revirom tohto auta bude USA ale myslim ze tentokrat by uz mohlo aj v eu co to predat, interier je uz o poznanie lepsi a aj zvonka sa mi to paci ovela viacej, je to na dobrej ceste aj co sa tyka zlepsenia predajov v eu :yes:
Ja by som nemal problem kupit si to...u nas v dedine jazdia 2 Souly a podla mna je dizajn podareny. Zaujimavy. Zadnu cast novej generacie vsak vidim ako krok spat.
vypadá elegantně, no a zbytek.. člověk aby před takovým autem radši utekl za roh, je to hrozný topere, jo a už vím co mi to připomíná, náš garážový "majstrštyk" škoda yeti, vrána k vráně sedá sir
souhlas. Tohle a Yeti jsou TOP ošklivky našeho trhu. Zatímco Yeti je alespoň kus poradneho auta, Soul je výsměchem cele kategorie malych SUV. Jizdne je to snad nejhorsi co můžete sehnat, co také cekat od podvozku z i20...
Tak ja som slovak a velmi sa mi ten Soul paci...ale skoda, ze je to bez 4x4. Ostatne, mne sa pozdavaju vsetky Kia, az na Picanto, na ten sa spredu radsej nedivam.
dělalo kalifornské design centrum Kie pod vedením tamějšího design šéfa Toma Kearnse. Vypadá to z mého pohledu, jako by Schreyer pevně zavřel oči a řekl "tak jo, guys, dejte mu zahulit podle svýho". Pravda ale je, že americké centrum má na Soul jaksi historický nárok, protože první generaci si namalovali, z hlíny vymodelovali a prosadili u korejského vedení oni. Jako produkt především pro americký středoškolácký a metrosexuální trh, včetně těch rapujících křečků. Pro mě se nová generace zase o něco víc vzdaluje od původní image drsného malého crossoveru - dost se jí už vytratilo hned mezi konceptem a realizací první generace, teď se řádění dekoratérů posunulo ještě o level dál. Když se ale člověk podívá na takový Buick Encore nebo japonské rivaly, vlastně se není čemu divit. Je možné, že paradoxně se teď bude lépe prodávat i v Evropě, u singlových holčin, co pojíždějí mezi nail studiem, fitkem a pařbičkami, protože se jim s tím bude líp parkovat než s Qashqaiem - proti jehož stávající generaci budou mít navíc v interiéru kvantum všelijakých aktuálních infotainmentových a jiných vychytaných gadgetů, včetně větrání pod sukní.
Není ale všechno jen kyselé: údajně se hodně pracovalo na podvozku - na přední i zadní nápravě - včetně např. nového uložení tlumičů. Takže třeba to bude hbitá mrška, uvidíme.
Tady je článek v Autocaru s nějakými doplňujícími informacemi: [odkaz]
suhlasim.... v eu by sa to tiez mohlo zacat lepsie predavat... novy soul bude mat svoje kvality... a ma mat aj podstatne tuhsiu karoseriu... :yes:
interier je oproti predchodcovi ako uplne iny svet.... rozdiel 15 rokov doslova... takze aj europan si pride na svoje :yes:
ma to 4,1m dlzku takze v meste to bude ako doma ... ma to vyssi podvozok a clovek ma z toho trosku lepsi vyhlad a nastupuje sa do toho tiez lepsie ako do sportaka - kto ocenuje tieto veci soul ho iste nesklame... ja to vidim ako na konkurenta pre juke... dokonca aj interiery maju podobne.... v eu to bude urcite aj s CRDIckami takze naftaci si pridu na svoje... razvor 2570mm je na urovni starej octavky alebo golfa... takze to nie je az tak male auto ako sa moze zdat.... je to ideal do mesta a aj mimo neho.... pre mlade rodiny preco nie... dokonca by to malo byt lacnejsie nez ceed s porovnatelnym motorom
keby som mal ist do crossoveru tejto kategorie tak by som urcite siel do soulu a nie do juke.. ved do juke sa na zadne sedacky vojde hadam len dieta... ta zvazujuca strwecha a male zadne dvere v juke si vybrali svoju dan... naopak soul vyzera ze to aj vzadu bude priestranne auto :yes:
Mne sa Soul páči, ale čakal som väčšiu zmenu a poeurôpštenie. Na môj vkus je až príliš hravý, na druhú stranu oceňujem nový interiér. A v tej červernej má aj mierne športový look...
aj mne sa paci... a prave preto sa mi paci ze je to proste SOUL ako ho pozname a nespravili z toho nejake cudo ako z SX4ky.... proste zachovali dizajn aj charizmu a styl a dotiahli k lepsiemy a opat vylepsili ... no a ten interier spravil doslova postup o 2 generacie dopredu :yes:
je to taka americka panda.... budu ju milovat :yes:
Ono bylo celkem dost jasné, že se mnoho měnit nebude (v exteriéru). Taky proč, když se prodává skoro třikrát více než se očekávalo (v USA)? Je tam dost prvků z Tracksteru - [odkaz]
Z jiného soudku.
Zachytil jsem kdesi v článku na internetu (a nearchivoval jsem si link) tuto informaci: HK zkrátí vývojový cyklus svých modelů na 4 roky a FL bude každoročně. Nevíte někdo (Patriku?) o tom více - či spíš, jestli se to dá potvrdit? U VW je trend spíše opačný (zcela nový model je ob jednu tzv. generaci - viz Golf, Passat).
Zvýšenému tempu nasvědčuje i četnost uváděných konceptů - máme teprve březen a Kia ukázala letos 3 koncepty - ten třetí (Kia Cub Concept) dnes na autosalonu v Soulu - [odkaz]
Když už jsme u toho - je docela možné, že se do Evropy Soul nedostane, protože Evropa bude mít svůj crossover Provo (samozřejmě to je jen doměnka). Na produkční Provo bychom ovšem ještě 3 roky čekali.
Ahoj, neviděl jsem takovou informaci, ale zase tak systematicky H+K nesleduju. Každopádně jsme od nich zhruba od roku 2000 zvyklí na neustálý příval konceptů, zpráv "něco-se-chystá" a uvádění nových modelů a FL, že? Oni už před mnoha lety v marketingu jasně vsadili na kartu "jen ten, o kom se mluví, existuje", a dávají si záležet, aby se o nich mluvilo v jednom kuse. Klidně i negativně, protože i to se dá přetavit v marketingovou výhodu (viz nedávný americký skandál s "falšováním" spotřeby, po kterém tam začala Kia prodávat ještě víc aut...).
Dám ti sem znovu odkaz na modelový fárplán H+K zhruba na tuto pětiletku: [odkaz] Evidentně je tam modelů/FL jako máku, leccos z toho už splnili, něco časově přesunuli a něco čeká na potvrzení. Například to malé CUV označované jako ix25 (a o něco později sesterský model od Kie), které by mělo údajně přijít koncem r. 2013. Na druhé straně ale evropský šéf Hyundaie Rushforth - zjevně i s ohledem na stále hlubší evropskou krizi - prohlásil, že rok 2013 "bude rokem přeskupení sil" a "bude tichý, pokud jde o nové produkty" - ohlásil kromě FL Santa Fé (splněno) už jen nový mini model odvozený z i10. Ovšem rokem 2014 má začít znovu nápor (odkaz, už jsem ho sem taky dával: [odkaz] ).
V úvahu je třeba brát i vyjádření nejvyššího šéfa Hyundai Motor Group, Čong Mong-kua, který znovu a znovu zdůrazňuje, že Hyundai se dlouhodobě soustřeďuje na zvyšování kvality, ne na objem prodejů. Tedy: nejde o to, mít největší prodeje, ale dobrou vnímanou kvalitu - pak není třeba dělat si starosti s prodeji. A jaksi na pozadí to zároveň znamená: mít na trhu takové postavení, aby Hyundai mohl prodávat s řádnou ziskovou marží, čili aby nemusel kvůli snaze prodat nabízet přehnané slevy (které marži likvidují). A oni mají ziskovost prakticky stejnou jako BMW. Odkaz: [odkaz] . Tahle zásada se určitě promítá i do modelového cyklu - když to bude výhodné, nebudou váhat ho zkrátit, ale kdyby jim to mělo ohrožovat ziskovost, nebudou váhat ho utlumit. Myslím, že co platí o Hyundaii, platí jen v jiné barvě o Kii. I když se obě značky vůči trhu tváří, jako by spolu neměly nic společného - ve skutečnosti je to přesně naopak, takže i ta politika jde ruku v ruce.
Ono to s tou kvalitou asi není tak horké, když už nové Souly minulé generace byly rezavé už na saloně. Podle mě je to auto pro puberťáky a já si krásu představuji jinak.
Ale proti gustu...
Ahoj. Zkusil jsem to dohledat, ale to, co jsem teď našel - [odkaz] není to, co jsem četl, ale vzhledem k datumu 2005 jde i docela o jiné "geologické" období.
Každopádně tebou zmíněné "něco-se-chystá" = "permanentní napínání" funguje dost dobře.
Lineup jsem teď zrovna hledal - a našel právě ten tvůj odkaz, ale určitě dík za odkaz na Rushfortha. Nejspíš dobře ví, že dvojciferné (procentní) růsty... čekají půsty :-)
Pokud jde o koncepty, je docela zajímavé se podívat pár roků zpět (vivat YouTube) a porovnat. Tady:
[odkaz]
je předobraz Sportage a ve druhé půlce Soulu. Ten v první generaci "držel lajnu" obstojně, ale ve druhé se dost odrodil - např. přední světla jsou nyní taková nijaká.
Uvidíme, co Tom Kearns -
[odkaz]
vydupe z Cross GT (co to tam vlastně vypráví? na videu s 20 shlédnutími... to je skoro konspirační >:D )
Zadná časť sa mi nepáči až tak ako u starej verzie , ja veľmi tieto funky výstrelky nemusím , ale musím pochváliť interiér ktorí bol v minulom Soule trošku zvláštny :yes:
juke je o 3cm dlhsi ako soul ale ma o 4cm kratsi razvor, vo vnutri je jasne soul vacsim autom a je aj sirsiako nissan a vzadu sa na rozdiel on nissanu bude dat aj sediet :yes:
Sakra, co to je? Jak se mi Kia líbí, Ceed SW je bernej, tak tohle lepil kdo? No, tohle za hezký auto fakt nepovažuju. Vidím ze předu Dobló, z boku Játyho a ze zadu Roomster. Bída s nouzí. ;-\
soul je v ociach americana nieco ako panda v ociach europana ... proste stylovy trhak a uspesne a oblubene auto ;-):yes:
momentalne je stary soul stale predajne velmi uspesny kedze je to druha najpredavanejsia kia v USA po optime.... treba si uvedomit ze soul nenavrhuje schreyer pre europu, europa nieje prioritny trh.... v europe to bude len spestrenie predaja neico ako optima :yes:
ja si vsak myslim ze tato nova kia soul by uz mohla aj v europe prekvapit... ked sa pozeram na interier tak je to konecne uz parada... bude to mat aj diesle takze v pohode... v eu to moze nieco predat...
SOUL predava v USA 100 000 aut rocne.... to je napr viac ako sa predava ceedov v europe.... :yes:
Celé auto mi přijde jako cvičení, kolik věder psychotropných látek musí zákazník absorbovat aby se mu to auto líbilo. Ale abych jim nekřivdil, tak klíček to má hezký, tlačítka na ovladači centrálu jsou asi z hliníku, že?
No jasný. Stejně jako se každých pár let vrací módní trendy, tak i svět automobilismu čekal na svou novou Multiplu >:D Prostě holt jsou lidi, co si cpou ponožky do sandálů a kupujou KIA Soul. Všem přidou divní, ale oni jsou v tom svém zvráceném světě šťastní. Přejme jim to :yes:
Hele já nenaříkám :-) Mě je to lautr putna. Ať si každý jezdí čím chce, když mi nebude nutit, že je to nejlepší auto na světě. Hlavně ať je spokojenej :-) Mě teď taky lidi říkají, že jezdím v gay-car a mě je to fuk :-)
ale nie... podla mna je to uplne v pohode auto.... to iste mozeme tvrdit aj o yetim, roomsteri, juke, honde FRV a pod.... ze su divne auta a su? ani nie.... kazde auto ma svoje kvality a svoje vyhody a silne stranky..... v com je uzka fabia menej divna ako napr soul? mne pride divna zase napr fabia .... to mas tak....
Nový Soul je hezké a originální autíčko, těším se, až ho uvidím na živo. Mimochodem k té "normálnosti" vzhledu, já zase nechápu, jak se někomu může líbit Fabia. Ještě k Roomsteru, ať si říká, kdo chce, co chce, je to jediná originální škodovka. Sice původní koncept byl jiný šálek čaje [odkaz] , ale i přesto má svůj styl, a to se cení.
presne tak... o tom ze je fabia divna pisem hned vyssie.... soul je paradne auto... originalne a velkostou ideal.... je to mestsky hrac... a auto pre mladych... chapem ze 60 rocneho manazera nejakej velkej firmy soul asi neuputa a nezaujme....
ja si tiez cenim ze soul ostal soulom a nespravili z toho zrudu ako z SX4ky... :yes:
mozno to nepotrva dlho a viacero vyrobcov zacne soul kopirovat a zacnu vyvijat nieco podobne... tejto velkosti a tvaru... som zvedavy co na to potom niektori povedia ked si myslia ze soul je taka hroza..... opak je pravda... soul je uz teraz legenda :yes:
PS:
Ak by zmenili dizajn a spravili by z toho nieco co sa nepodoba na stary soul zase by tu kazdy nariekal ze soul uz nie je soulom a bla bla... a ze mali nechat povodny dizajn... europanom nik nevyhovie.. v USA to bude bestseller ziadne strachy :yes:
Tohle postavit před branku, tchyně už na návštěvu nepřijde...a možná nikdo, kromě kamarádů, vracejících se ve 4 ráno z putyky... Neumím si představit co by mě mohlo donutit se trestat takovým způsobem, abych s tímhle patvarem jezdil byť i zdarma.
Nezlob se na mě, ale pod pojmem nádherný auto si představím QP, RR, F-Type, Evoque, F500...ale tohle je pazgřivec, kterej se na aktuální trend Kie kouká z dálky vesmírný...
Na tom autě je vidět, že není od Schreyera a že není pro Evropu. A přesně podle toho budou vypadat prodeje v Evropě. A Kiu to stejně trápit nebude, tak to je.
Oproti minulé generaci je to ovšem krásné auto.
No já bych tak radikální nebyl. Dobrovolně bych si to nejspíš nekoupil, ale ta JINAKOST, byť pazgřivcová, by mohla na někoho zabrat. On Juke, to je taky dílo, a propadák to myslím není. Lidi maj zrůdičky rádi, a za návštěvu Obludária klidně zaplatí... ;-)
Já bych také zdaleka! tak radikální nebyl. Vidím tu (už od první g.) dokonce i jistou dílčí podobnost se Škodou Yeti a ten zadek u nové generace v něčem připomíná UP!
Svým způsoben se dá hovořit o jednoduchém/účelném (základní tvar) designu. Rozteklý design ala Hyundai je větší designové "zvěrstvo", proti němu "zlatá" KIA napříč všemi modely. ;-)
to auto není tak ošklivé, aby odradilo tchýni od návštěvy. To auto je tak ošklivé, že by tě navštěvovala ještě častěji, aby se přesvědčila, že netýráš její dcerunku >:-[]
22 přípěvků od potentního poloKorejce toppera >:D V každém nachlup to stejné o úžasné prodejnosti a o tom jaký to bude v USA hit. Ten člověk v sobě asi nemá ani trochu soudnosti.
A k autu... Vzhled je ještě mnohem horší než v minulé generaci. A to je co říct...
dizajn je subjektivna vec,a aj ked ma uz podobne ulety nejak neberu,vedel by som si novy soul predstavit v garazi.
samozrejme v decentnejsej farbe.interier paradny,KIA ma momentalne jedny z naj interierov na trhu. :yes:
premiova vybava v takomto aute nadchne. nemam vyhrady k nicomu. palec hore KIA :yes::yes::yes: