Mégane nebyl mou volbou. Vlastně žádný z Francouzů.
29. 8. 2011 19:10
Re: Ofenziva korejců
A zkusil si někdy nějakýho francouze? Pokud ne, tak se k nim moc nevyjadřuj ;-) Vše je dávno jinde, jak jízdní vlastnosti, tak i kvalita se dost zvedla. Renault nijak nebráním, raději PSA...
29. 8. 2011 19:23
Re: Ofenziva korejců
Uznávám, P508 i C5, C6 jisté kvality mají a vyzkoušel bych je rád, nicméně i tak bych (kdybych měl takové finance) zvolil Accord Tourer. Vím, nejsem objektivní-).
29. 8. 2011 19:36
Re: Ofenziva korejců
jj máš asi pravdu, je to tvůj názor a já ho respektuji ;-) Já nejsem tak vyhraněnej, mám doma OII FL a P5008, do Japonce nebo Korejce se mi zatím moc nechce... >:D
29. 8. 2011 19:49
Re: Ofenziva korejců
5008 je prý na MPV slušně řidičsky zábavná, C-MAX Tě neoslovil? Mně na Accordu láká ta 2.4 i-VTEC.
29. 8. 2011 19:56
Re: Ofenziva korejců
Jj je super, jezdí parádně, mám ho s motorem 1.6THP 156k, můžeš se mrknout na mojeauto.cz a přečíst si krátkou recenzi. Dostal jsem na něj super cenu, C-max je pro mě uvnitř malej ;-)
29. 8. 2011 20:00
Re: Ofenziva korejců
To se nedivím, že jezdí pěkně, to je ten motor, jenž vzešel ze spolupráce BMW a PSA.
30. 8. 2011 07:48
Re: Ofenziva korejců
Možná by jsi i ty měl Renault vyzkoušet. >:-[] 5008 je určitě lepší než Picasso. Teď už ti z frantíku zbývá jen to nejlepší - Scenic.
29. 8. 2011 20:29
Re: Ofenziva korejců
Hadej, komu patri VW...
31. 8. 2011 09:15
Re: Ofenziva korejců
Je pravda, že 5000 euro je děsivý rozdíl (zvlášť u značek ležících na opačné straně mainstreamu), na druhou stranu Renault si toto počínání doma může dovolit... Stačí se kouknout na tabulku prodejů ve Francii, defakto žádný výrobce domácí automobilky neohrožuje (a to včetně VW)... Jinak je pravda, že VW má silnou pozici, která nadále nabývá na síle, ale odhadovat dnes vítěze mezi tak silnou konkurencí, navíc v průmyslu, kde se může poměr sil deametrálně změnit během 5 let, je téměř věštění z koule...
31. 8. 2011 09:04
Re: Ofenziva korejců
Já bych Francouze ještě příliš neodepisoval, vždyť 207 i Clio jsou již dost dlouho na trhu a až nástupci ukážou, jak mohou být tyto modely konkurenceschopné. Tudíž jediným porovnávatelným modelem je C3, která se dle mého soudu dost povedla (o čemž svědčí i "prémiová verze" DS3)... U Fiatu je situace trochu složitější. Punto je na trhu taktéž už dlouho, ale vzhledem k celkové situaci Fiatu těžko říct, jak to dopadne... Každopádně Fiat by nutně potřeboval, aby se nová Panda (stejně jako Punto) povedly...
29. 8. 2011 20:05
Re: Ofenziva korejců
Prečo našťastie VW? Vlastníš nejaké akcie?
29. 8. 2011 18:23
RIO BRAVO
Klid, klid, klid, Je úsměvné, jak s každým novým modelem se na diskusích od KOKO dozvídáme, jak to (euro)korejská produkce natírá tradičním výrobcům z Evropy.

Jakoby ti evropští tradiční výrobci snad přestali vyrábět.
Jakoby neexistovaly kvalitativní třídy
Jakoby tu KOKO například neviděli novou tvář Renaultu (Twingo)
Jakoby tu KOKO například nevnímali doslovnou technickou a designovou nadstavbu VW POLO.

Designově shrňme - evropská produkce je stále o patro výše, a to i modely, které netvoří designový vrchol. Ať už vezmeme do úvahy Fiat, Renault, Citroen či Peugeot, o Fordu, Opelu a koncernuVW nemluvě, pak každá z těchto automobilek umí pro naše voči opravdové designové skvosty. Pravdou také ovšem je, že všichni (s výjimkou Dacie) reprezentují mainstream. A právě v této rovině velebme jak Kiu tak Hyundai, neboť právě oni (spolu s Dacií) poskytují alternativu, rozšiřují kvalitativní nabídku.

Jsme-li ve velikostní třídě subkompakt, pak věc je tu poměrně přehledná, technickou, designovou špičku tvoří prémiové modely - AUDI A1, MINI. Za nimi v závěsu do toho tvrdě buší supermainstream v podobě VW POLO (absolutně v komplexu nejlepší nabídka třídy) , dále pak to nejlepší z mainstreamu - Fiesta, Fabia, a pokračuje to dále přers DS3 až... až právě k lowendu, zde aktuálně reprezentovaného horním riem.

Garážově tedy věc nestojí tak, zda se Rio vyrovná Ibize či nikoliv, garážově to stojí tak, že tu jsou lidé, že tu jsou jezdci, kteří jezdí v subkompaktech prémii, pak jsou tu ti, kteří jezdí výhradně supermainstream, mainstream, a jak naznačuji shora, jsou tu i ti, kteří jezdí lowend.

Nezbývá, než se zaměřit na tu garáž. No, myslím že věc je dnes zcela jasná - absolutním vrcholem subkompaktní třídy je pětidveřové VW POLO, pro třídní fajnšmekry pak POLO v mutaci GTI. S národním akcentem lze samozřejmě doporučit stále nejprogresivnější designový počin třídy, a sice naší Fabii. A do třetice, s velmi silným akcentem na design pak Peugeot 207, doslova nádherný vůz, který nestárne. Tíhneš-li ke koňaku, pak samozřejmě Citroen C3 či DS3...

Osobně je mi přes to všechno, co tu na zdejších diskusích čítávám za onanistické kokohorory zdejší diskusní náklonnost našich slovenských diskusních kolegů ke Kii velmi sympatická. Jde z toho velké poznání, jde z toho pravda o tom, jak je potřebné moci se ztotožňovat se "svou" národní značkou. Žel, na rozdíl od nás, naším slovenským kolegům nezbývá, než tak trochu tančit na cizí garáži...

Co se týká výskytu korejských aut na silnicích západní Evropy, tam myslím najdeme nejvýmluvnější a nejrealističtější výpověď. Ne snad, že bych tu chtěl vzpomínat legendární úvahu jednoho našeho kolegy, že síla korejských aut dosahuje razance produkce Bentleye, neboť obě produkce dosahují na uvedených silnicích obdobného výskytu... naopak, chci tím naznačit, že Evropa má stále co nabídnout. Zejména těm, kteří si mohou dovolit vybírat...

BRAVWO POLO :yes:
Rozbalit vlákno
17
29. 8. 2011 18:39
Re: Źeby problémy s očami : ).
Nástup "kórejcov" je na cestách úplne evidentný a nevidí to len kto nechce, prípadne v tom horšom prípade ... kto je slepý ...

Samozrejme, že v "záľahe" nášho prestarnutého vozového parku je podiel kórejcov malý, ale určite pôjdu do šrotu skôr staré európske vozy ako nové kórejské ...

Fábia je v rámci koncernu lowcost - tam nie je čo riešiť .... to už vyriešil VW ...
29. 8. 2011 18:52
Re: Źeby problémy s očami : ).
:yes: Souhlas, rozhodně nemám problém s KIA, navíc otázka je, jak dalece jsou tahle v Evropě navržená a v Evropě vyráběná auta korejská....nakonec přelepení znaku na volantu a na masce neudělá z Dodge Fiata, nicméně je skutečně pravda, že tvrdit, že tradiční evropští výrobci nemají co nabídnout nebo že za Korejci zaostávají je totální nesmysl. Stejně tak ono porovnávání těch cen v základních výbavách. Jinak, u příspěvků některých tebou označovaných kolegů v diskuzi bych chtěl poznamenat, že to není jenom o tom, co kdo má v té garáži, ale taky o tom, v jakém okruhu se kolem té garáže pohybuje. Pro někoho je svět okresné mesto, jiný se podívá i občas do ciziny a pak si o té automobilové Evropě udělá trochu jiný obrázek, než na základě sobotní návstěvy v onom okresnom meste.

Česká republika (a Slovensko už vůbec ne) není pupek světa a etalon z hlediska prodejů a skladby vozového parku a když si vezmu skutečně zásadní a významné trhy (Německo, Francie, UK), tak tam vidím, jaká je váha evropských a neevropských aut a taky - co dneska evropské auto vlastně je a také co není.
29. 8. 2011 19:07
Re: Źeby problémy s očami : ).
Staci se podivat na globalni prodeje treba VW a Hyundai-Kia v roce 2010. VW prodal celosvetove asi dvojnasobek (6mil vs 3mil).Co to znamena? Ze Korejci jedou nahoru a ukrajuji vetsi a vetsi podil na trhu. Rozhodne uz davno nejsou k smichu.
29. 8. 2011 19:00
Re: Źeby problémy s očami : ).
Tak částečně bych s tebou souhlasil, Evropa rozhodně není mrtvá. V případě, že bych v téhle kategorii vybíral, tak se nejdřív podívám na Polo, Fabii, P207, Fiestu, Corsu a teprve pak na Rio - srovnám motory/výbavu/ceny a rozhodnu... ;-)
Avatar - Starfighter
29. 8. 2011 20:13
Re: Źeby problémy s očami : ).
:yes:
29. 8. 2011 20:15
Re: Źeby problémy s očami : ).
Technická a dizajnová nadstavba Pola.....díky, schuti som sa zasmial. Čo sa týka dizajnu, kórejci svojským spôsobom, ale viditeľne šlapú na päty celek európskej reprezentácii.

A1 a Mini nepočítaj, to nie sú bežné triedy. Sme medzi mainstreamovou produkciou. Čiže páve to Polo, Ibiza, Fiesta, Clio, C3, 207, Fabia, GP... Všetci na jednej štartovacej čiare v súboji o zákazníka. Nikto nie je extra hore, a nikto zvlášť nestráca. Všetci sú dobrí.

Slováci tancujú na cudzích garážach....zvrat hodný básnika. Akurát tá smutná pravda bude v inom, totiž že značka, pretože nie je naša, už toľko neznamená. Na autá pozeráme pragmatickejším pohľadom, z ktorého vyplýva, že ani Škoda, ani jej tútor VW nie sú so žiadnym modelom stredom automobilového vesmíru. Sú len jednou z možností.

Hovorí sa, koho chlieb ješ, toho pieseň spievaj. ;-)
Avatar - "Brňák"
29. 8. 2011 21:48
Re: Źeby problémy s očami : ).
"Žel, na rozdíl od nás, naším slovenským kolegům nezbývá, než tak trochu tančit na cizí garáži..." :yes: >:-[]
29. 8. 2011 22:44
Re: Źeby problémy s očami : ).
Ulevil jsi si? Škoda je asi tak česká, jako je Kia slovenská. Neříkám, že díky VW Škoda nedělá kvalitnější vozy, ale druhá strana mince je, že český kapitál nevlastní nic, (už i Benzina patří Polákům), jsme jen levnou montovnou.
Avatar - GM.rja
29. 8. 2011 22:45
Re: Źeby problémy s očami : ).
To musí být strašný život s touto hlavou :*)
Polo je průměrně kvalitní auto za nadprůměrně vysokou cenu, s kraťoučkou zárukou (rychle od toho ruce pryč, než se to pose.e) a s neurčitým designem - bez nápadu, bez duše, bez tvaru - prostě hrouda bláta.

VW Polo :no:
Avatar - Starfighter
29. 8. 2011 23:42
Re: Źeby problémy s očami : ).
Ona "kraťoučká" záruka u VW je ve skutečnosti úplně stejná, ne-li delší jako u KIA. Sedmiletá záruka je podmíněna autorizovaným servisem a nevztahuje se rozhodně na na všechno. Ale to jsi nám zapomněl jaksi dodat, že ;-) Protože u cílové skupiny lidí korejských aut asi sedmiletý pravidelný autorizovaný servis vzhledem k cenám hrozit nebude...
30. 8. 2011 00:50
Re: Źeby problémy s očami : ).
Tyto "řeči" i po několika letech, během nichž jsme si na delší záruku postupně u většiny značek zvykli, jsou úžasné. Napadlo tě někdy, že jsou i lidé, kupci nových vozů, kteří servisují v autorizovaných servisech a pro svůj klid si klidně něco připlatí? Mám příklad v rodině, člověk s nájezdem přes 100tkm ročně, který si koupil poměrně drahé, velké SUV právě kvůli záruce (5 let bez omezení km). O případném prodeji, pokud je záruka přenosná, ani nemluvě. A pokud se záruky chceš dobrovolně zbavit, je to tvá svobodná volba. Ne, "kraťoučká" záruka VW věru není stejná, to je opravdu demagogie.
Avatar - Katikakus
30. 8. 2011 06:50
Re: Źeby problémy s očami : ).
Zaruka neni podminena navstevou autorizovaneho servisu. Potvrdil to i reditel KIA CR, jedine, co je potreba dodrzet je seznam predepsanych ukonu.

Ceny jsou srovnatelne s jinymi znackami - ano, prazsky servis KIA bude zrejme drazsi ne skodovacky nekde v Horni Dolni, ale to same plati samozrejme i obracene. Jinak prohlidka po 30 000 km cca 4000 Kc. V cene je zahrnuta vymena olejove naplne, takze olej tvori podstatnou cast teto castky.

Zaruka se nevztahuje na baterku a napln klimatizace. Ostatne precist si to muzes tady: [odkaz]
30. 8. 2011 07:38
Re: Źeby problémy s očami : ).
Samozřejmě, je to tak. Já bych ale dodal, že rozumný člověk dá po dobu základní životnosti auta (to není totéž, co záruční doba) stejně přednost značkovému servisu (= jistěže tomu z nich, který si vyzkouší jako kvalitní). Škudlit na novém autě zrovna na servisu je podobně hloupé šetření jako koupit si na audinu nejlacinější zimní gumy někde v marketu nebo jeté z frcu. A pokud jde o logiku, že dva jsou vlastně delší než sedm, určitě s ní Starfighter výborně pochodí doma ;-)
Avatar - Katikakus
30. 8. 2011 08:34
Re: Źeby problémy s očami : ).
Trefils to presne, patriku - rozumny clovek to tak samozrejme udela. :yes:
Podobna moudra, jako napsal Starfighter nejcasteji lezou z lidi, kteri zadne auto nikdy nemeli, prip. jezdi 15-20 letou ojetinou, u ktere samozrejme navsteva autorizovaneho servisu nedava smysl. To je ovsem uplne jina situace, nez v pripade noveho vozu.
Ja myslim, ze casem prozrou...
30. 8. 2011 09:08
Re: Źeby problémy s očami : ).
:yes:
30. 8. 2011 08:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 8. 2011 23:39
Re: Źeby problémy s očami : ).
:yes: Hlavně za poslední 2 věty. Kdo není omezenej rozpočtem, tak si bohatě vystačí s nabídkou z Evropy. V 90 % nabídne to, co zákazník v Evropě požaduje (zbylých 10% zabrousí do Japonska nebo USA).
29. 8. 2011 18:49
citroen C4
No vzhledem k tomu, že dobře vybavená C4 se vejde taky pod 300 táců tak bych asi volil tu C4.
Rozbalit vlákno
6
29. 8. 2011 18:54
Re: citroen C4
Nějak tak. A to to RIO ošklivé auto není, ale C4 je někde jinde a to i ve vztahu k přímé konkurenci - Cee´du.
29. 8. 2011 18:56
Re: citroen C4
Taky mám ten pocit, že ceny Ria jsou tam trošku mimo mísu. Za stejné peníze, kolem CZK 300k (základ za 229k nemá smysl) se dájí sehnat auta o kategorii výš a to právě C4 nebo třeba i Megane a také koncernový Ceed 1.6 CVVT Sport a i30 1.6CVVT Trikolor exclusive, tedy ve slušný výbavě ... hmmm >:D
29. 8. 2011 19:28
Re: citroen C4
Ty ceny, (aspoň u většiny výbav a motorizací), budou k jednání, jako je tomu ostatně u všech značek, snad kromě německé trojky (Audi, BMW, Mercedes) a Lexusu, Infiniti či Jaguaru. To jsou ale značky trochu jiné cenové kategorie-)
29. 8. 2011 19:37
Re: citroen C4
JJ smlouvat se musí všude, bez toho kupovat auto nejde, jelikož tě všude jinak oholí >:D
29. 8. 2011 20:39
Re: citroen C4
Jenom k tomu jednání - u BMW jsou poměrně vstřícní :-) .... u Mercedesu ne, Audi je tak nějak trochu mimo můj obzor.
31. 8. 2011 09:32
Re: citroen C4
Ale ceny blízké nižší střední třídě není problémem jen Ria, je to problém celého segmentu malých vozů... Osobně bych u Ria zvolil základní motor s výbavou Edition 1, která obsahuje vše potřebné a zároveň se ještě udržuje v rozumných cenových mezích (239tis.)...
Avatar - Guttalax
30. 8. 2011 14:20
ryjo
;-) Takže ceny nezklamaly. Zařadili je mezi běžná auta.Ale jestli tohle má nějak ohromit nadejbože ohrozit. Tak si myslím ,že až taková darda to nebude. :-!
Rozbalit vlákno
0