Korejská Kia chce s novým malým SUV Sportage navázat na hvězdnou kariéru SUV stejného jména, které bylo na trhu od roku 1993 a stalo se velmi úspěšným vozem historie značky Kia.
ten interier je fakt humus, ale zvenci se prekonali. To jsem jeste nevidel. Vypada to jako Lada, hnus a hnus. Urcite bych si dal tmave skla aby me v ni nikdo nepoznal
Mně se tedy nová Sportage nelíbí.Vlastním ještě předchozí generaci (sice už s ní nejezdím),kterou jsem si upravil,ale ta předchozí má něco do sebe.Vypadá ještě jako off-road.To nová rozhodně ne.
Najděte si novou Nivu vzniklou spojením sil Lady a Chevroletu. Zjistíte, že to prostě okopčili a trochu "navoněli". Rozdíl je v tom, že Niva je o pár desítek a možna stovek tisíc levnější.
Mě nová Sportage líbí víc než RAV4 a CRV-V!!!,Kia udělala dost práce,tak ho pochválím!!!!Navíc motory jsou zajímavé i výkony!!!Věřím,že te bude dobře prodávat!!!
Premyslim o nejem SUV ala Touareg/Sorento atd. U Sorenta je zajimava predevsim cena, nemate nekdo zkusenos jak je to se spolelivosti techto vozu a znacky KIA obecne? dikes
Jako splatka dluhu se ke mne pred dvema lety dostala Sephia rv 97 1.5 l 110000 km, vcelku bez vybavy. Uzivaji ji zamestnanci na dopravu na stavby ( elektrikari ). Za tu dobu najeli 40 000 km bez toho, aby je to nekde nechalo. Provozni naklady minimalni, veskery spotrebni mat ( filtry, brzdy, ...) nechame davat z replik. dilu. Zavady asi dve: oprava starteru a nesel cenral. Jezdi okolo 7l/100. Je pravda ze interier a jizdni vlastnosti nelze porovnavat s japonci ci nemci, ale jako nenarocny a spolehlivy dopravni prostredek naprosto OK.
Korejci se právě cca kolem roku 1997 s kvalitou dost zpravili!Předtím jsem měl Sonatu a byla to hrůza.Hlavně převodovka!A pak jsem koupil Sportage r.v. 97.Mám ji 3 roky a za celou dobu mimo pravidelné údržby byl problém se vzduchem v turbu, jinak úplně bez problému.Do Sorenta bych šel.Já jsem o něm taky uvažoval a je to moc dobře udělané auto!
Pánové, dovolil bych si vám nejprve pogratulovat ke štěstí, že vás nic moc vážného nepotkalo. Společnost, v níž pracuji využívá Sportage už šestým rokem a upřímě řečeno, je to krám, který bych nechtěl ani zadarmo. První turbodiesely- s naprostou pravidelností popraskaly hlavy snad u všech. Pak přišly na řadu benzínové- životnost spojky je maximálně 90 000km (první odcházely už v 50 000km) a výměna nešla pod 40000Kč. O převodovce se ani nezmiňuji, protože to je naprostá tragédie. Pak takové drobnosti, jako centrál, který zásadně nezamyká pravé zadní dveře( a propos, doporučuji kontrolovat při odchodu od auta, je to docela častá závada); el.okýnka co sjedou dolů, ale nahoru se jim už nechce; máte motoricky ovládanou anténu? mazat, mazat a zase mazat (hlavně v zimě); potkali jste boční vítr? poznáte to podle dost silného profukování podél rámů dveří; věčně drnčící kryty podvozku;pokud máte přední nápravu přípínatelnou pneumaticky, doporučuji se na čtyřkolku moc nespoléhat, nás nechala ve štychu téměř vždy, kdy jsme ji opravdu potřebovali- lepší varianta je manuál v nábojích kol-sice nepohodlné( hlavně v zimě), ale o 100% spolehlivější; až uslyšíte velkou ránu, zůstaňte v klidu, to jen paskla pružina na zadní nápravě ( nám se to naštěstí stalo vždy u stojícího auta) a takhle bych mohl pokračovat až do nekonečna. Dovolil bych si ještě jednu "veselou příhodu z natáčení". V zimě jsme s kolegou projížděli v rámci svých pracovních povinností hlubokým sněhem (cca 30cm, sem tam nějaká ta závěj). Když jsme pak najeli zpátky na silnici začlo se zahřívat pravé přední kolo. Dokodrcali jsme se tedy do servisu a tam se nás dotázali, zda jsme nejezdili hlubokou vodou. Naše odpověď byla , že ne ve vodě, ale v hlubokém sněhu. Přál bych vám vidět ten užaslý výraz servisáka, který se vzápětí změnil v káravý až vyčítavý a se zahalekéním "TO NESMÍTE!!!! šel vyměnit zadřené ložisko. Celé svoje vyprávění bych uzavřel slovy svého kolegy. Pokud se každý den v jeho autě neobjeví jeden nový zvuk, který tam před tím nebyl, tak to bude zázrak. Hodně štěstí a spoustu najetých kilomerů.
P.S. teď máme Sorenta, ale zkušenosti zatím moc nejsou. Design zvenku je opravdu povedený, ale uvniř nic moc. Máme benzíny i diesely a spotřeba je doslova tragická. Dál bych čekal navíc trochu té elektroniky. U takového auta je to ostuda.
Ještě jsem zapomněl. Vy nešťastníci, co vlastníte vozítka této značky, až budete shánět dobrý servis (a teď nechci dělat reklamu), vyzkoušejte ten v Hradci Králové. Ze všech, které využíváme po celé republice, je bezkonkurenčně nejlepší.
Jak již tady někdo poznamel samozřejmě se jedná o firemní vůz firmy T-Mobil.Když jsem si před 2,5 rokem kupoval Sportage Wagon (jako velmi ekonomickou variantu 4x4) byl jsem provezen na zkušební jízdě právě tímto služebním autem.To co mě vyprávěl, mimochodem spokojený řidič tohoto vozu, mě takřka šokovalo. To co s tím vyváděl, to by nepřežil ani vůz za 2 mil.Kč. Jak se říká lidově "pořád plný kotel a ukaž co v tobě je". Tohle je ale asi problém všech služebních vozidel, viz. létající Fabie a Felicie po silnicích a dálnících.
Teď k mé zkušenosti s vozy KIA. Vlastním Sportage 2.0 Wagon (bohužel benzím, diesel se nedodával k Wagonu) v plné výbavě (obrovský kufr, klima,ABS,zámky a kola v elektrice, duální barva metalízy, elektrony, střešní hagusy atd.)a mám za 2,5 roku najeto 90.000 km po silnicích, ale i v terénu včetně maximálního využítí tažné síly s přívěsem (ten sníh jsem si v letošní zimě taky užil, ale bez technických problémů, jen by to chtělo alespoň na zadní nápravu pořádnou špéru a vyšší podvozek). Přiznám se, že při koupi jsem z kvality a spolehlivosti měl velké obavy. Dnes můžu říci, že docela zbytečné, kromě záruční výměny předních tlumičů v 70.000 km mě nic špatného nepotkalo a doufám, že mě nic nepotká. I servis je docela cenově přijatelný, malá garančka stojí do 3.000,- velká okolo 7.000,- (proti normálnímu osobáku je to dost, ale opravdový offroad si žádá mnohem více)a třeba na brzdy jsme jěště nemuseli po těch kilometrech šáhnout. Co je trochu neuspokojivé je spotřeba benzínu, v létě 10,5 l v zimě tak okolo 12l, což s 60l nádrží znamená od pumpy k pumpě, ale myslím si, že CRV od Hondy v té první verzi nebralo míň a je to jen vyšší osobák. Samozřejmě není to žáden výkřik poslední techniky, ale své si udělá a za cenu 520.000,- bez DPH nic lepšího v té době nebylo.
Co se týče Sorenta, svezl jsem se s ním na sněhu a proti Sportage je to kočár. Jen mě zarazilo chování zadní nápravy, která odskakuje stějně jako u Sportage (tuhá náprava). Na novou verzi Sportage (viděl jsem Tucson v reálu a vypadá mnohem lépe než na foto)se těším a jestli budou prostředky tak bych do toho šel, ale jedině diesel.
P.S. u Sportage je skoro vše ovládáno pomocí elektromotorků, takže např. 3 otočné ovladače ventilace a topení jsou ve skutečnosti jen potenciometry a mechanická práce je přenechána strojům.
bacha chlapci z CR, aby Vas ta KIA neprevalcovala, pozrite sa na statistiky stupajuceho predaja a drzte sa pri zemi, Skoda bude mat problemy, aj ked som vyznavacom Skodovky, netreba zaspat na vavrinoch a vyrabat SUV od SKODA AUTO!!!
No uplatnila sa strategia koncernu Hyundai trochu zmenili plechy a vnutro a z Tucsonu je Sorento. Mozem vsak povedat z vlastnej skusenosti ze Tucson je ovela krajsi a to aj v skutocnosti skoda ze som sa nemal sancu previest, s motorom V6 to musi byt velmi dobre.
Tuscon je Sorento???Ty si se asi zbláznil. Sorento je normální offroad s rámem a Tuscon je vobyčejný SUV. Kdybys řekl, že je podobný na tu Sportage tak neřeknu. Taky mi to trochu připomíná