Kia Sportage: První ženevské dojmy
Nejatraktivnější vlastností předchozí Kia Sportage byla její nízká cena, design nebyl rozhodně důvodem, proč se zákazníci rozhodovali právě pro tento vůz. Novinka naopak mimo značně modernější techniky přináší střízlivý, ale vcelku atraktivní exteriér, který rozhodně umí zaujmout.
Sportage sleduje rozdělení úloh v rámci koncernu Hyundai-Kia. Design navržený pod vedením Petera Schreyera je proto usedlejší. Nedosahuje expresivity sesterského Hyundai ix35, ale o to lépe zapadá do evropských měřítek.
Interiér svým designem i použitými materiály rezignuje na jakékoliv prémiové ambice, obojí ale u novinky představuje skok spíše dvou generací a ne jen jedné. Tvary uvnitř vozu jsou jednoduché, ale příjemné na pohled. Horizontálně členěná hladká palubní deska s minimem dekoru a červeným podsvícením vypadá evropštěji (a v tomto smyslu tedy lépe) než interiér sesterského Hyundaie.
Kia Sportage - Zážehové motory | |||
Motor | 1,6 GDi | 2,0i | 2,0i |
Převodovka | 5M | 5M | 5M (6A) 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1591 | 1998 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 103/6200 | 118,4/6200 | 118,4/6200 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 166/4500 | 194/4500 | 194/4500 |
Max. rychlost [km/h] | - | 184 (182) | 182 (180) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | 10,4 (10,6) | 10,7 (11,2) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | 7,5 (-) | 7,6 (-) |
Designéři v interiéru vsadili na účelnost v kombinaci s několika sportovněji pojatými tvary. Sportage nepřekvapí v pozitivním, ale ani negativním slova smyslu.
Cenové zařazení modelu odhaluje provedení přístrojového štítu i volant s věncem potaženým kůží, jejíž vzhled i povrch se příliš neodlišuje od plastového dílu ve středu. Mimochodem, volant je nastavitelný jen výškově.
Výhled do všech stran je vzhledem ke kategorii SUV velmi dobrý, a to i ve směru šikmo dozadu. Zadní sloupky jsou sice neprosklené, tento handicap ale dostatečně kompenzují dlouhá boční skla v zadních dveřích.
Kia Sportage vs. Hyundai ix35- Srovnání základních rozměrů | |||
Rozměr | Kia Sportage | Hyundai ix35 | Rozdíl |
Délka [mm] | 4440 | 4410 | +30 |
Šířka [mm] | 1855 | 1820 | +35 |
Výška [mm] | 1635 | 1660 | -25 |
Rozvor [mm] | 2640 | 2640 | 0 |
Zavazadlový prostor [l] | 564/1353 | 591/1436 | -27/-83 |
Na zadních sedadlech je štědrý prostor v podélném směru, na výšku je naopak místa méně. Omezený prostor nad hlavou u Sportage nelze kompenzovat sklopením opěradla. Naopak i zadní pasažéři mohou u lépe vybavené Sportage využívat vyhřívání sedadel. Výhodou v komfortu i ovládání elektrického stahování oken jsou rovné loketní opěrky ve dveřích.
Zavazadlový prostor, který pojme 564 litrů, je dlouhý 78 cm, v nejužším místě široký 101 cm a pod roletkou vysoký 40 cm. Spodní hrana leží ve výšce 77 cm.
Zpočátku mají být k dispozici jen dvoulitrové čtyřválce, během roku 2010 se přidají motory 1,6 GDI a 1,7 CRDi.
Pohon všech kol je vyhrazen dvoulitrům, oba je přitom možné kombinovat i se šestistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem.
Všechny modely mají vpředu nápravu se vzpěrami McPherson a spodními příčnými rameny, vzadu je nová víceprvková náprava.
Kia Sportage - Vznětové motory | |||
Motor | 1,7 CRDi | 2,0 CRDi | 2,0 CRDi |
Převodovka | 6M | 6M (6A) | 6M (6A) 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1685 | 1995 | 1995 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 84,5/4000 | 100/4000 | 100/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 255/1800-2500 | 304/2000 | 304/2000 |
Max. rychlost [km/h] | - | 182 (182) | 181 (180) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | 10,8 (11,9) | 11,3 (12,1) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | 5,5 (-) | 5,7 (-) |