Kia Sportage 2,5 TDI

Kia Sportage 2,5 TDI

 
 

Inovovaná Kia Sportage je nyní na trhu k dispozici v osobní a užitkové verzi a nově také v prodloužené variantě. K otestování jsme dostali k dispozici zatím nejprodávanější variantu tohoto modelu, krátkou verzi s dvoulitrovým turbodieselem.

Doby, kdy toto jihokorejské auto kralovalo segmentu levných terénních aut, již pominuly. Za několik let výroby vyrostla v této třídě řada konkurentů, kteří nezřídka stojí méně a nabízejí více. Poslední modernizací tedy Kia spíše reagovala na již dané trendy, než aby razila cestu novinkami.

Změny v designu jsou znát hlavně na přídi vozu, které dominuje maska chladiče s vnitřním prolomením, změnil se také tvar světlometů, přednímu nárazníku s integrovaným spoilerem prospělo výraznější členění a užitek v provozu naleznou i masivní bloky chránící nárazník při běžném popojíždění. Na kapotě přibyl "hrb" přívodu vzduchu a standardně se také dodávají boční dvoubarevné plastové profily.

Podstatnější změny se ale udály v interiéru. Přepracovaná palubní deskasice působí stále lacině, ovládání všech funkcí se však podařilo zpřehlednit. Posuvná táhla topení nahradily otočné ovladače, přibyl držák na nápoje a hlavně počet odkládacích prostor. Nově tvarované výplně dveří s příjemným čalouněním spolu s lepšími potahy sedadel pak konečně dávají řidiči pocit, že řídí plnohodnotné auto, nikoli jen pracovní nástroj do lehkého terénu. K relativnímu pohodlí pak přispívá i loketní opěrka a příjemně zesílil i věnec čtyřramenného volantu.

Zákazníky výrazně preferovaný turbodiesel je charakteristický především velmi pozvolným náběhem výkonu a poměrně velkým hlukem v nízkých otáčkách. Dopřejeme-li mu dostatečný rozjezd, chová se ve vyšších rychlostech velmi kultivovaně a ani v kombinaci s očekávatelným vyšším aerodynamickým hlukem nezatěžuje uši posádky více, než je obvyklé. Doménou tohoto motoru je ale především nízká spotřeba, jejíž průměrnou hodnotu 8,6 litru jsme i při zátěžových částech testu překročili jen minimálně.

Ani inovace ale nezměnila nic na koncepci pevného rámu a zadní tuhé nápravy, takže auto se sice v terénu příliš nekroutí, na silnici má ale zadní část tendenci typicky "odskakovat" Při jízdě po pevném povrchu se Kia chová kultivovaně a ani náhlé vyhýbací manévry nezpůsobují větší náklony vozu. Rovněž nově instalovaný tříkanálový systém ABS dávkuje účinek brzd o poznání přesněji, než před inovací. Brzdy samy mají poměrně ostrý nástup a vůz je i při maximálním účinku plně ovladatelný.

Kiu Sportage si ale zákazníci kupují především kvůli jejím schopnostem jízdy mimo silnice. Vezmeme-li v potaz nepříliš velkou světlou výšku, vykazuje toto auto až nadprůměrnou průchodnost terénem. Pozitivně se na tom projevují samočinné elektropneumaticky řazené volnoběžky v předních kolech či pohodlně přiřaditelný pohon předních kol ke stávajícím zadním. Samosvorný diferenciál zadní nápravy a redukční převodovka tak dovolují překonat i terénní záludnosti, které bychom od auta této třídy nečekali.

Kia Sportage je v testech často srovnávána s vozem Suzuki Grand Vitara (test jsme zveřejnili 01/2000) Oba vozy patří do stejné typové i cenové kategorie, přesto jsme toho názoru, že Kia Sportage nabízí za totožnou cenu mírně větší užitnou hodnotu, ať už jde o ABS či klimatizaci v základní výbavě, nebo o příjemnější interiér. Za své peníze zákazník dostane každopádně dobře vybavený vůz, se kterým se nemusí stydět jet do divadla, ani se bát jízdy v terénu.

ABS, 2 airbagy, manuální klimatizace, imobilizer, diferenciál s omezenou svorností, hliníkové disky kol, nárazníky a boky karoserie v duální barvě, ochranné boční plasty, ochranné kryty podběhů, vestavěná anténa, centrální zamykání, el. ovládaná okna a zrcátka, posilovač řízení, příprava na rádio, dělená sklopná zadní opěradla, bederní opěrka u řidiče, výškově stavitelný volant

základní + metalíza (+ 13.000,- Kč)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 709 950 Kč Cena v testované výbavě: 712 950 Kč

Základní výbava:ABS, 2 airbagy, manuální klimatizace, imobilizer, diferenciál s omezenou svorností, hliníkové disky kol, nárazníky a boky karoserie v duální barvě, ochranné boční plasty, ochranné kryty podběhů, vestavěná anténa, centrální zamykání, el. ovládaná okna a zrcátka, posilovač řízení, příprava na rádio, dělená sklopná zadní opěradla, bederní opěrka u řidiče, výškově stavitelný volant

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+ 13.000,- Kč)

Yahoo si kvůli hackerkém útoku vykoledovalo žalobu za nedbalost Yahoo si kvůli hackerkém útoku vykoledovalo žalobu za nedbalost

Americká internetová společnost Yahoo čelí žalobě v…

Stavba posledního vltavského zdymadla finišuje, takto už k vidění nebude Stavba posledního vltavského zdymadla finišuje, takto už k vidění nebude

Ve vesničce Hněvkovice kousek od Týna nad Vltavou dělníci…

Součástky pro iPhone 7 stojí čtvrtinu toho, co Apple účtuje zákazníkům Součástky pro iPhone 7 stojí čtvrtinu toho, co Apple účtuje zákazníkům

Ta informace se objevuje krátce po startu prodeje každého…

Tesla žaluje americký stát Michigan. Zakázal jí prodávat auta zákazníkům Tesla žaluje americký stát Michigan. Zakázal jí prodávat auta zákazníkům

Podnikání amerického výrobce Tesla je plné kontroverzí.…

 

Štítky SUV Kia Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 61 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 145
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 372 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1298 / 398
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4335
b) šířka (mm): 1764
c) výška (mm): 1695
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1440
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,20
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři…

 




Kia Sportage vs. Nissan Qashqai – Terénní předokolky Kia Sportage vs. Nissan Qashqai – Terénní předokolky

Terénně laděná auta jsou stále prodávanější, ovšem čím…

Video: Vypadá nová Sportage vůbec jako Kia? Prý je to Bentley... Video: Vypadá nová Sportage vůbec jako Kia? Prý je to Bentley...

Novou Kiu Sportage vám již brzy představíme v redakčním…

 



 
Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Včera

I majitelům škodovek chodí dopisy, které je zvou na servisní akci ke snížení emisí oxidů dusíku. Váhají, jak reagovat. Poradíme!




Blesk.cz

Pozor na gaye, varovaly příručky. František se bál, aby z něj nebylo monstrum

Pozor na gaye, varovaly příručky. František se bál,…

V době jeho dospívání byla sexualita absolutní tabu. Vše se mladí dozvídali pouze od svých starších kamarádů.…

Pozor! Nedělní Blesk jen za 1 korunu! Ode dneška v prodeji

Pozor! Nedělní Blesk jen za 1 korunu! Ode dneška v prodeji

Nejsilnější mediální dům na českém trhu CZECH NEWS CENTER a.s. ve spolupráci se ŠKODA AUTO a.s. a produktem…

 

iSport.cz

Drama na Slovácku. Kouč Levý v poločase zmizel, musel do nemocnice

Drama na Slovácku. Kouč Levý v poločase zmizel,…

Kde je? Druhý poločas proti Jihlavě (1:1) odehrálo Slovácko bez svého hlavního trenéra. Stanislav Levý (58)…

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, dařilo se Boleslavi i Plzni

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, dařilo se…

Mladá Boleslav zůstala po výhře 2:1 v Jablonci v čele fotbalové ePojisteni.cz ligy jen do sobotního podvečera.…

 

Reflex.cz

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel muž, který zprvu o hrůzách holocaustu, jež zažil jako přímý účastník, vlastně téměř nemluvil. Pak se však…

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál stranické volby

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál…

Lídrem britských labouristů zůstává jejich dosavadní šéf Jeremy Corbyn. Ve stranickém hlasování získal téměř 62…