Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Venga: Nové fotografie před frankfurtskou premiérou

Ondřej Láník
Diskuze (15)
S blížícím se termínem výstavní premiéry uvolnila Kia Motors nové fotografie mini-MPV Venga.

Automobil navržený a vyvinutý v Evropě má délku 4.068 mm (studie 4.035 mm), neobvykle dlouhý rozvor náprav (2.615 mm) a výšku 1.600 mm. Místo extravagantně asymetrického prosklení střechy bude v nabídce pro Vengu prosklení konvenční s možností částečného otevření střechy.

Jméno Venga bylo odvozeno ze španělštiny a podle evropského vedení automobilky má mít dobrý zvuk, moderní tón a výborně přitom odpovídá hodnotám značky vyjádřeným heslem Power to Surprise.

Kia Venga bude dodávána se zážehovými motory 1,4 l a 1,6 l se systémem samočinného vypínání motoru ISG (Idle Stop & Go) a také s turbodiesely pokrývajícími výkonové spektrum od 55 do 85 kW. Interiér s posuvnými zadními sedadly, dělenými v poměru 60/40 bude možno variabilně měnit mj. i díky zadní lavici sklopitelné do podlahy.

Oficiálně bude Kia Venga představena na frankfurtském autosalonu, do sériové výroby přijde rovněž na podzim.

Cena zcela nového modelu automobilky Kia nepřesáhne 300.000 korun. ČTK a televizi Z1 to už během červnového autosalonu v Brně řekl obchodní ředitel Kia Motors Czech Arnošt Barna. Na něm automobilka koncept No.3 představila v české premiéře. Na evropském trhu včetně ČR by se měl začít prodávat na začátku příštího roku.

"Jelikož vůz půjde na trh v segmentu malých vozů, bude se nejvíce srovnat se Škoda Fabia a zahraničními vozy. Předpokládáme, že cena bude nasazena někde v rozpětí 200.000 až 300.000 korun," uvedl Barna.

Ondřej Láník
Diskuze (15)
15. 9. 2009 10:24
Re: Lyricko-marketingova analyza
>:D Mám tady video z neoficiální vernisáže Vengy včera večer pro novináře v designové centrále Kie (jak známo, mají barák hned vedle Frf výstaviště). Pro kiofily: designéry na videu lehce poznáme, nenosí kravaty. Vrchní Schreyer má černou košili a brejle a evropský šéf Guillaume má bílou košili -- jo, taky je tam nějaký auto: [odkaz]
15. 9. 2009 09:36
Re: Lyricko-marketingova analyza
>:D . Nelecit. Lehka kiofilie zpusobuje rezistenci proti nemoci silenych vlku.
15. 9. 2009 09:18
Re: Lyricko-marketingova analyza
>:-[] :yes: Ale mám dobrou zprávu - dá se to léčit ;-) (ta kyjofylis >:D ... třeba hjundabiotiky..)
14. 9. 2009 19:59
KIA
Skutočne jedna z najvýraznejších a najvydarenejšíc tohtoročných noviniek. Ako tu u niekto spomenul, Note aj Jazz dostávajú zdatného konkurenta, a jeho príchod by nemali brať na ľahkú váhu ani ostatné značky.

Exteriér možno počítať k tomu najsympatickejšiemu, čo možno na cestách vidieť. Dynamické línie, výrazné, ale nie prehnané prelisy, decentné detaily - pritom s dôrazom na priestor, ktorý dobre popisujú najmä takmer v rohoch umiestnené kolesá a dopredu potiahnuté čelné sklo. Dokonalá symbióza. Uvidíme, čo na to povie test NCAP, najmä na tému ochrany chodcov pri náraze (hoci "čumák" má auto pomerne vysoký a robustný).

Interiér je po cee´dovskom vytýčení smeru už "typická" KIA, za moju osobu jediná výtka k výrazným tubusom prístrojov - dúfam, že táto podivná móda čoskoro skončí a s prvým faceliftom bude prístrojový štít vyzerať lepšie. Tiež výber červenej farby písma na displeji nepovažujem za šťastný výber, najmä v noci to môže byť pre oči dosť unavujúce.

Čo sa týka kufra, prepážka je v ňom ako v niektorých iných autách kvôli rovnému dnu po sklopení zadných operadiel, naspodu predpokladám dojazdovú rezervu. Celkový objem slušný, aj keď, ako v podobných iných autách, profituje skôr z výšky ako dĺžky.

Rozhodne toto auto má na to, aby sa za solídne nastavenú cenu predávalo dobre.
14. 9. 2009 19:46
je vyborny
ja sa pridavam - design je podla mna fakt dobry. A ani velmi nepocut ze kopiruju toto-hento. Duo Hyundai-Kia mi pride ako Peugeot-Citroen. Mensi bratia v tychto koncernoch su inovativnejsi, odvaznejsi.
Uz Soul ide vlastnou cestou, Venga to potvrdzuje.

Hmm, niektore europske "esa" nam zacinaju akosi "korejstit" ak si chcete kupit design "Europa" - kupte si KIU :-) /// prehanam, samozrejme ///