Kia Venga: První jízdní dojmy

Kia Venga: První jízdní dojmy

 
 

Nové auto, nacházející se v hierarchii korejské značky mezi dosluhujícím Riem a nedávno omlazeným Cee´dem, by se mělo nejlépe cítit v ulicích velkoměst. Tomu také odpovídalo naše první seznámení s ním.

Kia si pro představení modelu Venga s českým rodným listem (vyrábí se v Nošovicích ve fabrice Hyundai, je to tedy tak trochu „naše“ auto) vybrala jedno z měst, které je v Evropě synonymem dopravního chaosu – hlavní město Smartů, Řím. Právě po jeho předměstích a v nejbližším okolí jsme se s novým českorejským autem seznamovali. Trasa to nebyla příliš dlouhá. Nemůžeme vás tedy seznámit s tím, jak se chová na hranici adheze, ovšem jak tuhá je spojka a jak do kulisy padá dvojka a trojka víme opravdu dokonale.

Ale pojďme se vrátit na úplný začátek, k designu. Jestli Cee´d vypadal při svém příchodu na trh velmi současně a takříkajíc evropsky, o venze to platí dvojnásob. Aniž bych se o stylingu ovlivněném Peterem Schreyerem nějak dalekosáhle rozepisoval, myslím, že stačí podotknout, že není těžké si tohle auto oblíbit. Venga je dalším autem ze stále se rozrůstající kategorie mini-MPV, tedy o vůz segmentu B s vyšší stavbou karoserie. Ve své třídě se bude muset poprat se silnou evropskou konkurencí, což znamená, že musí být velmi dobře připravena.

Co se interiéru týče, palubní deska je moderní, perfektně zpracovaná a zhotovená ze sympaticky strukturovaných a barevně sladěných plastů. Tříramenný (nebo snad čtyřramenný?) volant se dobře drží a díky velkému rozsahu nastavení je pozice za ním na danou kategorii velmi příjemná, což ještě podtrhují sedadla s lehkým bočním vedením. Jak se dalo čekat, na zadních sedadlech je i pro dospělého pasažéra dost místa pro hlavu a totéž platí i pro kolena.

Zadní sedadla lze posouvat i měnit sklon jejich opěradla a tak lze modifikovat velikost zavazadlového prostoru. Ten má už ve standardním uspořádání velmi slušných 318 litrů (s prostorem pod podlážkou 440 l), které lze posunutím sedadel zvětšit až na 444 l (570 l). Slušné, co říkáte?

Jak už jsme informovali v dřívějších článcích na téma Kia Venga, sympatické empívíčko bude v nabídce se čtveřicí motorů – dvěma benzinovými motory a dvěma turbodiesely s výkony od 66 do 94 kW. My jsme vyzkoušeli oba nafťáky. Motor o objemu 1,4 l má 66 kW při 4000 otáčkách a 220 Nm v rozmezí 1750-2750 otáček, zatímco šestnáctistovka disponuje 94 kW při 4000 min-1 a 260 Nm při 1900-2750 otáčkách. V obou případech jsou jednotky zkombinovány výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou. A naše dojmy?

Asi vás to překvapí, ale zvolili bychom menší kubaturu, a to hned ze tří důvodů. Čtrnáctistovka je nejen o poznání tišší, ale také má menší prodlevu turbodmychadla a rozbíhá se plynuleji. „Díra pod plynem“ u šestnáctistovky je dost velká a následný záběr turba nechtěně masíruje svaly krční páteře. Navíc je čtrnáctistovka v běžném provozu dostatečně hbitá. Řazení je stále typická Kia, takže je trošku kostrbaté, má trošku vůle v kulise a dráhy jsou trošku delší, při běžném užívání bez sportovních ambicí (kdo by je také u mini-MPV chtěl?) mu ale v zásadě není důvod něco příliš vytýkat. Pokud jste dosud neměli s Kiou zkušenosti, asi nejvíce se podobá mechanizmu u nových Renaultů.

Jak už jsme v úvodu nastínili, zvolená trasa neumožnila příliš otestovat jízdní vlastnosti auta, ale nemusíte smutnit, silniční test vám přineseme co nevidět. Zatím můžeme pouze říci, že je podvozek spíš tvrdší a míra absorpce rázů je dost závislá na použitých pneumatikách. A tady narážíme na třetí důvod, proč pořídit slabší nafťák. Zatímco na šestnáctkách u verzí s motorem 1.6 CRDi už se bude posádka docela natřásat a nebude ochuzena ani o občasný tupý ráz, na patnáctipalcových pneumatikách (které autu mimochodem sluší a kola vůbec nepůsobí dojmem, že jsou příliš malá) je jízdní komfort auta s motorem 1.4 CRDi docela slušný a i šestnáctky zvládá lehčí motor s větší suverenitou. Mimochodem – Kia klade na jízdní vlastnosti značný důraz, o čemž svědčí i tovární montáž pneumatik Continental pro všechny motorizace.

Za nějakou tu tisícovku si můžete pořídit i (vypínatelný) systém stop-start, který funguje naprosto bezproblémově a pomůže vám šetřit korunky i ovzduší.

Při jízdě potěší příjemně strmé a přesné řízení, uměle působící posilovač asi nebudou zákazníci vnímat nijak negativně. Brzdy mají plynulý nástup a dobře se dávkují. Klid v interiéru nijak citelně neruší ani hluk od kol a aerodynamický svist. Asi největším negativem, které jsme si z jízdy s Vengou odvezli, byl tlustý A sloupek u řidiče, do něhož se v zatáčce dokázala schovat i dodávka a bylo tak nutné za sloupek „nakukovat“. Následná diskuze s ostatními kolegy pak vedla ke zjištění, že méně tuto skutečnost vnímají řidiči nižšího vzrůstu, kteří mají díky sklonu sloupku ve spodní části výhled lepší.

Kia Venga - ceny při uvedení na český trh (leden 2010)
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT1,4 CRDi1,4 CRDi1,6 CRDi
Převodovka5M5M5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]13961681139613961582
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/630092/630055/400066/400094/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]137/4000156/4200220/1750-2350220/1750-2350260/1900-2750
Max. rychlost [km/h]167182157167182
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,910,917,414,511,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,2 (5,9)6,7 (6,2)4,8 (4,4)4,7 (4,5)4,9 (4,5)
Cena Active [Kč]279.980,-299.980,-319.980,-334.980,-349.980,-
Cena Comfort [Kč]339.980,-359.980,-379.980,-394.980,-409.980,-
Cena Comfort Plus [Kč]359.980,-379.980,-399.980,-414.980,-429.980,-
Cena Exclusive [Kč]-429.980,--464.980,-479.980,-

Jestli měla konkurence obavy z příchodu Cee´du, tak z Vengy bude vyloženě zděšena. Zatím žádná Kia před ní nebyla ve své kategorii tak konkurenceschopná. Zatím to vypadá jako fakt dobrá práce, těšte se na náš silniční test.

Doporučujeme
Kia Venga: Ceny a výbavy na českém trhu
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina letos po dvouleté přestávce obnoví nákup plynu z Ruska Ukrajina letos po dvouleté přestávce obnoví nákup plynu z Ruska

Ukrajina letos v důsledku rozhodnutí švédského…

U Rittigových advokátů v MSB Legal zasahuje policie U Rittigových advokátů v MSB Legal zasahuje policie

V právní kanceláři MSB Legal, která zastupuje…

Výdaje na moderní léčbu rostou, Vojtěch jí nastaví nová pravidla Výdaje na moderní léčbu rostou, Vojtěch jí nastaví nová pravidla

Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch chystá nová pravidla…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kia Venga: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Kia jde proti trendu. Malé MPV Venga zůstává ve výrobě Kia jde proti trendu. Malé MPV Venga zůstává ve výrobě

Zdálo se, že malé SUV Stonic se stane nepřímým nástupcem…

Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV! Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV!

Kia plánuje nástupce MPV Venga. Na trhu by měl být do…

 



 
Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

Dnes 12:56

Americká značka Ford evropskému trhu nadále věří, přestože to v posledních letech mohlo vypadat jinak. Jednoho tradičního modelu se ale patrně zbaví.




Blesk.cz

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat obočí podle typu obličeje

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat…

Změní váš obličej, pokud víte, jak ho správně natvarovat. Hranatý obličej zjemní, kulatý zeštíhlí, sníží příliš…

Papež „žehlí“ v Chile zneužívání kněžími. Setkal se proto s oběťmi

Papež „žehlí“ v Chile zneužívání kněžími. Setkal se…

Papež František se v úterý v Chile setkal s oběťmi sexuálního zneužívání, kterého se v minulosti dopustili…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Maďar Kašpárek o Maďarech: Jsme pro ně no name tým, nikoho neznají!

Maďar Kašpárek o Maďarech: Jsme pro ně no name tým,…

PŘÍMO Z CHORVATSKA | V českém týmu reprezentuje na EURO maďarskou ligu. A nikoho jiného kromě Stanislava…

 

Reflex.cz

Česko riskuje pověst extrémně důvěryhodné země. Letos musí splatit obří dluh, hlavně kvůli Sobotkově vládě

Česko riskuje pověst extrémně důvěryhodné země.…

Stát musí letos od ledna do prosince vrátit věřitelům přes 300 miliard korun, tedy takřka o třetinu více peněz…

Havel by dnes neměl šanci aneb Proč Češi často volí lháře a burany

Havel by dnes neměl šanci aneb Proč Češi často volí…

Výsledek prvního kola prezidentských voleb jen potvrdil trend, jenž byl zjevný po volbách do sněmovny – velká…