Kia Sportage 2,5 TDI

Kia Sportage 2,5 TDI

 
 

Inovovaná Kia Sportage je nyní na trhu k dispozici v osobní a užitkové verzi a nově také v prodloužené variantě. K otestování jsme dostali k dispozici zatím nejprodávanější variantu tohoto modelu, krátkou verzi s dvoulitrovým turbodieselem.

Doby, kdy toto jihokorejské auto kralovalo segmentu levných terénních aut, již pominuly. Za několik let výroby vyrostla v této třídě řada konkurentů, kteří nezřídka stojí méně a nabízejí více. Poslední modernizací tedy Kia spíše reagovala na již dané trendy, než aby razila cestu novinkami.

Změny v designu jsou znát hlavně na přídi vozu, které dominuje maska chladiče s vnitřním prolomením, změnil se také tvar světlometů, přednímu nárazníku s integrovaným spoilerem prospělo výraznější členění a užitek v provozu naleznou i masivní bloky chránící nárazník při běžném popojíždění. Na kapotě přibyl "hrb" přívodu vzduchu a standardně se také dodávají boční dvoubarevné plastové profily.

Podstatnější změny se ale udály v interiéru. Přepracovaná palubní deskasice působí stále lacině, ovládání všech funkcí se však podařilo zpřehlednit. Posuvná táhla topení nahradily otočné ovladače, přibyl držák na nápoje a hlavně počet odkládacích prostor. Nově tvarované výplně dveří s příjemným čalouněním spolu s lepšími potahy sedadel pak konečně dávají řidiči pocit, že řídí plnohodnotné auto, nikoli jen pracovní nástroj do lehkého terénu. K relativnímu pohodlí pak přispívá i loketní opěrka a příjemně zesílil i věnec čtyřramenného volantu.

Zákazníky výrazně preferovaný turbodiesel je charakteristický především velmi pozvolným náběhem výkonu a poměrně velkým hlukem v nízkých otáčkách. Dopřejeme-li mu dostatečný rozjezd, chová se ve vyšších rychlostech velmi kultivovaně a ani v kombinaci s očekávatelným vyšším aerodynamickým hlukem nezatěžuje uši posádky více, než je obvyklé. Doménou tohoto motoru je ale především nízká spotřeba, jejíž průměrnou hodnotu 8,6 litru jsme i při zátěžových částech testu překročili jen minimálně.

Ani inovace ale nezměnila nic na koncepci pevného rámu a zadní tuhé nápravy, takže auto se sice v terénu příliš nekroutí, na silnici má ale zadní část tendenci typicky "odskakovat" Při jízdě po pevném povrchu se Kia chová kultivovaně a ani náhlé vyhýbací manévry nezpůsobují větší náklony vozu. Rovněž nově instalovaný tříkanálový systém ABS dávkuje účinek brzd o poznání přesněji, než před inovací. Brzdy samy mají poměrně ostrý nástup a vůz je i při maximálním účinku plně ovladatelný.

Kiu Sportage si ale zákazníci kupují především kvůli jejím schopnostem jízdy mimo silnice. Vezmeme-li v potaz nepříliš velkou světlou výšku, vykazuje toto auto až nadprůměrnou průchodnost terénem. Pozitivně se na tom projevují samočinné elektropneumaticky řazené volnoběžky v předních kolech či pohodlně přiřaditelný pohon předních kol ke stávajícím zadním. Samosvorný diferenciál zadní nápravy a redukční převodovka tak dovolují překonat i terénní záludnosti, které bychom od auta této třídy nečekali.

Kia Sportage je v testech často srovnávána s vozem Suzuki Grand Vitara (test jsme zveřejnili 01/2000) Oba vozy patří do stejné typové i cenové kategorie, přesto jsme toho názoru, že Kia Sportage nabízí za totožnou cenu mírně větší užitnou hodnotu, ať už jde o ABS či klimatizaci v základní výbavě, nebo o příjemnější interiér. Za své peníze zákazník dostane každopádně dobře vybavený vůz, se kterým se nemusí stydět jet do divadla, ani se bát jízdy v terénu.

ABS, 2 airbagy, manuální klimatizace, imobilizer, diferenciál s omezenou svorností, hliníkové disky kol, nárazníky a boky karoserie v duální barvě, ochranné boční plasty, ochranné kryty podběhů, vestavěná anténa, centrální zamykání, el. ovládaná okna a zrcátka, posilovač řízení, příprava na rádio, dělená sklopná zadní opěradla, bederní opěrka u řidiče, výškově stavitelný volant

základní + metalíza (+ 13.000,- Kč)

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 709 950 Kč Cena v testované výbavě: 712 950 Kč

Základní výbava:ABS, 2 airbagy, manuální klimatizace, imobilizer, diferenciál s omezenou svorností, hliníkové disky kol, nárazníky a boky karoserie v duální barvě, ochranné boční plasty, ochranné kryty podběhů, vestavěná anténa, centrální zamykání, el. ovládaná okna a zrcátka, posilovač řízení, příprava na rádio, dělená sklopná zadní opěradla, bederní opěrka u řidiče, výškově stavitelný volant

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+ 13.000,- Kč)

Zákaz starého typu amalgánu vyjde pojišťovny na miliardy Zákaz starého typu amalgánu vyjde pojišťovny na miliardy

Kvůli zákazu zastaralého typu amalgámu vydají příští rok…

České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 

Štítky SUV Kia Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 61 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 145
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 372 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1298 / 398
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4335
b) šířka (mm): 1764
c) výška (mm): 1695
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1440
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,20
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Kia Sportage vs. Nissan Qashqai – Terénní předokolky Kia Sportage vs. Nissan Qashqai – Terénní předokolky

Terénně laděná auta jsou stále prodávanější, ovšem čím…

Video: Vypadá nová Sportage vůbec jako Kia? Prý je to Bentley... Video: Vypadá nová Sportage vůbec jako Kia? Prý je to Bentley...

Novou Kiu Sportage vám již brzy představíme v redakčním…

 



 
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

TEST: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Dnes 12:51

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Odsouzený Robinho bude hrát v Turecku, podepsal smlouvu se Sivassporem

Odsouzený Robinho bude hrát v Turecku, podepsal…

Brazilský fotbalový útočník Robinho si dva měsíce po soudu v Itálii za znásilnění našel nové angažmá v turecké…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…