Kia Venga: První jízdní dojmy

Kia Venga: První jízdní dojmy

 
 

Nové auto, nacházející se v hierarchii korejské značky mezi dosluhujícím Riem a nedávno omlazeným Cee´dem, by se mělo nejlépe cítit v ulicích velkoměst. Tomu také odpovídalo naše první seznámení s ním.

Kia si pro představení modelu Venga s českým rodným listem (vyrábí se v Nošovicích ve fabrice Hyundai, je to tedy tak trochu „naše“ auto) vybrala jedno z měst, které je v Evropě synonymem dopravního chaosu – hlavní město Smartů, Řím. Právě po jeho předměstích a v nejbližším okolí jsme se s novým českorejským autem seznamovali. Trasa to nebyla příliš dlouhá. Nemůžeme vás tedy seznámit s tím, jak se chová na hranici adheze, ovšem jak tuhá je spojka a jak do kulisy padá dvojka a trojka víme opravdu dokonale.

Ale pojďme se vrátit na úplný začátek, k designu. Jestli Cee´d vypadal při svém příchodu na trh velmi současně a takříkajíc evropsky, o venze to platí dvojnásob. Aniž bych se o stylingu ovlivněném Peterem Schreyerem nějak dalekosáhle rozepisoval, myslím, že stačí podotknout, že není těžké si tohle auto oblíbit. Venga je dalším autem ze stále se rozrůstající kategorie mini-MPV, tedy o vůz segmentu B s vyšší stavbou karoserie. Ve své třídě se bude muset poprat se silnou evropskou konkurencí, což znamená, že musí být velmi dobře připravena.

Co se interiéru týče, palubní deska je moderní, perfektně zpracovaná a zhotovená ze sympaticky strukturovaných a barevně sladěných plastů. Tříramenný (nebo snad čtyřramenný?) volant se dobře drží a díky velkému rozsahu nastavení je pozice za ním na danou kategorii velmi příjemná, což ještě podtrhují sedadla s lehkým bočním vedením. Jak se dalo čekat, na zadních sedadlech je i pro dospělého pasažéra dost místa pro hlavu a totéž platí i pro kolena.

Zadní sedadla lze posouvat i měnit sklon jejich opěradla a tak lze modifikovat velikost zavazadlového prostoru. Ten má už ve standardním uspořádání velmi slušných 318 litrů (s prostorem pod podlážkou 440 l), které lze posunutím sedadel zvětšit až na 444 l (570 l). Slušné, co říkáte?

Jak už jsme informovali v dřívějších článcích na téma Kia Venga, sympatické empívíčko bude v nabídce se čtveřicí motorů – dvěma benzinovými motory a dvěma turbodiesely s výkony od 66 do 94 kW. My jsme vyzkoušeli oba nafťáky. Motor o objemu 1,4 l má 66 kW při 4000 otáčkách a 220 Nm v rozmezí 1750-2750 otáček, zatímco šestnáctistovka disponuje 94 kW při 4000 min-1 a 260 Nm při 1900-2750 otáčkách. V obou případech jsou jednotky zkombinovány výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou. A naše dojmy?

Asi vás to překvapí, ale zvolili bychom menší kubaturu, a to hned ze tří důvodů. Čtrnáctistovka je nejen o poznání tišší, ale také má menší prodlevu turbodmychadla a rozbíhá se plynuleji. „Díra pod plynem“ u šestnáctistovky je dost velká a následný záběr turba nechtěně masíruje svaly krční páteře. Navíc je čtrnáctistovka v běžném provozu dostatečně hbitá. Řazení je stále typická Kia, takže je trošku kostrbaté, má trošku vůle v kulise a dráhy jsou trošku delší, při běžném užívání bez sportovních ambicí (kdo by je také u mini-MPV chtěl?) mu ale v zásadě není důvod něco příliš vytýkat. Pokud jste dosud neměli s Kiou zkušenosti, asi nejvíce se podobá mechanizmu u nových Renaultů.

Jak už jsme v úvodu nastínili, zvolená trasa neumožnila příliš otestovat jízdní vlastnosti auta, ale nemusíte smutnit, silniční test vám přineseme co nevidět. Zatím můžeme pouze říci, že je podvozek spíš tvrdší a míra absorpce rázů je dost závislá na použitých pneumatikách. A tady narážíme na třetí důvod, proč pořídit slabší nafťák. Zatímco na šestnáctkách u verzí s motorem 1.6 CRDi už se bude posádka docela natřásat a nebude ochuzena ani o občasný tupý ráz, na patnáctipalcových pneumatikách (které autu mimochodem sluší a kola vůbec nepůsobí dojmem, že jsou příliš malá) je jízdní komfort auta s motorem 1.4 CRDi docela slušný a i šestnáctky zvládá lehčí motor s větší suverenitou. Mimochodem – Kia klade na jízdní vlastnosti značný důraz, o čemž svědčí i tovární montáž pneumatik Continental pro všechny motorizace.

Za nějakou tu tisícovku si můžete pořídit i (vypínatelný) systém stop-start, který funguje naprosto bezproblémově a pomůže vám šetřit korunky i ovzduší.

Při jízdě potěší příjemně strmé a přesné řízení, uměle působící posilovač asi nebudou zákazníci vnímat nijak negativně. Brzdy mají plynulý nástup a dobře se dávkují. Klid v interiéru nijak citelně neruší ani hluk od kol a aerodynamický svist. Asi největším negativem, které jsme si z jízdy s Vengou odvezli, byl tlustý A sloupek u řidiče, do něhož se v zatáčce dokázala schovat i dodávka a bylo tak nutné za sloupek „nakukovat“. Následná diskuze s ostatními kolegy pak vedla ke zjištění, že méně tuto skutečnost vnímají řidiči nižšího vzrůstu, kteří mají díky sklonu sloupku ve spodní části výhled lepší.

Kia Venga - ceny při uvedení na český trh (leden 2010)
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT1,4 CRDi1,4 CRDi1,6 CRDi
Převodovka5M5M5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]13961681139613961582
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/630092/630055/400066/400094/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]137/4000156/4200220/1750-2350220/1750-2350260/1900-2750
Max. rychlost [km/h]167182157167182
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,910,917,414,511,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,2 (5,9)6,7 (6,2)4,8 (4,4)4,7 (4,5)4,9 (4,5)
Cena Active [Kč]279.980,-299.980,-319.980,-334.980,-349.980,-
Cena Comfort [Kč]339.980,-359.980,-379.980,-394.980,-409.980,-
Cena Comfort Plus [Kč]359.980,-379.980,-399.980,-414.980,-429.980,-
Cena Exclusive [Kč]-429.980,--464.980,-479.980,-

Jestli měla konkurence obavy z příchodu Cee´du, tak z Vengy bude vyloženě zděšena. Zatím žádná Kia před ní nebyla ve své kategorii tak konkurenceschopná. Zatím to vypadá jako fakt dobrá práce, těšte se na náš silniční test.

Doporučujeme
Kia Venga: Ceny a výbavy na českém trhu
Spolupracujeme s TipCars.com
Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

Vlakem z Prahy do Mnichova za méně než čtyři hodiny? Ministři dohodli revoluční zrychlení Vlakem z Prahy do Mnichova za méně než čtyři hodiny? Ministři dohodli revoluční zrychlení

Modernizace a rozšíření železničního koridoru mezi Prahou…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kia Venga: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV! Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV!

Kia plánuje nástupce MPV Venga. Na trhu by měl být do…

Kia Venga 2015: Facelift s výraznější přídí Kia Venga 2015: Facelift s výraznější přídí

Malé MPV Kia Venga dostává pro nadcházející modelový rok…

 



 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Dnes 18:48

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Eliška Balzerová odchází z Fidlovačky: Vadila jsem nové šéfce!

Eliška Balzerová odchází z Fidlovačky: Vadila jsem…

Konečně promluvila o tom, proč před prázdninami definitivně odešla z Divadla Na Fidlovačce. Eliška Balzerová…

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

 

iSport.cz

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění z daňových úniků

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění…

Fotbalový útočník Barcelony Neymar byl zbaven v Brazílii obvinění z daňových úniků. O tom, že prokuratura případ…

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle hráč si už nekopne

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle…

Po losu sebevědomá prohlášení, po domácí remíze s Plzní 2:2 v třetím předkole Ligy mistrů ostrá kritika do…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…