Malé crossovery obohatily nabídku většiny velkých automobilek. Zaujmout chtějí hlavně designem. Novinku Kia Soul jsme postavili proti etablovanému Renaultu Captur.
Souhlas s tím, že Soul je v daných parametrech vítězem. Design nechť si každý zhodnotí sám za sebe, to je natolik subjektivní kategorií, že body v této oblasti mohou v očích jiného testera mohou být klidně opačné...
V celkovém výsledku je však jeden menší problémek a to je nezahrnutí faktoru ceny. Pokud by se stala jedním z faktor hodnocení, pak by se došlo k výsledku v poměru 1,415:1,525 a to ve prospěch Capturu.... Takže jednoznačné vítězství Soulu? Ne, nemyslím si. ;-)
Chápu, že by se takový výsledek nemusel líbit všem...
Vykládáš si to špatně, podívej se na rozměry obou konkurentů. Jedná se prakticky o velikostně totožné vozy. Z jakých vozů "vycházejí" není pro cenu zcela podstatné.
Z jakých aut vycházejí ovlivňuje velikost kabiny.Ale uznávám, že v některých rozměrech(nemálo) se Captour velikostně dotahuje. Ale já je chápu i bez testu jako Clio/Ceed.
Ano, velikostí kabiny je na tom Soul lépe než Captur, což se samozřejmě také projevilo v hodnocení. Co se zavazadlového prostoru týká, zde hraje prim Captur. Každý si může zvolit co je mu bližší. Jedná se o vozy stejné kategorie, tvé interní srovnání Clia se Ceedem nehraje žádnou roli. Jde jen o tvůj pocit...
Ani v jednom jsem neseděl, samozřejmě tedy jde jen o pocit.
Captour se mi v některých barvách opravdu líbí,ale sítem neprošel.Ve slušné výbavě jsem byl na ceně mazdy 3.
Captur je pěkné stylové auto, za které si Renault nechá zaplatit cenou na úrovni HB nižší střední. A zde je na řadě otázka preferencí každého potenciálního zákazníka. ;-)
Jo, úvodní fotka... potěcha pro foot-fetišisty, kteří se na obě plechová dílka pranic nesoustředí. Pokorně se klaním a smekám :yes:
Ale k tématu - samozřejmě, že organicky plastické tvary Renaultu jsou podstatně přirozenější, než krabicovité prvky korejského vozidla. Po estetické stránce je to tedy jasné... :-)
len dodam ze soul bude aj o 10 rokov originalny a cisty a napadity a jedinecny.... capture o uz o 5 rokov bude zapadnuty prachom ako aj dnesny modus scenic a dalsie renaultacke vytvory ktore po par rokoch su uz nezaujimave a vyzorom "lacne"
Třeba Modus je pro mě stále atraktivní městské dílo. Kdyby měl měkčený interiér a přístrojovku dle dnešních stylistických pravidel, klidně bych do něj šel. Jeho zevnějšek prakticky nestárne, protože představuje unikátní hru geometrických tvarů a měkkých klenutí - s praktickou, roztomilou karoserii.
Mě ani nevadí ty neměkčené plasty u Modusu. Palubka neoplýva krásou, ale je funkční přesně tak jak u auta tohoto zaměření člověk potřebuje, a ten zbytek je na úrovni kde rejže nebude ani za 50let.....
No já nevím kluci, kdysi jsem vyfasoval Moduse coby náhradní vůz a za sebe říkám, že to byla strašná popelnice. Tak příšerně humpolácky vyrobené auto jsem nikdy nezažil. A to jsem měl s Renaulty jinak velice pozitivní dlouhodobé zkušenosti.
Měl jsem tu smůlu, že mi ten novinářský soul parkoval před 3 týdny před domem. Při prvním pohledu, nevěda, co to je, mi vyskočilo na mysli "sakra, něco tak škaredého jsem snad nikdy neviděl" - a po podrobné prohlídce jsem se v tom ujistil. To auto je odpudivé a v porovnání s captourem navíc drahé. Přes nucenou snahu o stylovost je to jen kýčovitě přeplácaná krabice, která je stejně jako minulá generace odsouzena k prodejům na okraji segmentu.
Captur jak jinak i když přiznávám, že některé barevné variace v interiéru jsou hodně velký úlet. Je to krásné auto. Soul vypadá prakticky stejně jako předchozí generace... a nejvíc mě vadí na hranatém autě kulatá světla v nárazníku. Obzvlášť ty zadní jsou jako pěst na oko.
Ano proč ne :yes: Je tam heký kontrast barev, ale na vyblitou béžovou hodit tyrkysovou, bílou a ještě v případě volantu stříbrnou no to snad navrhoval pejsek s kočičkou. :-)
Je to hraniční, měl jsem možnost to vyzkoušet a osobně mi to nevadilo. Co se údržby týká, raději nemluvit, stačí jeden den a dokážeš si představit, jak to vypadá. Chce to mít neustále po ruce hadřík... >:D
Soul je v nové generaci až nebezpečně pohledný, nebezpečně svůdný. Jenže Soul je přesně ten vůz, kterému je lepší se vyhnout, taková třídní prostitutka. Po skvělém prvním dojmu začínají přicházet jen zklamání.
Detaily Soulu neodpovídají prvnímu dojmu, výborné zpracování a velmi hodnotné materiály kazí dílčí nedostatky. Ale hlavně - styl Soulu je založen jen na WOW efektu a pokud se vynechají dopňky, tak v základu zbyde jen ohlodaná kost, o kterou nezavadí okem ani trestanec z Mírova :-!
Captur? To je jená káva. Model dokáže vypadat k světu i v základu, příplatky pouze posouvají zážitek z modelu z pochvalného pokyvování k obdivnému pohledu. Především ale model nezklame a nabízí promyšlenou kombinaci. Dodává stylovému Cliu ztracenou praktičnost a nabízí přiměřené hodnoty. Nikde nic nepřekáží, nepřebývá. Interiér je přirozeně poplatný materiály své třídě, nicméně vzhledově dokáže své kvality obhájit. Navíc celkové naladění odpovídá zaměření, sportovní naturel by sotva komu u vozu do města a na horší cesty chyběl.
Soul? Na týden skvělý, na každodenní soužití je ale Captur jasnou volbou. Minimálně pro mě.
mne naopak interier capturu s digitalkami pride ako wow efekt, ktory sa po tyzdni uz okuka.... zo soulu aspon ja osobne fakt citim vacsiu solidnost a trvacnost ;-) ...
Soul rozdrtil captura. To je verdikt. To je verdikt, který je nutno respektovat, test nepsal totiž nějaký garážový prosťáček, ale testéři, kteří ví, znají a umí. Samozřejmě se nejedná o fatální testovou potupu, klání bylo důstojné a vyrovnané. Není tedy ani tak důležité, kdo "vyhrál", jako to, že Kia má produkt, který v daném subsegmentu regulérně konkuruje zavedené europrodukci. A to je pro mne informace letních měsíců.
Hledám v sobě, co cenit na Soulu: tak především oceňuji originalitu pojetí, tu vizuální bohorovnost až drzost, přitom nikoliv přezíravost či aroganci. Je to takový korejský drzý kluk, poměrný sympaťák, rošťák, který by právě mohl (možná i měl) oslovit naše polovičky. Trochu mě v tomto kontextu zarazilo vyjádření testové slečny, že tíhne více k renaultu. Právě u capturu postrádám jakoukoli stopu originality, stylu, jedinečnosti.
Tak tedy ceňme Soul za odvahu, za suverenitu, za jinakost. A je úplně jedno, jestli se tobě mě či komukoliv z nás Soul líbí či nelíbí. O to totiž vůbec nejde.
Captur nejiskří, neuhranuje, on jen tak nějak unyle... je. Soul samotný , ten by v kontratestu zasloužil z evropských vod něco konkurenčně říznějšího, něco, co světu ukazuje jedinečnou práci designéra. Vím o jednom aktuálním modelu. Je taktéž vyzývavý jako Soul, je taktéž "jiný", navíc má v sobě ovšem těžko popsatelnou euroestetiku, která jak v obecné, tak individuální rovině do sebe snoubí jinakost, krásu a praktičnost. Ano ano, citroenovský kaktus, to je crossoverová trefa tohoto roku. Jen to vědět.
Nikterak nechci snižovat kvality Soulu, jelikož jej považuji za velmi zdařilý a v objektivních hodnotách dokáže Captur porazit. Při výběru z obou konkurentů bych byl opravdu na vážkách. Snad jen maličkost k testu, kterou jsem již uvedl výše, v celkovém hodnocení není zahrnut oddíl cena a výbava. Dle mého je to na škodu, jelikož právě tato kategorie rozhoduje při volbě nového vozu. Při jejím započtení by výsledek byl odlišný.
Test netest o úspěchu modelu budou především rozhodovat zákazníci a pokud se podíváme na prodeje je nad Slunce jasné, který z těchto soupeřů se trefil do černého :-!
soul je vazne kus paradneho auta.... az mi pride zaujimave ci neuvazovat o soule miesto modelu ceed ... nielen teoreticky ale aj prakticky v meste bude este sikovnejsi soul ktory je o 16 cm kratsi ako ceed a ma clovek z neho lepsi vyhlad a aj trosku vyssi podvozok sa vzdy hodi v meste aj mimo mesto... a cena je tiez podobna ako ceed... s gdi bude cerveny soul krasny kusok :yes:
Pro tebe je pojem euroestetika, když je auto hranaté....
Řeknu Ti to asi takto... Captura jsem měl půjčeného a ženám a v podstatě i mužím se líbí, přiznám se, že ani nevím proč, ale je to tak.
Navíc Soul Capture nerozdrtil, není to znalost testérů, i ti testéři jsou moulové, sorry, je to tak, stačí si některé výplody přečíst. Stařičký motor Renaultu? Co je to za nesmysl? Ten motor prošel tolik evolucí, že i dnes patří ke špičce a je modernější a lepší než novější 1,6 TDI... Je to asi jako tvrzení, že 1,2 TSI je stejný v Fabii a Golfu VII, protože se stejně jmenují... Srovnávat 94 kW, i když teda značně dýchavičných 94 kW, stačí se podívat na srovnávací test Rasto Chvály 1,6 dieselů. srovnávají s 66 kW v Renaultu...Mimo to... 6,2 l/100 km v malém autě? Proboha... Za tolik nejezdí ani střední třída... 8-s:no: Více jak jeden litr spotřeby nafty je zdrcující. Řízení Capturu je lehké, není nikterak tuhé, ale jak redaktoři píší, přesně dává vědět, co se pod koly děje. Navíc při dané výšce auta se minimálně naklání a výborně tlumí nerovnosti. Zajímalo by mě, kde přišli na rány od podvozku. Sám jsem jej zkoušel na místním tankodromu a byl jsem nadšen. A prostornost? No asi buide užší, že ení pro tři vzadu... ale kdo v této třídě kupuje auto pro jízdu v pěti lidech...
Když vemu cenovy aut, tak dostal na * Soul... a nejen od Capturu, ale i od sourozence Ceeda...
Na adresu zmíněných testérů mám svůj názor a mám-li se držet v mezích slušnosti, nechám si ho pro sebe. Daleko důležitější je totiž toto: "Captur nejiskří, neuhranuje, on jen tak nějak unyle... je." Ale to je obrovský omyl. Je až neuvěřitelné a těžko vysvětlitelné, jak přitažlivě působí Captur na obecenstvo. Nehodlám zobecňovat, ale podle všeho tohle byla od Renaultu trefa.....a prodeje to potvrzují. ;-)
Tak tak... když mi kolegyně, které mimochodem jezdí koncernem, zasněně vyprávějí o Capturu, nestačím se divit. Z toho jedna z nich jezdí A2 a je pevně ozhodnuta, že tohle je její příští auto.. Nevím proč, ale na mě nějak Captur nepůsobí...
Evropská díla by měla důsledně dbát na jednu ze zásad purismu - zdůraznit přirozenou dekorativnost materiálu, formy, objemu atd. NEZBABRAT ho dekoracemi, zdobnými prvky (barbarství) a ornamenty, proti čemuž se postavila řada slavných evropanů z řady puristických forem - oděvní (Coco Chanel), architektonické (brněnský rodák Adolf Loos) či obecně designové (Bauhaus).
Zkrátka a dobře, snaha o oživení produktu tím, že jej budeme dekorovat = návrat do jeskyně, oživení kultury počmáraných veřejných záchodků, zpupnost archaických lidí, kteří jsou schopni okrajkovat i jídelní příborník... brrrrr!
Neznám jediné korejské dílo, kterému by byla nějaká puristická ctnost vlastní.
Ubohost tvýho příspěvku nemá obdoby. To, že píšeš jen formou hloupých výkřiků naznačuje tvojí nízkou inteligenci. To, jak jsi se vyjadřil výše pak, že si svou omezenost už ani nejsi schopnej uvědomit.
A vidíš tu proměnu?
Francouzi dekorují "krajkami" poslední modely sakumprásk takřka do jednoho! (Peugeot nejvíc a Renault ve stopách).
Korejci přichází s puristickým sošným designem už řadu let (Optima, Sportage, Sorrento), byť i zde (tu a tam) mohli ubrat na nějakém zbytečném detailu a některé další modely jsou stále designově mimo (Rio, Picanto). Soul ve druhé generaci je bohužel spíše designový paskvil - neudržel svou původní "drzost" (tj. osobitost) a zapletl se až příliš s "vizážisty". No, mohlo to dopadnout hůř!
Auta se mi líbí obě, které je lepší nebo horší je nakonec stejně subjektivní věc. Pár postřehů pro "redaktory" - toto nejsou auta primárně určená pro ženy, to jsou předsudky a hloupost. Nerozumím také tomu, proč se zde na fotkách nebo ve videích začínají objevovat rádoby krásné nebo přihlouplé dámy. Pokud umíte fotit auta, foťte auta, tohle je jiná liga i obor. Působí to hlavně trapně, tak nějak rusky a buransky - narvat babu všude jako na začátku 90 tých let.
Mě Captour jako auto pro manželku rozhodně připadá /což nemyslím nijak špatně/, kiu bych si možná koupil i sám. A díky fotce s ženskou za volantem vidím reálněji, jaký je v autě prostor. Ke stylovkám je to pěkná holka :yes:
To, že Vám to tak připadá, ještě neznamená, že to tak je. Jsou to pouze předsudky v naší zaprděné vlasti, respektive jejího lidu. Podívejte se do Francie, Itálie, nebo Španělska, kde se malá a veselá auta prohánějí po silnicích a je jedno, kdo je řídí. Mluvím o trhu 175 mil. lidí. Jasně, že si na to nedám růžový kytičky. A co se týká tý holky, tak pro srovnání velikostí ano, proti tomu ani ťuk, ale ty prvoplánově krátký a rozdrbaný šortky, spolu se špulením zadku je opravdu hodně přitažený za vlasy.
Každý něco nějak vnímáme. A taky určitě jde o řidičovo ego. Já si třeba staršího pána ve VW Brouk těžko představuji, i když by ho přiblížil z A do B stejně nebo líp než spouta jiných "chlapských" aut.
Rozhodně se lze ztotožnit s faktem, že zde opravdu nejde jen o auta určená dámám, ženám, slečnám, ale oslovují i druhou polovinu populace. Myslím, že v obou autech se nemá muž za co stydět. ;-)
na modely captur ktory by sa mi pacil viac ako na soule... ci uz pozeram na hmlovky, vnutorne klucky dveri, prevedenie volantu a radiacej paky, sedacky, svetla, captur dokonca ani nema laktovu opierku [odkaz] .. za to taky soul ju ma kralovsku [odkaz] ... musim pred kiou dat dole klobuk.... soul vyzera uzasne, uzasne originalne, hodnotne, dospelo a presvedcivo :yes:
captur je vacsie clio... bez urazky ... ale na kvality soula ktoreho podvozok vychadza zo ceedu ani zdaleka nema ;-)
Pokud tam je, proč ne, ale prioritní funkce loketní opěrky je jiná. Je tolik vozů, kde loketní opěrky nenabízejí prostor žádný. O kvalitě nebo náskoku jednoho či druhého vozu takový prvek nevypovídá zhola nic.
no dnes uz ma takmer kazde auto pod laktovou opierkou velku schranku .... teda aspon kazde solidnejsie auto .... nevravim ze je to nutnost... a vec ktora rozhoduje o kupe .. je to detail... ale kazde dokonale dielo sa vzdy sklada mnozstva skvele zvladnutych detailov .. aspon tak som to cital kdesi
Pleteš se, v této třídě není velký prostor pod loketní opěrkou běžný. Viz. P2008, Captur. Jen tak mimochodem, jaký objem má tato schránka v loketní opěrce u Soulu? To, že ji Soul má, neukazuje na jeho náskok. Tak můžeš vypichovat jednotlivé prvky výbavy a ukazovat na nich, v které části je vůz lepší a kde horší.
mne sa paci soul ako celok... sedacky, interier, exterier, celkova originalita dizajnu.... paci sa mi a uputal ma ..... v lepsej vybave je tam audio system od Infinity.... kozene sedacky, kozou obsity stit budikov.... tieto veci soulu dost pomahaju ako aj velke kolesa.... samozrejme je na kazdom z nas co chceme a co preferujeme ... captur je fajn auto, ma vacsi kufor .... ale ja by som nevahal a bral soul... v eu samozrejme bude dominovat captur.... soul je skor taky americky korejcan.... jeho uspech je za oceanom ale som rad ze ho tu v eu mame...
mozno keby vychazali v capture z megana a nie z clia tak by ten suboj vyzeral inak.... ale kazdopadne soul momentalne terajsi captur dovolim si tvrdit ze s prehladom poraza takmer vo vsetkom
Už jinde jsem uvedl, že bych měl vcelku dilema, který z vozů zvolit. Oba mají něco do sebe a dosti u nich záleží na druhu paliva. U benzínu bych ani ne vtěřinu neváhal, 1,2 TCe je pro mě jasnou volbou, u dieselu je motor Kie prostě lepší.
Renault to udělal nejlépe jak mohl, vzal základ nesmírně úspěšného Clia a udělal z něj crossover Captur. A jak vidno i ten je nadmíru úspěšný.
To, že Soul poráží Captur ve všech oblastech je spíše tvé zbožné přání než holý fakt. Ano, má větší prostor pro cestující a kvalitnější dieselový motor, to je nesporné.
Nemá kvalitnějí dieselový motor, ale verzi s vyšším výkonem, to je vše. Kvalitnější ROZHODNĚ není, kvalitní dieselový motor si nevezme o litr a půl navíc... nekupuji si naftu proto aby žrala tolik, co benzín...
Dle mě má. Je zde několik faktorů, které vyšší spotřebu "odůvodňují". Jednak karoserie nebyla jednoznačně navržena s ohledem na optimalizaci odporu vzduchu a druhak je jeho výkon o polovinu vyšší než u Capturu.
Nehaním zde motor Capturu, ten je jízdně příjemný a není problém s ním jezdit za velmi málo. Ale když bych si měl vybrat mezi oběma, u mě to vyhraje CRDi, Toť vše.
I Captur není nikterak navržený pro nízkou spotřebu, přitom se dle testu dá s ním jezdit pod pět litrů na sto, což je litr a půl. Výkon má větší, ale to neznamená automaticky vyšší spotřebu... nebo jeli neustále na plný výkon? 1,6 dCi v grandscénicu, který je podstatně větší a má 320 Nm nejezdí přes 6l/100 km a to reálných. A to ani nemluvím o tom, že jsem dneska v pěti lidech s plným kufrem prvně projel ucpané brno ve špičce a pak jel dálniční tempo s výsledkem za 4,9... při představě, že mi diesel žere 6,2 v takovém autě, sorry, to fakt pak nemá smysl... TSI jezdí za míň... a má jiné kvality ten motor? Hlučnost srovnatelná, vůči jiným 1,6 dokonce větší (Honda, Opel i Renault to umí kultivovaněji) a stačí trochu zátěže a výkon je pryč. Stačí se podívat na test na auto.sme.sk
Podíváš-li se na boční profil obou, je jasné, co tím myslím. Vyšší výkon automaticky neznamená vyšší spotřebu, ale opak také ne . Podívej, doporučím se Soulem s tímto motorem projet, tak nejlépe zjistíš, za kolik a jak daný kousek jezdí. Zřejmě jsi nepochopil, že zde srovnávám pouze a jenom 1,5 dCi s 1,6 CRDi. Nikde netvrdím, že by Kií 1,6 byla vrcholem v produkci maloobjemových nafťáků... A znovu zopakuji, jde o mé osobní hodnocení. Myslet si o tom můžeš co chceš.
Za kolik a v čem jezdíš ty je zde naprosto nepodstatné.
Oba to jsou vysoké "crossovery" , které jsou konkurenty, rozdíl ve výšce či délce je srovnatlný, spotřeba je rozdílná o čtvrtinu. Počítám, že oba auta jezdily stejné trasy a stejní řidiči, takže podmínky by měly být stejné.
Nemám problém srovnat 1,5 dCi s 1,6 CRDI, ale ve stejných výkonových variantách, 1,5 dCi nemá jen 66 kW, ale i 81, stejně tak CRDI se nabízí v 66 kW a 81 kW. Pokud bych měl ale postavit konkurenci s podobným výkonem k tomuhle CRDi, projíždí to na plné čáře.
Pro tebe by tedy spotřeba u malého auta s naftovým motorem 6,2 byla v pořádku? Pro mne ne. Samozřejmě pokud by měli oba tak velkou spotřebu, chápu, jeli celý test na max a využívali potenciál motoru na plno... ale jen jeden a rodzíl více jak třídy?
1.6 CRDI má v nižší střední lepší spotřebu než 1.6 dCi a obě se blíží 6 litrům. Takže v neforemné krabici typu Soul je spotřeba naměřená v testu 6,2 litru zcela v pořádku.
[odkaz]
[odkaz]
Captur nemá motor 96 kW.
Porovnávat slabý motor a silný z hlediska spotřeby je porovnávání jablek a hrušek. Proto jsem dal stejně výkonné motory ve stejném typu auta. A tam se ukazuje, že CRDi nemá o nic horší spotřebu než dCi a nárůst půl litru v těžší a méně aerodynamické karoserii je zcela v relacích.
Není to půl litru, ale 1,3 litru.
Stejně výkonné motory jsi neuvedl, stačí se podívat na točivý moment dCi a reálné výkony v testech, viz např. test na auto.sme.sk
K porovnání by byly vhodnější 81 kW verze:
[odkaz]
[odkaz]
U Kie je trochu problém, protože nabízí jen 2 vzorky, v ceníku totiž stojí obě verze stejně, 94 kW je reálně spíše teoretičtější a jízdní výkony se tolik neliší, ale zákazník si logicky volí papírově silněšjí verzi.
Je to půl litru rozdílu mezi Soulem s 1.6 CRDi 94kW a 1.6 CRDi 94kW nebo 1.6 dCi 96kW v HB nižší střední.
Rozdíl výkonu 94kW a 96kW je zanedbatelný, jsou to výkonově plně srovnatelné motory.
Chceš tím tedy říct, že dvě stejně velká auta musejí jezdit za podobné spotřeby bez ohledu na aerodynamiku, výkon motoru atd.? To doufám, že ne.
Jak chceš srovnat 81kw verzi dCi, když se do Capturu nedává? U Capturu i Soulu máš na výběr jen jeden naftový motor, jedna jediná výkonová varianta. Takže srovnávej pouze tyto dva. Jiné naftové motory pro tyto dva neseženeš.
Sám si zde uvedl, že nepovažuješ za svatý text pisálka ze SM, pak znovu zopakuji, jdi si Soul projet. Já se spotřebou vlezl do šesti litrů, což na takto výkonný vůz s hmotností téměř 1,4t a takovým čelním profilem jako vyhovující.
Ale aerodynamika je přece dílem výrobce, je jen jeho věc jak auto navrhne a že je to neforemná krabice, která má odpor stodoly, je jen jeho problém, je ve srovnávacím testu.
Ano, souhklasím, že je problém automobilek, že dávají jen jedu výkonovou verzi do těchto modelů a je to zvláštní a nepochopitelné, co brání montáži silnějšího a naopak slabšího motoru.
Mě ta spotřeba příjde docela vysoká, v porovnání s konkurencí obzvlášť.
Ano, je to věcí výrobce. Ale to nic nemění na faktu, že jsem ti právě vysvětlil, proč například aerodynamika má vliv na výslednou spotřebu. Pokud chceš jezdit co nejúsporněji, vybereš Captur. Jiný si raději připlatí na spotřebě a získá dynamičtější motor. Pro tebe abnormálně žravý, pro jiné běžný průměr.
Btw. jakou podobně výkonou konkurenci máš ve třídě crossoverů na mysli?
Děkuji, že jsi mi vysvětlil, že má aerodynamika vliv na spotřebu, to jsem opravdu netušil, >:-[];-)
Uznávám, že je chybou, že Renault nemá silnější diesel v nabídce, proč, těžko říci...zároveň jde očekávat, že i se slabší verzí nebude Soul úspornější než Capture... protože aerodynamika... a to nemluvě o akustice, která jde s ní ruku v ruce...plus základ motoru je stejný. Stačí se podívat na nepatrné rozdíly v jednotlivých výkonných vezích u stejného modelů jak u 1,5 dCi a 1,6 CRDi... o litr nikdy nejde.
Očividně nejspíš netušil, když jsi schopen se tak divit. Nemáš za co ;-)
Spekulovat o tom, jak by vypadala situace nasazením jiných výkonových variant do obou vozů nehodlám. Nemělo by to význam.
Jen tak mimochodem, zde máš srovnávací test Capturu a P2008 - [odkaz] Podívej se na kombinované spotřeby. Z Capturu se najdenou stal pořádný pijan... A ani P2008 na tom není moc dobře.
Já tě nemít, tak ani netuším jak si správně vytřít ... ;-) Ale neboj, napíšu ti o radu až budu potřebovat, evidentně se osvědčuješ. ;-) Takže máme zázrak, v jednom peridoiku s totožnými auty jezdí jednou za 4,9 a jendou za 6,1. Takže za kolik by v tom testu jezdil Soul? Za méně, stejně nebo více?
Tak to jsi na tom už hodně špatně, to tě měli naučit doma, v tom ti já nepomůžu ;-)
No jasně, opíráš se zde o jednu hodnotu a bereš ji za neprůstřelný fakt. Když se stejným vozem jezdili se spotřebou v průměru o 1,3l vyšší, tak nejspíš musel dotyčný mít kopyto nebo jezdil neustále rally. Pokud to chceš vysvětlit vyšším "nasazením", pak se lze domnívat, že by Soul dopadl s mnohem menším rozdílem. Ale jde samozřejmě o spekulaci, spíš jsem chtěl poukázat na "neprůstřelnost" jedné udané hodnoty.
Zkusím to já. Ronault vychází z předpokladu (podle méh celkem oprávněného), že v každém konkrétním srovnávacím testu se s auty jezdí pokud možno stejně. Tzn. to co zajel Captur pod 5, zajel Soul přes 6. Jasně, že by s oběma šlo jezdit i za 10 ( to by někdo musel být fakt drak), ale dá se předpokládat, že Captur prostě bude méně žravý, než Soul. Pokud do toho zapojíš jiný srovnávací test, tak se těžko někam dostaneš. Leda můžeš očekávat, že Soul by i tam byl žravější..
Podívej, já nikde nerozporuju, že by Captur neměl být úspornějším z těchto dvou. Jelikož Ronaultova osobní zkušenost s modelem Soul je pouze v teoretické rovině, pak jeho závěry o spotřebě na základě jednoho testu nejsou na místě. Každý test je jiný, souhlas, ale dle jeho závěru je spotřeba takových vozů nad 6 litrů naprosté automobilové znemožnění se. A hle, jiný test a u Capturu spotřeba nad šest litrů... Takže jakému výsledku věřit? Jezdí Captur za 4,9 nebo 6,2? Nebo je pravda někde uprostřed?
nikde nepisem ze je captur hnusny.... asi si nerozumieme... soul sa mi kazdopadne paci viac ... je originalnejsi z mojho pohladu a dospelejsi aj po stranke podvozka
Hm tak Kia zabodovala. Větši a těžši auto a přitom lepši ovladatelnost a celkově jizdni projev včetně řizeni a řazeni. K tomu pohledny interier a exterier. Misto dieslu benzin a dalo by se s tim žit. Captur je Renaulti klasika poslednich modelu kdy zaujme akorat tak vzhledem exterieru a jinak zřejmě ničim. Interier budu se opakovat ale to je prostě bida.
To je jejich boj....ja si nevybiram auta podle druhych. Beru to co je lepši.
A to že lide kupuji auta hlavně podle vzhledu což ja osobně nechapu je stara věc.
Ano když je cena na prvnim mistě možna. Pro mě jsou rozhodujici jine faktory jako je jizda , řazeni , řizeni , sedadla a pocit z interieru a minimalně ten je nejen u Capturu jak jsem psal bidny.
Cena je jednou z více oblastí, dle kterých se dělá závěrečné hodnocení. Pokud tedy chceme oba vozy reálně srovnat, pak by se i ona měla do výsledku zahrnout, bez ohledu na její výši. Je samozřejmě otázkou každého, na základě jakých kritérií si vybere svůj vůz.
Zrovna interiér Capturu je velmi zapeklitou částí, ty jej považuješ za bídný, já naopak za zajímavý s mnoha nápady. Ale chápu tvé apatie, jde o poměrně kontroverzní část. ;-)
Objektivně je interier nejen Capturu ale poslednich modelu od Renaultu bidny.....materialy , zpracovani , vzhled a celkovy pocit.
Před par lety jsem na saloňe Kia dostal velmi zajimavou nabidku u Renaultu chodili kolem hodně horke kaše. Takže nejdřive obejdu auta o ktere mam zajem a poptam se na konkretni nabidku. Tolik k ceně.
Já ti tento pocit brát nehodlám, máš právo na svůj názor. Já to vidím jinak a nejsem v tom sám.
Hodnocení testu má být komplexní, tedy včetně ceny. Nic nepochopitelného. Jakou ceny jsi následně schopen u prodejce získat je jinou kapitolou a zde záleží na umění jednat a "smlouvat".
Je fakt že při srovnani 2 aut nelze z jinych cenovych udaju vychazet. Jenže je to jak se lze v praxi přesvědčit dost zavadějici a na to by měli lide kupujici vuz myslet. Ja tu chybu malem udělal.
Samozřejmě katalogové ceny nejsou dogma a reálný kupující bude vycházet z akuálních nabídek. V tom se shodneme. Nejspíš stejně jako k zahrnutí těchto katalogových cen do komplexního srovnání obou vozů.
Máš pravdu. Renault na to jde stejně jako Toyota. Pro ty kteří hodnotí kvalitu zpracování dle ohmatání nového auta v prodejně jsou tady jiné značky. Vnímanou kvalitu (navrchu huj, dole fuj) nahradil kvalitou skutečnou. Lepší nepravidelná spára než pravidelně vrzající a rachotící měkčený plast po pár tisících km.
Moje hodnocení jízdy Captura je v nesouladu s hodnocením jízdy Soulu a je ve srovnání s jinými kunkurenty v dané třídě. Rozhodně nepovažuji za svatý text pisálka ze Světa motorů.
To že maš jiny nazor je jedna věc ale to že někdo měl obě auta ke srovnani ve stejnou dobu tzn. za stejnych podminek je věc duha.
V rodině se teď vybira auto kde se lepe nastupuje a pravě Captur spolu s 500L pohořeli jen diky interieru ač exterierem na prvni dojem zaujali. Zatim je ve hře 2008 a s přimhouřenim oka Meriva. Takže jsem zvědav co nakonec z toho vzejde. A zaroveň doufam že novy Megan vnitřkem nepujde po stopach svych menšich bratři.
To je tvůj problém, že řešíš interiér aniž bys s těmi auty vyjel a řídil je. Právě ta 2008 je jízdně velmi prkenná a neobratná a tebou kritizovaný display v Renaultu u 2008 dopadne tak, že si zapneš na středním displeji ve 2008 rychlost.... ale budeš neskutečně klidný, že tam máš ručičku, na kterou nekoukáš. Meriva OK, ale 2008 pro mne jízdně mírně zklamání, i když na první pohled interiér velmi dobrý.
Když už chceš tyto věci hodnotit, tak se běž projet. Pokud se ti v Renaultu jezdit nechce, tak hodnoť jen design. Pokud jde o cenu, tak je těžké hledat s jakou konkurencí chceš Captur srovnávat. Clio srovnávat můžeš a patří ve své třídě v Evropě k těm nejdražším. Přesto se prodává výborně. Captur pokud zapomeneš na ceny bez rádia a klimatizace, tak taky zrovna levný není. Jen ho nesmíš srovnávat třeba s tím Soulem, který je velikostně a motory skoro o třídu výš.
Nepsal tyhle perly KIA World ??? Ne ??? Není možná, o kousek níž perlí v trochu jiném duchu ... Že by dočasné splynutí diskuzních duší ???
Ještě, že mnozí mají takové podobně "objektivní" testy - jinak by neměli o čem psát, mluvit , a na co plivat, že ...
Jel jsi toho Captura? Já ano. Hodnocení jízdních vlastností je v tomto testu nesmyslné, v podstatě píší, že Capture se lépe ovládá, méně se naklání atd. Renaultovská klasika? Clio v současnosti od základního modelu po RS špička třídy, Scénic i po letech naprosto konkurenceschopný podvozek, Megane před koncem výroby ve srovnávacím testu s novinkou Leonem ejhle srovnatelných kvalit...
A jako pecka na závěr, 6,2 l/100 km... to je fičák...
Dizajnový vývoj Soulu sa dá celkom pekne prirovnať ku Škode Yeti. Ich sériové predobrazy ukazujú, že zámer bol spraviť autá pre mestskú džungľu, ktorým by ale sekla aj nejaká tá poľná cesta za mestom, alebo víkend na chate v horách. Jednoducho všestranné autá perfektne navrhnuté pre voľný čas. [odkaz] [odkaz]
Potom prišla sériová výroba a Kia ma teda milo prekvapila. Soul bol čistý, na nič sa nehral a celkom si zachoval ten šmrnc mestskej džungle. Yeti mi prišiel po dizajnovej stránke proporčne horší oproti konceptu, ale rýchlo som si zvykol a bol tam tiež trochu agresívny šmrnc. [odkaz] [odkaz]
A teraz? Kúzlo crossoverov je preč a obom autám potlačenie tejto základnej myšlienky dosť ublížilo. Tvária sa akosi posh, metrosexuálne ale pri tom im táto póza nesedí, lebo na to akosi nemajú. Nepochybujem ale, že Soul by nemal v Amerike úspech, ale mne osobne sa nepáči. Najviac ma irituje ako sa v oboch prípadoch bijú oblé a hranaté tvary. Soul zaoblili, ale násilne, lebo stále je to krabica, ale Yeti sa snažili naopak zostriť, lenže zabudli na spätné a zadné svetlá napríklad. [odkaz] [odkaz]
Captur oproti Soulu pôsobí akosi suverénnejšie a napriek možnostiam početných farebných kombinácií nie je preplácaný.
dovolim si nesuhlasit... videl si noveho soula? ono totiz vyzera dost podobne ako ten stary ktory chvalis ;-) .. niektori ludia dokonca ani nerozoznaju novy od stareho ... v tomto smere sa tda ziadna revolucia nekonala.. soul ostal soulom
este ked sme pri dizajne.... hadaj kto bude o 20 rokov legenda... ci dnesny soul alebo captur... ano bude to prave soul ktory bude aj o 20 rokov vyzerat originalne a ludia si budu vraviet.. jo to musela byt paradna kara v tych casoch :yes:
nic proti capturu je to vec vkusu .... soul je vsak len jeden ... :yes:
Já se nestačím divit, co všechno se od tebe nedozvíme. Starý Soul byl chabým plácnutím do vody, prodeje moc nešly, dodnes se mnohým při vyslovení názvu nic nevybaví. Nový model na ten starý dost navazuje, není tedy naprosto žádný předpoklad, kvůli čemu by se měl stát legendou, jak se zde snažíš tvrdit. >:D
Stejně by jsi závěrečnou větu mohl otočit. Nic proti Soulu, je to věc vkusu, ale Captur je jen jeden. Samozřejmě rozumím, že se ti více líbí Kia a akceptuji to. ;-)
navazuje vzhladom... technika je nova .... navyse je to american... tiez necakam v eu uspechy... ale podstatne su uspechy v usa a tam slape paradne... takze o bududcnost soulu netreba mat obavy :yes:
ano z mena soul raz bude legenda ( samozrejme ak ratas cesko tak ano suhlas.. v cesku legenda nebude ) , chce to cas, ale zatial je soul na dobrej ceste
Ano píšeš. Basníš zde o Soulu jako legendě, na což reálně neexistuje žádný podklad. To auto je ve dvou generací na trzích pět let, jeho prodeje žádných zázračných výsledků nedosahují a naprosto nic nenasvědčuje, že by se legendou kdy měl stát. Ano, možná se na něj díky jeho designu "nezapomene", ale do legendy to má setsakramentsky daleko...
Co je podle tebe potřeba pro to, aby se auto stalo za pět let legendou?
Áno, aj som sedel v novom Soule a ver mi že legendou nebude, minimálne v Európe nie. Captur má väčšie predpoklady stať sa legendou, už len pre jeho zatiaľ slušný predajný úspech.
Ako píše kolega grifith a vlastne aj ty, Soul sa v novej generácii tvarovo nezmenil, čo mu môže ale v konečnom dôsledku uškodiť, lebo moc nezaujal a je pravda, že podaktorí si ani nevšimnú kedy prišla nová generácia. Ale uvidíme. Na BA autosalóne boli už tretí deň predané oba kusy, samozrejme to nie je smerodajné...
v usa je legendou uz dnes .... v eu mu to nejde ale to neznamena ze pre kiu to nie je uspesne auto... prave naopak.. ide o velmi uspesny model pre znacku ktora posobi celosvetovo nielen v eu...
ja som zvedavy ako sa uchyti el. soul .... kludne moze v holandsku alebo norsku atakovat prve miesto.... aj ked to mozno znie scifi ... par krajin kde el autam sa dari v europe mame a aj tie mozu pomoct soulu k lepsiemu imidzu v eu.....
ja som sedel v starom soule.... ale po pravde ten je uz dnes mimo.... novy bude nepochybne lepsi a aj priestrannejsi a luxusnejsi ... v capture som nesedel ale interier soulu je papierovo o 9cm sirsi... na vysku je tam tiez pekny rozdiel...soul sa mi vidi daleko priestrannejsi aj ked ma mensi kufor... je to o prioritach.... obe auta maju iste finesy ale aj nevyhody
Máš trochu nízká měřítka na to co je legenda. Soul je samozřejmě daleko prodávanější auto než Captur, prodává se globálně a jeho roční prodeje jsou kolem 160 - 180 tis. ročně, což je číslo, které s novým modelem určitě minimálně udrží a zároveň jsou to čísla o kterých se Capturu může jenom zdát.
Takže ano, pokud něco má šanci určitou legendou se stát, tak je to Soul, protože už je zde ve druhé generaci, prodeje má daleko vyšší než Captur a znají ho na více kontinentech, což je samozřejmě výhoda oproti úzce zaměřenému Capturu, který se může stát známým maximálně tak na malém dvorku Francie a třech či čtyřech zemích okolo. Ale prohlásit auto ve druhé generaci za legendu je trochu přehnané tvrzení.
Máš zajímavé počty. Jen jsi tam měl ještě napsat, že Soul není úspěšný na žádném trhu a na ta čísla potřebuje skoro všechny kontinenty. Tu tvou povídačku o Capturu na francouzském dvorečku a čtyřech zemích okolo raději nekomentovat. Prodeje Capturu jsou vyšší než Soulu. Pokud na to Soul potřebuje všechny kontinenty a Captur jen 5 zemí, tak tou legendou je s přehledem Captur. :-)
Prober se. Já si z těch vašich legend jen dělám srandu. Jen mě rozesmálo, že je pro vás legenda Soul, kterého se prodává stejně jako Capturu v 5 státech. Ale tobě počty a chápání textu nikdy moc nešlo.
Možná neumíš číst, ale já jsem tu legendu KIA-World rozmlouval.
A ty jsi reagoval tím, že naopak legendou je Captur. Takže jsi prostě jenom ještě víc zaslepený fanoušek než K-W.
Napsal jsem, že Captur je legenda, protože mu stačí prodeje v 5 státech na prodeje legendárního Soulu na všech kontinentech. To je přece legendární překonání legendy. :-)
Nezlob se na mě, ale je to tady zase. Ty zde hořekuješ na neskutečnou kvalitou a bytelností nového Soulu, jenž zašlape do země Captur jako nic a ani v jednom z vozů jsi neseděl. Ber to jak chceš, ale toto tlachání bez reálných zkušeností mi přijde prostě jako řeči pavlačové drbny.
Test na komoru redakce... Redaktor testuje auto pro ženy, pro něj zvítězí auto, které má horí přehlednost karoserie při řízení, hůře se ovládá, má těžší řízení, je ošklivější a žereo dva litry méně...
... pak příjde cílová skupina a ejhle, najednou je vítěz jasný...
Jak je to možné? Jak to ti redaktoři testují, když nedokážou uchopit cílovou skupinu zákazníků?
No a samozřejmě deklasující hodnota z testu - 6,2 l/100 km... Za tolik nejzdí ani střední třída... 6,2... 8-s
Jestli je ošklivější- jak pro koho. A jestli střední třída jezdí běžně pod 6? vážně?
A jak mají redaktoři uchopovat cílovou skupinu zákazníků? Když se kočce víc líbil Ren., měl vyhrát? Takový test tedy nechci.
Uchopovat cílovou skupinu je přece snadné. Když vím, že velká MPV slouží k rodinným účelům, tak u nich budu dávat přednost komfortu a pratičnosti nad komunikativním a tuhém řízením a naopak, když vím, že zadokolku kupé si kupuje někdo pro radost, tak nebudu brát jako hlavní činitel místo vzadu na nohy a že tam nevejdou tři dětské sedačky. V tom čeští, často nevycválaní dvacetiletí novináři pajdají. Kočce se nejen více líbil, ale i lépe řídil. Jak to? Neznamená to že je pro ní postaveno lépe? Já jsem neměl při řízení Capturu ejakulaci, ale když jsem si představil, že tohle pořídím partnerce na vožení dětí do školky, do práce a na nákupy, jak s tím bude jezdit po městě a blízkém okolí, tak jsem konkrétně řízení a ovladatelnost zhodnotil jako vynikající... ano, na okruhu by to asi nebylo ono, stejně jako ve dvoustovce na dálnici... ale tam s tím nepojedu,.
Ano, není to závodnička a neměl by to po něm nikdo chtít.Ale když ty víš, že je lepší než kia- jel jsi v kii? Já ani v jednom neseděl. Tebe ten test nějak rozčílil. ;-)
Já stěrače používám jen při jízdě. Většinou fungují samy. Je moc príma, že vylezeš z auta a můžeš s nima hejbat, taky bych si to moc přál :yes: Je prima, že tě oslovují lidi, co maj jiný sexuální choutky, hezkej večer!!
Můžeš mi tykat. V jednom příspěvku mi vykáš i tykáš, tak mi klidně tykej :-! Když si chci občas doma u auta umýt sklo u Mazdy 3 nebo A4, stěračů si nevšímám. Tak a teď poraď, jak mám dát stěrače do servisní polohy, ať mám v neděli co dělat. Jsem z toho celej nesvůj, bez stěračů v servisní poloze.
Mimochodem, nemám pocit,že by test hodnotil něco na tuto třídu nepatřičného, např. jízdu na limitu a díky tomu vyhrál soul.To k uchopení cílové skupiny. Holčině se zkrátka captur víc líbil. To vypovídá o jejím vkusu, méně už o technice aut.
Mě test nerozčílil, já si o testech světa motorů už léta myslím svoje.
Co si předtavuješ po technickou stránkou? Jako že to rozšroubovali a zkoumali, kdo použil jakou součástku? Jde o hodnocení auta v podmínkách pro které je určené, nic více. A neurážel bych onu ženu, protože je žena, tedy, že automaticky hodnotí jen podle líbí/nelíbí, v testu se jasně píše, že auto řídila a hodnotila i jízdu.
Asi jsem jako ta modelka... Vzhled rozhodne. Krabice na kolech nemam rád, pamatuji Soul z brigády, když byl první kus v ČR a zde se objevovaly jen spy photos. Už tenkrát sem si řikal.. panebože, co to je, zvědavě chodil okolo a nechápal jsem? V té době byla revoluce prvního Ceedu, prvního auta s evropskými tvary.... a do toho Soul. Ani po letech jsem mu nepřišel na chuť.
Captura sem si při první příležitosti prolezl a potěšil mne vnitřím prostorem a hlavně vypadá dobře. Nestyděl bych se v něm jezdit po městě a okolí ( k tomu je stavěn ne?). Líbila se mi kabina, které působí o kus lépe, než u Kie, slušné materiály, zpracování, když to nepřeženete s ujetými barvičkami. Věřím, že čistě pragmaticky může být Soul lepším vozem, ale děkuji, nechci. Prodeje dokazují, že nejsem sám, kdo preferuje Captura :-)
Do budoucna snad lze jen popřát Renaultu větší SUV, které z Capturu bude vycházet :-)
Čo to tam Leoš má? Takáto krátkovlasá pani s tlustýma nohami. >:D Inak viac verím i tomu Renaultu ! Navyše je krajší. Kia to je také moc topperové, teda k ničomu. Nechcem platiť za záruky mión peňazí, aby mi akurát povedali, že to nefunguje. A dodnes v Žiline nevedia urobiť ani riadenie a odpruženie. ;-\
mozem ta ubezpecit ze soul sa nerobi v ziline ;-) .. o kvalite soulu dnes uz nie tochyb .. koniec koncov ... o uspechu modelu rozhoduju celosvetove predaje nie reci diskuterov ;-)
ja si myslim ze novy soul aj ked je to american uz prekvapi aj v europe ;-) ( dajme mu aspon rok casu ) .... samozrejme necakam predaje na urovni capturu ale urcite to uz bude podstatne lepsie ako bol na tom stary soul
Co člověk to nějaká zkušenost, naši mají Ceed SW a kromě pravidelných prohlídek se o servis člověk nemusí starat. U každé automobilky můžeš najít určité procento "zmetků" a je jedno zda-li jde o Fiat, Hyundai nebo třeba BMW. Chápu však ty, na které tento "zmetek" vyšel a proto nemají na danou automobilku moc milých slov. ;-)
pohlad na technicke udaje stareho a noveho soulu.... vychadzam z porovnania 1,6cvvt vs 1,6gdi ..... kym v starom soule ste mali uzitocnu hmotnost len nieco cez 350 kil tak novy soul ju ma vyse 600 kil !!! :yes: .. urcite aj novy podvozok moze za taketo vyrazne zlepsenie... navyse je novy soul gdi o 120 kil lahsi ako ten stary s 1,6 cvvt...... takze napriek podobnemu vyzoru su po technickej stranke skutocne velke rozdiely medzi starym a novym soulom ... ani sa mi nehce verit ked pozeram videotesty kolko meista na sirku a nad hlavou maju neiktori takmer 2 metrovi testeri.... klobuk dole pred konstruktermi ako dokazu zabalit takyto velky priestor do styloveho kabatu pritom je to auto len o 9 cm dlhsie od ria :yes:
v porovnani so starym soulom si dovolim napisat ze novy poskocil dopredu rovno o dve generacie.... tie rozdiely su aj po stranke podvozka, hmotnosti ,nosnosti a aj kvality auta ako celku skutocne obrovske
nebol ale bol rozmerovo takmer rovnaky ako dnesny soul... aj razvor bol takmer rovnaky... akurat tento novy uz ma skrateny podvozok zo ceedu cim zlepsili vlastnosti... auto vsak spada do tej istej triedy ako predchodca
v podstate podvozok zo ceedu zlepsil jazdne vlastnosti .. ... triedu auto nezmenilo... stale je to mestsky crossover
to ja uz neviem kde konstrukteri vidia captur a kde ho vidi verejnost pripadne kde vidis captur ty.... ja vychadzam z tohto testu ... a tu soul vcelku jednoznacne potvrdil svoje kvality... captur je minimalne v interieri nic ine ako len predlzene a nafuknute clio.... interier je badat ze vychadza z maleho auta ... mne osobne sa viac paci soul
A vo tom to je. Captur je nafouklé Clio (subkompaktní crossover) a Soul je nafouklý Ceed (kompaktní crossover). Pokud budeš srovnávat kompakt (ceed) se subkompaktem (rio), tak ceed bude širší, prostornější a bude mít silnější motory a další věci, které dělají rozdíl mezi kompaktem a subkompaktem. Soul bude muset potvrdit své kvality s konkurenty ve své třídě. Porazit o třídu menší auto díky většímu prostoru a silnějšímu motoru není zase takový problém. Ale i to se vždy nepodaří a nový Soul s Capturem ve srovnávačce taky někdy prohraje.
Zde je třeba se přiklonit na stranu Toppera, oba vozy jsou si svými rozměry více než podobné. Podle čeho chceš dělit crossovery do tříd? Podle toho, z podvozku jakého auta vycházejí? To je podle mě nesmysl. Rozměry jsou to hlavní. Nikdo Renault nenutil stavět Captur na podvozku Clia, mohl klidně použít platformu z většího Meganu. Ale proč by to dělal? Clio je velmi úspěšným vozem, tak proč toho nevyužít...
Pokud pro vás s toperem šířka auta a motory nic neznamenají, tak je asi zbytečné se bavit o třídách. Prostě to ber tak, že Captur je subkompaktní crossover a za chvíli přijde kompaktní crossover na základu nového Mégane. Porovnávat můžeš samozřejmě cokoliv. Jen to porovnání pak ztrácí význam. Jak chceš třeba hodnotit šířku auta u aut rozdílných tříd? Je lepší širší nebo užší auto? Jak chceš hodnotit motor u rozdílných tříd? Je lepší 66kW nebo 94kW? Jak chceš hodnotit dvě auta rozdílných tříd? Je lepší větší nebo menší auto?
fabia je tiez uzsia ako P208 a to o dost uzsia a pritom ide o rovnaku triedu ;-)
este raz... nie je chybou soula ze captur stavia na zaklade akom stavia.... obe auta maju takmer rovnake rozmery a porovnatelne rozmery... porovnanie je na mieste
captur casom urcite aj nejaky silnejsi diesel dostane.. verim tomu ...
tazko moze byt captur subkompakt a soul kompakt ked captur ma vacsi razvor ako soul.. a rozmery su takmer rovnake .... pozeraj sa na to takto.... obe auta su porovnatelne rozmermi ... tak preco chytat mna aj dalsich za slovicka? redakcia tiez testuje tieto auta preto lebo su si velmi blizke a konkuruju si... tvoja snaha ospravedlnit nedokonaost capturu tym ze patri do inej triedy sa akosi nestretla s pochopenim ako vidis nielen mna ale aj grifitha a zrejme aj redakcia by nam dala za pravdu ze porovnanie je na mieste...
Soul je o 1,8 cm delší, 2,2 cm širší a 3,4 cm vyšší. Pokud jsou toto pro tebe hodnoty, které rozdělují auta o jednu třídu, pak opravdu o dělení vozů do tříd víš pramálo. V rozvoru je dokonce Captur o 3,6 cm větší... Prostě to ber tak, že jsi napsal blbost, stačí si to přiznat a jdeme dál. Fakta jsou jaksi na mé straně. Pokud sám dobře víš, pak rozdíly rozměrů mezi vozy v jednotlivých třídách jsou mnohem větší, než u dané dvojice. Doporučuju zkontrolovat si to třeba u malých vozů stejně tak jako u nižší střední třídy. Dojdeš k překvapivým závěrům.
No pokud se nepletu, pak o rozdílných třídách v této diskuzi točíš jenom ty. Jak chci hodnotit motor těchto vozů? Jednoduše, Kia nabízí výkonější motor, jenž si za to nechá zaplatit o něco vyšší spotřebou než Captur. Ten pro změnu nenabídne takovou dynamiku. Ronault to v diskuze nakousl dobře, není jasné, z jakého důvodu nenabízí Captur výkonější variantu dCi a proč Soul nenabídne slabší provedení... To je otázka na výrobce, ale stále to nic nevypovídá o skutečnosti, že dané voz jsou jedné kategorie.
myslim ze s pogom skoda debat... vzdy ma len chyta za slovicka a snazi sa spochybnovat to co napisem... vzdy.... teraz tomu tiez nie je inak... som rad ze aspon ty to vidis tak ako ja :yes:
porovnanie je na mieste... obe auta su rozmermi tak podobne ze uz blisie ani nemozu byt, ale vzdy sa najde niekto kto sa nejakym sposobom snazi neuspech svojho favorita ospravedlnit nejakym zaujimavym sposobom.... avsak tentokrat taktika hogo pogo zlyhala
Zde není moc na čím spekulovat, rozdíl rozměrů jsem uvedl a z něj je naprosto jasné, že jde o vozy jedné kategorie. Že při téměř shodných rozměrech dokázala Kia implementovat podvozek na bázi Ceedu a Renault využil části Clia je výhodou Kie. V tomto to vidím zcela stejně jako ty :yes:
Zkoušíš to skvěle, trik s rozdílnými třídami dle velikosti nevyšel, tak na to jdeme přes motory. Fakt machr. >:D Ano, dle rozměrů se Yeti může směle k dané dvojici řadit. Ovšem základní disproporcí je fakt, že u Yetiho jde spíše o vůz kategorie SUV než crossover. To lze však upozadit. Obecně lze tedy tvrdit, že Yeti, jakožto konkurent obou má mnohem širší paletu pohonných jednotek a co? Jeho nevýhodou pro změnu bude to, že tam kde cenově Captur končí, Yeti začiná...
Kdyby jsi postupoval podle tvojí motorové teorie, pak by dnes nastavené třídy v podstatě neexostovaly. Vždyť Golf nabídne tak širokou škálu motorů, že v tomto světle by Citroen C4 musel být řazen mezi o třídu menší vozy. Jestli to myslíš takto, nechej si toto moudro vytesat do kamene, protože tímto se stáváš aspirantem na vítěze soutěže o Zlatý ventilek roku :yes:
Jakej trik? Rozdíl mezi třídami je prostě o centimetrech, motorech a i výbavě. Soul svou šířkou, rozvorem, rozchodem kol, motory prostě patří mezi kompakty. Captur by mezi kompakty mohl patřit jen rozvorem. Ale to by jsi tam mohl dát i Clio grandtour. Je to tak těžké pochopit?
Co mám chápat? Že rozdíly do 3cm pro tebe oddělují jednotlivé třídy? Ne takovou logiku opravdu nepochopím. Diskuze na toto téma jaksi nemá cenu. Už se v tom patláš jak pěnkava víš v čem, mícháš různé třídy do sebe bez nějaké logické souvislosti. Fakt nevidím důvod, proč bych měl v debatě s tebou pokračovat.
Když už žiješ v bludu, že rozdíl mezi třídami je dán jen těmi centimetry, tak se zkus rozepsat kolik těch centimetrů na jinou třídu potřebuješ. Ale asi to skončí u délky auta. jinej rozměr tě evidentně nezajímá. Jinak by ti vyšlo, že rozměry patří Captur mezi subkompakty a Soul mezi kompakty.
Čím je tedy rozdíl mezi jednotlivým třídami dán?
Stačí se podívat na vozy nižší střední třídy, délkový rozdíl mezi Golfem a Octavií je krásných 40cm, rozdíl mezi šířkou Octavie a Rapidu je celých 10cm. I rozdíl mezi Octavií a i30 je na šířku 3,4 cm... Dle tebe jde tedy o vozy jiné kategorie.
Klidně zde znovu vysvětli, dle čeho se dělí vozy prakticky stejných rozměr do kategorií. Nějak ti to pořád skřípe. Základní dělení do tříd tedy opravdu je podle rozměrů ne podle něčeho jiného!
Nemá to cenu, nehodlám se s tebou přít, tvé rozdělení je prostě evidentně mimo mísu. To je tak vše, co ti k tomu chci říct. Pokud jsi to z předchozích příspěvků nepochopil, nemůžu pro tebe víc udělat.
Určitě, zato v tvojí to hraje dokonale... >:D
Zkus si podle tvých indicií porovnat Octavii s Mazdou 3, zajímal by mě výsledek tvého bádání. Nebo víš co, radši to nedělej, stejně bys to nepochopil.
obe auta su porovnatelne... uz to nerieste... realne si skutocny zakaznik vazne moze vybrat medzi soulom a capturom ... je jasne ze soul na technicku vyhodu v podobe lepsieho podvozku ale to nie je chybou soula.... a ze captur stavia na predlzenom cliu je tiez jeho sposob boja o zakaznika a jeho forma strategie.... uzatvorme to s tym ze obe auta su velmi podobne a vzajomne si skutocne konkuruju a bude hodne zalezat na prioritach zakaznika a sympatiach k znacke ....ktore auto si clovek nakoniec vyberie.... obe auta su crossy a neponukaju ani 4x4 ... obe auta mozu mat dvojfarebnu kombinaciu esterieru aj interieru... ano aj soul moze mat hnedocierny interier nielen cierny... obe auta su podobne aj velkostou kufra ... aj sposobom pouzitia ( mesto, primestske casti, nejake tie jazdy v lahuckom terene na ceste k chate ) ...
myslim ze svojim sposobom su obe auta velmi zaujimave... jedno je hranate druhe je vajicko... jedno je dlhse s vacsim kufrom sportovejsie posobiace a druhe zase vyzera ako naspanovane vyzehlene sako ... kazde auto ma svoje pre a j proti.......
Na ten lepší podvozek jsi přišel jak? Je jen jiný. Třeba i tím, že Captur má světlou výšku 20 cm a nemusíš se s ním bát ani na polňačku. To se ale v tomto testu nedozvíš. A je asi jasné, že Soul se světlou výškou 16 cm bude trochu jinak naladěn.
nie je chybou soulu ze vychadza podvozkovo z vacsieho auta.... koniec koncov ma razvor soulu mensiu hodnotu ako ceed a aj mensiu hodnotu ako ten v capture... takze porovnanie je ok .. celkova dlzka je tiez u oboch aut takmer rovnaka... je chybou capturu ze tam nedali lepsi podvozok z megana alebo scenicu... ale auta su same o sebe takmer uplne rovnake.... ( razvor, dlzka, kufor ) ... porovnanie je na mieste...
Obyčejně souhlasím, hlavně na autosalonech nemají modelky co dělat - spíš by tam měli být řidiči a uživatelé, prezentující kvality či benefity toho či onoho modelu.
Ovšem tato dáma akcentuje nožky - a dámské nožky jsou nejkrásnější útvar na planetě. Příroda je obyčejně ošklivá (kdybychom se podívali na bytosti pod obzvlášť silným drobnohledem, kdekdo by měl chuť spáchat sebevraždu), ale v tomto případě se Velký Designér nesekl a stvořil něco neodolatelného.
ale vratme sa k autu ... dizajn ako taky ma captur podla mojho nazoru viac pre damy orientovany... soul mi pride viac pre chlapov... zlteho soula ma uz auto valas kosice vonku pred showroomom dnes o 9:20 som siel okolo ... vyzera uzasne ... mozno najkrajsia farba pre soul...
ber to tak, že je to pohled cílové skupiny, který tento vůz bude kupovat... věř mi že lidé podobného ražení jako tato dáma... opravdu nebude zkoumat technické specifikace... tam je důležité aby to bylo roztomilé, jezdilo to téměř samo, pokud možno aby to samo parkovalo bez toho aby odrbalo minimálně půlku aut na parkovišti před OC...
nějaké výkonové parametry? na co když si není schopná ani otevřít kapotu?? :yes: >:D
tohle neberu. To je jen paušalizování, jako že každá blondýna je tupá, žádná slečna stejně autům nerozumí atp. Ne, takhle ne. Věřím tomu, že přinejmenším jedna blondýna ze sta ví >:-[]:-!
Capture se mi v dané cenové třídě hodně líbí, jak koncepce tak desig auta. Ten intériér bych nezvládnul, KATASTROFA od volantu až po všechno >:D, o praktičnosti použitých materiálu nemůže být řeč, a na design i stav palubovky jsem za pár let zvědav. Takže až tam po faceliftu dají designově nekonflitní a více praktický vnitřek začnu asi o něm silně uvažovat. Z některých fotek mi připomíná jako baby Qashqai :yes: O soulu no comment, nebrat
Jakou praktičnost od crossoveru této kategorie čekáš? Co nemá Captur a jiní konkurenti ano? Mě to napadá naopak, Captur nabízí posuvná zadní sedačky, což je chvályhodné. Design interiéru je věcí názoru, určitě jde o kontroverzní prvek na vzhledu Capturu, respektive i Clia, ale jak prodeje ukazují, Renault se tímto stylem lidem trefil do noty. Což samozřejmě nemůže brát tvůj názor na něj ;-)
kazdemu sa paci nieco ine.... amikom vyhovuje soul... v eu bude slapat captur ...
captur a jeho dizajn ide spravnym smerom to treba uznat... renault sa uz potreboval najst a clio a captur uz maju charakteristicku tvar... ovsem capturu chyba akasi aura jedinecnosti .. soul je v tomto kusok dalej ... a ma uz aj par rokov budovania si imidzu po celom svete za sebou ... osobne by ma zaujimal suboj yeti 2x2 1,2 Tsi urban vs gdi soul .. povedzme ze yetina by mala cervenu monte carlo vybavu a farbu [odkaz] a k nemu by sme postavili cervenocierny soul [odkaz]
Aura jedinečnosti? To je co? Vždyť se bavíme o modelu jenž má oslovit co největší spektrum zákazníků. Soul v tomto dá opravdu není. Jeho interiér je zcela fádní, neurazí, nenadchne, při zavření očí si ani nevybavíš, jak vypadá, jelikož tě nemá čím zaujmout. Když se podíváš na Captur/Clio, je jeho zvláštní rozvržení jasně patrné. Je to dle mě jediný vůz ve třídě, u nějž je právě design interiéru natolik kontroverzní a vyvolávají vášně. Soul prostě je.
1,6 GDi je pro Soul naprosto hraniční motor. Parametry jsou sice zajímavé, ale právě díky tvaru karoserie se ty koně mění v poníky. Měl jsem možnost srovnání GDi a CRDi a v tomto srovnání je diesel jednoznačnou volbou.
ved prave ta kontroverzost je za tou jedinecnostou .. soul je soul.... je len jeden.... captur je vajicko akych bude casom iste viac.. uz teraz je nove sx4 s cross suzuki dost vajcoidne... ale soul je svojim sposobom unikatna skatula.... prave v tom to je... samozrejme takyto kontroverzny styl ma vela aj fanusikov ale aj tych ktorym sa to vobec nepaci.... ja to chapem... soul sa nebude pacit kazdemu.... nie je to krasavec typu f type alebo carrera .... je to rodinna skatula .... americky pohlad na kompaktny automobil.... auto ktore ma ponuknut co najviac priestoru pri co najmensom rozmere a zaroven auto ktore svojou robustnostou konstrukciou a serioznou kapotou posobi ako dostojne auto a nie zrovna male auto...
ja by som sa uspokojil s gdi... ciste papierovo ma dokonca fakticky rovnake dynamicke parametre ako nas sportback 1,6 ... a ten je popravde vykonom absolutne dostacujuci na bezne rodinne pouzitie..... je pravda ze soul ma vacsiu spotrebu kvoli svojej koncepcii karoserie ... ale nie je to nic strasne... navyse soul nie je dialnicny expres a tak nejake tie "chybicky krasy" mu odpustit viem... mne sa paci...a dokonca by som asi zvazoval ci ceed alebo soul.... ak by prislo na suboj v ramci znacky... soul hodne prekvapil... ceed sa mi az tak uz jednoznacne vyhodny nezda ako tomu bolo v predoslej generacii ceedu voci predoslemu soulu.....
Na téma design nehodlám vézt další debatu každému se líbí něco jiného a univerzální pravda v tomto ohledu neexistuje. Jeden obhajuje Soul, jiný Captur. Oba mají pravdu, tu svou pravdu.
Na papírové parametry ještě žádné auto zájemce neutáhlo, chce to projet. 1,6 GDi stačí na přesun z bodu A do bodu B stačí. V tomto ohedu vyhoví i mnohem slabší motory, klidně i Renaultí 0,9 TCe. Nehrají-li finance až takovou roli (vím, bráno čistě hpoteticky), pak pro vyzkoušení obou motorů nemá GDi kromě tiššího běhu co nabídnout.
ono to je taka zvlastna zlta.. taka silno zlta farba... u nas som uz soul v tejto farbe videl pred showroomom dnes rano ... velmi dobre na mna posobila.... hodi sa k soulu .. ale chce to nazivo vidiet.. tie foto z netu dost klamu.. na fotke sa mi po pravde zlty soul az tak nepozdava... ale nazivo je to proste fajn .. ta farba nema chybu :yes:
Captur by u nás mohol zaujať miesto po úspešnej SX4-ke. Podľa mňa to Suzuki s tou novou trochu pohnojilo, ale možno je to len môj subjektívny pohľad keďže sa mi jej návrat k japonskému dizajnu nepáči.
o tom presne pisem niekde vyssie ... captur je vajicko ako s cross... v dvojkolke to vidim tiez na vzajomne superenie medzi tymito autami .... aj ked s cross v 4 kolke zase uz moze konkurovat aj inym autam ktorym uz dvojkolky ako captur alebo soul konkurovat nemozu.
zaujimave porovnanie by mohlo byt aj taketo:
captur 1,2TCe .. vs .. soul 1,6 gdi .. vs .. s-cross 1,6 2x2 .. vs .. yeti 1,2 tsi urban 2x2
4 dvojkolky kazde ineho stylu ... vsetko podobne rozmery aj razvory.... kazde auto ma vsak ine priority a iny pohlad na vec.....
Soul má jediný významný problém - že po prvním nadšení začínají přicházet jen a jen další zklamání.
V zásadě ale pokdu někomu stačí navýsost nesourodé a nepraktické auto a dopřeje mu potřebné "šmínky", pak bude mít rozhodně pohledný extravagantní kousek, se kterým v davu nezapadne.
Captur je dobře, vlastně skvěle, namíchaný koktejl, navíc příchuť si každý může vybrat dle vlastní libosti od naprosto prapodivných barevných variant až po vyložené srdcovky.
no oni se totiž chovají racionálně = vozí do Evropy jen velká a drahá auta, která dokážou ten transport zaplatit.
A malá auta si vyrábí pro domácí trh... a levně je tam prodávají.
A v Tokiu fakt evropský auto nepotkáš. Abych nekecal občas nějký straý Mini...a opravdu zřídka Mercedesa. ;-)
Neřekl jsem sobec. Řekl bych "krátkozraký"...
Ničí náš svět.
Náš svět = Evropa.
Jedný způsob, jak každý z nás může podporovat tento náš svět je kupovat věci, které potřebuje koupit, vyrobené a vyvinuté v Evropě,tak aby zisky zůstaly v Evropě.
Tím dává práci nejen těm dělníkům, ale i těm, co to vymysleli... pomáhá udržet v Evropě znalosti a ne jen ruce, které budou levně montovat... a tím usnadní život dětem a dětem našich dětí...
>:-[]
no - vidíš. A já ho mám hned na začátku.
Koruny tvoří limit, to je jasný.
A pak zní otázka: najdu v Evropě výrobek, který splní moje potřeby?
Pokud ano - nemám co řešit.
Teprve pokud ne, tak hledám jinde... takže počítače mám Toshiby... na BlackBerry jsem přešel, až když Nokia spadla pod Američany... no - a to je asi tak všechno.
Já dokonce i oblečení nakupuju u Blažka, i když je dražší.
Možná jsem blázen.. ale co už teď. ;-)
Tady se částečně musím zastat petra. Samozřejmě je nesmysl, že 66 kW popjede lépe, ale to položení točivého momentu jasně ukazuje to, co píšu výše při srovnání 1,6 CRDi s 1,6 dCi, kdy rozdíl je sice jen 2 kW, ale hodnota a maximum položení výkonu je někde jinde, motor v reálném provozu jsou jízdně značně jiné.
a co vravis na kroutak? ten je v soule tiez k nicomu..... alebo je lepsie mat menej? ;-)
ja vam niektorym fandom captura sa divim s akymi teoriami sa snazite bojovat proti realnym faktom a veciam ktore nejde popriet ... je to moc okate ako sa poneiktori snazite z vyhody soulu spravit hendikep.... nebude nakoneic naprava z clia v capture lepsia ako ta zo ceedu v soule? ved je predsa menej komplikovana .. ta v soule bude isto k nicomu ;-)
povedzme si uprimne captur nie je ziadny zazrak... technicky male nafuknute auto ....to ze ho porazi nejaky korejsky smiesny soul je fakticky dokaz ze renault este ma hodne co robit na svojej ceste k europskej dokonalosti ktorou sa mi europania tak radi chvalime pred okolitym svetom.... :yes:
Ber to z druhé stránky, ty zde zase bezhlavě obhajuješ Soul, takže nemáš komu co vyčítat. Výsledky netřeba po sté interpretovat, ale pro tebe ještě jednou: Soul vyhrál pouze díky předpokladu, že tě nezajímá cena.
Captur je pro evropské zákazníky dokonalý crossover a jeho prodeje jsou toho jasným důkazem. To neoddiskutuješ naprosto nijak.
:-)
Nesmí tě zajímat cena... a spotřeba.
Musí Ti být jedno, jak to auto vypadá a jak se v něm "žije"...
No a v neposlední řadě musíš bydlet někde jinde než v Evropě: tady nakonec stejně jedeme všichni asi 130 na tempomat.. pokud teda zrovna nestojíme v koloně.
130 dokážeš jet v pohodě i s 66kW.
Ten výkon a hlavně moment by byl opravdu k nezaplacení, pokdu bys s tím sjel do terénu... ale na to není stavěný ani jedno z těch aut.
Mě na kii zajímá právě to jak vypadá. Ve slušně velké kabině se nemusí žít špatně. Najedu ročně kolem 30 tis. a z toho na tempomat 130 je míň než polovina. Závodník nejsem, ale jestli je větší výkon než 66kw dobrej jen do terénu, tak si snad děláš srandu. Menší výkon Capturu mi jinak nijak nevadí.
Jelikož 123 znám osobně a vím, co má s čím najeto a že by nás strčil všechny tady do kapsy, tak bych to vysvětlil podobně jako to chápu já.
Když si představím Captura a Soul, tak vidím pouze dvě cílové skupiny v tomhle autě.
1. žena, která auto bude využívat na ježdění po městě event. v příměstky.
2. důchodce, který bude auto využívat taky, navíc ocení, že se mu do auta s vyššám posazem lépe usedá...
A teda výkon...?
1,6 CRDi ve verzi 94 kW má výkon značně "papírový", posazený docela vysoko a i obraz testu odpovídá realitě, kdy do 1700 ot se ani nic neděje, trouufnu si klidně tvrdit, že do těchto otáček klidně bude Captur svižnější Takže pokud si představím běžnou jízdu s tímhle autem, čili popojížděčky ve městě a kolem něj, kdy je především nutno pořád dávkovat točivý moment spojkou a taky hvbitě vystřelit z křižovatky, tak obratnější i při své váze bude prostě slabší motor. Sám vím co umí velký turboefekt napáchat. Někde na dálnici či na státní v táhlém dlouhém už Soul zaúřaduje, ale tam se ti dva nepotkají.
Samozřejmě je nutn uznat, že by Renaulta neubylo, kdyby do Capturu dával i 81 kW verzi s šestikvaltem (i v Cliu by se hodil!), i když je jasné, že téměř nikdo by si jej nekoupil, nicméně vlk by se nažral a topper by zůstal celý >:-[]
Já osobně vidím jako ideální pro Captura ale 0,9 TCe, ten motor postačuje, je kultivovaný... no a nebo 1,2 TCe, ale ne kvůli výkonu, ale kvůli možnosti mít EDC, to žena ocení.
Jako dálniční křižník tohle auto nikdo nebude využívat. Od toho tu jsou kombíky nižší střední a ještě lépe střední třídy a tam zase pro změnu nemá Hyundai proti Renaultu a dalším naídnout, viz i40 s 1,7 CRDi.
Protože se tady pořád plká o výkonu, a v článku chybí zrychlení, mrkl jsem se na konfigurátory,a ejhle:Captur 0-100 13,1s, Soul 11,2. Obojí mě nepříjemě překvapilo. Nicméně- 2s rozdíl je dost markantní, dál se není o čem bavit. ;-)
Nechápu, proč na mě reaguješ, ale budiž. Spotřeba Soulu není nic hrozného, běžně jezdíš do 6l. Pokud sis nestihl všimnout, neobhajuji Soul ani Captur.
Pokud nejsi schopen využít vyšší výkon, nesváděj to na auto, chybu hledej u sebe. Dálniční rychlost dokázaly jezdit o Š120 a to neměli ani 45kw. Ale pokud využíváš výkon je pro dálniční korzování, v pořádku.
Každé z testovaných aut má své pro a proti ;-) O dostačujícím výkonu Capturu se dá spekulovat. Ano, na běžné přepravy z bodu A do bodu B naprosto v pořádku, navíc s menší spotřebou. Soul je dynamištější a nechá si za to zaplatit o pár deci vyšší spotřebou.
Určitě není diskuze o hádce, ale že jsi mi tím příspěvkem chtěl dát argumenty, to jsem z toho nepochopil.
tu ide aj o pruzne zrychlenie.... to znamena napriklad zrychlenie z 80 na 120 .... a tu soul bude na tom vdaka vacsiemu vykonu a kroutaku na tom lepsie ako captur... samozrejme ak ti ide o maximalku mozem ta ubezpecit ze captur postacuje .. ano .... nebude brzda premavky
captur je pre europana dokonaly ... lebo je to europske auto... ze ma horsie parametre ako auto z ineho konca sveta je vlastne uz vedlajsie... pre europana je vzdy dolezite mat europskeho kandidata vo vybere... a dovody k porazke supera sa uz potom najdu lahko
Takže uznáváš, že je Captur pro Evropu dokonalý crossover?
Nemusíš si hledat důvody pro vítězství, stačí se jen na výsledky zamyslet. Nic víc v tom nehledej.
ano uz som to pisal kdesi hore ... ze pre europana je captur znesitelnejsi a ze u nas v eu bude jasne predavanejsim autom... revirom soulu je usa... bohuzial mi v eu nemame tendenciu kupovat nieco neeuropske aj keby to bolo lepsie.... mame to v povahe... amik nema problem uprednostnit japonca pred americkym autom ... je to aj v mentalite... my v eu sme patrioti a paradoxne to nas privedie k tomu ze o nas uz nik nezakopne o par rokov.... a ze uz dnes sme na chvoste v rebricku dolezitosti svetovych trhov...
ano citis tam ironiu to je dobre..... pisem tak schvalne ... soul je totiz v mnohych ociach europanov smiesnym autom... a pritom jasne poraza vas dokonaly captur :yes:
pokial bude myslenie euripanov zalozene na systeme.. ze europske auto bude vzdy lepsie ako korejske alebo japonske lebo je nase domace z europy tak dovtedy sa to tu bude sypat.... uz dnes sme izolovani od sveta... kazdy smeruje do usa a ciny len my sa tu vytesujeme z pezotov renaultov a kdejakych fiatov... ale svet ja uz inde
Ne, ty to nepíšeš schválně, ty jen nevíš, co jsi napsal před chvílí. A to s ironií fakt nemá nic společného. Že někdo někoho jasně porazil je pouze tvá interpretace výsledku. Podívej se kolem sebe, jak jsou nejen evropské značky úspěšné, jihokorejská dvojka je jasným důkazem. Chce si to jen připustit, že se Soul netrefil do vkusu Evropy, nic víc v tom není.
ale je to tak.... niekto vyhra iny prehra... samozrejme to nic nemeni na fakte ze europsky captur bude v eu uspesny a uspesnejsi ako soul... to je kazdemu jasne... o tom nepochybujem..... jedinu nevyhodu pre captur vidim v chybajucejsom silnejsom diesli.... naopak 1,2 tce je fakt slusny benzin a tam nie je problem... ale diesel by u nas v dieslovej europe kludne mohol byt aj silnejsi... mozno casom pride
ano soul sa netrafil do vkusu europy ved o tom kazdy vie uz davno.. soul je totiz robeny od zakladu pre vkus americanov , soul je doma v usa... uz niekolko rokov ;-) .. soul navrhovalo kalifornske dizajnerske centrum a urcite ho nenavrhovalo prioritne pre europu ;-) ... este jedna pikoska... soul nenavrhli ano korejci..... soul je vytvorom americanov :yes:
Určitě, v komplexním hodnocení je Captur lepší, to je prostě fakt.
S tím dieselem je to pravda, snad se dočkáme aspoň 81kw verze a je s podivem, že v nabídce nefiguruje, když jde jen o SW upravenou verzi stávajícího motoru. Vidím v tom úlitbu zemím, kde jsou zvýhodněny tyto slabší varianty.
chcelo by to vyskusat obe auta a porovnat subjektivne pocity... mne osobne sa soul vizualne pozdava viac... ale mozne je aj to ze lepsie by sa mi zilo s capturom... to nepopieram... moje sympatie vsak smeruju k soulu a ak by nemal zasadne nedostatky iste by som o nom uvazoval ako o priorite pred capturom... captur naopak je mozno kompaktnejsi a sportovejsie posobiaci... zvlast s tce to moze byt mrstne vajicko ... nepaci sa mi vsak digitalny stit v interiery ... ale to je uz o inom..... za mna osobne vlastne vobec crossy nejako az tak moc nepreferujem.... ale soul ma vazne ocaril... hlavne ked si ho porovnam cenovo aj papierovo so ceedom.. zrazu je to zaujimavy duel...
ano 81kw diesel by bol asi ideal pre captur... tam uz citit aj vykonovu rezervu a zrejme by ani moc oproti 66kw verzii drahsi nebol
ja som sedel v starom soule.... este v r 2011 na predajni .... v cervenom s cervenym interierom [odkaz] a vtedy mi to auto prislo ako dost kompaktne zvnutra.. kufor bol uzky a zadne okienko male.. vyhlad dozadu hodne obmedzeny.... ale vieme ze dnesny soul jze uz ine kafe.... takisto plasty v interieri posobili lacnejsie... ale dnesny soul je uz inde... ten rozdiel uz musi byt obrovsky...
Tak za mě jsou obě auta v pohodě, nicméně pokud bych měl volit, půjdu raději do Soulu. Už jen pro to že je uvnitř větší, má silnější motory a hlavně manuální 6st převodovku, kufr mě v tomto případě nezajímá, 20l rozdíl je nic. Soul lze mít také v dvou barevné kombinací a to nejlépe modrá metal/ bílá střecha :yes:
ano modrobiela na capture sa paci aj mne .... ale tiez by som volil soula ;-) .... je pri takmer identickych rozmeroch priestrannejsi, podvozkovo vyspelejsi, ano spominana 6st prevodovka je tiez v podstate fajn... zalezi od vkusu .... kto chce sportovejsi dizajn a co maximalny kufor ten asi zvoli captur... v podstate su obe auta takmer rovnake a pritom su si tak rozdielne... inak vyborne porovnanie... az odstupom casu si clovek uvedomi ako sa testeri trafili.. a tentokrat sa skutocne trafili
Už jsem to tady psal vícekrát. Problém je v převodovce. Ta silnější verze 1.5 dCi se dává šestikvalt a v Cliu ani Capturu prostě šestikvalt není. Pokud bude v capturu silnější navta, tak se vsadím, že bude s EDC.
chlapce, co ty davas? fakty nechaj bokom, pre kazdeho cloveka je dolezite nieco ine, preto takato zrovnavacka nema zmysel, jedine ak chces rozvirit diskusiu
a co sa captura tyka je to top balik, malo kedy sa podari sklbit dizajn s praktickostou tak ako v capture, dalej pohodlie pre styroch dospelych, vynikajuca variabilita, velke mnozstvo odkladacich priestorov, optimalne motory aj naladenie podvozka, skvely pomer ceny a vybavy, da sa pokracovat ... nakoniec za captura hovoria jeho predaje
Navíc je to tak rok, co u Vyškova uhořely v BMW dvě holky... protože je otec nedokázal včas vyndat ven, když mu začalo hořet BMW za jízdy po dálnici... to vypadá, že BMW fakt nesnáší naši d-d-d-1. :-(
Re: Sorry za off-topic .. ale tohle je docela síla:
Stát se může cokoli. Aut je spousta, no je fakt, že BMW už není co dřív. Ale to do jisté míry asi nikdo. Jen je trapné, jak Novinky pořád předhazují samé zprávy o nešťastných zážitcích movitějších (neboli bulvár) těm svým uplakaným závistivcům, co se hojně vyskytují v jejich diskusích. Ti jsou z té politiky tak vygumovaní, že dokáží vymyslet i zajímavý komentář, ale taky takový kec, až mi zrak přechází...
Re: Sorry za off-topic .. ale tohle je docela síla:
No, to je asi fakt... ale bez ohledu na to - nemáš pocit, že BMW je na to třepání nějak citlivější?
Nezpochybňuju, že základní problém je v té parodii na dálnici, co celým autem třese jak o život.. ale stejně - chytnout by to fakt nemělo. :-(
Re: Sorry za off-topic .. ale tohle je docela síla:
Těžko říct takhle od stolu. Kdyby mu tekl olej, tepelný štít vejfuku se uklepal a chytlo to jak Oltcit, bylo by to velmi... mrzuté. Podělat se elektroinstalace, ještě horší (teď jsem si vzpomněl na Steva McQueena a Paula Newmana ve Skleněném pekle). Ale když ani nevím, v jaké části požár vypukl, nechci moc spekulovat.
Re: Sorry za off-topic .. ale tohle je docela síla:
To je radost, že shořelo německé auto. Vy z toho ukřivděného bazalka klubu se dokážete radovat akorát z toho, co se nepovedlo a je to made in Germany. Co vám zbývá, když italská premie končí HB Julinou. Hnus.