Kia Venga: První jízdní dojmy

Kia Venga: První jízdní dojmy

 
 

Nové auto, nacházející se v hierarchii korejské značky mezi dosluhujícím Riem a nedávno omlazeným Cee´dem, by se mělo nejlépe cítit v ulicích velkoměst. Tomu také odpovídalo naše první seznámení s ním.

Kia si pro představení modelu Venga s českým rodným listem (vyrábí se v Nošovicích ve fabrice Hyundai, je to tedy tak trochu „naše“ auto) vybrala jedno z měst, které je v Evropě synonymem dopravního chaosu – hlavní město Smartů, Řím. Právě po jeho předměstích a v nejbližším okolí jsme se s novým českorejským autem seznamovali. Trasa to nebyla příliš dlouhá. Nemůžeme vás tedy seznámit s tím, jak se chová na hranici adheze, ovšem jak tuhá je spojka a jak do kulisy padá dvojka a trojka víme opravdu dokonale.

Ale pojďme se vrátit na úplný začátek, k designu. Jestli Cee´d vypadal při svém příchodu na trh velmi současně a takříkajíc evropsky, o venze to platí dvojnásob. Aniž bych se o stylingu ovlivněném Peterem Schreyerem nějak dalekosáhle rozepisoval, myslím, že stačí podotknout, že není těžké si tohle auto oblíbit. Venga je dalším autem ze stále se rozrůstající kategorie mini-MPV, tedy o vůz segmentu B s vyšší stavbou karoserie. Ve své třídě se bude muset poprat se silnou evropskou konkurencí, což znamená, že musí být velmi dobře připravena.

Co se interiéru týče, palubní deska je moderní, perfektně zpracovaná a zhotovená ze sympaticky strukturovaných a barevně sladěných plastů. Tříramenný (nebo snad čtyřramenný?) volant se dobře drží a díky velkému rozsahu nastavení je pozice za ním na danou kategorii velmi příjemná, což ještě podtrhují sedadla s lehkým bočním vedením. Jak se dalo čekat, na zadních sedadlech je i pro dospělého pasažéra dost místa pro hlavu a totéž platí i pro kolena.

Zadní sedadla lze posouvat i měnit sklon jejich opěradla a tak lze modifikovat velikost zavazadlového prostoru. Ten má už ve standardním uspořádání velmi slušných 318 litrů (s prostorem pod podlážkou 440 l), které lze posunutím sedadel zvětšit až na 444 l (570 l). Slušné, co říkáte?

Jak už jsme informovali v dřívějších článcích na téma Kia Venga, sympatické empívíčko bude v nabídce se čtveřicí motorů – dvěma benzinovými motory a dvěma turbodiesely s výkony od 66 do 94 kW. My jsme vyzkoušeli oba nafťáky. Motor o objemu 1,4 l má 66 kW při 4000 otáčkách a 220 Nm v rozmezí 1750-2750 otáček, zatímco šestnáctistovka disponuje 94 kW při 4000 min-1 a 260 Nm při 1900-2750 otáčkách. V obou případech jsou jednotky zkombinovány výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou. A naše dojmy?

Asi vás to překvapí, ale zvolili bychom menší kubaturu, a to hned ze tří důvodů. Čtrnáctistovka je nejen o poznání tišší, ale také má menší prodlevu turbodmychadla a rozbíhá se plynuleji. „Díra pod plynem“ u šestnáctistovky je dost velká a následný záběr turba nechtěně masíruje svaly krční páteře. Navíc je čtrnáctistovka v běžném provozu dostatečně hbitá. Řazení je stále typická Kia, takže je trošku kostrbaté, má trošku vůle v kulise a dráhy jsou trošku delší, při běžném užívání bez sportovních ambicí (kdo by je také u mini-MPV chtěl?) mu ale v zásadě není důvod něco příliš vytýkat. Pokud jste dosud neměli s Kiou zkušenosti, asi nejvíce se podobá mechanizmu u nových Renaultů.

Jak už jsme v úvodu nastínili, zvolená trasa neumožnila příliš otestovat jízdní vlastnosti auta, ale nemusíte smutnit, silniční test vám přineseme co nevidět. Zatím můžeme pouze říci, že je podvozek spíš tvrdší a míra absorpce rázů je dost závislá na použitých pneumatikách. A tady narážíme na třetí důvod, proč pořídit slabší nafťák. Zatímco na šestnáctkách u verzí s motorem 1.6 CRDi už se bude posádka docela natřásat a nebude ochuzena ani o občasný tupý ráz, na patnáctipalcových pneumatikách (které autu mimochodem sluší a kola vůbec nepůsobí dojmem, že jsou příliš malá) je jízdní komfort auta s motorem 1.4 CRDi docela slušný a i šestnáctky zvládá lehčí motor s větší suverenitou. Mimochodem – Kia klade na jízdní vlastnosti značný důraz, o čemž svědčí i tovární montáž pneumatik Continental pro všechny motorizace.

Za nějakou tu tisícovku si můžete pořídit i (vypínatelný) systém stop-start, který funguje naprosto bezproblémově a pomůže vám šetřit korunky i ovzduší.

Při jízdě potěší příjemně strmé a přesné řízení, uměle působící posilovač asi nebudou zákazníci vnímat nijak negativně. Brzdy mají plynulý nástup a dobře se dávkují. Klid v interiéru nijak citelně neruší ani hluk od kol a aerodynamický svist. Asi největším negativem, které jsme si z jízdy s Vengou odvezli, byl tlustý A sloupek u řidiče, do něhož se v zatáčce dokázala schovat i dodávka a bylo tak nutné za sloupek „nakukovat“. Následná diskuze s ostatními kolegy pak vedla ke zjištění, že méně tuto skutečnost vnímají řidiči nižšího vzrůstu, kteří mají díky sklonu sloupku ve spodní části výhled lepší.

Kia Venga - ceny při uvedení na český trh (leden 2010)
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT1,4 CRDi1,4 CRDi1,6 CRDi
Převodovka5M5M5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]13961681139613961582
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/630092/630055/400066/400094/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]137/4000156/4200220/1750-2350220/1750-2350260/1900-2750
Max. rychlost [km/h]167182157167182
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,910,917,414,511,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,2 (5,9)6,7 (6,2)4,8 (4,4)4,7 (4,5)4,9 (4,5)
Cena Active [Kč]279.980,-299.980,-319.980,-334.980,-349.980,-
Cena Comfort [Kč]339.980,-359.980,-379.980,-394.980,-409.980,-
Cena Comfort Plus [Kč]359.980,-379.980,-399.980,-414.980,-429.980,-
Cena Exclusive [Kč]-429.980,--464.980,-479.980,-

Jestli měla konkurence obavy z příchodu Cee´du, tak z Vengy bude vyloženě zděšena. Zatím žádná Kia před ní nebyla ve své kategorii tak konkurenceschopná. Zatím to vypadá jako fakt dobrá práce, těšte se na náš silniční test.

Doporučujeme
Kia Venga: Ceny a výbavy na českém trhu
Spolupracujeme s TipCars.com
Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil zatím…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kia Venga: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV! Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV!

Kia plánuje nástupce MPV Venga. Na trhu by měl být do…

Kia Venga 2015: Facelift s výraznější přídí Kia Venga 2015: Facelift s výraznější přídí

Malé MPV Kia Venga dostává pro nadcházející modelový rok…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Včera

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i policii. Prošetřuje ho

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i…

Zpráva o dětské pornografii na počítači prezidenta Miloše Zemana byla překvapivá i pro orgány činné v trestním…

 

iSport.cz

Špatné zprávy! Rosický musel na další operaci, v této sezoně si nezahraje

Špatné zprávy! Rosický musel na další operaci, v…

Nepříjemné zvěsti se potvrdily. Záložník Sparty Tomáš Rosický si v této sezoně už určitě nezahraje, dlouhodobé…

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli dvojí ceně vstupenek

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli…

V hokejové extralize zbývá v Generali play off už jen čtveřice nejlepších, semifinále začne ve středu 29. března…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…