reklama


Kia Sportage 2,5 TDI

Kia Sportage 2,5 TDI

 
 

Inovovaná Kia Sportage je nyní na trhu k dispozici v osobní a užitkové verzi a nově také v prodloužené variantě. K otestování jsme dostali k dispozici zatím nejprodávanější variantu tohoto modelu, krátkou verzi s dvoulitrovým turbodieselem.

Doby, kdy toto jihokorejské auto kralovalo segmentu levných terénních aut, již pominuly. Za několik let výroby vyrostla v této třídě řada konkurentů, kteří nezřídka stojí méně a nabízejí více. Poslední modernizací tedy Kia spíše reagovala na již dané trendy, než aby razila cestu novinkami.

Změny v designu jsou znát hlavně na přídi vozu, které dominuje maska chladiče s vnitřním prolomením, změnil se také tvar světlometů, přednímu nárazníku s integrovaným spoilerem prospělo výraznější členění a užitek v provozu naleznou i masivní bloky chránící nárazník při běžném popojíždění. Na kapotě přibyl "hrb" přívodu vzduchu a standardně se také dodávají boční dvoubarevné plastové profily.

Podstatnější změny se ale udály v interiéru. Přepracovaná palubní deskasice působí stále lacině, ovládání všech funkcí se však podařilo zpřehlednit. Posuvná táhla topení nahradily otočné ovladače, přibyl držák na nápoje a hlavně počet odkládacích prostor. Nově tvarované výplně dveří s příjemným čalouněním spolu s lepšími potahy sedadel pak konečně dávají řidiči pocit, že řídí plnohodnotné auto, nikoli jen pracovní nástroj do lehkého terénu. K relativnímu pohodlí pak přispívá i loketní opěrka a příjemně zesílil i věnec čtyřramenného volantu.

Zákazníky výrazně preferovaný turbodiesel je charakteristický především velmi pozvolným náběhem výkonu a poměrně velkým hlukem v nízkých otáčkách. Dopřejeme-li mu dostatečný rozjezd, chová se ve vyšších rychlostech velmi kultivovaně a ani v kombinaci s očekávatelným vyšším aerodynamickým hlukem nezatěžuje uši posádky více, než je obvyklé. Doménou tohoto motoru je ale především nízká spotřeba, jejíž průměrnou hodnotu 8,6 litru jsme i při zátěžových částech testu překročili jen minimálně.

Ani inovace ale nezměnila nic na koncepci pevného rámu a zadní tuhé nápravy, takže auto se sice v terénu příliš nekroutí, na silnici má ale zadní část tendenci typicky "odskakovat" Při jízdě po pevném povrchu se Kia chová kultivovaně a ani náhlé vyhýbací manévry nezpůsobují větší náklony vozu. Rovněž nově instalovaný tříkanálový systém ABS dávkuje účinek brzd o poznání přesněji, než před inovací. Brzdy samy mají poměrně ostrý nástup a vůz je i při maximálním účinku plně ovladatelný.

Kiu Sportage si ale zákazníci kupují především kvůli jejím schopnostem jízdy mimo silnice. Vezmeme-li v potaz nepříliš velkou světlou výšku, vykazuje toto auto až nadprůměrnou průchodnost terénem. Pozitivně se na tom projevují samočinné elektropneumaticky řazené volnoběžky v předních kolech či pohodlně přiřaditelný pohon předních kol ke stávajícím zadním. Samosvorný diferenciál zadní nápravy a redukční převodovka tak dovolují překonat i terénní záludnosti, které bychom od auta této třídy nečekali.

Kia Sportage je v testech často srovnávána s vozem Suzuki Grand Vitara (test jsme zveřejnili 01/2000) Oba vozy patří do stejné typové i cenové kategorie, přesto jsme toho názoru, že Kia Sportage nabízí za totožnou cenu mírně větší užitnou hodnotu, ať už jde o ABS či klimatizaci v základní výbavě, nebo o příjemnější interiér. Za své peníze zákazník dostane každopádně dobře vybavený vůz, se kterým se nemusí stydět jet do divadla, ani se bát jízdy v terénu.

ABS, 2 airbagy, manuální klimatizace, imobilizer, diferenciál s omezenou svorností, hliníkové disky kol, nárazníky a boky karoserie v duální barvě, ochranné boční plasty, ochranné kryty podběhů, vestavěná anténa, centrální zamykání, el. ovládaná okna a zrcátka, posilovač řízení, příprava na rádio, dělená sklopná zadní opěradla, bederní opěrka u řidiče, výškově stavitelný volant

základní + metalíza (+ 13.000,- Kč)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 709 950 Kč Cena v testované výbavě: 712 950 Kč

Základní výbava:ABS, 2 airbagy, manuální klimatizace, imobilizer, diferenciál s omezenou svorností, hliníkové disky kol, nárazníky a boky karoserie v duální barvě, ochranné boční plasty, ochranné kryty podběhů, vestavěná anténa, centrální zamykání, el. ovládaná okna a zrcátka, posilovač řízení, příprava na rádio, dělená sklopná zadní opěradla, bederní opěrka u řidiče, výškově stavitelný volant

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+ 13.000,- Kč)

Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi

Počáteční kapitál pomůže Techloopu hlavně s expanzí do…

Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem

Do druhého kola takzvaných primárek francouzské levice…

Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice

Ministerstvo průmyslu a obchodu určuje energetickou…

Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada

Zvykněme si na nové pořádky. Amerika teď bude vždy…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 61 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 145
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 372 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1298 / 398
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4335
b) šířka (mm): 1764
c) výška (mm): 1695
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1440
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,20
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Kia Sportage vs. Nissan Qashqai – Terénní předokolky Kia Sportage vs. Nissan Qashqai – Terénní předokolky

Terénně laděná auta jsou stále prodávanější, ovšem čím…

Video: Vypadá nová Sportage vůbec jako Kia? Prý je to Bentley... Video: Vypadá nová Sportage vůbec jako Kia? Prý je to Bentley...

Novou Kiu Sportage vám již brzy představíme v redakčním…

 



 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

Těhotná Andrea Kalivodová naposledy ve společnosti. Porod v přímém přenosu?!

Těhotná Andrea Kalivodová naposledy ve společnosti.…

Operní pěvkyně Andrea Tögel Kalivodová (39) už za dva týdny přivede na svět svého druhého potomka. I přes…

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel i generál

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel…

Šest osob včetně generála kamerunské armády zahynulo při pádu vrtulníku, který se zřítil na hranici Kamerunu s…

 

iSport.cz

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův gól pomohl

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův…

SOUHRN | V čím dál větší krizi se nachází hokejisté Bostonu. S Pittsburghem prohráli 1:5 a jejich čestný úspěch…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama