Kia Motors prožívá v Evropě z hlediska prodejů mimořádně úspěšné období. Od ledna 2010 přichází navíc se silným prodejním nástrojem. 7 let záruky Kia se nyní nově vztahuje na všechny modely prodané v Evropě!
Často dokazujú "experti", že sa to neoplatí, lebo "treba chodiť do drahého značkového servisu". Zrejme im nedochádza, že môžu chodiť kde chcú, akurát budú bez záruky.
Každý normálny motorista však obetuje tú "strašnú" sumu na značkový servis, ako platbu za najakú porúchanú súčšiastku v záruke. Každý kto vie narátať do päť si rýchlo spočíta, že cena toho "drahého" servisu je oproti cenám ND zanedbateľná ...
Okrem toho už končí éra "univerzálnych" servisov a jednoducho treba auto zveriť špecialistom a nie samoukom ... Určite sú i kvalitné neznačkové servisy, ale tie už musia mať slušné vybavenie a jednoducho nemôžu byť lacné - určite nie niekoľkokrát lacnejšie ako značkové servisy.
Kdybys tu servisni knizku v ruce nekdy mel, tak nemuzes neco podobneho napsat. Ono, clovek nepotrebuje ani servisni knizku, zarucni podminky i s vyjimkami jsou na webu.
7 let je na komplet pohonne ustroji, takze motor, prevodovka, poloosi atd.
Takze 7 let plati i na vstrikovace.
Jinak se staci podivat sem: [odkaz] - 5 let/150 000 km je na CELE vozidlo. Vyjimkou jsou pouze baterie a napln klimatizace, kde je zaruka 24 mesicu.
Tyčky stabilizátora vymenené po 2 a pol roku bez problémov ...
Tlmiče mi menili tiež po dvoch rokoch - dokonca 2 x - nakoniec to neboli tlmiče : ( ...ale vymenili a vždy sa snažili.
Určite závisí od konkrétneho servisu, ale ja nemám s reklamáciami žiadny problém ....ochota je vždy, akurát pri tých tlmičoch sa chlapci netrafili (ozýval sa kovový zvuk pri stlačení na doraz) a chybu nezistili... Auto bolo plne funkčné, len ma to rozčuľovalo. Nakoniec to zmizlo samo od seba : ).
KIA Carnival pokud vim kraluje chvostu statistik ADAC/TUV. Ty ovsem se spolehlivosti maji jen pramalo spolecneho. Coz ovsem nemeni nic na faktu, ze majitele Carnivalu na servisni prohlidky jezdi nepripraveni a delaji tak tomuto modelu medvedi sluzbu.
V nemecku je veľa štatistík. O tom, či si si auto vyumýval zvonku, zvnútra, alebo ti to servis urobil ak si bol v značkovom ( a ten opraví aj sebemenšie poškodenie laku, aby si mal záruku na prehrdzavenie ), hovorí štatistika TUV, z neznámeho dôvodu známejšia v ČR a SR ako iná podobná DEKRA. A aby sa auto do tej štatistiky dostalo, musí samo prísť na kontrolu a z nej samo i odísť. A čo vlastne obnáša kontrola TUV sa dočítaš v AUTOBILD SPEZIAL TUV REPORT 2010 1/2010. A keď auto z nejakej príčiny nechce ďalej ísť a je jedno či je to TOYOTA spoľahlivo stojaca v garáži a jazdiaca len v sobotu na nákup ( lebo v nedeľu je zatvorené ) alebo niečo nemecké služobné jazdiace denne, to sa dočítaš v ADAC Pannenstatistik. No a ADAC a TUV by skrížil len Mičurin a TY. Tak šup na net, až vieš, o čom píšeš. Aj keď ani ADAC nie je úplne zodpovedajúca skutočnosti, lebo v rámci mobility niektoré automobilky poskytujú servis aj v prípade poruchy a do štatistiky sa dostane len ten prípad, keĎ zasahuje žltý anjel ADAC.
Ano popsal jsi to pomerne presne. A prave kvuli tvemu poslednimu odstavci nadale tvrdim, ze ani ADAC nema s realnou spolehlivosti moc spolecneho. Vsechny nemecke automobilky maji vlastni asistencni sluzbu, takze do statistik ADAC se dostane jen male procento realne porouchanych vozidel, Micurine. ;-)
Mám z toho takový nemilý pocit, že jediným (a vzhl. k automobilce velmi prozíravým krokem) úmyslem je zajistit si, aby všechny vozy prodané u dané značky navštěvovaly značkový servis po delší dobu. Takže vlastně celkově to bude pro automobilku/prodejce znamenat zvýšení tržeb. A zákazník je za to ještě vděčný. Tomu říkám zabít 2 mouchy 1 ranou!
Takže jediným výsledkem podle mě bude, že budete místo 2-3 let jezdit 7 let jak tupá ovce do předraženého značkového servisu a když se vám nedej bože po 6. roce zadře motor/vysype převodovka, tak vás v servise pošlou do pr že jste neschopné vemena co neumí řídit a že jste si to způsobili sami :-( . nebo se bude jednat o běžné opotřebení. Cest, jak neuznat reklamaci je vždycky mnoho. A když je problém s jejich uznáváním i v zákonné 2leté lhůtě, tak si podle mě jedině tupá ovce může držet ilize o 7leté záruce.
Ovsemze to prinasi znacce dalsi penize v podobe servisu. Ale uprimne - ty bys s modernim autem plnym elektroniky jel do neznackoveho servisu? Ja ne, nikdy jsem to se svymi vozy neudelal a pokud bych jednou snad zmenil nazor, tak bych jel do kvalitniho, dobre vybaveneho servisu, kde budou ceny za sluzby srovnatelne s tim znackovym. Ale sverit auto nejakemu garaznikovi? Jo, u Favorita nebo Feldy to chapu, ale moderni vuz nikdy.
Když jde o mechaniku, proč ne. Na výměnu oleje, destiček, filtrů atd. nepotřebuješ žádnou diagnostiku... A když přijde nějaká závažná porucha, pak pokud to není modelový případ, kdy poruchu odhalí diagnostika, tak ve značkovém servisu začíná hra na postupné vyměňování jednotlivých dílů... Bohužel. Kdysi jsem si taky myslel, že značkový servis = vyšší kvalita. neříkám, že garážník je všelék, to ne. I tam jsou žabaři, jenže garážník dělá sám na sebe a už z principu když na to bude *rát, tak si časem pokazí pověst a budde mít po vtákách. V autorizáku tahle motivace prakticky chybí...
Přesně tak. Většina dobrých servisáků je soukromých. Pokud je opravdu šikovnej, tak si vydělá mnohonásobně víc sám než když bude dělat třeba v servisu u Renaultu (ikdyž práce by tam měl stejně, ne-li víc >:D )
Stačí se podívat na hodinové sazby autorizovaných servisů... Olej a filtry si zručnější člověk vymění doma na dvorku. A má jistotu, že mu tam na rozdíl od některých autorizáků nenechali 1/3 starého oleje...
Za péči o vůz bych si rád připlatil. Jenže připlácet za to, že mi v autorizáku zas něco ** se mi fakt nechce :-!
Jistě, docela mne udivuje, že se mnohdy u různých garáží povalují mrkay takovýho svinstva, když to lidi můžou bezplatně odevzdat ve sběrném dvoře. Stejně jako starý pneumatiky. :-!
Za pneumatiky jsem nikdy neplatil (ani za jiný odpad), tedy člověk musí uvést, že jde o soukromou osobu, nikoli firmu. Kdybych to vzal a firmu, zaplatím za to. Aspoň u nás má člověk právo na 4 ks pneu/rok zdarma a i obyčejný harampádí mu taky vezmou. Naposledy na můj dotaz, kolik jsem dlužen, mi chlapík řekl, jste občan města a za odpady platíte, toto máte zdarma.
Přesně tak. Pokud má vaše město smlouvu s daným sběrným místem, tak až na stavební suť a radioaktivní odpad >:D se nic neplatí. Lidi jsou prostě jen hovada. Alespoň tak to chodí u nás.
Souhlasím s tím, že není problém vyměnit si náplně doma, což doporučuji dělat hlavně kvůli tomu, že si je člověk jist, co si tam dal, a že to uděla pořádně, ale s těma pneu nevím, ve sběrným dvoře za barákem jsem za sadu zaplatil 120Kč :-( A to jsem to na ně zkoušel s tím, že su odsud...
Tak to tam máte pěkné vychcánky. V Plzni jsem do sběrného dvora odvezl všechno možné od staré lednice přes staré PC a vysavač až po ty ojeté gumy a nikdy po mně nechtěli vidět ani občanku. Jen u vysavače se ptali, jestli ještě funguje...
Můj kamarád servisman si bere za hodinu 400-600 Kč. Dle náročnosti práce. Když vezmu, že výměnu oleje má za půl hodiny, sám je schopen dodat jakékoli náhradní díly v ceně bez DPH, tak si myslím, že pro běžného člověka se starým autem, co už není v záruce, není co řešit. Počítám, že na takové běžné Fabii/Felicii by za 1200 udělal výměnu i s materiálem a ještě by mu zbylo.
Mimochodem, pokud znáš někoho v servisu, tak ti za menší všimné servisku taky vyplní. Ono to zase není až takový důkaz, vyplněná serviska. Kšeftuje se s tím statečně.
Jenže 6-7 let je prakticky stará plečka ;-) Neřeknu ty 3-4 roky, kdy to je často na lízačku... Ale abych JEN kvůli nějaké záruce nechodil jinam?
Jen mi přijde, že zájem zisku automobilky nějak začíná převažovat.
Obvzlášť, když olej jde v zahraničí sehnat mnohem levněji, což u větších objemů začíná být samo zajímavější.
Ne nadarmo mnoho majitelů větších a dražších vozů jezdí servisovat do Němec/Rakús/Polska. Protože u nás jsou obecně značkové servisy často:
1) předražené (i díly lze sehnat často u prvovýrobců za mnohem příznivější ceny)
2) při poruše pouze mění díly
3) jejich péče se na voze projevuje mnohdy spíše negativně. Čest vyjímkám. Znám i některé slušné autorizované servisy.
Ale prece neni problem si do znackoveho servisu prinest vlastni olej - musi samozrejme splnovat specifikace predepsane vyrobcem. Servis te nemuze nutit, abys kupoval jejich olej - kdyz teda chces usetrit tech par stovek. A pokud ano, muzes jit jinam - to je krasa konkurence.
Postestilo se mi mit moznost porovnat service checky v CR a v zemi nazapad od Ase u dvou znacek a je to nebe a dudy.
Ceny v CR nesmysl (zhruba 20% v jednom a 30-40% v druhem pripade vys). Pristup personalu zcela z jine planety plus x drobnosti kolem. To zcela pomijim dostupnost dilu, ktere je pripadne treba vymenit.
Když si běžný servis uděláš doma sám, zaplatíš výrazně míň! Na druhou stranu, náplně mám právo si do jakéhokoliv servisu donést vlastní (pochopitelně musí splňovat předepsané normy), čímž si trochu orientovaný uživatel může ušetřit dost peněz!
Ked si kupim nove auto, tak si vyberam podla toho, ci sa mi paci a ci mi stoji za tie peniaze, co predajca/znacka pyta.
Do servisu sa tiez sam rozhodnem, ci budem chodit do znackoveho, alebo neznackoveho. A pri dlhsej zaruke ako 2 roky si tiez vyberam, ci chcem pri poruche platit opravu za svoje, alebo to bude opravene gratis v zaruke.
A vacsina oprav je urcite drahsia ako hodnota, ktoru som usetril v neznackovom servise (tam mi to spravia lacnejsie, ale tiez nie zadarmo).
Ak by som usetril na 3 prehliadkach 200 euro a pokazi sa mi nieco, budem mat obrovske stastie, ked oprava zavady aj s prácou vyjde menej ako tych 200 euro, co som predtym usetril.
A pre teda pre koho je 7 rocna zaruka???
Pre takych, co aj tak chodia do autorizovaneho servisu, ale vyrobca im da v zarucnych podmienkach garanciu za svoj vyrobok, ze ked zlyha suciastka, ktora je v ich vozidlach, tak to kupujuceho nebude (okrem cesty do servisu) nic stáť.