Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Garáž Auto.cz Kia Rio 1,4 CVVT – Co vás zajímá?

Štika v rybníce Fabie nastoupila k týdennímu testu. Poraďte, na co bychom se měli zaměřit?
Zpět na článek
9. 9. 2011 10:14
9. 9. 2011 10:19
11. 9. 2011 23:21
9. 9. 2011 10:43
10. 9. 2011 13:55
neregistrovaný "RayBan"
11. 9. 2011 00:06
11. 9. 2011 19:30
11. 9. 2011 21:39
neregistrovaný "zulyk"
9. 9. 2011 10:14
Supervision
Mna by velmi zaujimal rozdiel medzi obycajnou palubnou doskou a Supervision. Vsade sa pise o super vision ale priame porovnanie som nevidel a tak neviem vobec ako vypada ani jeden, lebo na fotkach bol skoro vzdy len jeden typ "kaplicky".
PS: vidim ze vase auto nema teplomer chladiacej kvapaliny.-toto je tiez ten rozdiel medzi klasikou a SV?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Katikakus
9. 9. 2011 10:25
Re: Supervision
Supervision vypada takhle: [odkaz]

Pridava teplomer chladici kapaliny a Supervision displej uprostred.
9. 9. 2011 19:17
Re: Supervision
dakujem za info :-)
Avatar - Starfighter
9. 9. 2011 10:19
Dotazy
Dobrý den redakci, chtěl bych se zeptat na:

1) Jak moc se má ostrá lišta ráda s řidičovým kolenem [odkaz] ?
2) Zpětná vazba ve volantu, citlivost řízení a rychlost vracení se volantu do středové polohy?
3) Kvalita dílenského zpracování?
Rozbalit vlákno
2
11. 9. 2011 10:27
Re: Dotazy
Ad 1) Řidičovo koleno není utiskováno v žádném směru. Horizontální hrana (vlevo od klávesy A/C) je dost vysoko, levá hrana středové konzoly je zase příliš nízko na to, aby mohla komfort pravé nohy ohrozit. Šířka interiéru je ve výši loktů i v oblasti dolních končetin dostatečná, nepohodlí v tomto směru nehrozí.

Ad 2) Od řízení zázraky nečekejte. Na druhou stranu se nemá v dnešní době a v rámci segmentu za co stydět. Má příjemně přímý převod, při parkování jsou ovladací síly malé, což může v nižších rychlostech hlavně Řidičům překážet. Na dálnici je auto stabilní, drží přímý směr, posilovač tuhne. Dojem z řízení Ria je lepší než v Cee'du.

Proti prvním předsériovým dojmům [odkaz] je naladění řízení zásadně přepracované.

Ad 3) Na autě jsme nenašli zásadní problémy v dílenském zpracování. Přístrojová deska i celý interiér působí robustně, odolně a překvapivě kvalitně. Za jízdy nic nevrže (auto má najeto 3000 km).
Avatar - Starfighter
11. 9. 2011 23:21
Re: Dotazy
Velmi děkuji za Vaše odpovědi a poznatky :-)
9. 9. 2011 10:23
Dordrý den, otázky:
1. Jak zvládá "kvalitu" našich silnic?
2. Jaká je hladina hluku při 130 na 6. stupeň?
3. Zvládne na 6. stupeň dalniční soupání?

Děkuji.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Katikakus
9. 9. 2011 10:30
Re: Dordrý den, otázky:
Na 1. otazku uz mas odpoved v clanku. ;-)

"Podvozek v této konfiguraci patří k nejsilnějším stránkám malé Kie. Je velmi blízko evropské špičce segmentu, Rio s ním je současně hravé, ale taky dobře zvládá špatné cesty a tlumení děr."
11. 9. 2011 10:39
Re: Dordrý den, otázky:
Ad 1) Rio na pneumatikách 185/65 R15 zvládá české silnice, včetně dálnice D1 překvapivě dobře. Dojmy mají blízko k Fabii nebo Polu. Je dobře čitelné, reaguje rychle na pokyny ke změně směru, ale zůstává přitom komfortní, zvládá tlumit většinu nerovností, včetně dálničních rolet. Luxusní pětimetrová limuzína to pochopitelně není, ale proti tomu, co předvádí některá auta z nižší střední je na tom Rio velmi dobře.

Ad 2) Ve 130 km/h se otáčky pohybují mezi 3500 a 3700 ot./min (náš vůz nemá tempomat). Motor zaniká v okolním hluku (hlavně aerodynamickém, částečně od kol) a není proto rozhodně dominantní. S ohledem na jízdní pohodlí (viz bod 1) si dokážeme představit Rio 1,4 CVVT v roli rodinného vozu, který jezdí i dlouhé vzdálenosti, aniž byste to odnesli na zdraví nebo únavě.

Ad 3) Šestka je dost těžká a tak ta největší dálniční stoupání (na D1 asi na dvou místech) motor ve 130 km/h nezvládne bez ztráty rychlosti. Ostatní stoupání lze na šestku absolvovat. Na rovině dokonce na šestku budete i zrychlovat, když se dostanete někam ke 145 km/h bude se motor cítit dokonce lépe než ve 130 km/h, není problém udržovat cestovní rychlost 150 km/h.
9. 9. 2011 10:43
svetlá
Zaujímalo by ma porovnanie svetiel s predchodcom, resp. s fabiou, polom, cliom, ...
Rozbalit vlákno
1
11. 9. 2011 10:48
Re: svetlá
Ano, to by bylo jistě zajímavé srovnání, ale bohužel pro něj nejsme zařízení/dostatečně vybavení.
9. 9. 2011 13:58
První jízdní dojmy
V úterý odpoledne jsem se byl svézt s R. 1,25/Edition 1 Pro, najeto cca 450 km, osazení 2 osoby cca celkem 190 kg, trasa cca 6 km,z toho zhruba půl okresní asfaltka záplaty a díry.
Doposud vlastním Oct. I./ TDi 81 kW, Elegance, kterou bych vzhledem k stáří vozu (2002) rád vyměnil za vůz segmentu B i proto, že jezdím maximálně ve dvou osobách.
Dojmy:
- vůz skutečně nadprůměrně zpracován ( slícování dílů, lak, materiály, zvuk dveří !!!) a to i pod kapotou - subjektivně lépe než též zkoušená Fiesta a většina nižších výbav Fábií
- mimořádně prostorný vevnitř jak na šířku (např. Fabia o 8 cm užší), měřím 182 cm/105 kg a nenarážel jsem kolenem ani na střední tunel ani na hranu přístrojovky, sedadla velká a vysoká s dobrým bočním vedením, tak díky rozvoru (Fabia kratší o 12, Fiesta o 8 cm) i na délku. Pokud jsem si sedl za sebe, tak vzadu více místa než ve zmiňované Oct.
- motor 1,25 šel sice dobře odspodu, ale dle mně tak pro toho, kdo jezdí po městě a někdy si vyjimečně odskočí trochu dál a to i s přihlédnutím k jeho syrovosti, neboť R. je těžší než obě zmiňovaná F. Bohužel dle zkušeností z ceedu ani 1,4 není žádný "zábavný" motor (ala škodovácký TSI nehledíc na jeho neustálé problémy) , který by "šel odspodu" a je potřeba ho točit a točit..., což u ceedu s 5 kv, při lehce svižné jízdě byl problém se dostat pod 8 l...
- nadprůměrně dobré jízdní vlastnosti i na hodně špatných silnicích bohužel ale jen s minimální odezvou do volantu bez progresivního tuhnutí, řazení na úrovni škodovky!!!
Jinak dobrý test v SM 36 s malým nesouhlasem - plast na zadní straně sedadel vidím jako přednost zabraňující tlaku kolenem na řidičova záda a také "hadr" v kufru není horší než v mé Oct.
Otázky:
- skutečná spotřeba motoru 1,4 po delším období reálného provozu
- resp. zda se neobjeví silnější motor - aspoň 1,6 benzín nebo nafta
- skutečná dostupnost vozu na zdejším trhu
Rozbalit vlákno
2
9. 9. 2011 14:10
Re: První jízdní dojmy
Dík za dojmy.To řazení jsem psal u Picanta,takže je s ním stejné. :yes:
9. 9. 2011 14:28
Re: První jízdní dojmy
Příští rok bude v Riu 1.2 T-GDI s výkonem okolo +- 130 koní.
9. 9. 2011 15:45
Parkovací senzor, cena na Slovensku
Dobrý den,
pro mě je u auta s takto postavenou karoserií docela důležité, aby auto bylo vybaveno parkovacím senzorem. Ovšem podle oficiálního ceníku Kia, není možné originální parkovací senzor získat žádným jiným způsobem, než tak, že si zaplatím za nejdražší verzi výbavy Exclusive. To se ale dostaneme s cenou do úplně jiné třídy... Parkovací senzor zkrátka nelze objednat zvlášť, ani v nějakém balíku výbav. Jediná možnost jak mít na autě parkovací senzor je ta, že Vám jej v prodejně Kia namontují, ale už se nejedná o originál z výroby, do auta už bude někdo muset zasáhnout, na přístrojce se Vám objeví menší krabička s diodami, zkrátku už to není ono...
Další postřeh při studování ceníku je takový, ža auto se vyplatí koupit na Slovensku, kde za stejnou cenu dostanu více vybavy. Balíky příplatkové výbavy tam mají daleko lépe poskládané, za stejnou cenu budu mít oproti autu koupenému v ČR navíc: výškové repro (tzn. 6xrepro), originál parkovací sezor, přístrojovou desku Supervision, tempomat.
A to už je docela zajímavý bonus oproti ČR.
Rozbalit vlákno
1
9. 9. 2011 16:10
Re: Parkovací senzor, cena na Slovensku
Až na to,že ty balíky máš až v té nejvyšší výbavě.Jinak souhlas.
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2011 21:16
dnes som ho videl v nakupnom centre, pekne cervene
krasne auto, siroke blatniky krasne svetla aj predne aj zadne , masivny predok, krasny interier, uspech je myslim zaruceny :yes:

skvele zaruky a aj motory a dizajn :yes:

skoro som spadol z noh ked som rio zbadal ;-) skutocna lahodka, vw polo vedla nej vyzera ako chudobny pribuzny ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Nerez
9. 9. 2011 23:33
Re: dnes som ho videl v nakupnom centre, pekne cervene
A Ferrari vedle něj bledne také viď? Běž už s těma ódama na Koreu někam jinam, je to ohrané :no:
neregistrovaný "RayBan"
10. 9. 2011 13:55
Kam zmizel článek
Kia Rio vs Fabia vs Polo Co koupit ? Proč byl stažen ?
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
11. 9. 2011 10:15
Re: Kam zmizel článek
Článek zmizel jen dočasně, protože jsme museli reagovat na konkurenční server, který přišel s jízdními dojmy VW Up!, které byly u nás již připraveny. Nemohli jsme tedy vyčkávat s jeho zveřejněním a upřednostnili stažení jiného zajímavého tématu, o němž víme, že je unikátním dílem redakce Auto.cz.

Srovnání Rio-Fabia-Polo je již zveřejněno: [odkaz]
Avatar - BatoNR
10. 9. 2011 22:43
Otazky zo zivota
som spokojny majitel Kia Rio 1,4 rv 2008. Nemam typicke otazky, ale su to trochu specificke otazky, ktore vyplyvaju z konkretnych skusenosti. Mozno sa bude zdat, ze som s mojim autom nespokojny, ale prave naopak som velmi spokojny a kupil by som si ho opet. Tieto otazky dole su pre mna len malickosti.

1) odstranili uz vo vyrobe neustale klepotanie operadiel zadnych sedaciek?
Da sa to odsranit doma tym ze izolacnou paskou oblepite uchyty v mieste zapadnutia kotviaceho haku operadla.

2) odstranili uz vo vyrobe "praskanie/pukanie" vodicovej sedacky?

3) klima vs spotreba vs udaj vyrobcu
Ja sa k priemernej spotrebe vyrobcu priblizim iba s vypnutou klimou. Inak je o necely liter vyssia. Aj teraz je cislo v katalogu bez klimy a na vyslovene uspornu jazdu (jazda na "dieslove otacky" s benzinom a vysoky prevod stupen)?

4) este stale sa musi pri vymene ziaroviek zadneho svetla sroubovakom odmontovat cely plastovy kryt zadneho svetla alebo sa ziarovky vymienaju uz z priestoru kufra?

5) signalizacia nastartovaneho motora - nezapnuteho bezp. pasu.
V mojom pipa stale (skoro 2 min) bez ohladu na ci vozidlo stoji, je v pohybe dopredu alebo dozadu, dvere vodica otorene alebo zatvorene... Proste piiiiiiipa to stale pokial nepnem bezp pas vodica. Pipanie sa da vypnut tym, ze 3(aleb 2x?) krat po sebe vypnem a zapnem bezp pas, vtedy prestane blikat kontrolka na pristrojovej doske a uz ani nepipa.

6) opierky hlav v predu su "aktivne" alebo iba "opierky" ?
Moj rocnik ma "opierky aktivne" rocniky od cca 2009 (vratane vozidiel pred faceliftom) mali uz iba "opierky." Zacalo to tymi modelmi, co mali vzadu bubny namiesto kotucov.

7) bezpecnostne pasy na zadnych sedadlach su este stale spravene tak, ze su sparovane?
Vysvetlim: stredny bezp pas a pravy zadny pas su navzajom neni kompatibilne. Teda stredny musite strcit do jeho vlastnej zasuvky a pravy zadny tiez do svojej zasuvky. Totiz tazko sa vysvetluje konkretnemu pasazierovi ze "to pcha do zlej dierky"

8) pre toho kto bude testovat: "Kupili by ste si konkretne to auto, ktore testujete?"

Vdaka za odpovede.
Rozbalit vlákno
2
11. 9. 2011 15:18
Re: Otazky zo zivota
Ad 1) Nezaznamenali jsme.
Ad 2) Nezaznamenali jsme.
Ad 3) Spotřeba se zapnutou klimatizací je stále o necelý litr vyšší než bez ní. Nejmenší dosaženou hodnotu máme 4,8 l/100 km (cca 90 km/h), nejvyšší asi 8 l/100 km po městě. Dálniční provoz mezi 130 a 150 km/h lze zajet pod 8 l/100 km.

Ad 4) Ano, výměna zárovek v zadních svítlnách jedině po demontáži zvenku, je to ale jen pár šroubů, neměl by to být zásadní problém.

Ad 5) Nezapnutý bezpečnostní pás je signalizován po rozjezdu, tedy standardně jako u evropských aut. Čidlo v sedadle spolujezdce znamená, že na sedadle nesmíte mít odloženu ani běžnou tašku, pokud máte, připomínač začne pípat.

Ad 6) Na první pohled vypadají, že aktivní nejsou, ještě to však prověříme.

Ad 7) Ano, vzadu jsou 3 tříbodové pásy, každý má svůj zámek, který je určen pouze danému pásu.

Ad 8) Ano, pokud bych hledal auto velikosti Fabie, Kia Rio 1,4 CVVT by byla jistě v užší množině vybíraných aut.
Avatar - BatoNR
12. 9. 2011 09:58
Re: Otazky zo zivota
Vdaka za odpovede.
Avatar - Ham.
11. 9. 2011 00:06
Otázka - brzdy
Brzdí nový model lépe než současné modely? V zahraničních měřeních třeba Picanto nedokázalo zastavit ze 100 km/h na suchu dříve než na 42 m což je docela zoufalé, přitom konkurenci stačí kratší dráha dokonce i za mokra, dtto staré Rio.
Rozbalit vlákno
1
11. 9. 2011 10:43
Re: Otázka - brzdy
Exaktní měření jsme neprováděli, ale z odezvy na sešlápnutí brzdového pedálu nemáme špatný pocit, brzdy se dobře ovládají ve městě při popojíždění i na dálnici při zpomalování z vysokých rychlostí.
11. 9. 2011 19:30
CVVT
Trpí ta 80 kW jednačtyřka stejným neduhem, kterým trpěly předfaceliftové modely Ceedu. Při přeřazování zůstává motor docela dlouho "viset" v otáčkách a u nižších stupňů i samovolné přidávání plynu?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "zulyk"
11. 9. 2011 21:39
Re: CVVT
ono sa to po fl zmenilo?