Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Kia Sportage 1.7 CRDi vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Jiří Baborský
Diskuze (28)
SUV už dávno není synonymem auta do terénu, ale slouží spíš jako bodyguard pro maminy a jejich potomky. K tomu bohatě stačí malý diesel a pohon předních kol.

Doba se mění. SUV se vyvinula jako kultivovanější poddruh off-roadů, dnes ale jejich terénní schopnosti ocení málokdo. Zákazníky láká spíš pocit bezpečí robustního auta, nadhled daný vyšším posazem a v neposlední řadě lepší společenský statut řidiče SUV.

Ať je to jakkoli, když už se člověk dobrovolně rozhodně vozit větší masu železa, navíc v neaerodynamickém tvaru, přijde úsporný hnací řetězec vhod. A tak výrobci čím dál častěji do ceníků připisují „lidové“ verze s malým turbodieselem a pohonem jen jedné nápravy, na které slyší čím dál početnější skupina zájemců.

V případě Kie Sportage loni oželelo pohon 4x4 přes 60 % českých zákazníků. Nové řidiče loví kia na decentně modernizovaný vzhled a vycizelovanou techniku.

U Hondy CR-V jde o jiný příběh. Čtvrtá generace je mladým vozem, dorazila koncem roku 2012. Pohon všech kol u ní zatím dominoval, na dvoukolku s benzinovým dvoulitrem loni slyšelo jen 9 % zájemců. Toto číslo má znásobit před půlrokem představená naftová šestnáctistovka 4x2.

Jak se hondě vstup do nového revíru vydařil, jsme zjišťovali konfrontací právě s kiou. Sedmé nejžádanější SUV v Česku tak vyzývá prodejní šestku.

DOJEM

Protiklady jak se patří

Sportage je skutečnou ozdobou segmentu SUV. Od svého příchodu v roce 2010 projasňuje silnice svěžím dynamickým designem, který zdatně odolává zubu času, takže se letošní modernizace mohla odehrát jen v rámci nejmenších detailů. K dominantám karoserie patří masivní boční profil s úzkým pásem zasklení a mírně se svažující střecha. V duchu hesla „Nic není zadarmo“ zaplatila sportage za šmrncovní kabát horším výhledem z vozu. Nízká hrana oken omezuje jak výhled dopředu třeba na semafory, tak dozadu přes zpětné zrcátko.

To Honda se nesnažila vtisknout do tvarů svého SUV ani drobný odkaz na sportovní historii a tvary čtvrté generace podřídila funkci. Ne každému padne do oka krkolomné řešení zádě vytvářející jakýsi hrb. Když ale člověk zjistí, že se v ní ukrývá rekordně velký kufr, možná názor ještě přehodnotí. Celkově je CR-V o 13 cm delší než Sportage.

Pořizovací náklady Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS/88 kW 4x2 (etalon) Honda CR-V 1.6 i-DTEC/88 kW 4x2 Kia Sportage 1.7 CRDi/85 kW 4x2
Základní cena 479 900 Kč (Comfort) 619 900 Kč (Comfort) 499 980 Kč** (Active)
Cena verze Světa motorů 479 900 Kč (Comfort) 619 900 Kč (Comfort) 514 980 Kč** (Comfort)
Výbava verze Světa motorů ABS, ESP, čelní + boční airbagy, klimatizace, rádio, dálkově ovládané centrální zamykání, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná zrcátka a přední okna
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Hlavové airbagy Ano Ano Ano
Kolenní airbag Ano Ne Ne
Automatická klimatizace Ne Ano Ne
Vyhřívané přední sedačky Ne 9000 Kč 20 000 Kč
Mlhovky Ne Ne 10 000 Kč
Tempomat Ano Ano 18 000 Kč*
Palubní počítač Ano Ano Ano
Litá kola Ne Ano Ano
Navigace Ne 27 000 Kč Ne
Metalíza 15 000 Kč 13 900 Kč 14 000 Kč
Porovnání cen 479 900 Kč (100 %) 619 900 Kč (o 29 % horší) 514 900 Kč** (o 7 % horší)
POŘADÍ   2. 1.
* v paketu s bluetooth handsfree a ovládáním rádia na volantu, ** akční cena

Příjemnost dvakrát jinak

Také interiéry obou vozů hrají každý svou vlastní píseň. Kia s faceliftem příjemně dozrála, zásadním způsobem se na lepším dojmu podepsal nový přístrojový štít. Použité materiály působí sympaticky a celkově jsme se uvnitř cítili velmi přirozeně. Troufáme si tvrdit, že by se sportage mohla měřit i s dražšími zástupci prémiových značek.

Honda nás provedením kabiny od začátku bavila, žije se v ní příjemně a kvalita nezklame očekávání. V přímém srovnání s kiou jsme ale vypozorovali pár slabin. Například větší plastové plochy působí o něco levněji a rázovitější architektura vyvolává vedle uhlazené sportage mírně chaotický dojem.

Oběma vozům máme za zlé, že grafika přístrojů a palubního počítače nekoresponduje s centrálním displejem.

PROSTOR A POHODLÍ

Vpředu nadšeně, vzadu s rozpaky

Obě dnešní SUV patří k autům, ve kterých se i vzrostlejší pasažéři pohodlně usadí jak vpředu, tak vzadu. Z podstaty srovnávacího testu ale musíme vyhlásit dílčího vítěze, tím je CR-V. Měli jsme v něm o 2 cm víc místa před koleny na zadních sedadlech a o pět čísel delší je také celý obytný prostor.

Prakticky stejně jsou na tom šířky kabiny. Netrhají rekordy, ale ani nás nenapadlo, že bychom strádali. Vše je tak, jak to od kompaktního SUV čekáte.

Chleba se láme ve výšce interiéru. Zatímco honda působí a také je vzdušná po celém půdorysu, střecha dynamicky přikrčené kie se na obou koncích svažuje. Horší výhled už jsme zmínili, vliv to má samozřejmě i na prostornost a posaz posádky. Na předních sedadlech sportage jsme měli nad hlavou o čtyři centimetry menší rezervu, což ale v praxi neznamená zásadní problém.

Kdo by čekal průšvih vzadu, bude možná překvapený stejně jako my. Kia je nad zadním sedákem o pouhý centimetr nižší. Je to dáno výraznějším zapuštěním sedáku blíž k podlaze, což s sebou nese méně komfortní pozici nohou bez dostatečné podpory stehen. Po pravdě nás neoslovilo ani vyboulené opěradlo a nedostatečná délka sedáku.

Třeba na cestu k moři bychom radši volili hondu. Ta zklamala jen pevně uchycenými hlavovými opěrkami zadních sedadel bez možnosti výškové regulace. Ani v CR-V nejsou nohy podepřené stoprocentně, pozice zadních cestujících je však celkově příjemnější a uvolněnější než ve sportage.

Přední sedačky obou SUV na nás udělaly dojem, jsou pohodlné a vyhoví širokému spektru postav i na dlouhé cesty. Kvůli kratším sedákům hondy nakonec zvedneme palec pro kiu, k jejímž mimořádně vydařeným sedačkám nemáme jedinou výtku.

Údaje o testovaných vozidlech Honda CR-V Kia Sportage
Místo podélné/na kolena ideál (cm) 155/17 150/15
Vertikální prostornost P/Z, místo nad hlavou P/Z (cm) 97-102/97, 8-14/8 93-99/96, 4-10/7
Šířka interiéru P/Z, šířka v loktech P/Z (cm) 135/133, 151/147 135/134, 150/148
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 48 x 49/45 x 49 51 x 50/49 x 51
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 60 x 51 63 x 50
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 91 x 104 79 x 109
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 66/180 78/186

Ovládni svůj vůz

Ke spokojenosti či nespokojenosti posádky a řidiče dvojnásob přispívají zdánlivé detaily.

U kie nás potěšila úhlednost pracoviště. Vše je dobře po ruce a na očekávaném místě – tedy až na tlačítko přepínání palubního počítače, které se i po modernizaci krčí vedle budíků a skromně se schovává za věnec volantu, takže po něm musíme šmátrat poslepu.

Konstruktéři Hondy se při návrhu ovládacích a informačních prvků až moc rozšoupli. Tři tlačítka na volantu patří palubnímu počítači uprostřed tachometru, jako sirotek pak u tlačítek rádia působí přepínač centrální barevné obrazovky. Na papíře to tak nevyzní, ale když potřebujete nalistovat nějaký údaj, dá práci vzpomenout si, na jakém displeji ho hledat a jakým tlačítkem jej vyvolat. Šlo by to o dost jednodušeji. Naopak se nám u hondy líbí standardně dodávaný tempomat, který nepřeruší práci, ani když přeřadíte.

Top a flop

Jak jsme nakousli v úvodu, tvar zádě testovaných SUV napovídá mnohé o využitelnosti zavazadlového prostoru. Honda ve svém neforemném pozadí skrývá poklad v podobě největšího kufru, jaký vám kompaktní SUV dokážou nabídnout. Objem 589 litrů není pouhým výkřikem z prospektu, ale opravdu velkým prostorem s příjemně rozměrným vstupem. Vhod přijde i skvělá variabilita sedadel s dokonale rovnou podlahou po sklopení. Standardem je u hondy dojezdová rezerva.

Sportage je pravým opakem CR-V. Sexy vzhled u ní dostal přednost před praktičností. Prostor pro zavazadla nabízí výrazně skromnějších 465 litrů, což by samo o sobě ještě neznamenalo nic hrozného. Tedy dokud nezjistíte, že do tohoto údaje patří i prostor pod podlahou, ve vyšších výbavách vyplněný plnohodnotným náhradním kolem. Reálně tak zbude jen něco přes tři stovky litrů, což už může v každodenním životě představovat omezení. Hodně tedy záleží na prioritách každého zájemce, nakolik je pro něj přepravní kapacita zásadní.

MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ

Boj o deci

Pohon předních kol se začal ve třídě SUV prosazovat s jasným cílem snížit spotřebu. Spojení s malými úspornými diesely je tedy víc než logické.

Honda vstupuje do duelu s menším zdvihovým objemem 1,6 litru, ze kterého motoráři dostali výkon 88 KW a točivý moment 300 N.m. To je o 3 kW a 40 N.m víc než u kie s jednotkou o deci větší.

Náskok by mohl být zdánlivě smazán většími rozměry a hlavně o 121 kg větší hmotností, CR-V ovšem překvapilo. Ve zrychlení i pružnosti na vyšší rychlostní stupně je vždy zhruba o vteřinu lepší než sportage. Když si k tomu připočteme snově nízkou udávanou spotřebu 4,7 l/100 km, máme vítěze disciplíny.

A realita všedního dne? Při velkém úsilí jsme se dokázali dostat pod pět litrů, šlo však o cílenou ekojízdu. V běžném provozu se náš průměr ustálil na 5,5 l/100 km. O litr víc si honda nárokovala po městě, dálnice jsme křižovali v průměru za 5,8 l – to je číslo sympatické, které však výrazněji roste při dravějším řidičském stylu.

Šestnáctistovku hondy musíme pochválit ještě za plynulý rozjezd bez znatelné prodlevy turba a kultivovaný běh v nejčastěji používaném pásmu nízkých a středních otáček. Ty vyšší, od tří a půl do čtyř a půl tisíce, hondě moc nechutnají. Motor se tam vytáčí vyloženě vlažně a už vůbec netáhne. Pod zmíněným intervalem ale působí pocitově živěji než sedmnáctistovka kie.

Také s ní se jezdí vyloženě příjemně, čtyřválec má sympaticky měkký chod a po modernizaci doléhá do interiéru v ještě menší míře. Ani sportage neobtěžuje turboefektem a jezdí sametově.

Ač papírově o 0,6 litru hladovější, ve skutečnosti se kia hondě často vyrovnala. Město zvládala v kolonách mezi 6,0 a 6,5 l, plynule pak pod pět litrů. Dálnice ovšem vyhnala průměr na sedm až osm, což je proti CR-V rozdíl víc než litru. Výsledným průměrem 6,1 l/100 km kia zaostala za hondou jen o 0,3 l/100 km.

JÍZDA

Děti ulice

Mimoasfaltové prostředí nakousneme jen decentně, když se někdo rozhodne pro SUV s předním pohonem, nemá očividně expediční choutky. Zvýšený podvozek přesto může přijít vhod, nejrůznějších polních cest s vyjetými kolejemi, vystupujícími kameny a podobnými záludnostmi najdeme v našich luzích a hájích bezpočet. O něco lépe si v takových podmínkách povede Kia Sportage, ač má na poměry SUV podprůměrnou světlou výšku 172 mm. Honda je na tom ještě hůř, pod vyčnívající nádrží zbývá pouhých 165 mm. Pro představu takové Subaru XV přejede 220 mm vysokou nerovnost.

CR-V se snaží zaujmout alespoň o něco lepším nájezdovým úhlem vpředu (28° vs. 22,4°), kia má zase v rukávu systém kontrolovaného sjíždění svahů. Nic to nemění na tom, že tato SUV patří na silnice a ulice, kde jsme je také testovali po většinu času.

Kia nás nadchla celkovou kultivovaností jízdy. Modernizace přinesla nový přední stabilizátor, poddajnější silentbloky a v testované nejvyšší výbavě Exclusive i jiné tlumiče, které asi největší měrou přispívají k podstatně pohodlnější jízdě, než na jakou jsme byli od sportage zvyklí. Ani teď kia po silnici nepluje jak americká limuzína a zachovává si celkově napruženější, tužší charakter, tlumení rázů je ale na úplně jiné úrovni.

Na silnici jsme byli s chováním sportage spokojeni i při svižnějším tempu, tedy pokud pomineme řízení, jehož umělý elektrický odpor při dynamické jízdě víc vynikne. Nově si můžeme vybírat ze tří nastavení Comfort/Normal/Sport. Liší se ale pouze tím, jak ztuha volantem točíte. Zpětná vazba chybí pořád stejně. Pokud ale nehodláte s kiou závodit, nejspíš si tupějšího řízení ani nevšimnete. Jestliže do ní ovšem nepřesednete přímo z Hondy CR-V, tak jako my během testu mnohokrát.

Údaje o testovaných vozidlech Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x2 Kia Sportage 1.7 CRDi 4x2
Motor, počet válců, ventilový rozvod přeplňovaný vznětový, 4, DOHC přeplňovaný vznětový, 4, DOHC
Zdvihový objem cm3 1597 1685
Největší výkon (kW/ot. za min) 88/4000 85/4000
Největší točivý moment (N.m/ot. za min) 300/2000 260/1500-2750
Převodovka šestistupňová manuální šestistupňová manuální
Délka x šířka x výška (mm) 4570 x 1820 x 1685 4440 x 1855 x 1630
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) 2630, 1570/1580 2640, 1615/1616
Světlá výška (mm) 165 172
Nájezdový úhel P/Z, přechodový úhel (°) 28/21, 16 22,4/22,8, 18
Pneumatiky standardní (testované) 225/65 R17 (225/60 R 18) 215/70 R16 (225/60 R 17)
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1611/564 1490/525
Objem zavazadelníku (l) 589 465
Objem nádrže paliva/dojezd (l/km) 58/1234 58/1094
Nejvyšší rychlost (km/h) 182 173
Emise CO2 (g/km) 124 139
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. RS (60-100 km/h)/5. RS a 6. RS (80-120 km/h) (s) 7,6/10,2 a 13,3 7,8/11,8 a 14,9
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h (ot./min) 2500 2700
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) 48/87/126 47/86/126
Brzdná dráha ze 100 km/h (m) 41 46
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 5,8 6,1

Ač větší (+13 cm) a těžší (+121 kg), CR-V se pohybuje po silnici tak nějak víc zlehka a přirozeněji. Do zatáček se vrhá s neskonalou radostí a od předních kol vedou k řidiči přes volant všechny důležité signály o úhlu natočení a míře přilnavosti. I když agilita asi není tím hlavním, co zákazník u naftového SUV hledá, hondou se zkrátka moc pěkně povozíte.

Naše dojmy z klikatých silnic se potvrdily i na letištní ploše mezi kuželkami. Kia nezklame, ale působí těžkopádněji a nevypínatelné ESP nám při ostřejším průjezdu nevybíravě nafackovalo ze všech stran. Jakmile přišel náznak smyku – a dostavil se celkem rychle, už byla elektronika zbrkle v pohotovosti.

Honda dovolí ESP zcela deaktivovat, radostně se vrhne mezi kužely a fyzikálním zákonům dá volný průběh. Vysoká záď se tak postupně vydá do přetáčivého smyku, který lze snadno a přesně kočírovat. Auto se prostě zachová tak, jak řidič podvědomě čeká.

Se zapnutým ESP proběhl vyhýbací manévr čistě, stabilizace zasahuje jemněji než u sportage.

Jízdní talent je u CR-V vykoupený o stupínek tvrdším odpružením, což v našem případě umocňovala o palec větší kola než u kie. Navíc nám testovaná verze s pohonem přední nápravy připadá o chloupek méně pohodlná než provedení 2.2 4x4. Přesto je každodenní cestování v CR-V docela příjemným zážitkem.

ZÁVĚR

Kia Sportage je po modernizaci nesmírně příjemným autem. Vyloženě řidiči padne do ruky, je pohodlnější než dosud a s kultivovaným dieselem 1.7 CRDi a předním pohonem jezdí hezky úsporně. Estetickým dojmem a kvalitou interiéru předčí očekávání. Na první pohled jde tedy o ideální rodinné auto, kdyby tady nebyl ten proklatě malý a nepraktický kufr. Mezi výraznější slabiny patří i nízká střecha omezující jak prostor, tak výhled z vozu. Topornější chování podvozku v limitních situacích berme jako fakt, který většina běžných uživatelů nejspíš nikdy nepostřehne.

Honda CR-V dostala do vínku vzdušný interiér a obří zavazadlový prostor, které jí dávají před kiou jasný náskok. Nepůsobí možná tak luxusně jako sportage, ale z uživatelského hlediska nabídne víc. A k tomu jako bonus živější a úspornější motor. Nejde o rozdíl dramatický, ale přesto znatelný. Když k tomu připočteme jízdní hravost a celkově větší orientaci na prožitek řidiče, neotřese prvenstvím CR-V v dnešním duelu ani hlučnější řazení a chaotické ovládání palubních funkcí.

Pořadí 1. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x2 2. Kia Sportage 1.7 CRDi 4x2
Plusy Prostorný interiér a rekordně velký kufr Celkově hodnotný interiér a dojem z jízdy
  Agilní jízdní vlastnosti Kultivovaný a při klidném tempu úsporný motor
  Spotřeba při klidné jízdě  
Minusy Hlučnější a méně přesné řazení Malý a nízký zavazadlový prostor
  Nepřehledné ovládání palubních funkcí Vyšší spotřeba na dálnici
Průměr celkem 1,66 1,78
Hodnocení
Za testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x2 Kia Sportage 1.7 CRDi 4x2
DOJEM
Design 1,50 1,00
Dílenské zpracování 1,50 1,25
Průměr 1,50 1,13
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 1,50 2,00
Sedadla 1,75 1,50
Zavazadelník a variabilita 1,00 3,00
Ovládací prvky 2,00 1,25
Průměr 1,56 1,94
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 1,75 2,25
Pružnost 1,50 1,75
Spotřeba 2,00 2,75
Průměr 1,75 2,25
JÍZDA
Řazení 1,75 1,25
Řízení 1,25 1,75
Brzdy 1,50 2,00
Ovladatelnost na silnici 1,25 1,50
Ovladatelnost v terénu 3,50 3,00
Jízdní komfort 1,75 1,25
Průměr 1,83 1,79
CELKEM
Průměr celkem 1,66 1,78
Závěrečné pořadí 1. 2.

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra, každých 5 % ztráty znamená čtvrt známky odstup. Příklad: Nejlevnějším SUV s pohonem předních kol a vznětovým motorem o objemu 1,5 až 1,7 litru a požadovanou výbavou je Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS/88 kW Comfort za 479 900 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 503 895 Kč. Za cenu od 503 896 Kč do 527 890 Kč udělíme známku 1,25 a tak dále. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu,

nadstandardní záruku a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu.

Jiří Baborský
Diskuze (28)
12. 5. 2014 19:19
Re: Korejce má rád
Korejci jsou světovou jedničkou v elektronice a´t chceš nebo ne a elektronika tvoří v současné době jednu z rozhodujících úloh ve výkonu a bezpečnosti. Srovnej např. motory Škoda a Hyundai. Korejec má vyšší měrný výkon, může mít vyšší kompresní poměr,má nižší hlučnost a spotřebu. Elektronika to dokáže uřídit. Korejec má lepší rádio než Škodovácká Čína atd. Až Čína dorovná Korejce, bude i Škodovka dobrá. Zatím ale bohužel. A ESP atd? Projeď se Korejcem a uvidíš, že je stejný jako Korejský mobil, tj. zatím nedostižný.
Avatar - King
7. 5. 2014 12:30
Re: Honda :-)
Chtěl jsi počítám říct, že Evropa a Korea zabraly a CR-V, RAV4 a QQ mají zdatné konkurenty, ale na ohrožení to nevidíš, že? :-)
Avatar - King
7. 5. 2014 12:27
Re: Korejce má rád
To je velký omyl. Zmíněná "nevycválanost" není známkou dobře fungující elektroniky, ale právě naopak jejího nedostatečného odladění. Pokud tedy neuvažujeme v rovině, že elektronika má řidiče vyděsit a ještě více potrestat za chybu. Správně fungující VSA/ESP funguje tak, že projedeš zatáčku a ani nevíš, že ti s tím pomohlo, protože jediné,co poznáš, je blikající kontrolka na palubce. Systémy, které tě v zatáčce skoro zastaví a postaví na dvě kola, prostě fungují špatně. Nehledě na to, že je trošku problematické věřit autu, které ti nedovolí bez elektronické asistence vůbec jet. Co má asi za problém?
Avatar - King
7. 5. 2014 12:21
Trošku nefér
Tohle je srovnávací test, jehož největším benefitem je, že uškodí oběma autům. Kia do něj šla s tím, že nemůže vyhrát a o půl třídy větší a odpovídajícím způsobem dražší CR-V bylo pasováno do role konkurenta Sportage. Fail-fail.

I přes to všechno ukázalo CR-V svoje silné stránky. Ač větší, těžší a od pohledu obtloustlejší, převálcovalo Sportage krom očekávané prostornosti interiéru v i oblasti motoru, jízdních vlastností a řízení.

Na druhou stranu naměřené rozměry interiéru Sportage jsou také překvapením, čekal bych rozdíly větší, nicméně v interiéru hraje roli i jakýsi pocit prostornosti a usazení v obou autech vyvolá dojmy naprosto diametrálně odlišné. Zatímco kabina CR-V je spíše X5, Sportage má blíže k Yetimu nebo QQ.

Jestli se někomu více líbí kvanta stříbřenky na palubce, jeho boj, na druhou stranu od začátku říkám, že CR-V je moc americké a v Evropě by si zasloužilo hodnotněji působící materiály, zvlášť když má fungovat jako alternativa vymazlenému Accordu. Je pak trošku tristní, když ho co do pocitu kvality zválcuje Civic.

Mimochodem zajímalo by mě, jak se to tak najednou stalo, že mají být Tiguan a Kuga lídry tohoto segmentu. CR-V je benchmarkem od svého vstupu na trh a stále udává v této třídě trend. Není ostatně náhodou, že Evropa i Korejci vsadili na strategii o něco menších aut za nižší cenu. Co na tom, že užitná hodnota šla v řadě případů do kopru, hlavně že se prodává. :-)
Avatar - Choochoo
6. 5. 2014 14:00
Re: Honda :-)
Tak ti nevim, pises, ze Tiguan (o tridu mensi) je lepsi volbou a pak rikas, kabina mala, tvrde plasty, cena neskutecna, milion 8-s , tohle mi prijde spise na propadak roku, pac design je subjektivni a me se tedy vubec nelibi ;-)
CRV je na silnici docela dost videt, je to jedna z nej voleb, ne-li nej volba