Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!
Ja jsem teda trosku nadskocil u tvrzeni, ze by otvory za prednimi koly mel proudit cerstvy vzduch k chlazeni brzd. Leda ze by ty testy na Ringu nacouvali :-)
tak kusok zmena no.. raz za cas sa ziada no nie :-) ... hlavne ked je na to aj dovod :-)
este pred 6 rokmi ked tu nebol ani sucasny ceed by za kiu nedal nikto asi ani deravy gros ze o 6 rokov bude mat premiovu 4x4 masinku .. to by nikto neveril... tato znacka robi tak velke kroky ( skoky ) ze sa len sam divim kde ma hranice... ale podla mna ma stale este rezervy a stinger nemusi byt "konecna" ;-) ....
inak stinger je pre mna vlastne takou akousi "nepriamou nahradou" za cadenzu ktoru v eu nemame a chybala mi tu u nas ... tak som rad ze stinger tento segment "vacsich limuzin" v eu vyplni miesto nej... asi to bude zniet divne... ael tentokrat v eu som rad kusok aj za dizel ze pride .. lebo ten asi bude predavat najviac.... aj ked ja by som ho v takto krasnom a sportovo sa tvariacom aute fakt nehccel... nic v zlom samozrejme
jasne to uznavam... a ani velka K900 ( Quoris ) by toho u nas asi moc nepredala... proste nemaju tu akusi europsku "genetiku" ... ale stinger vyzera velmi flexibilne v tomto smere... jeho dizajn mi do europy pasuje... pritom sa urcite zapaci aj v australii alebo amerike ;-) o tom bez pochyb... inak prekvapilo ma aka je tato dlhocizna kia zarovne aj nizka ... lebo 1400mm vyska je na urovni stareho dobreho peugeotu 406 od pininfariny... a to je hodne nizke auto.... to bude fakt pecka vidiet nazivo tohto stingera .. to bude maso... sila :yes:
nejde ani tak o celkovu vysku ako taku .... ale o to aku ma tu vysku vzhladom k svojim obrovskym rozmerom a zameraniu vozu.... jasne ... su daleko nizsie vozy ( nejake tie kupatka od porsche a ferrari )... ale kolko takto velkych 5 dverakov je nizsich od stingera? pozeram ze ani bmw uz nie je nizsie ;-) .... mozno ultimativna panamera bude nizsia.... alebo nekompromisny rapide od astonu ktory stoji mozno aj 3 nasobok .... ale inak na to ako je stinger zamerany a kde je posadeny tak je famozne nizky .... bude to paradny rychlostny cln ... doslova expres do raja :yes:
Interiér se mi taky moc líbí, po zkušenosti s novou Optimou (dost podobný interiér v některých částech, i volič automatu), jsem byl mile překvapen. Pro mne se Kia stává plnohodnotným hráčem na EU trhu, narozdíl od Hyundaie.
Já už taky potkal, nevypadá zle, ale přijde mi snaha napodobit Mazdu 3. Ono dost pozor na Hyundai, z venku vypadá solidně (Tucson) a uvnitř jsem byl dost rozčarován, že pokrok tak velký není, naproti tomu Kia dělá ty kroky i v interiéru :-)
hyundai je nim tiez... ved pockaj na novu i30 a neskor aj i40 ;-) ...mne sa moc paci nova elantra ( vy ju na cz trhu ale nemate ) .... je fakt krasna... elegantna... velmi fotogenicka ... taka krajsia "octavka" s nadhladom povedane jasne ;-) .. kedze octavka je lift/kombi a ma aj ovela vacsiu ponuku motorov ...
Moc tomu nevěřím, jak jsem psal výše. Novou i 30 jsem už viděl, zatím né interiér, ale z venku takové nijaké, pořád mi přijde Ceed hezčí. Dlouhý čumák ala Mazda 3, ale zbytek auta snaha o líbivost každým coulem.
Z nových Hyundaí jsem se byl podívat na i20 (většího souseda z Nošovic) a interiér docela marný, plast, všude samý plast... Pak Tucson - z venku fakt hezké auto, uvnitř plast dokonce i kolem budíků !. Kdežto Kie nové generace ( a to už včetně Ceedu II.) jsou uvnitř generace od generace blíže Evropským normám :-) Pro mne je H lowendovější, než Kia (tu beru už za mainstream).
v tucsone som nedavno uz konecne sedel ... ma ho moj kolega ( a ma ho tiez v bielej ako to moje ) ... plasty mi prisli uplne ze v pohode ... volant je tam nahodou pekny masivny a aj solidne budiky ... radicka krasna v chrome ... celkovo vizualne bez problemov.... co ma ale prekvapilo je jeho kufor... cakal som ze bude v reale jasne vacsi a aj nizsie polozeny .... v tomto docela slabota..... klasicky maly kombik od fabie tu bude daleko lepsi v tomto .. inak aj kabina docela mala... aj navonok mensie ASX je podla mna vzdusnejsie a priestornejsie... ale na druhej strane tucson je skor uz stylovka a imidzovka... a tak ista masivnost ( aj za cenu priestornosti ) je tu asi nutna...
hyundai je prave ten ktory by mal byt luxusnejsi z dvojice hyundai kia... a kia by zase mala byt kusok sportovejsia....
Když ti Tucson přišel OK, běž se podívat do nové Sportage, a to nemluvím o jiných EU SUV této cenové, od Francie po Německo. Kufr mi nepřišel nikterak tragický, obrovský není, jenže to u žádného takového auta, vyjma Kodiaqu, ten je větší ale celkově.
Mne to auto dost odradilo.... Kia na mne působí solidnějším a kvalitnějším dojmem.
Asi takhle, korejský Pán Bůh právě dokreslil nová SUV pro svůj lid. Se zalíbením pohlédl na Tucson....a bylo to dobré. Pohledem sklouzl na Sportage a jeho tvář se zachmuřila. Musí přece být rovnováha mezi všemi tvory ve světě. Chvilinku trvalo než stín zmizel a tvář Páně se náhle rozjasnila. "V klidu, ještě mě čeká interiér." >:-[];-)
Ja som sa s tým Tucsonom previezol po lese asi pred rokom. A az také hrozné mi to neprislo a to som presadol z G-čka >:D Ale je fakt že ten H bol v plnej plnke, takže asi aj preto >:D
nie je tak neprirodzene nalepeny ako v Cecku... ma to uz skor styl mazdy... a to sa mi vidi lepsie.... aj ked samozrjeme najkrajsi interier stingera by bol bez neho... ale co uz
Moc by som si prial, aby tak bolo, ako pises, 4x4 s 6-valcom ale bojim sa, ze 4x4 daju len na slabsie motory. Cakal som, ze daju benzinovy 3,8, ktory ma Genesis a ktory je prave dostupny aj s 4x4, zatial co silnejsi 5,0 liter je, bohuzial len pre americky a azijsky trh, dodavany vylucne s pohonom jednej napravy. Cakal som v clanku, ze prave toto bude nejak upresnene, aky motor s akym pohonom ale zrejme treba este nejaky cas pockat.
Genesis patri pod koncern Hy/Kia a co som cital, koncern do vyvoja noveho systemu motora 3,8 s pohonom 4x4 nasypal poriadny balik penazi a podla vsetkych testov je vysledok za jednicku. Prave na Nürnburgringu Genesis poriadne preverili a vsetkych nadchol, ako motor, pohon 4x4 a prevodovka spolu skvele pracuju. Z tohto dovodu som predpokladal, ze by bolo hriechom nevyuzit tento uz 4 roky v praxi oskusany potencial koncernu Hy/Kia ale ako vidim, mylil som sa.
2 veci co to tam trochu kazia.
- displej ma dost siroke okraje, velmi to tam nezapada a urcite sa to dalo vyriesit krajsie
- linky, ktore prechadzaju zo zadnych svetiel do boku auta. V pripade, ze neplnia ziadnu dvetelnu funkciu tak by som ich tam nedaval.
Inac, auto velmi pekne, nevsedne a ten designovy pokrok oproti inym modelom Kia/Hyundai je neskutocny.
Trojitý Renault ze země vycházejícího slunce, důležité je netahat břicho po zemi, mít čísla na tachometru vodorovně s Ádou a TDI pod kapotou ! Jinak je to asi jedno >:D
Nu, byla doba, kdy byl misak opravdu top. Je smutne, ze latku neudrzel... Takovej Galant byl neznicitelnej a v mnoha ohledech nadcasovej... A treba Evo ll. vlhkej sen mnoha fandu. Pamatuju i mits 3000, ve sve dobe zjeveni...
Soucasnost je jina, ale Outlander bych nepodcenoval, pokud vezmes doslova jeho nazev... A efektivni plug-in...
Galant...... ah... poslední generace s agresivním "podseknutým" čumákem... vlhký sen s V6... nočné můra přítelkyně, které se straaaašně nelíbí >:D Ještě mi imponovala Sigma, ale tu vidět v ČR je vzácnější, než kdejaký supersport.
Nemam proti Mitsu nic, Outlander se mi líbí, ale tam nějak nabídka této značky končí, ASX je stará, Lancer sice hezkej, jenže už tak 5 let přesluhuje :/.
1. Pro běžný lid je přední náhon (levný, v podstatě praktický)
2. Správný náhon je vždy zadní (pro fajnšmekry, pokud beru střední a vyšší třídu)
3. 4x4 je bonus - poctivá čtyřkolka, vyladěná, lehce přetáčivá, "připomínající zadokolky" (ovšem jak u čeho a jak který systém)
Některá auta nebo velké sedany např. Lexus LS600h musí čtyřkolku mít vždy, jelikož by nastal velký problém s trakcí pouze u dvou kol. Problém u LS600h je přenos těch NM s V8 a elektomotoru, proto jde vždy o stálou čtyřkolku
U 4x4/AWD mam jediny problem. A to je falosny pocit bezpecia. U RWD viem hned aka je vozovka a viem sa prisposobit. 4x4/AWD to ale dokaze skvele maskovat a mnohokrat sa to dozvies dost neskoro.
Nehovoriac o tom, ze na tie 2 tyzdne, co mame v republike sneh je AWD zbytocne. Je to dnes skor moda, ako nutnost. Ak teda nie si horal a nie si v lese viac, nez doma.
Tak samozřejmě záleží na jízdním stylu, při trochu svižnější jízdě 4x4 v pohodě hrabe taky takže není až takový problém číst povrch. Samozřejmě u 2WD se ztráta trakce projeví výrazně zřetelněji.
Mi přijde že 4x4 jede skoro za všech podmínek normálně, zatímco 2WD na sněhu vyvolává při každém přidání plynu jen frustrující pocit marnosti. A když tak koukám na zprávy, je stále dost míst kde kalamita netrvá pouhé dva týdny v roce
Kedysi davno sme mali Skodovky s RWD a na lyzovacku do Tatier sme dorazili vzdy. Nehovoriac o ludoch, co tam zili. Ludia len zabudli pri tych automatoch a elektronike soferovat.
Něco tak nevkusného, hlavně interiér, se jen tak nevidí. Už se těším, jak si někdo místo BMW nebo Audi pořídí tohle. Cena je u této třídy až na druhém místě a ničím jiným korejci konkurovat zatím neumí. Tohle není nižší střední za pět švestek....
Něco tak nevkusného, hlavně interiér, se jen tak nevidí. Už vidím jak si někdo místo BMW nebo Audi pořídí tohle. Cena je u této třídy až na druhém místě a ničím jiným korejci konkurovat zatím neumí.
Re: Kia... může být skvělá, ale propad cen a to jméno... dok
alfa giulia mi pride o triedu mensim vozom... nic v zlom... ta stvorlistkova verzia je sice brutalne silna a draha ( a asi aj malo predajna ) ale inak je giulia s "beznejsimi" motormi docela bezny sedan strednej triedy na urovni nejakeho bmw 3 alebo A4 ... stinger je uz predsa len kusok inde a to nielen velkostne .. ale inak uznavam ze obe vozy sa porovnat navzajom daju ;-) ... ovsem za mna stinger je tu jasna volba... uz na pohlad je to vcelku voci alfe jasne ... neskutocna masinka ... za ktoru by sa zrejme nehanbil ani mercedes alebo bmw .... kia :yes:
Re: Kia... může být skvělá, ale propad cen a to jméno... dok
obe auta su kusok ine... giulia je lahucka a aj dlzkou ovela kratsia. ... stinger uz je skor kdesi vo vodach A7 a CLS... a to je uz zase inak zamerany level ...
najblizsi konkurent pre stinger je podla mna A7 s pohonom quattro ... pripadne nejake to 4kolkove CLSko
Re: Kia... může být skvělá, ale propad cen a to jméno... dok
Skusili, uvidime, v USA bude mat urcite uspech. ´Mozno do Europy by to chcelo trochu lepsi dizajn interieru, pretoze sa to ruti niekam do zahuby pozliepanej premiovky a nevyzera to dobre. Videl som interier noveho Ceedu a este len to bude katastrofa...
Re: Kia... může být skvělá, ale propad cen a to jméno... dok
trend interierov je bohuzal dnes aky je.... navonok minimalisticky ale s maximalnym tabletom :-( ... a nebyt toho nezmyselneho tabletu tak ma stiger dokonalu kabinu .. nechapem.. ale o tom nema zmysel samozrejme debatit... nezmenime to .. ja sa tesim z auta ako celku... a tu stinger v tomto vyzera byt velmi slusne naslapany :yes:
Re: Kia... může být skvělá, ale propad cen a to jméno... dok
Auto je fakt mooc pěkné.. :yes:
Ale knkurence německé prémii nebo Alfě?
To určitě ne..je to jen korejec.
Ale pokud bude dobrá cena , zláká lidi co nemají o pár set tisíc víc na lepší značku.
Re: Kia... může být skvělá, ale propad cen a to jméno... dok
ved prave... dnes uz stinger dokazuje ze niektore korejske vozy mozu byt kludne aj medzi tymi najlepsimi... ja stinger vidim po boku A7 a CLS ( alebo aj Ghibli ) .. este mozno nejake to bmw samozrejme ... pripadne zakladna panamera vs najsilnejsi stinger by slo zrovnat ... aj ked ano.. porsche je uz samozrejme dalej... ale vsadim sa ze nejake to porovnanicko s panamerou na nete casom najdeme... to bude sranda.. kia vs porsche.. alfa potom zbledne hned
Re: Kia... může být skvělá, ale propad cen a to jméno... dok
A kdo ti ten Stinger bude servisovat? Ty to dáš někomu, kdo podobné auto uvidí jednou za 5 let? V tomhle je D3 v Evropě nedostižná a každý reálný zákazník na to bude myslet než za auto zaplatí. Stinger bude v Evropě neprodejný a nafasujou ho jen manažéři v korejských firmách.
Re: Kia... může být skvělá, ale propad cen a to jméno... dok
Keď sa bude oficiálne predávať, odservisuje ti to každý sevis KIA a zrejme aj Hyundai ak bude trošku schopnejší prímací technik. V tomto by som problém nevidel.
Re: Kia... může být skvělá, ale propad cen a to jméno... dok
Hodně slev ze své euforie, je to protihráč vrcholných modelů Mondea, Passatu, Insignie apod. První generace pozvedne image, ale ne na úroveň branou u prémie.
Re: Kia... může být skvělá, ale propad cen a to jméno... dok
Presne tak, toto bude alternatíva k Insignii, Mondeu či VW Arteon, ktorá bude mať devízu zadného pohonu. Skrátka kupec strednej triedy, ktorému sa už to Mondeo zdá tuctové, chcel by povedzme 4er Grand Coupé, ale naň nemá, tak sa pozrie na Stinger, ktorý je tak na polceste medzi bežnými predokolkovými liftbackmi a prémiovými "štvordverovými kupé". Ono je jasné, že tých šesťvalcov so samosvorom tu nebude behať veľa, ale malo by to fungovať ako imagemaker, ktorý pritiahne pozornosť zákazníka, ktorý si síce nakoniec kúpi 2,2 dízel, ale s pocitom, že by to mohlo mať aj 365 koní.
Ja ho každopádne budem pozorne sledovať, ten dvojliter turbo by som si vedel predstaviť, ide teraz o to, aby to i jazdilo tak, ako to vyzerá a nedošlo sklamanie ako z Optimy GT. A ešte malý detail: cena. Tak nejak čakám, že bude šokujúca a ešte tu budú debaty, čo si to Kia trúfa, ale od podlahy nová platforma s RWD a všetka ostatná technika rozhodne nebude za cenu Passatu 1,4TSI.
Re: Kia... může být skvělá, ale propad cen a to jméno... dok
Láce to nebude, to určite, ale nemyslím že to nejak moc nastrelia. Platforma neplatforma, predaje v EU budu z globalenho hladiska veľmi málo podstatné. A tipujem, že platforma bude z väčšej časti spoločná s Hyundaiom Genesis, a v NA či doma v Kórei, Číne toho popredajú dosť.
Re: Kia... může být skvělá, ale propad cen a to jméno... dok
co znamená "reálně bude stát"? To jako kalkuluješ i tu ztrátu hodnoty? Protože nominálně by to mělo být tak na úrovni Superbu 2.0 Ambition, ne? Vždyť je to Kia....
vypadá přesně jako korejský pokus o levné americké auto pro
Tedy hodně muziky za málo peněz. Ovšem jak mohlo někoho napadnout, že by mohla konkurovat prémiovým značkám? To je dost mimo. Na tomhle autě je až příliš vidět, že je to auto primárně pro americký trh (kde bude cílová skupina zřejmě puberťák do 25 let). Tady v Evropě je to trochu jinak - dalo by se to možná zachránit evropskou verzí, která by nebyla ověšená milionem různých tuzingových pikačovin (s designem ala vietnamská tržnice), ale to pravděpodobně neudělají, protože si myslí, že je to takto správně....
Re: vypadá přesně jako korejský pokus o levné americké auto
tak automobilová puberta končí o něco později, že.... Jinak je to pak hlavně ve východní Evropě, protože tady si Mustangy (a to ani ty čtyřválcové) studenti moc nekupují. Ceny a kupní síla jsou tu prostě jinde než v USA a proto se americká nabídka tolik míjí s evropským vkusem. Abych to řekl jednou větou: Když už na to člověk má, tak už to není pro něj.
Re: vypadá přesně jako korejský pokus o levné americké auto
A proč by časem nemohla? Jde o první výkop. Vůbec nevypadá jako korejský pokus, ale je to pohedné, dynamické auto střední třídy s V6 a RWD.
To nikdo z evropského mainstreamu nedělá.
Doufám, že se bude prodávat výrazně líp než mnozí skeptici předpokládají a donutí evropské výrobce nepřešlapovat na místě.
Re: vypadá přesně jako korejský pokus o levné americké auto
:yes: Zatímco ti slavní, vytříbení Evropané cpou do střední třídy litrové motůrky a zadním náhonem straší děti na Mikuláše, Kia zkusila překročit svůj stín. Není to zřejmě dokonalé, ale každopádně u mě má pochvalu před nastoupenou jednotkou. Poslední souvětí podepisuji.
Pridávam sa. Stereotypy a predsudky evidentne majú veľkú zotrvačnosť, ale objektívne je to krásne auto so špičkovou technikou. Kórejci do toho dali všetko, čo je aktuálne na trhu špičkou. Imidžovo to nie je prémia, to je jasné, ale 365k benzínový šesťvalec biturbo so 4WD, samosvorom a 8st. automatom, štvorpiestikovými Brembo brzdami atp. nemá v mainstreame konkurenta, preto to logicky treba postaviť vedľa 440i GC, S5 a pod. Imidžovo je Kia ukotvená v mainstreame, ale už len fakt, že je schopná postaviť a dať na trh auto technicky/papierovo konkurujúce prémii, ju z toho priemeru pozdvihuje. Samotní Kórejci netvrdia, že jedno auto z nich spraví niečo viac, ale hovorili o začiatku a Stinger je priekopníkom, po ktorom budú nasledovať ďalší. Teda majú dlhodobú stratégiu a ja verím, že Stinger nebude len neúspešným výkrikom ako bol Phaeton (ostatne aj ten, napriek predajnému neúspechu, image značky pomohol).
súhlas, reči o dynamickej značke podložili reálnymi krokmi. Tak sa to má robiť. Vôbec by som sa nedivil, keby julka na predaje stingeru pozerala z úctivej vzdialenosti (čím nechcem povedať, že by bola horšia), ak tam bude rozumná cenovka.
Základní linie OK, RWD samozřejmě OK, V6 OK. Ale interier vypadá jako když si Lada hraje na Sclasse (tedy taková naleštěná bída). Zadní světla, tak to je amerika 90tých let (svět už je jinde). Co je ale nejhorší, že to místy vypadá jako po tom nejinfantilnějším tuzingu, jaký tuzingové srazy viděly. Podivnosti v předním nárazníku, podivnosti na kapotě, podivnosti za předními koly. Když si to někdo nalepí na Felici, je ta vola. Když to lowcostový výrobce nalepí na svůj rádobyprémiový model, je to najednou cool? Myslím, že není...
Keby si o tom aute aspoň čo to prečítal, tak by si vedel, že tie pikačoviny sú všetky funkčné, žiadne plastové faločné nalepené ako spomínané Feldy a spol. Nehovoriac o tom, že to auto nielen dynamicky vyzerá, ale podľa určených motorov to aj dynamické bude, teda tie tvoje pikačoviny budú mať aj opodstatnenie.
Nejsem ani náhodou potenciálním kupcem takového vozu, navíc nejsem příznivcem liftbacků, ale tohle auto se mi líbí. Interiér je sice zvláštně "prázdný", přesto něčím zajímavý...
No, já se každý den ráno budím, udělám očistu, dám si kafe a čekám. Dávám tomu vždycky tak půl hodiny. Čekám a čekám až mě to dostihne. Četl jsem totiž, že nová i30 je auto, které bude chtít každý. A tak čekám. Zatím tedy nic....ale to přijde. Není pochyb. A pak ujedu všem !!! >:-[];-)
tak to čekání bude vyžadovat velkou dávku trpělivosti. Ale ranní proces máš zmáknutej. Počkej, až přijde doba, kdy se ráno probudíš, vykonáš tělesné potřeby... pak vstaneš...
Velký vnitřní prostor, kaslte liftback, to jsou z praktického hlediska plusy pro auto ve střední, ale takoví tu už jsou, takže co dál, vnímaná kvalita, zejm. interieru, no, tu stinger taky má, není to sice nic osobitého, mix. prvků D3, ale jako celek funguje, materiály nad mainstreamem. Takže tady taky dobrý, a ještě něco dalšího? No ano, motorizace, R4 dýzl s velmi slušným výkonem, fajn, to je pro Evropu základní předpoklad, ale R4 turbo benzín (opět s velmi slušným výkonem), který mají ostatní aspiranti na ukousnutí z koláče premie jako vrchol, tady vrcholem není, a to, co alfa nebo volvo nepochopily, pochopila kia a na vrchol postavila šestiválec, motor, který stingeru bude tvořit image, a jsem si jist, že i prodejně to nebude popelka. Jinými slovy, nevidím v nabídce stingeru žádnou slabinu, takže naprosto zásadní bude, s jakou cenou KIA vyrukuje. Pokud se i tady vyvaruje chyby alfy a nebude cpát stingera cenově k D3, pak mu věštím slibnou budoucnost. ;-):yes:
Přesně tak, zelený čtyřlístek s modelovou řadou qiulie souvisí daleko míň než se může zdát, zcela jistě se najde pár majitelů emtrojek, eserčtyřek, céamgéček, kteří místo nich zkusí novou alfu, ale na prodeje modelové řady giulia to nebude mít ždáný vliv, a to nejen číselný ale ani marketingový, bude jich prostě jen pár. To auto je akt. výkladní skříň alfy a taky podle toho stojí.
Julča by potřebovala šestihrnek naftu i benzín v cenové relaci 1,2 mio, to už by prodejně bylo něco jiného a příští generaci už by v prodejích podporovala aura šestiválcových bazarovek, fandové typu areseho by přestali leštit svou 156 a mohli poskočit do nové generace.
Přijde mi, podle nabídky motorizací, že tohle kia chápe a přestože je její výchozí pozice na trhu aut za cenu přes mega z hlediska image značky podstatně horší než pozice alfy, uspěje spíše než ta alfa. ;-)
Taky myslím, i když mi to trhá srdce. Ne, že bych Kii (to se blbě skloňuje) nepřál úspěch, ale mnohem víc bych ho přál Alfě. Tím spíš, že si dali tu práci a podle všeho postavili skvěle jezdící sedan i SUV.
Já to nechápu, některé věci jsou zjevné, přesto fca dělá chyby, kterými pomalu pohřbívá jednu značku za druhou. Lancii už není pomoci, ale přestože peníze do Alfy a Mase investují, dělají to tak blbě, že ta snaha nemá žádný obrodný efekt. :-(
Image pre Kiu nevýhoda - kupujúci Audi S5 nepôjde do Kie kvôli nižšej cene
Image pre Kiu výhoda - napr. model cee´d prvej generácie bol normálne auto bez žiadneho imidžu športovosti. aktuálny cee´d už sa vyrába aj ako GT a medzi mladými kupujúcimi (20-30r.) tento model má aspoň z tohto pohľadu imidž športovosti.
čo spraví Stinger s vnímaním Kie pre klientelu, ktorú to aj nepriamo ovplyvňuje?
Octavie robí meno aj Octavia RS. Focusu robí meno aj Focus RS, prípadne Mustang, Ford GT
Kie bude robiť meno Stinger GT. ak to ovplyvní len 5% kupujúcich a prejdú z konkurencie do Kie, ktorá predá ročne 3,3 milióna nových áut...
BMW a MB sa nemajú čoho báť, ale bežní nemci, japonci, francúzi... z imidžovosti to Kia spravila za posledných 5 rokov lepšie ako hociktorá iná mainstreamová značka.
Design i zakladni specifikace vypada zajimave. Jsem zvedav na vykon toho 2.0T a cenotvorbu. V EU se toho moc asi neproda a muze z toho byt zajimavy exemplar na second hand marketu ala hiunday genesis coupe.
Interier je dle meho strasne odflaknuty. Jsou zde jasne patrne prvky inspirace, ale chybi jakakoliv myslenka a i material bych cekal proste jiny.
Nejvice potesujici na tomto a podobnych vozech je to, ze to zvysi tlak na ostatni v tomto segmentu. Vetsi konkurence je vzdy dobre.