TEST Garáž Auto.cz Kia Rio 1,4 CVVT – Co vás zajímá?
Vypadá to, že Kia chce za každou cenu zopakovat úspěch Cee'du i ve třídě malých vozů.
První krátký kontakt, jízdní dojmy i několik set městských kilometrů za volantem našeho modrého Ria to potvrzují.
Společnost nám dělá úvodní provedení Edition 1 Pro s "normálním" rozměrem kol, do nichž jsou obuty pneumatiky 185/65 R15.
Podvozek v této konfiguraci patří k nejsilnějším stránkám malé Kie. Je velmi blízko evropské špičce segmentu, Rio s ním je současně hravé, ale taky dobře zvládá špatné cesty a tlumení děr.
Velmi dospělé rozměry (rozchod, rozvor) si za jízdy neustále uvědomujeme, Rio si říká o rychlejší průjezdy zatáček, jako nikdy před tím.
Čtrnáctistovka s 80 kW a 137 Nm by měla být optimální volbou i pro náročnějšího zákazníka tohoto segmentu. V městské a příměstské praxi je temperament krocen dlouhými převody. Na dálnici se hodí stále ještě neobvyklý šestý rychlostní stupeň, motor Ria tak ve 130 km/h pracuje v 3500 min-1.
Designově i dílensky povedený interiér patří k větším v segmentu, problémy s místem nemají ani dospělí na zadních místech. Působivý vnější design se ale uvnitř a zejména na zadních místech projevuje potemnělou atmosférou a omezeným výhledem skrze nízká boční okna.
Městské pojížďky odhalily velmi špatnou přehlednost karoserie. Ostře řezané nárazníky lakované v barvě karoserie jsou krásné, ale odhadnout kde Rio začíná a kde končí není při parkovacích manévrech jednoduché.
Další postřehy najdete v připravovaném testu. Vaše otázky k tomuto konkrétnímu vozidlu zodpovíme v diskusi pod tímto článkem nebo v testu.