Kia Soul se poprvé veřejně představí 2. října na autosalonu v Paříži. Pro kompaktní městský crossover budou určeny benzinové motory o objemu 1,6 a 2,0 l a turbodiesel 1,6 CRDi.
Je to určite novinka na trhu a určite sa bude väčšine serióznych zákazníkov páčiť. Ak bude vnútri dosť ptiestoru, bude sa i dobre predávať, motory má výborné, určite bude dlhá záruka i dobrá cena. Môžeme sa tešiť všetci, ktorí nie sme snobi a neuznávame len subprémie a prémie.
No na to, že je Fabia II dle tebe hnus, tak je to vůbec nejprodávanější auto v ČR. No a jestli přeješ Soulu, aby následovalo Fabii, tak to si opravdový fanda Kia Motors.
Některé vnitřní rozměry už byly zveřejněné: ke stropu vpředu/vzadu 1020/1005, prostor sedadla, vodorovný přední/zadní 1070/990, šířka "v ramenou" přední/zadní 1403/1400. Vnější celk.výška 1610, světlost podvozku "proti běžnému kompaktu" zvýšena o 45 mm. Řekl bych, že místa v interiéru bude dost, možná na úkor kufru. Kia neustále prezentuje Soul jako "urban car", uvidíme, co zbyde na chalupáře. Zatím zveřejněné interiéry vypadají velmi dobře po stránce kvality materiálů, kombinací a všelijakých doplňkových hejblat (např. "ledově" červeně podsvícené reproduktory v předních dveřích). Kdo trochu zná výbavy cee'du (mnohem míň okázalého vozu), tomu už je teď jasné, že Soul půjde zase o kus výš a dál.
Je to tak škaredé, až je to krásne. Kdejaký mudrlant si pred týmto autom odpľuje, ale desať iných ľudí (kultúrnejších) sa za ním na ceste otočí. Je to fakt škaredé auto. Až tak škaredé, že si myslím, že to bol zámer tvorcov. Čas ukáže. Nebol by to prvý model, ktorý presvedčí až svojimi kvalitami, a jeho tvary musia v očiach verejnosti najprv dozrieť. Porovnanie s Fabiou II vo mne vzbudzuje úsmev. Tá tiež veľa krásy nepobrala, ale toľko nápadov a invencie, koľko dostala do vienka táto Kia, nedokáže koncern uplatniť vo svojich autách, ani keby sa pri ich navrhovaní konštruktéri modlili...
Souhlas. imho ta balvanovitost byla záměr prakticky od začátku. Jistěže tomu, kdo za neměnný vrchol designu pokládá P206 a její deriváty, se takováhle krabice líbit nemůže. Já jsem názoru, že Kia velice zodpovědně o Soulu přemýšlela, několikrát ho upravila a konečný výsledek je přesně načasovaný a namířený do současných nálad globálního trhu malých vozů. Jako obvykle, názory českého/slovenského publika nejsou směrodatné pro prodejní úspěšnost, naše prodeje tvoří zlomek globálních čísel. Podstatná bude reakce UK, Španělska a Německa, resp. Itálie (to jsou hlavní trhy Kie v Evropě), a dále samozřejmě USA a Asie (Čína, Jižní Korea, později i Rusko, Indie). Srovnávání s Fabií II nebo Roomsterem jde mimo, Soul má jiné zařazení i jiné cílové publikum. Je drzý, punky, neomalený, ale umí taky být sladký jako tráva (viz koncept Diva) a je prostě jiný, trčí z davu. Cee'd byl relativně skromné odříznutí od minulosti. Soul se nejen veze na vlně cee'du/Cerata/Forte, ale evidentně chce hmátnout po budoucnosti. Doteď Kia doháněla "svět", teď ho chce "předehnat". Možná se jí to nepodaří, ale možná taky ano, je tak blízko, že stačí trochu štěstí a zvládne to, co se Nissanu nepodařilo s Notem a Fordu s Fusionem - protlačit na trh mrňavého trendsettera a před nosem uzmout tuhle šanci např. Citroenu a Škodě, jinde zase třeba Toyotě (Scion Hako, xB, T. UrbanCruiser). Ze zpráv Kie je jasné, že G.Guillaume dostal za úkol udělat evropskou úpravu původně korejsko-amerického projektu, aby malý výstředník zdejšímu publiku dobře voněl. Jak to bude zvládat výroba v Koreji, to uvidíme celkem brzo - poprvé už za měsíc v Paříži.
Videl jsem ji,konecne vim,co to bylo zac,to zahalene cosi
Presne tenhle kousek jsem videl vcera na Chodove,cumak i zadek zakrytej cernejma maskovacima plachtama, byly videt jen dvere a ty vydechy v blatnicich..no nevim co to delalo na chodove,ale za nim se hnal Ceed a jezdil zan im i na cervenou...
Re: Videl jsem ji,konecne vim,co to bylo zac,to zahalene cos
Ted uz by to bylo zbytecne :-) ,ale napadlo me to,no kazdpodne je jedna tahle obluda v Praze, minimalne jedna,tak treba nebudu jediny,kdo ji uvidi :-) ,cekal jsem,ze zajede do salonu KIA na chodove,ale pokracovali dal,jestli uz to treba zitra nebude vystaveny v OC Chodov >:D.Jinak velikostne je to jako roomster priblizne a pripadalo mi to takovy nakoply.Jen se mi libily ty vydechy v blatnicich, ty me zaujaly, naopak zadni cast je skoro stejne hnusna jak Roomster,coz uz je vidno na techto fotkach lepe .
No podle prototypů jsem očekával ještě větší mazec. Tohle auto je sice škaredý jak noc, ale má cosi do sebe, co z něj dělá docela sympatickou krabičku. Takže můj názor je takový - buďto se bude líbit anebo ne. Nic mezi tím. Já sdílím názor klaudia. To auto je tak ošklivé, až mi je svou ošklivostí sympatické. Věřte, že si své zákazníky najde. A mimochodem to bude velký konkurent našeho Yettiho. (doufám, že ten tak hnusnej nebude...)
Samozřejmě, o tom jsme tu už dost mluvili v roce 2005-6. Bohužel pro Škodu, s odchodem Thomase Ingenlatha se ledacos vytratilo - stačí se podívat na to, s jakou klukovskou radostí Ingenlath v r.2005 Yetiho prezentoval [odkaz]
Kdyby byl T.I. ve Škodě zůstal a měl aspoň zčásti tak volnou ruku jako Schreyer v Kie, mohli jsme teď v Paříži možná sledovat napínavé střetnutí dvou veselých kedlubnů na kolečkách. S odstupem času ale stejně vypadá Yeti i v konceptu pořád dobře, že?
Teď se ještě objevila sice korejská, ale ofiko brožura Soulu, tak ji sem pro pořádek dávám: [odkaz] Je zřejmé, s kým se Soul srovnává, i stylovkové řádění Kie - podsvícení repro, bombastické audio, dračí polepy, kola jako z vola, světélkující potahy na sedačky, couvací kamera, spojlery, kam oko dohlídne, prostě mládí vpřed.