Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Garáž Auto.cz Kia Rio 1,4 CVVT – Co vás zajímá?

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Štika v rybníce Fabie nastoupila k týdennímu testu. Poraďte, na co bychom se měli zaměřit?

Vypadá to, že Kia chce za každou cenu zopakovat úspěch Cee'du i ve třídě malých vozů.

První krátký kontakt, jízdní dojmy i několik set městských kilometrů za volantem našeho modrého Ria to potvrzují.

Společnost nám dělá úvodní provedení Edition 1 Pro s "normálním" rozměrem kol, do nichž jsou obuty pneumatiky 185/65 R15.

Podvozek v této konfiguraci patří k nejsilnějším stránkám malé Kie. Je velmi blízko evropské špičce segmentu, Rio s ním je současně hravé, ale taky dobře zvládá špatné cesty a tlumení děr.

Velmi dospělé rozměry (rozchod, rozvor) si za jízdy neustále uvědomujeme, Rio si říká o rychlejší průjezdy zatáček, jako nikdy před tím.

Čtrnáctistovka s 80 kW a 137 Nm by měla být optimální volbou i pro náročnějšího zákazníka tohoto segmentu. V městské a příměstské praxi je temperament krocen dlouhými převody. Na dálnici se hodí stále ještě neobvyklý šestý rychlostní stupeň, motor Ria tak ve 130 km/h pracuje v 3500 min-1.

Designově i dílensky povedený interiér patří k větším v segmentu, problémy s místem nemají ani dospělí na zadních místech. Působivý vnější design se ale uvnitř a zejména na zadních místech projevuje potemnělou atmosférou a omezeným výhledem skrze nízká boční okna.

Městské pojížďky odhalily velmi špatnou přehlednost karoserie. Ostře řezané nárazníky lakované v barvě karoserie jsou krásné, ale odhadnout kde Rio začíná a kde končí není při parkovacích manévrech jednoduché.

Další postřehy najdete v připravovaném testu. Vaše otázky k tomuto konkrétnímu vozidlu zodpovíme v diskusi pod tímto článkem nebo v testu.

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Avatar - BatoNR
12. 9. 2011 09:58
Re: Otazky zo zivota
Vdaka za odpovede.
Avatar - Starfighter
11. 9. 2011 23:21
Re: Dotazy
Velmi děkuji za Vaše odpovědi a poznatky :-)
11. 9. 2011 19:30
CVVT
Trpí ta 80 kW jednačtyřka stejným neduhem, kterým trpěly předfaceliftové modely Ceedu. Při přeřazování zůstává motor docela dlouho "viset" v otáčkách a u nižších stupňů i samovolné přidávání plynu?
11. 9. 2011 15:18
Re: Otazky zo zivota
Ad 1) Nezaznamenali jsme.
Ad 2) Nezaznamenali jsme.
Ad 3) Spotřeba se zapnutou klimatizací je stále o necelý litr vyšší než bez ní. Nejmenší dosaženou hodnotu máme 4,8 l/100 km (cca 90 km/h), nejvyšší asi 8 l/100 km po městě. Dálniční provoz mezi 130 a 150 km/h lze zajet pod 8 l/100 km.

Ad 4) Ano, výměna zárovek v zadních svítlnách jedině po demontáži zvenku, je to ale jen pár šroubů, neměl by to být zásadní problém.

Ad 5) Nezapnutý bezpečnostní pás je signalizován po rozjezdu, tedy standardně jako u evropských aut. Čidlo v sedadle spolujezdce znamená, že na sedadle nesmíte mít odloženu ani běžnou tašku, pokud máte, připomínač začne pípat.

Ad 6) Na první pohled vypadají, že aktivní nejsou, ještě to však prověříme.

Ad 7) Ano, vzadu jsou 3 tříbodové pásy, každý má svůj zámek, který je určen pouze danému pásu.

Ad 8) Ano, pokud bych hledal auto velikosti Fabie, Kia Rio 1,4 CVVT by byla jistě v užší množině vybíraných aut.
11. 9. 2011 10:48
Re: svetlá
Ano, to by bylo jistě zajímavé srovnání, ale bohužel pro něj nejsme zařízení/dostatečně vybavení.