Na stánku automobilky Kia bylo opravdu rušno. Každý chtěl co nejlépe prozkoumat "Studii číslo 3", tedy budoucí nové MPV v modelovém portfoliu značky Kia Motors. Číslo 3 znamená, že podobný model bude třetím v hierarchii značky Kia, po Picantu a Riu.

Výroba je potvrzena na rok 2009 do tuzemské továrny v Nošovicích.

Studie No.3

Čtyřmetrové luxusně vyhlížející MPV s prosklenou střechou bylo velkým lákadlem stánku Kia Motors na ženevském autosalonu. Pohled shora ukazuje netradiční řešení prosklení střechy s automatickou protisluneční clonou, které ale nemá moc šancí na postup do výroby. Podobné je to i s diodově zvýrazněným obrysem masky, s novým charakteristickým zúžením ve střední části a devatenáctipalcovými koly.

Studie dlouhá 4035 mm se svým luxusním pojetím nejvíce blíží současné Lancii Musa, sériové provedení ale bude Kia chtít nabízet běžným zákazníkům a zákaznicím. Rodinný charakter auta prý nebude v tomto případě v rozporu se zábavou za volantem. Rozvor studie měří 2615 mm, výška 1600 mm a šířka 1760 mm. Design studie Kia No. 3 byl vytvořen designérem Gregory Guillaumem ve frankfurtském designovém středisku pod vedením šéfa designu Kie Petera Schreyera.

Nová příď a další variace na moderní pojetí masky chladiče mají nalákat návštěvníky a snad dále posunout image značky směrem k netuctovému a bohatě individualizovatelnému zboží. Hlavní designérskou boční linii zvýrazňuje na tmavém autě vysoce kontrastní bílé orámování prosklení. Světlomety využívají diodovou techniku.

Sériový model bude přímou konkurencí novému Opelu Meriva, Hondě Jazz nebo stávajícímu Renaultu Modus. Malé MPV se v Ženevě představilo zatím jako studie, ale snad ještě na konci letošního roku se dočkáme sériové verze. Podle oficiálních informací jde o předskokana modelu, který bude pro evropské trhy vyráběn v továrně Hyundai v Nošovicích, paralelně s modelem Hyundai i30. Interně má novinka kódové označení YN, očekává se technická příbuznost se Soulem a Hyundaiem i20 (podvozek, motory, systém Idle Stop&Go). Potvrzeny jsou tři čtyřválce 1,4 l a 1,6 l, jeden z nich spalující naftu. Potvrzena je také výroba odvozeného modelu se značkou Hyundai.

Cee´d ISG

Nový systém Idle Stop & Go (ISG) má korejským vozům rodiny Cee'd přinést úsporu paliva až 15 % v městském a 6 % v kombinovaném cyklu. Nové zařízení samočinně vypíná motor při stání a následně, jakmile řidič sešlápne spojku, aby zařadil rychlostní stupeň, dochází samočinně ke startu motoru.

Součástí systému je nový startér propojený s řídicí jednotkou motoru. Jakmile se kapacita akumulátoru sníží pod úroveň 75 % stavu plného nabití, nedovolí systém vypnutí motoru, aby proběhlo dobití akumulátoru rychleji. Pro řízení vypínání motoru jsou využívána také další data palubního elektrického systému. Nový alternátor zvyšuje intenzitu dobíjení akumulátoru při brzdění nebo ve chvíli, kdy není spalovací motor využíván pro akceleraci.

Současně s uvedením zařízení ISG byla pro modely Kia Cee'd zařazena do výroby nová pětistupňová převodovka. Její hmotnost je asi o 5 kg nižší než u předchozího provedení, což bohatě kompenzuje přidanou hmotnost spojenou s komponenty systému ISG. Výrobce slibuje přesnější dráhy řazení, snazší pohyb řadicí páky v kulise a dokonalejší synchronizaci.

Systém ISG bude od jara 2009 dodáván pro všechny tři modely řady Cee'd s motory 1,4 CVVT a 1,6 CVVT. Kia Cee'd 1,4 CVVT ISG má kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km (-0,4 l/100 km) a verze 1,6 CVVT ISG spotřebuje v kombinovaném cyklu 5,8 l/100 km (-0,5 l/100 km). Během roku 2009 se ve výrobě objeví stejný systém i v kombinaci s motorem 1,6 CRDi, během roku 2010 pak tyto motory najdou své místo i v dalších modelech značky Kia.


Fotogalerie z výstaviště
 
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
Zdroj: redakce

Štítky Kia Ženeva 2009

 

Přidat názorDiskuse: Kia v Ženevě 2009

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské: Jde po penězích!

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské:…

Sestra slavné herečky Jany Brejchové (77) Hana (71) se už před lety přestala stýkat se zbytkem své rodiny. Nemá…

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře jako pod Jarolímem

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře…

S Basilejí sehrál duel proti nejlepšímu týmu Česka. A pro Plzeň měl Marek Suchý jen slova uznání. „Nedivil bych…

 

Reflex.cz

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země, která vlastní hotel i v Česku

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země,…

Světové žebříčky úspěšnosti se většinou plní samými mužskými jmény. Na seznam ale nedávno přibylo jedno ženské.…

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho navrhuje tak, aby nikdy nemohlo uspět?

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho…

Jedním z velkých politických hitů posledních týdnů je bezpochyby referendum. Na první pohled vypadá lákavě, že…