Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Soul: První kontakt před premiérou

Krátce jsme si mohli vyzkoušet život s maskovaným předprodukčním crossoverem značky Kia. Není to ani ryba, ani rak, auta pro srovnání se budou hledat obtížně, ale jedno je jisté už nyní - na svou délku bude patřit k nejprostornějším autům na trhu.
Zpět na článek
21. 7. 2008 07:20
21. 7. 2008 09:54
21. 7. 2008 10:38
21. 7. 2008 08:15
21. 7. 2008 08:28
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
21. 7. 2008 11:16
neregistrovaný "Tony84"
21. 7. 2008 09:40
21. 7. 2008 09:59
21. 7. 2008 10:09
21. 7. 2008 12:51
21. 7. 2008 13:01
21. 7. 2008 13:30
21. 7. 2008 14:23
21. 7. 2008 17:33
21. 7. 2008 10:42
21. 7. 2008 20:57
Avatar - MajoThePuk
21. 7. 2008 07:20
Soul
Myslim, ze toto vozidlo by v podstate mohlo byt odsudene na uspech...v dnesnej dobe nafuknutych vozidiel a v trende cim vacsie tym lepsie v tejto triede ponukne soul nieco nove, odlisne. Ak si zachova svoj vzhlad urcite na ceste nezapadne do sedi ostatnych vozidiel. Jeho +- konkurenti v podobe SX4, Sedici ci Quashqai su pomerne uspesnym artiklom, tak si myslim, ze nim bude aj tato nova Kia. Zaraza ma ta deklarovana velkost seriovych diskov..18"...ak to naozaj tak bude...tak to je narez teda. oplacat si tusim clovek bude za mensie a nie za vacsie >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
21. 7. 2008 09:54
Re: Soul
Při vyšší stavbě podvozku bych místo osmnáctek radši uvítal šestnáctky s větší porcí gumy a vzduchu. Soul není dálniční rychlík, spíš městsko-příměstské přibližovadlo se zvýšenou stavbou a ve městě se každý kousíček komfortu hodí. Rozbité ulice nejsou jen výsadou českých měst a městeček...
Avatar - MajoThePuk
21. 7. 2008 10:38
Re: Soul
Tak oni idu na efekt tie 18" nie na pohodlie to je samozrejme...ja by som tiez na Soule uprednostnil v pripade jeho vlastnictva o cislo mensie a to 17" pneu. Mensie by som nedaval, stratili by sa...Ak kia spravne naladi podvozok nemyslim, ze by bol vacsi problem aj s tymi vacsimi diskami
21. 7. 2008 08:15
super
Zda sa ze KIA zase trafila do cierneho, toto auto bude predajny hit, aj ked 18" pneu by som na nom nechcel ani nahodou :-)
Rozbalit vlákno
0
21. 7. 2008 08:20
Díky redakci za zprávu
Díky redakci za poměrně podrobné první dojmy, jen mi trochu scházejí pocity s jízdy, řízení a podvozku, i když chápu, že za několik minut kroužení po okreskách někde u Čestlic (?) se toho nedá moc zjistit (notabene na absurdních nízkoprofilech). Dobrá zpráva je, že se potvrzuje důraz na vnitřní prostornost a komfortní konfiguraci interiéru Soulu a že prostor kufru je evidentně dobře využitý. Kia má svým způsobem štěstí, že před zhruba 5 lety začala s prvními před-variantami Soulu, aniž mohla tušit, co s preferencemi velikostních segmentů udělá chronická ropná krize a pokusy o realizaci ekologické ohleduplnosti. Dnes, zdá se, Kia přichází se svou variantou "prakticky orientovaného superminini" právě ve správnou chvíli, kdy trh už má chuť, ale ještě není nasycen. Sdělení o velikosti základních kol/pneu a motorizaci nepokládám za konečné. Imho před únorem příštího roku, kdy bude Soul uveden na evropské trhy, se dočkáme obvyklejších hodnot: základní kola někde na 14"-15" s vyšším profilem pneu, aby důchodcům nevypadávaly zubní protézy, a pro méně movité regiony jako základní motor benzinová 1.4, která má dost výkonu/kr.momentu i na pravděpodobně těžší cee'd, a taky lepší ekologické předpoklady. Společně se skromnější základní výbavou jsou to faktory, které by měly umožnit nasazení Soulu za cenu konkurenceschopnou faktickým hlavním (alternativním) rivalům - především evropskému Fusionu, dvojce Note/GrandModus, C3 Picasso). V každém případě Soul není velkoprostorový vůz, ale prakticky zaměřené supermini, které svou třídu rozměrově šponuje až na samou hranici nižší střední. Velkoprostorový vůz velmi podobných vnějších rozměrů, jak víme, Kia chystá zhruba za další rok. :-)
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
21. 7. 2008 08:28
Re: Díky redakci za zprávu
Dobrý den, vzhledem k tomu, že se jednalo o vůz předprodukční série jsme se detailněji na řízení, řazení a podvozek nezaměřili.
21. 7. 2008 11:57
Re: Díky redakci za zprávu
Díky za odpověď :-) Samozřejmě chápu ta omezení za dané situace, to byla z mé strany prostě jen předčasná zvědavost, jaký je Soul v reálu.
neregistrovaný "Tony84"
21. 7. 2008 11:16
Re: Díky redakci za zprávu
tak ti nevím jestli zrovna s těmito rozměry je to supermini ;-\ vždyť je na hranici nižší střední třídy ( a skoro i v ní, viz srovnání s golfem: délka -99mm, šířka +26mm, rozvor -28mm) takže mini to určitě není. spíše bych řekl takové přerostlé malé MPV (ala romster)
Avatar - Blue Sun
21. 7. 2008 12:03
Re: Díky redakci za zprávu
No, Golf je taky v nižší střední prťajzlíkem. Většina NS se dnes pohybuje už kolem 4300 mm a to je 20 cm nad Soulem.
21. 7. 2008 12:27
Re: Díky redakci za zprávu
Tony, rozumím. Já to beru tak, že základem Soulu je Rio, dokonce se ještě dnes v interiéru na Rio najde pár vzpomínek. Ale hlavně platforma Ria, která má v modelové generaci 2005 (Rio II) 2500 mm rozvor a byla pro Soul prodloužená, zvětšen rozchod a provedeny další úpravy a možná má i něco společného s plaftormou i20/RioIII. Těch výsledných 2550 mm rozvoru je limitující faktor, který na dnešní poměry ponechává Soul reálně v kategorii supermini=malé (tedy na české poměry "třída Fabie"). Z toho plynou i možnosti rozměrů interiéru a kufru a předpokládám, že to taky do jisté míry určí jízdní vlastnosti. Na druhé straně, jako u jedné černé limonády, když se Soul povede, bude jeho přesná segmentová příslušnost vedlejší. :-) Roomster sice bude v ČR se Soulem srovnáván, ale fakticky jde o auto odlišné koncepce a velikosti, stavěné s ambicí dodávka/MPV, i když lifestylová. Soul má filozofií daleko blíž k Yetimu, kterého se doufám taky jednou dočkáme. A jak už jsem říkal, malé rodinné MPV Kia teprve chystá.
21. 7. 2008 14:23
Re: Díky redakci za zprávu
Lehky osten - "Yettiho se doufam take dockame" >:D. No vzhledem k tomu, ze koncept Soulu byl prezentovan pul roku po Yettim a hotovy je pul roku pred Yettim, tak to na necelych trech letech vyvoje znamena razantni trhak. Drava stika a liny kapr. A deti, kdo je ten liny kapr?
21. 7. 2008 17:13
Re: Díky redakci za zprávu
Ahoj :-) Fakt je, že bych Yetiho opravdu rád viděl, pokud možno i s Ingenlathovýma pohorkama, takže ten osten je opravdu jenom nepatrný, spíš povzdech. Proč to Škodě trvá ty dlouhé měsíce a roky od března 2005, těžko říct, to by sem snad mohl dát nějaký insider. V každém případě myslím, že náhlý odchod Thomase Ingenlatha od rozdělaného projektu věci neprospěl - Roomster byl tou dobou už o značný kus dál, ale Yeti se sotva vybatolil. Kia sice prezentovala Soul až 6.ledna 2006 v Detroitu, ale její koncept byl evidentně pokročilejší a hlavně dostal jasnou podporu vedení koncernu. US vývojářské středisko se střediskem v Namyangu Soul připravovali jako další stupeń práce vycházející ze studie KCDI-Slice, prezentované také v Detroitu v roce 2003. Na Slice je výborně patrné, jak (a jakým fofrem) se vyvíjelo nejen pojetí "kyjovského crossoveru", ale i představa automobilky o sobě samé: [odkaz]
22. 7. 2008 02:31
Re: Díky redakci za zprávu
Zajimave. V dobe, kdy SUV postupne ztraci hranatost a dostavaji tahle krivky, tak Kia nejdrive take vyrazila timto smerem a pak zakormidlovala uplne proti proudu. Samozrejme abych nebyl nespravedlivy, tak Yetti se svym volitelnym 2 a 4x4 preci jenom vyzaduje vice prace a prave zabudovani 4x4, se kterym se nejdrive moc nepocitalo, zabralo dost casu (alespon podle vyjadreni MB hlavounu).
22. 7. 2008 06:55
Re: Díky redakci za zprávu
Máš pravdu, je to spíš na debatu o designových trendech. Já osobně si myslím, že bionické křivky nejspíš docházejí ke konci své současné etapy, kreace "na doraz" od Seatu nebo Peugeotu, ale vlatně i nepřípadné výrazivo velkých SUV to imho nasvědčují - není už moc kam jít dál. Takže i dynamizující designérská škola si myslím hledá zase novou řeč. Soul z toho samozřejmě trčí jako patník, vznikl naprosto mimo tyto proudy, v roce 2006 ho (asi americké středisko?) stylizovali jako "military look", který je (zřejmě) dost oblíbený v USA, ale v Evropě je jasně na chvostu. Schreyer se Soulu po svém nástupu velmi šikovně zhostil, možná nejvíc tím, že na americkou obludku vyslal francouzskou chic partu a dal jim za úkol udělat z vojandy pařížskou koketu. Povedlo se to náramně, takže je čím přesvědčovat Evropany, že tahle krabice je ve skutečnosti úžasná stylovka. Jistě je to od automobilky bez tradice a s relativně malou imagí hra na hraně, ale vlastně pouze v Evropě - v Asii a USA nejspíš Soul nebude mít problém. Totální jinakost Soulu má velkou šancí stát se jeho neporazitelným argumentem. - S Yetim máš určitě pravdu, že rozhodnutí o jeho přeměně na Ignis/SX4 muselo přinést technické komplikace. Já osobně si myslím, že to není dobrý nápad, vedle ekologických nároků hlavně kvůli výchozím malým rozměrům (však stačí sednout právě do Ignisu a podívat se mu do kufru), ale třeba bude mít Škoda brilantní marketing pro středoasijské pastevce :-)
22. 7. 2008 12:12
Re: Díky redakci za zprávu
Neni co dodat. :-! Podepisuji.
Avatar - freeman
21. 7. 2008 09:40
Slovakia
Tak tahle "kára" se bude dělat v Žiline. Len pre poriadok. Ale ako hlavný konkurent tomu to projektu vidím nedávno prestavený Citroen C3 Picasso. Podobajú sa ako vajce vajcu. ;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Blue Sun
21. 7. 2008 09:59
Re: Slovakia
Myslím, že prostorově bude Soul i trošku nad Picassem, podle prvních fotek. Uvidíme, jaké nasadí Kia ceny, záruky a co udělají zkušenosti s Cee'dem... Předek Soulu mi přijde maličko vykulený, mám radši spíš usměvavější tvářičky. Pro zavazadla to vypadá tak na 300 litrů, tak se zdá, že oproti C3 to bude spíš auto orientované na pohodlí, než na objemy. Jen doufám, že ty osmnáctky jsou úlet luxusní verze...
21. 7. 2008 10:09
Re: Slovakia
je pravda ze kufor vyzera maly....ale ma dvojite dno co moze byt vyhoda :yes: inak som zvedavy na konecnu verziu interieru :yes:
21. 7. 2008 12:51
Re: Slovakia
Prostorově nad Picassem, možná ano v prostoru pro posádku. Kufru věnovala Kia pozornost, která jakoby kombinuje přístup Fordu a Nissanu - jednoduché sklopení zadních sedaček, zarovnání hrany falešným dnem a pod ním vložený box. Tedy v žádném případě snahy o MPV variabilitu, dokonce se zdá, že ani posuvná zadní lavice nebude (mohlo by tam být polohovatelné opěradlo, jako v Riu). Má to své výhody pro uživatele (jednoduchá obsluha a malá pravděpodobnost poruchy) i pro výrobce (nižší náklady). Každopádně Fusion vydoloval i z jednoduchého řešení tuším 350 litrů a stejnou hodnotu má prakticky stejně dlouhý Matrix. Dovolím si odhadnout, že i s tím boxem dosáhne Soul minimálně stejného objemu. -- Jedna nevalná fotka interiéru je tady: [odkaz] a jinak si lze tamtéž prohlédnout i různé další obrázky exteriéru už téměř produkční verze po záložkou "Soul" (menu Categories vpravo): [odkaz] Redakce může případně tiše přikývnout, jestli se ten interiér shoduje. Btw: Freemane, informaci, že se Soul bude vyrábět v Žilině, máš ověřenou? :-)
21. 7. 2008 13:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - freeman
21. 7. 2008 13:30
Re: Slovakia
Čeče overené to nie je. Ale niekde som čítal, že Kia plánuje vyrábať v Žiline ďalší nový model. A Kia Soul je nový model. Tak dedukujem, že by to mohlo byť ono.
Avatar - Blue Sun
21. 7. 2008 14:23
Re: Slovakia
V podstatě nic, co bych nenapsal ;-) Díky za fotky, každopádně.
21. 7. 2008 17:33
Re: Slovakia
Ještě se pánové podívejte nahoře pro zajímavost na odkaz na fotky původního konceptu Slice. Freemane, já jsem zatím našel jedině v žilinských zprávách pro média krátký odkaz, že se Soul začne vyrábět v Koreji [odkaz] a taky spy fotky z "nulté" série na výrobní lince jsou korejské (aspoň podle nápisů pod stropem haly): [odkaz] Což jistě neznamená, že by se výroba nemohla přestěhovat, ale Soul je na rozdíl od cee'du globální model, se kterým má Kia kromě Asie velké plány v US, tak kdoví, co bude. Já osobně zatím spíš čekám, že by se v Žilině mohlo vyrábět to malé MPV - to je taková typicky evropská záležitost. Uvidíme. Všechny vás zdravím :-)
21. 7. 2008 10:42
pneu
s tymi seniormi riadne strelili.. uz vidim postarsi par jak jazdi na nizkoprofilovkach na obchody do Liedlu

BTW kupovat pneumatiky toho rozmeru bude vyzadovat celkom solidne prijmy :-/
Rozbalit vlákno
0
21. 7. 2008 19:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
21. 7. 2008 20:57
Soul
Nezameniteľná forma tvaru krabice sa ťažko stratí, ponukou priestoru bude zrejme tiež trčať z davu. Rovnocenného konkurenta tiež asi hneď tak mať nebude, možno nástupca Fusionu...
Rozbalit vlákno
0
23. 7. 2008 13:53
On the road: Obnazene fotky Soulu ze Soulu (s novým Forte v
Sem se to dobře hodí - dnes se objevily další fotky, kvalitní, konečně dokonale obnaženého Soulu z projížďky po korejských silnicích. Kdo máte zájem, podívejte se na odkaz, imho se poprvé pravdivě ukazují proporce, rozložení hmoty a postoj vozu, natvarování detailů včetně smyslu bočních prolisů a je taky možné zhodnotit prvky jako symbolické off-road rámy na náraznících. Zajímavá informace je, že výroba má být limitována na 120 000 ks ročně. Může to být věc dostupné výrobní kapacity nebo už první marketingový škádlič ("kupujte,nebudou"). Po první prohlídce začínám trochu váhat, jestli Soul opravdu bude tím, co jsem si myslel - sokem (euro)Fusionu a Scionu - tedy sice atraktivním, ale běžným vozítkem. Co když ho Kia opravdu chce prosadit jako něco víc trendy? P.S. Forte v závěsu na fotkách od Avingu vypadá čím dál tím lépe: [odkaz]
Pro fajnšmekry ještě korejský odkaz: [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
23. 7. 2008 15:55
Re: On the road: Obnazene fotky Soulu ze Soulu (s novým Fort
No obavam se, ze skutecne se Soulem miri korejci jinam. Jde septanda, ze bude nejakych 50ti Kc nad Ceedem. Holt marketingovci delaji cenu auta podle jeho vysky. Zatim se mi vsude potrvrdilo ze vyssi model i kdyz treba vyrazne kratsi je drazsi. Proc? Protoze marketing. To ze hodlaji zacit od motoru 1.6 do toho zapada. Takze ja to vidim tak ze mohu rici jen good bye Soul a pockat na Yettiho ci toho Forda. A jestli mne i ty zklamou tak si koupim kolobezku a bude klid.
24. 7. 2008 10:40
Re: On the road: Obnazene fotky Soulu ze Soulu (s novým Fort
Hm, může to tak být. Klíčová asi bude strategická úvaha představenstva, jestli globální ekonomické podmínky dovolují hrát na pouze luxusnější strunku. Uvidíme, jestli si to Kia opravdu troufne. Zatím pěstovala politiku "cenového rozkročení", pro chudá teritoria vždy s jednou sub-základní výbavu za opravdu lidovou cenu. Při použití motorizace 1,4, "malých" kol a okleštěné výbavy by se nějakých 50 tisíc dalo z ceny odmazat bez potíží. Určitý problém bude předpokládaná výroba v Koreji. Uvidíme na podzim při premiéře, Kia asi vydá obvyklé prohlášení, se kterými konkurenčními modely Soul srovnává. Do té doby se možná objeví i další zprávy o malém MPV a jeho poslání, čímž by se postavení Soulu taky upřesnilo. P.S. Koloběžka je skvělá věc :-)