Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia v Ženevě 2006

Libor Zezulka
Asijské automobilky přijely do Ženevy v bojovné náladě, a na jejich stáncích to bylo velmi znát.

Stavba slovenského výrobního závodu korejského Kie sice neprobíhá bez problémů, ale po svém dokončení bude základem dalšího rozmachu tohoto výrobce na evropském kontinentu. Kia ve Švýcarsku předvedla novou generaci MPV Carnival, zajímavou studii Cee´d a faceliftované Sorento.

Kia Cee´d

Kia v poslední době hýří novými studiemi a v Ženevě tomu nebulo jinak. Koncept nazvaný Cee’d ukazuje možnou podobu budoucího modelu nižší střední třídy, kterým bude evropské trhy zásobit nová továrna automobilky na Slovensku. Kia Cee’d vznikala kompletně na evropské půdě, i design vzešel z hlav evropských designérů, takže podle korejské automobilky stoprocentně splňuje požadavky zdejších klientů.

Sportovní design s mohutnou přídí a dlouhými světlomety se nyní nosí, některé prvky má Cee’d společné s velkým SUV Sorento a naopak malým Picantem. Studie stojí na 19palcových kolech, před řidičem se rozprostírá tradiční palubní deska s analogovými budíky a kapkovitou středovou konzolou.

Kia Carnival

Nový van se poprvé představil na autosalonu v Chicagu v únoru 2005, ale teprve v Ženevě se předvedla kratší verze určená evropským klientům. Kia Sedona (v Evropě Carnival) je nejprodávanější řadou na severoamerickém trhu, a proto mu věnovali vývojáři korejské automobilky velkou pozornost. Těžit z toho nakonec budou také zákazníci v Evropě. Stane se tak letos v létě, kdy by se nový Carnival měl objevit na evropských silnicích.

Kia Motors bude nabízet velké MPV se standardními elektricky posuvnými druhými bočními dveřmi a elektricky ovládaným otevíráním zadní výklopné stěny. Nový Carnival je vyšší a širší, ale v evropském provedení také kratší než předchůdce, na délku měří 4810 mm, na šířku 1985 mm a na výšku 1760 mm. Rozvor činí 2890 mm. Kapacita sedmi míst je tvořena samostatnými sedadly, které jsou uspořádány ve schématu 2+3+2. Všech pět zadních sedadel je možné individuálně posunovat, sklápět vyjmout.

Například v oblasti ramen slibuje Kia vpředu prostor až 1606 mm, vzadu dokonce 1660 mm. Nad hlavou se mohou přední pasažéři těšit na 1059 mm, v druhé řadě sedadel na 937 mm v třetí 860 mm. Přední náprava je tvořena modifikovanými vzpěrami McPherson, vzadu použili konstruktéři víceprvkovou nápravu. Na lepších jízdních vlastnostech proti minulé generaci se podílí také větší a širší kola s pneumatikami 225/70 R16 nebo 235/60 R17.

Motorový koktail Kia namíchala ze dvou jednotek, jedné zážehové a druhé vznětové. Zážehový šestiválec 2.7 litru poskytuje stejně jako vznětový čtyřválec 2.9 litru s variabilní geometrií lopatek výkon 136 kW.

Sorento facelift

V roce 2006 přijdou na trh noví korejští bojovníci, kteří by mohli postavení dosud celkem suverénního Sorenta ohrozit, proto výrobce připravil několik změn. Nejdůležitější z nich je podstatné zvýšení výkonu populární vznětové verze 2.5 CRDi, která místo dosavadních 103 kW bude disponovat 125 kW. Střídání stráží proběhne na místě vidlicového šestiválce 3,5 l (143 kW), který bude nahrazen koncernovým motorem 3,3 l (172 kW).

Uvnitř slíbila Kia hodnotnější materiály, přímo na výstavišti jsme však žádné výraznější změny, ať už v kvalitě použitých plastů nebo barevných kombinací nezaznamenali. Zvenčí jsou patrné především drobné změny na chromování masky a mírně upravené nárazníky.


Libor Zezulka