Kia Sportage 2,5 TDI

Kia Sportage 2,5 TDI

 
 
9.9. 2000

Inovovaná Kia Sportage je nyní na trhu k dispozici v osobní a užitkové verzi a nově také v prodloužené variantě. K otestování jsme dostali k dispozici zatím nejprodávanější variantu tohoto modelu, krátkou verzi s dvoulitrovým turbodieselem.

Doby, kdy toto jihokorejské auto kralovalo segmentu levných terénních aut, již pominuly. Za několik let výroby vyrostla v této třídě řada konkurentů, kteří nezřídka stojí méně a nabízejí více. Poslední modernizací tedy Kia spíše reagovala na již dané trendy, než aby razila cestu novinkami.

Změny v designu jsou znát hlavně na přídi vozu, které dominuje maska chladiče s vnitřním prolomením, změnil se také tvar světlometů, přednímu nárazníku s integrovaným spoilerem prospělo výraznější členění a užitek v provozu naleznou i masivní bloky chránící nárazník při běžném popojíždění. Na kapotě přibyl "hrb" přívodu vzduchu a standardně se také dodávají boční dvoubarevné plastové profily.

Podstatnější změny se ale udály v interiéru. Přepracovaná palubní deskasice působí stále lacině, ovládání všech funkcí se však podařilo zpřehlednit. Posuvná táhla topení nahradily otočné ovladače, přibyl držák na nápoje a hlavně počet odkládacích prostor. Nově tvarované výplně dveří s příjemným čalouněním spolu s lepšími potahy sedadel pak konečně dávají řidiči pocit, že řídí plnohodnotné auto, nikoli jen pracovní nástroj do lehkého terénu. K relativnímu pohodlí pak přispívá i loketní opěrka a příjemně zesílil i věnec čtyřramenného volantu.

Zákazníky výrazně preferovaný turbodiesel je charakteristický především velmi pozvolným náběhem výkonu a poměrně velkým hlukem v nízkých otáčkách. Dopřejeme-li mu dostatečný rozjezd, chová se ve vyšších rychlostech velmi kultivovaně a ani v kombinaci s očekávatelným vyšším aerodynamickým hlukem nezatěžuje uši posádky více, než je obvyklé. Doménou tohoto motoru je ale především nízká spotřeba, jejíž průměrnou hodnotu 8,6 litru jsme i při zátěžových částech testu překročili jen minimálně.

Ani inovace ale nezměnila nic na koncepci pevného rámu a zadní tuhé nápravy, takže auto se sice v terénu příliš nekroutí, na silnici má ale zadní část tendenci typicky "odskakovat" Při jízdě po pevném povrchu se Kia chová kultivovaně a ani náhlé vyhýbací manévry nezpůsobují větší náklony vozu. Rovněž nově instalovaný tříkanálový systém ABS dávkuje účinek brzd o poznání přesněji, než před inovací. Brzdy samy mají poměrně ostrý nástup a vůz je i při maximálním účinku plně ovladatelný.

Kiu Sportage si ale zákazníci kupují především kvůli jejím schopnostem jízdy mimo silnice. Vezmeme-li v potaz nepříliš velkou světlou výšku, vykazuje toto auto až nadprůměrnou průchodnost terénem. Pozitivně se na tom projevují samočinné elektropneumaticky řazené volnoběžky v předních kolech či pohodlně přiřaditelný pohon předních kol ke stávajícím zadním. Samosvorný diferenciál zadní nápravy a redukční převodovka tak dovolují překonat i terénní záludnosti, které bychom od auta této třídy nečekali.

Kia Sportage je v testech často srovnávána s vozem Suzuki Grand Vitara (test jsme zveřejnili 01/2000) Oba vozy patří do stejné typové i cenové kategorie, přesto jsme toho názoru, že Kia Sportage nabízí za totožnou cenu mírně větší užitnou hodnotu, ať už jde o ABS či klimatizaci v základní výbavě, nebo o příjemnější interiér. Za své peníze zákazník dostane každopádně dobře vybavený vůz, se kterým se nemusí stydět jet do divadla, ani se bát jízdy v terénu.

ABS, 2 airbagy, manuální klimatizace, imobilizer, diferenciál s omezenou svorností, hliníkové disky kol, nárazníky a boky karoserie v duální barvě, ochranné boční plasty, ochranné kryty podběhů, vestavěná anténa, centrální zamykání, el. ovládaná okna a zrcátka, posilovač řízení, příprava na rádio, dělená sklopná zadní opěradla, bederní opěrka u řidiče, výškově stavitelný volant

základní + metalíza (+ 13.000,- Kč)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 709 950 Kč Cena v testované výbavě: 712 950 Kč

Základní výbava:ABS, 2 airbagy, manuální klimatizace, imobilizer, diferenciál s omezenou svorností, hliníkové disky kol, nárazníky a boky karoserie v duální barvě, ochranné boční plasty, ochranné kryty podběhů, vestavěná anténa, centrální zamykání, el. ovládaná okna a zrcátka, posilovač řízení, příprava na rádio, dělená sklopná zadní opěradla, bederní opěrka u řidiče, výškově stavitelný volant

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+ 13.000,- Kč)

Půjčky na stavbu obecních bytů začne Ministerstvo pro místní rozvoj poskytovat příští rok Půjčky na stavbu obecních bytů začne Ministerstvo pro místní rozvoj poskytovat příští rok

Ministerstvo pro místní rozvoj začne na jaře příštího…

Mayová byla v Salcburku ponížena, píše britský tisk. The Sun kritizoval i Babiše Mayová byla v Salcburku ponížena, píše britský tisk. The Sun kritizoval i Babiše

Britská premiérka Theresa Mayová se na neformálním…

Zkáza trajektu v Tanzanii už má přes sto obětí Zkáza trajektu v Tanzanii už má přes sto obětí

Nejméně 136 mrtvých si podle aktualizované bilance…

 

Štítky SUV Kia Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 61 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 145
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 372 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1298 / 398
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4335
b) šířka (mm): 1764
c) výška (mm): 1695
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1440
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,20
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 



První jízda s novou Kiou Sportage: Pořád příjemné SUV První jízda s novou Kiou Sportage: Pořád příjemné SUV

Spíš než zvenku prodělala Sportage proměnu pod povrchem.…

Kia Sportage omládla: Kromě svěžího vzhledu dostala i novou techniku! Kia Sportage omládla: Kromě svěžího vzhledu dostala i novou techniku!

Sportage se od roku 2015 vyrábí už ve čtvrté generaci.…

 



 
Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Dnes 13:32

Octavia na stlačený zemní plyn (CNG) má o 15 kW vyšší výkon než dosud. Nové plynové nádrže pak vystačí na ujetí až 480 km při pohonu na zemní plyn.




Blesk.cz

Kněžínek po návratu z exotiky: Domácí vězení s náramky v Česku jede naostro

Kněžínek po návratu z exotiky: Domácí vězení s…

Svatbu i líbánky na Mauriciu už má ministr spravedlnosti Jan Kněžínek (za ANO) za sebou, teď se zase naplno…

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

 

iSport.cz

Pavelcův konec řeší i v zámoří. Užij si zasloužený důchod, říká bývalý parťák

Pavelcův konec řeší i v zámoří. Užij si zasloužený…

V 31 letech měl před sebou ještě několik hokejových roků, ale Ondřej Pavelec se rozhodl s hokejem skončit. V NHL…

Babylony v české lize! Trenéři řekli, kdy cizinci obohacují a kdy je jich moc

Babylony v české lize! Trenéři řekli, kdy cizinci…

Ghaňan, Venezuelan, Černohorec, Rus, samozřejmě Slováci. Ti všichni se trefili v posledním kole FORTUNA:LIGY.…

 

Reflex.cz

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů před rozhodováním o zakázce za 100 milionů

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů…

Někdejší jihomoravský hejtman Michal Hašek je mimo jiné známý tím, že v minulosti zastával desítky různých…

Revoluce v dopravě: Německo testuje první vlaky na vodíkový pohon

Revoluce v dopravě: Německo testuje první vlaky na…

Francouzská firma Alstom začala v minulých dnech testovat v německé spolkové zemi Dolní Sasko první dva vlaky s…