Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia V8: Nové osmiválcové kupé míří do Frankfurtu

Hyundai má svůj Genesis, Kia se chce přidat s vlastním silným kupé. Zatím se pracuje na designovém konceptu.
Zpět na článek
19. 7. 2011 10:15
19. 7. 2011 11:19
19. 7. 2011 12:18
19. 7. 2011 13:25
19. 7. 2011 16:39
19. 7. 2011 18:06
20. 7. 2011 09:20
19. 7. 2011 12:24
19. 7. 2011 10:15
V8 - super....
ale design je strašný 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bubáq
19. 7. 2011 12:17
Re: V8 - super....
Tak tentokrát totálně souhlasím... Tohle přece nemohl do světa vypustit Schreyer!
Avatar - Guttalax
19. 7. 2011 11:19
Pudink
;-) Někteří Kiomilci to vidí jako velmi úspěšný tah na Evropu.Já to vidím -Tonoucí se stébla chytá >:D >:D >:D >:D >:D Zatím se chyt jen Ceed a zbytek je jen paběrek :no: :no:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Bubáq
19. 7. 2011 12:18
Re: Pudink
Chyba lávky: Venga, Sportage i Sorento se prodávají v ZE mnohem lépe, než jejich předchůdci (vím, Venga nemá přímého předchůdce) a mnohem lépe, něk kdokoli předvídal...
Avatar - strýček BOB
19. 7. 2011 12:27
Re: Pudink
On taky ceed před FL byl a je posledním normálním Kia autem. Na designovém oddělení asi absorbují psychotropní látky po kýblech a na výsledcích práce je to vidět.
19. 7. 2011 13:25
Re: Pudink
Si sa teraz zviezol na vlne produktov laxatívnych prípravkov, čo? Teda a riadne... "Tonoucí se stébla chytá." Pozri si aktuálne čísla predajnosti KIA/Hyundai a potom sa zoserieš aj bez Guttalaxu...
19. 7. 2011 14:42
Re: Pudink
Milý Guttalaxi,
věř, že bych se rád "topil" podobným způsobem, jako se to daří celému korejskému koncernu HKAG ;-) .
Vkládám výsledky KIA za 1/2 roku, myslím, že bych se za letošní dividendu nezlobil. Bohužel se akcie HKAG v evropě neprodávají - "Cumulatively, through the first six months of 2011, Kia’s global sales have increased by 19.8% year-on-year to reach 1,204,117 units. North America has experienced the highest gain to date in 2011 of 41.5% (278,199 units sold) while the remaining regions have all shown strong cumulative year-on-year sales increases: 19.0% in China (203,440 units sold), 17.2% in Europe (228,130 units sold), 14.8% in general markets (246,003 units sold) and 8.8% in Korea (248,345 units sold)". Čísla mluví za vše, klasik dí - můžeš je nemít rád, můžeš je i nenávidět, ale to je asi tak vše co s tím naděláš.
Já, s ohledem na velmi krátký čas rozmachu celého koncernu, já se klaním. To platí pro obě značky, ale pro KIa trochu více. A vůbec v ní/KIA nemusím jezdit, prostě jsou mi sympatičtí svým nasazením, stejně jako japonci před dvaceti lety. A my, my v evropě si tu kynem a ...... - chtěl jsem napsat tloustnem, ale to už dávno ne.
Jinak co se týče sportovněji střižených vozítek, není třeba chodit daleko. KIA Forte Koup se 180ti koňovým motorem se prodává po světě docela dobře, no nekup to když cena začíná na 17ti tisících dolarů a docela to i jede - a další odkaz - [odkaz] to nevypadá zle, ne? a navíc to už i vyhrává okruhové závody. Bohužel se to do evropy nedostane, neboť je to odvozenina od "mimoevropského ceedu", myslím KIA Forte.
A který model se chytl a který ne? Dle globálních prodejů: Forte, Sportage, Rio, Sorento, Soul ......
Více tolerance a pochopení a a pěkný den
19. 7. 2011 16:39
Re: Pudink
Já si s dovolením přihodím: Máš věru pravdu, že Kia akceleruje svůj růst víc, než sám Huyndai. Dříve měla prodejní čísla kolem 50% čísel Hyundaie, teď se začíná propracovávat odhadem někam na 60-70%. Jelikož Hyundai souběžně roste také mnohde dvojciferným tempem, neznamená to kanibalizaci, ale synergii, což je na uznalé zatleskání. Na druhé straně, úspěšnost se neměří pouze prodanými kusy- to je tak trochu opiát autoprůmyslu - ale především generovaným ziskem (třeba Opel by mohl -nerad- vyprávět o svých opět červených číslech) a prostředky, které ti fakticky zbydou v ruce po zaplacení nákladů, protože dokonce ani zisk a disponibilní fondy nejsou totéž. HKAG taky rozumně deklarovala, že nehodlá závodit o největší automobilku světa (= nejvíc prodaných kusů), ale o nejoblíbenější (= nejloajálnější klientela). Pěkné odpoledne :-)
Avatar - Guttalax
19. 7. 2011 18:06
Re: Pudink
Ono víš já beru za větší úspěch 6 prodaných Ferrari za červen než 700 Kia vozíků.Tady se furt omílá celosvětový úspěch. At ho mají ,ale v Evropě v tabulkách moc na výši nejsou.Proto asi stačí produkce Nošo-Žili pro Evropu.Nevím kde v Evropě by měla Kia navrch. Snad v Polsku a na Balkáně? Nebo to vozí do Ruska?Za pololetí měl Hyundai nárůst o 8% Kia propad 0.5% Což zas není tak moc.Takže at si akcelerují jak chtějí. >:D >:D
20. 7. 2011 09:20
Re: Pudink
Je samozřejmě věc tvých osobních náklonností, jestli raději vidíš prodaná Ferrari než Kie. Ale o hospodářské výkonnosti ani jedné z těch automobilek to neříká nic. Jedině, že bys věděl, že ze 6 prodaných Ferrari vytočila automobilka proporcionálně vyšší zisk než Kia ze 700 a z toho zisku jí navíc po odečtení dalších nákladů opět proporcionálně zbylo víc než Kie. To by samozřejmě bylo fajn, už proto, že Ferrari je jedna ze značek, které jsou symbolem automobilizmu a jeho tradic. Kia jako značka zisk vytváří a prostředky na další rozvoj jí zbývají, což je pro společnost "in the making" čili novice ve vývoji důležité, pokud má dlouhodobě a kvalitně přežít. O podílu vývozů na východo- vs. západo- evropský trh jsme tu před časem (měsícem?) diskutovali, jestli tě to opravdu zajímá, podívej se do starších debat o HKAG. Pokud si vzpomínám, bylo to pro oba subregiony dost vyrovnané. Ale ani vlastně nevím, jak bys chtěl poměr mezi V a Z evropským trhem interpretovat, jako, co by z toho mělo vyplývat. Škoda i VW o překot vyvážejí do Ruska (resp. tam vyrábějí) a myslím, že se za to nijak nestydí. Nevšiml jsem si taky, že by tu někdo tvrdil, že Kia má někde v Evropě navrch. Pravda je taková, že její podíl na evropském trhu dlouhodobě roste, zhruba od doby tuším kolem r. 2005-6, kdy Huyndai a Kia měly asi 2 roky v Evropě stagnaci. Letošní pololetní pokles 0,5% je marginální ve srovnání s tím, jak utrpěly některé domácí automobilky patřící mezi přímé konkurenty Kie (Renault, Fiat, Peugeot, Citroen, Ford, ... o některých japonských nemluvě), to jsi asi přehlédl. Osobně předpokládám, že trh čekal na nasazení nové generace Picanta a Ria a že se projevily i dlouhé čekací lhůty na Sportage (dtto ix35) kvůli subdodávkám motorů. Proto imho Kia ve druhém pololetí svůj pokles dožene - zatím jsou za svým celoročním plánem evropských prodejů (300k) řádově o 15k kusů. Evropský trh je nemocný, poškozený krizí a pokroucený státními intervencemi (šrotovné), stejně jako jiným veřejným/skrytým státním ochraňováním domácích automobilek, nikomu se na něm nevede jednoduše. Taky je dobré vnímat, že podíl na trhu se nezvyšuje pouze tím, že nějaké firmě rostou prodeje, ale i tím, že někomu jinému klesají, to vše ve vazbě na celkový růst/pokles trhu. Čili 100k prodejů může v roce A znamenat 5% podílu na trhu, ale 110k prodejů v roce B bude třeba jen 3% - dobře je to vidět ve statistikách SDA. Další faktor je, že poklesne-li o 0,5 % nějaký lídr trhu, třeba Peugeot, v našem případě by to bylo -0,5 % =-2.750 kusů (poklesl ale ve skutečnosti o 7,3 % = -40.285 kusů) vs. Kia -732 kusů, je to evidentně mnohem víc neprodaných kusů než u malého-středního účastníka trhu, jako je Kia. ;-)

P.S. Ještě jsem si teď všiml tvé poznámky o továrnách Nošovice a Žilina. Nevím, jak to přesně myslíš s tou dostatečnou kapacitou. Každá ta fabrika má plánovaný maximální výkon asi 300k vozů ročně (ve 3 směnách). Hyundai Nošovice letos na 3 směny přechází, mám pocit, že Kia Žilina také. Plus se dostavují subdodavatelské provozy na pohonné soustavy. Jelikož Hyundai letos zřejmě v Evropě prodá přes 400k a Kia plánuje 300k kusů, je jasné, že už teď jsou kapacity obou tuzemských fabrik na hraně. Pokud bude stoupající trend evropských prodejů trvat, budou to v dohledné době muset řešit. Z hlediska domácího trhu práce dobrá zpráva.
Avatar - strýček BOB
19. 7. 2011 12:23
Šrajer válí...
Opravdu krása, korejská krása, jestli se pod tento paskvil podepsal mistr šrajer, tak smekám čepici >:D :no: Další palec dávám za didky kam se jenom podíváš, opravdu vkusné a moderní. Nové Rio, Picanto, Sportage, to je jedna designová pecka za druhou. Nakonec musím smutně konstatovat, že poslední hezky Kia vozík byl ceed před FL, od příchodu šrajera je to katastrofa.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
19. 7. 2011 12:24
Kia V8
Mne sa páči len samotný názov, Kia V8. Výborný nápad ako vylepšiť image automobilky. A alternatívu v podobe dostupného roadsteru by európa potrebovala ako soľ.
Rozbalit vlákno
0
19. 7. 2011 13:04
Jo, ty staré časy
Vidím, že redakce nám v rámci okurkové sezóny nadělila malý chyták, když článek o předpokládaném sportovním kupé Kie pro letošní Frankfurt anonymně doprovodila 4 roky starou galerií konceptu Kee (2008). Díky, zavzpomínal jsem a obveselil se!

Koncept Kee, jak víme, vyprodukoval Schreyer krátce po svém přesunu od VW do HKAG, hlavně proto, aby definoval základní stylistické prvky, které hodlal uplatňovat jako jednotící pro všechny příští modely Kie. S odstupem doby vidíme, že se toho uplatňuje celkem dost, ale taky, že čas nezastavíš, takže se objevily další prvky (viz Venga, Rio atd.). Není důvod předpokládat, že by aktuální koncept kupé pro Frankfurt byl shodný s Kee, mnohem víc je to příležitost ukázat v kontrastu ke Kee posun na nové mety. Tak jsem zvědav, s čím Schreyer vyrukuje tentokrát. Tady víc o Kee pro mladé čtenáře: [odkaz]

Pokud jde o roadster, tam Schreyer zatím pouze kdesi na otázku připustil, že i nadále by si rád nějaký střihnul, ale nic definitivního neslíbil. Vazba na prehistorický licenční Lotus nebude v případě realizace imho relevantní. Ke všemu ještě doba produkce Elanu s vypůjčenou konstrukcí a motory se poněkud nemile shoduje s obdobím klinické smrti automobilky, ze které ji za vlasy vytáhl v roce 1998 Hyundai, takže žádný velký důvod k ohlížení. Tady pro připomenutí: [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
19. 7. 2011 14:39
Re: Jo, ty staré časy
:yes: Mi bylo divny, ze psali, jak se design konceptu pripravuje a pod tim slusna galerie...
19. 7. 2011 18:43
Re: Jo, ty staré časy
Opravdu dík za hodnotné info :yes:
22. 7. 2011 08:24
Re: Jo, ty staré časy
Tak, tak :yes: