Kia Rio sedan: Třetí karosářská verze míří do Evropy
V roce 2011 představila Kia malý sedan K2 určený primárně pro čínský trh, který se s označením Rio prodává i v USA. Po třech letech tento automobil zamířil do Evropy, a to pod názvem Rio sedan. Jako první se tohoto modelu dočkali zákazníci ve Španělsku.
Oproti hatchbacku se design Ria sedan liší, a to nejen hrbem na zádi. Obě provedení mají totiž odlišný přední nárazník. Úzká maska chladiče a tvary hlavních světlometů zůstaly stejné.
Sedan je dlouhý 4,37 metru, proti pětidveřovému hatchbacku je tak o 325 milimetrů delší. Zavazadelník nabízí objem 389 litrů, což je proti pětidveřovému Riu nárůst o výrazných 101 litrů.
Na španělském trhu je Rio sedan k dispozici se dvěma zážehovými motory, které jsou známé již z hatchbacku. Základem je šestnáctiventilový 1.25 CVVT s výkonem 63 kW, nad ním stojí 1.4 CVVT s 80 kW. Menší motor spolupracuje s pětistupňovým manuálem, větší je kombinován se šestistupňovým manuálem, nebo čtyřstupňovým automatem.
Zákazníci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy. Základní Concept disponuje šesti airbagy, asistentem pro rozjíždění do kopce, elektricky ovládanými a vyhřívanými zrcátky, elektrickým stahováním oken, klimatizací nebo rádiem. Drive přidává hliníková kola, světelný a dešťový senzor nebo kožený volant.
Současná, třetí generace Kie Rio se prodává od roku 2011. Na českém trhu je vůz k dispozici se čtyřmi motory, vedle 1.25 CVVT a 1.4 CVVT jsou v nabídce dva turbodiesely – tříválec 1.1 CRDi (55 kW a 170 N.m) a čtyřválec 1.4 CRDi (66 kW a 220 N.m).