Je to velice Audi...:o) Btw, nic jako design VW neexistuje. Phaeton, Golf, Passat CC, New Beetle, POLO.... to není jen každý na úplně jiném hřišti, to je každý úplně jiný sport!
Kia hovoří evropskou řečí, a to s germánsko severským akcentem.
Sledujeme nejrychlejší nástup automobilky v dějinách lidstva. Vynikající motory, skvělá spolehlivost, rozumná kvalita interiérů a velmi, velmi dobrý design.
Ta komplexnost vzbuzuje respekt. Jak cílevědomě korejci budují svou pozici. Nás Evropany to může jen inspirovat.
Já tedy stále neomdlívám nad vozy KIA, myslím, že na nejlepší evropskou produkci stále jen dotahují.
Ale managment, to, jak si vyzobávají z Evropy to nejlepší (hadi, fabrika v nejhezčím koutě Beskyd!!!), jak bez snahy nás předělávat nám prostě servírují co nejlépe to, co chceme...
Bílý muž kam vstoupil (2 roky tráva nerostla), tam se snažil změnit svět k obrazu svému. Korejec ASIMILUJE...:o))) Stojí to méně sil a vede rychleji k úspěchu.
Z 5 let budeme vnímat KIU jako plnohodnotnou EU automobilku, s EU designery, zaměstnanci, dodavateli.
A jako hráz proti přívalu a aut z Číny.
Kia bude vždy automobilová spodina, někteří tomu říkají low-end. Stačila mi jedna krátká zkušební jízda v ix35 a musel jsem se usmívat nad tou laciností provedení a zpracování, prostě upocená snaha se vetřít. Sportage nebude lepší.
Buďme konkrétní, srovnání Yeti & ix35. Co se týče zpracování, materiálů, jízdního projevu, tak tady jednoznačně vede Škodovka. Ten rozdíl doslova tluče do očí, doporučuji si to vyzkoušet, ne jenom plácat na netu, hochu.
Sportage z venku nevypada spatne, snad jen 3.bocni okenko mi tam tak nejak chybí...
V Lipsku jsem si do ní sednul a musim uznat, ze jsem byl dost zklamany! Na prvni pohled je videt, ze sedite v "levnem" voze. Nemuzu urcit, jestli ty plasty zacnou brzy vrzat, ale ten dojem byl fakt hruza. To v Yetim nemusim mit strach, ze mi neco "zustane" v ruce. Yeti je v tomto smeru o dost dále.
iX35 - presne, nebol saom z nej zrovna uneseny. A interier, dokonca v i30 mi pride lepsi. V porovnani Hyundai - KIA ma KIA navrch, teda co sa tyka dizajnu.
Máš pravdu. Já vnímám Kiu jako evrpskou automobilku už od chvíle, co přijela se Cee´dem. Líbí se mi ta věta o hrázi - je to tak. Na druhou stranu, Kii a Hyundaie by s e měli podle mně bát i Francouzi a zejména pak Fiat....
S tou rychlosti máš pravdu, možná ale stojí za to upřesnit, o jaký čas jde: Hyundai totálně přehodnotil svůj přístup kolem roku 1998, kdy taky koupil tehdy krachující Kiu (ta je pro změnu nejstarší automobilka v Koreji). Kolem roku 2000 přišly obě značky s prvními modely, které přinášely změnu, Do roku 2005 měl Hyundai nalajnovaný program 24/7 = 7 nových modelů za 24 měsíců, ten splnil a dosáhl dalšího bodu obratu ve svém vývoji. V této době s sebou také Huyndai definitivně vyvezl nahoru Kiu, která tak prožila neuvěřitelnou reinkarnaci z mrtvoly na asijského tygra během asi 7-8 let. Tou dobou ve skupině různé licence a kooperace z minulosti definitivně zmizely, celý vývoj se postavil komplet na vlastní (případně obecně jihokorejské, viz LG) nohy. Byly vyřešené základní problémy konstrukce platforem, vývoje nových generací motorů (napřed s důrazem na CR diesely, pak přepracování benzinů). Nastal vpád advanced technologies také do elektronických/elektrických systémů. Kia a Hyundai se uvnitř i mezi sebou také přeorganizovaly na efektivnější uspořádání a určily si strategii lokální výroby/přístupu/kooperace v klíčových regionech mimo J.Koreu - USA, Čína, Evropa. To, co vidíme dnes, už směřuje k rafinaci těch předchozích 12 let. Protože se tím skupina chce dostat na vyšší stupeň hodnocení v rámci mainstreamu, je to samozřejmě zase kritická obrátka hop nebo trop. Zatím to podle všeho vychází. Možná i proto, že H+K využily jako jedna z mála automobilek hospodářské krize jako trampolíny - tam kde jiní stagnovali nebo se propadali, oni vyskočili pořádně nahoru. Tenhle hybný moment jim dál dává výhodu proti velké části konkurence.
Mooooc děkuji" PATRIKOVI " za řádné vysvětlení situace Hyundai -Kia.Málo lidí ví ,jak to bylo.Denně se s tím setkávám. Hyundai do toho opravdu šlape.Letos se dočkáme malého MPV,do Evropy přijede Genesis coupé ve dvou motorizacích,příští rok nová Sonáta,sportovní coupé atd.
:yes::-) To s Genesis máš potvrzené? Veeelmi zajímavé! Neodolám a přihodím, že Hyundai se velice věnuje vývoji směrem ke sportu, respektive kooperaci se specialisty. Loni speciál Genesis stáje Rhys Millen Racing udělal na Pikes Peak nový rekord v kategorii aut s pohonem jedné nápravy. Letos by dokonce chtěli udělat celkový rekord, tedy přeskočit famózní výkon Nobuhiro Tajimy (ze zdejšího zdroje: [odkaz] ). Doufám, že zkušenosti s vývojem nenechají jenom na vrchařské šotolině.