Honda, Kia, Hyundai nebo Subaru? Kdo to dnes pozná? Máme tu další ukázku unisex asijskoamerického designu, na tohle už se ani nedá použít slovo nuda. Ke smůle nového sorenta vedle v reklamě probíhají fotky toho starého, které má stokrát více osobitosti a stylu. :-|
:yes: Přesně. Evropský design navíc nastavil v prémii takovou suv laťku, že se jí se nedá ani přiblížit - BMW 3, 5, 6, GL, ML GLK, Q5, XC90, XC60... kdo z mainstramu nenásleduje tento fantastickej vizuální diktát, nemá v Evropě šanci, tedy minimálně u těch, co maj voko.
Design nie je všetko KIA Sportage vyzerá, ako z múzea a napriek tomu sa dobre predáva, som presvedčený, že aj nové Sorento sa bude predávať, hoci si tiež nemyslím, že je to designový hit.
Vieš že zrovna tvoj názor mi žily netrhá?
Keby si aspoň trochu pozorne čítal, čo som tu kedy popísal, tak by si bezpečne vedel, že SUV a podobné vozy absolútne nemusím, že mohutné masívne tvary s množstvom plechu a malou presklenou plochou su tiež proti môjmu gustu, a tiež že rád používam trochu irónie a sarkazmu medzi riadkami - ovšem to by si musel vedieť čo to je a vedieť čítať aj medzi riadkami.
Takže sa opravujem. Všetci máte u mňa :yes: , okrem GTI-ho. >:D
Přečti si nahoře ci jsi o Kii napsal. Propadni se hanbou, popírat sám sebe... A když už někdy příště zase vypotíš svůj vlastní názor, tak si za ním stůj, i kdyby s tebou nesouhlasilo třeba padasát diskutérů... :no:
O mojej sebareflexii nemáš šajn. Beztak by si jej prejav nepochopil. A nepochopil si ani slovo z toho, čo som v tomto vlákne písal. Netráp sa, určite taký nie si sám... :-!
Někoho možná budou zajímat parametry podrobněji, plus jsou tam nějaké reálnější fotky a ještě párek kočiček: [odkaz] Další fotky pro srovnání jsou tady [odkaz] Vypadá to, že Kia má dobré šance rychle zamáznout rozpaky nad opožděným Borregem (ach ta recese) a nabídnout US trhu ve správný čas správného nástupce první generace Sorenta. Nová fabrika ve West Pointu v Georgii už má plný stav pracovníků a bude Sorento vyrábět jako svůj první model pro tuzemský trh, a protože dá práci slušnému počtu lidí, má zároveň kromě veřejné nálady i podporu státních úřadů - čili půlka marketingu zadarmo. Prodeje 1.generace proti loňsku výrazně vyskočily, a když se bude dál prodávat kolem 2-3 tis. kusů měsíčně, bude to myslím velmi slušné. Na přelomu roku jsem opatrně předpokládal, že by se Hyundai s Kií mohlo podařit stabilizovat americké prodeje víceméně na loňské úrovni, tedy nepropadnout, a jak se zdá, tenhle trend i po 1.Q drží.
Tak zaujimavo vyzera to podsvietenie kontrolnych pristrojov, aj cela pristrojovka je podla mna ok. S Borregom mas pravdu, prvy V8 od kii a pridu s nim v krize...horsie ani byt nemohlo, no nastastie Borrego neni az take extremne velke a ma v ponuke aj V6-ky tak mohlo by ist na odbyt (to nie H2)
Stare Sorento sa mi pacilo. Z tohto noveho som trochu v rozpakoch. Z profilu vyzera ok, aj predok sa da prezit a bude ok, len obrovsku kritiku si zasluzi zadna cast, tej som sa zlakol aj ja, ale nebude to az take zle, v ciernej sa to bude dat prezit a pockame si 3 roky a zadok sa nam mozno zmeni na elegantnu (ako napr. Kyron...)
Technika si zasluzi :yes: z 2.2 147 kW :yes: OK, len skoda ze je z toho uz SUV a nie Off road ako predchodca, cakal som platformu ala Pathfinder aj s redukciu :-(
No každý máme nějaké osobní pocity, když se díváme na nový model. Mně zase naopak ta zadní partie nevadí ani trochu. A mám problém s přední maskou, která se mi zdá příliš ostentativní a přetížená proti poměrně minimalistickému zbytku auta. Ale s celkem jsem spokojen a velice zaujatý tím, jak Schreyer pokračuje v hledání nové identity značky Kia - což z mnoha důvodů není švanda. Mimo jiné proto, že nemůže svou práci podpořit poděděnou imagí, jako třeba u nás notorický příklad VW. Sorento se muselo rozloučit se svým Mercedes lookem a je imho dobře, že to udělalo naprosto jasně a definitivně. Vidím docela nadějný posun v celé téhle designové koncepci - od rozpačitého faceliftu Magentisu a dodatečně upravovaného Soulu. Kia má teď celkem jasně definované Forte a teď i Sorento, brzy přijde kupé na bázi Forte, takže může pokračovat dál. Čili já začínám být hodně zvědavý na další generaci cee'du, která by měla určit evropský profil: bude to jen derivát Forte nebo se Schreyer s Gregory Guillaumem (který je odpovědný za Evropu) pokusí o něco svébytnějšího?
Offroadům asi budeme muset říct sbohem, 99% aut jezdí po silnici a ne bušem. Nic s tím nenaděláme a při tom všem hospodářském a politickém tlaku úspornost provozu a bezpečná ovladatelnost na silnici budou na prvním místě. Kia už má se Švédy rozpracovanou svou verzi Haldexu, čili zcela jasně směřuje z terénu na silnici. Takže už ani SUV, ale CUV, ciliže crossover s nějakými těmi teréňáckými rysy pro trochu těch emocí a zdůrazněnou úsporností, komfortem a co největším prostorem pro posádku a zavazadla. pěkný den :-)
Ještě k tomu Borregu: dávám ti sem odkaz na prodeje Kie v US [odkaz]
uff tak tie predaje su naozaj tragedia... neviem v ktorom mesiaci sice prisli na trh ale aj tak...
A k off roadom, tak nastastie vzdy tu budu skalni vyrobcovia co to budu ponukat. Napr LR alebo Toyota, vzdy budu koncipovane na pouzivanie aj mimo cesty... ja osobne som bol zvedavi na sorento a ???!!! no a teraz najviac cakam na jesen a novy Land Cruiser... myslim, ze toyota neopusti ramovu konstrukciu a tuhu zadnu napravu no ale uvidime... "tradicia zaväzuje" :-!