Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Venga: První jízdní dojmy

Nové auto, nacházející se v hierarchii korejské značky mezi dosluhujícím Riem a nedávno omlazeným Cee´dem, by se mělo nejlépe cítit v ulicích velkoměst. Tomu také odpovídalo naše první seznámení s ním.
Zpět na článek
6. 1. 2010 13:30
neregistrovaný "Mgr. K. Dadáček"
6. 1. 2010 11:13
neregistrovaný "misiak"
6. 1. 2010 13:28
6. 1. 2010 13:33
6. 1. 2010 13:37
6. 1. 2010 14:52
6. 1. 2010 14:14
6. 1. 2010 14:58
6. 1. 2010 13:41
6. 1. 2010 13:44
6. 1. 2010 14:17
6. 1. 2010 17:27
6. 1. 2010 14:52
6. 1. 2010 15:02
6. 1. 2010 18:11
6. 1. 2010 14:51
6. 1. 2010 16:15
6. 1. 2010 14:10
6. 1. 2010 14:46
6. 1. 2010 14:50
6. 1. 2010 18:15
6. 1. 2010 18:47
6. 1. 2010 14:31
6. 1. 2010 16:19
6. 1. 2010 17:23
6. 1. 2010 17:26
6. 1. 2010 17:39
6. 1. 2010 19:55
neregistrovaný "tomi1289"
6. 1. 2010 20:48
6. 1. 2010 22:12
6. 1. 2010 14:08
Avatar - Dinar
6. 1. 2010 09:29
První bezkompromisní?
Že by skutečně první Kia bez kompromisů, první auto značky, na které (v rámci jeho třídy) nebude nutno nahlížet prismatem ceny? Je-li tomu tak, pak je Venga historickým předělem mnohem významnějším než by se na první pohled zdálo. :yes:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Michal Fokt
6. 1. 2010 09:40
Re: První bezkompromisní?
Jak jsem zmínil, nebyla možnost prověřit jízdní vlastnosti, ale na základě doposud nabytých dojmů to myslím takto lze říci. :-)
Avatar - Dinar
6. 1. 2010 09:47
Re: První bezkompromisní?
Jasně, ale nějakého průšvihu v jízdních vlastnostech bych se, vzhledem k dané třídě, nebál. Docela jsem si myslel, že by tím prvním bezkompromisním mohlo být nové Sorento, ale mám-li ho srovnávat s velkými SUV, kam svými rozměry patří, pak to pořád kompromis je, takže až venga se zdá být tou první ranou do desítky made by Kia. :-) ;-)
Avatar - hedvin
6. 1. 2010 09:55
Re: První bezkompromisní?
doufejme že to bude tak schopné auto aby se prodávalo u nas na 2. místě,roomstera to asi v našich končinách neohrozí :-)
Avatar - Michal Fokt
6. 1. 2010 10:01
Re: První bezkompromisní?
S tím Sorentem souhlasím, ostatně shodou okolností jsem psal před časem i první dojmy z jízdy s ním. ;-)
Avatar - Dinar
6. 1. 2010 10:39
Re: První bezkompromisní?
Hm, přečetl jsem, a prakticky na všem se shodnem. ;-)
Avatar - Emel
6. 1. 2010 15:33
Re: První bezkompromisní?
Ono... ani na Ceed nebylo nutné nazírat prizmatem ceny, pouze tak na něj bylo nazíráno. Je to auto, které snese srovnání s evropským průměrem.
6. 1. 2010 18:06
Re: První bezkompromisní?
Pričom ten európsky priemer sa mu začína cenou približovať...
Avatar - gld
6. 1. 2010 18:39
Re: První bezkompromisní?
Prvá kia bez kompromisov je podľa mňa Soul
Avatar - hedvin
6. 1. 2010 20:13
Re: První bezkompromisní?
mysliíš? viděl si jeho kufr to je kompromis ;-)
Avatar - gld
6. 1. 2010 20:52
Re: První bezkompromisní?
ach jaj, národ obdivovateľov veľkých kufrov ;-)

bolo myslené tak že prvá kia ktorú by som si kúpil preto že sa mi páči, nie preto že je lacnejšia ako konkurencia
Avatar - hedvin
6. 1. 2010 21:28
Re: První bezkompromisní?
tak to potom jo,ale nejsem obdivovatel kufrů opravdu neletim na škodovky ktere v tm jedinem vyčnívají ;-)
6. 1. 2010 21:31
Re: První bezkompromisní?
Vybral si z toho kufra vaničku pod dnom? Skús to a potom hodnoť objem. ;-)
6. 1. 2010 10:00
sebevedome ceny
no nevim, jestli se bude pri techto cenach konkurence desit. castky sou opravdu sebevedome a neco mne to pripomina.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Dinar
6. 1. 2010 10:08
Re: sebevedome ceny
Kia systematicky postupuje, míří z lowendu někam min. do středu pole v rámci třídní konkurence v relevantních třídách (např. nemyslím, že by se měla úspěšněji prosadit třeba ve střední), nejspíš si bude třeba zvyknout, že v tom lowendu budem časem spíš vybírat mezi fiaty a renaulty než kiou.
6. 1. 2010 10:24
Re: sebevedome ceny
tak něco podobného sem řikal v okamžiku, kdy se vyrojilo spousta uctívačů jakéhosi poměru cenovýkonu. čekám, že kia prostě pude cestou Škody. už ceny ceedu po faceliftu ukázaly, že i Kia bude chtít pár kaček vydělat.
Avatar - Dinar
6. 1. 2010 10:38
Re: sebevedome ceny
Velký souhlas, o tom, že by ceed mohl jít stezkou octavie potažmo kia cestou škodovky, jsem tu psal už při uvedení ceedu.
6. 1. 2010 12:09
Re: sebevedome ceny
Cesta Skody znamena ztratit 10% trhu behem 5ti let. Nevim, jestli je to ta spravna cesta.
Avatar - Dinar
6. 1. 2010 13:14
Re: sebevedome ceny
Tvůj omezený pohled těžko může překvapit. Cesta Škody je cestou okrajově vnímaného výrobce, který se z nějakých 250tis. aut prodaných v roce 95 dostal na skoro 700tis. v roce letošním. A to díky přelomovému modelu, který nastartoval změnu ve vnímání značky, tedy octavii, pochopitelně následovánou Fabií atd. Cesta Škody je cestou automobilky, která byla pro kvalitu svých produktů terčem vtipů až k automobilce, jejíž modely jsou bez uzardění srovnávány i s premiovou konkurencí, naposledy superb s éčkem, kde při hodnocení, a to je hlavní, nižší cena neznamenala omluvu pro nižší kvalitu nebo technickou nedostatečnost. To je cesta Škody, cesta kterou se dle mého vydává i Kia, což je vidět na celkovému přístupu jak k designu tak kvalitě produkce nebo akcentu praktičnosti. Pokud se Kii povede takový posun ve vnímání jejích produktů jako se povedl Škodovce, bude si moct gratulovat, hlavně v kontextu opačných příběhů, které se odehrávají kolem nás, viz. zmínění evropští klasici typu Renaultu či Fiatu a jejich road to lowend.
6. 1. 2010 13:29
Re: sebevedome ceny
hmm, teda nevím jak si došel k závěru alá road to lowend u Renaultu a Fiatu, doufám že nebereš cenu v ČR jako referenci
Avatar - T613
6. 1. 2010 13:43
Re: sebevedome ceny
Zkusím odpovědět za Dinara - zřejmě myslí absenci modelů ve vyšší třídě než nižší střední. Byť u Renaultu je to zatím jedna paní povídala.
6. 1. 2010 14:12
Re: sebevedome ceny
ano, doufal jsem že bude takto reagovat. :yes:

vyšší střední se stává pro mainstreamové výrobce smrtelnou zónou, o tom žádná.

střední třída? Hmm, uvidíme jak se to vyvine. Osobně si nemyslím, že by tady Rencek hodil flintu do žita. Jestli nebude čistokrevný frantíkovský nástupce Laguny, nějaká kooperace minimálně určitě dorazí. Což na druhou stranu potěší Ádu, protože to pak může být už jen lepší >:-[]
U Fiatu je to víc otázné. Croma podle mně není vůbec špatné auto, ale není to prostě standardní limuzína, takže asi nikdo ani neočekával prodeje atakujíci čelní příčky. Tady by možná Fiat mohl učinit návrat ke klasické koncepci, technicky jsou na tom momentálne slušně a italodesign by mohl osvěžit mainstreamový rybník.
neregistrovaný "Mgr. K. Dadáček"
6. 1. 2010 13:30
Re: sebevedome ceny
:yes:
6. 1. 2010 14:00
Re: sebevedome ceny
Podívej se na ceny Renaultu v Evropě, a pak budeš muset svou cestu k lowendu trochu poopravit. Tedy pokud pro tebe není ČR pupkem světa. Vím, že se opakuji, ale na nepravdy by se mělo reagovat.
6. 1. 2010 17:10
Re: sebevedome ceny
Jak u blbejch na dvorecku. Diskuze zacala tim, ze kolega vyse prohlasil ceny Vengy na ceskem trhu za "sebevedome". Dalsi kolega rekl, ze ano a KIA pujde cenove ve stopach Skody. Nacez ja jsem konstatoval suchy fakt, ze "sebevedome" ceny staly Skodu na ceskem trhu 10% trzniho podilu. Ze ve svete Skoda prodava? No jiste, taky tam nema nastavene "sebevedome" ceny. Pripominat ze pred par mesici byla Octavie v CR o tretinu drazsi nez v drahem Nemecku snad neni treba. Ale o tom neni toto vlakno diskuze.

Opravdu nechapu, proc te stale popouzi konstatovani faktu, ze Skoda v uplynulych letech sva auta brutalne predrazila az ztratila vice nez deset procent trhu. Ceny Skodovek zaznamenaly v CR jeden z nejvetsich poklesu mezi znackami a z tech, kteri si tu jeste pred 2ma roky libovaly, ze zakoupit predrazenou Skodu je chytry krok, protoze Skoda narozdil od jinych "drzi" ceny, udelali hlupaky.

Nicmene i kdyz Venga ma ceny nastaveny vyse nez se cekalo, a to na startu prodeju, stale to je o poznani mene nez napr. dnes jiz postarsi Roomster se stejnou vybavou a motorizaci. Takze ja bych opravdu nerekl, ze KIA jde ve stopach Skody. Spise naopak, Skoda reaguje na kazdy novy model KIE upravou sveho ceniku.
Avatar - T613
6. 1. 2010 10:25
Re: sebevedome ceny
Kia se díky dobrým cenám a dobré pověsti Ceedu zapsala do podvědomí lidí. A pokud si to nepokazí bude vystupovat stále sebevědoměji. Abych řekl pravdu, tak stejný postup očekávám i u Renaultu (na našem trhu) - nalákat co nejvíce lidí na dobrou cenu, přepsat špatnou pověst z minula a postupně se vracet na české "výsluní"
Avatar - Dinar
6. 1. 2010 10:36
Re: sebevedome ceny
Technicky není jediný důvod, proč by tomu u Renaultu tak být nemělo, ale popravdě, já tomu nevěřím, nic racionálního v tom není, prostě si myslím, že Kia svým aktuálním pojetím designu (středoevropský, německý, nazvěme to jak chceme) je vkusu českého zákazníka blíže, Renault designově oslovuje jen určitou část společnosti, Kia bude v tomto univerzálnější, podobně jako Škodovka, velmi souhlasím s paralelou konceptu Škodovky z konce 90. let, a to nejen v přistupu k designu, ale i přístupu k cenové nebo kvalitativní politice. ;-)
Avatar - T613
6. 1. 2010 10:47
Re: sebevedome ceny
Design bych nebral v potaz. U Renaultu se bojí svého úspěšného designu, a po úspěšné generaci přijdou s něčím "hnusným".
6. 1. 2010 11:48
Re: sebevedome ceny
V tomto je Renault dosť kontroverzný a ťažko odhadnuteľný hráč. Nikdy nevieš, čím prekvapí, či už v pozitívnom alebo negatívnom zmysle. Ja mám Renault rád, pre jeho agilitu v zavádzaní nových a nevyskúšaných vecí, niekedy však nemilo prekvapí, teda zväčša dizajnom. To sa Kórejcom tak často stávať nebude, aj keď Soul je, myslím, hodne odvážnym pokusom zaujať.
6. 1. 2010 11:44
Re: sebevedome ceny
Naprostej souhlas :yes:
6. 1. 2010 11:46
Re: sebevedome ceny
Ak sa Kia dostane na úroveň Škody, bude si chcieť našliapnuť ešte viac. Doterajším počínaním dokazuje, že jej vlak je dobre rozbehnutý. Dizajnovo skôr nenápadný hráč, o to dravejší v snahe vyhovieť čo najširšiemu spektru zákazníkov. Tak sa robí biznis.
Re: sebevedome ceny
Kde si sebral špatnou pověst Renaultu?
Není to náhodou tak, že špatnou pověst má každá značka, vyráběná mimo made in Německo?

Špatnou pověst, aspoň v našich luzích a hájích má Fiat, Renault, dřív i Seat než byl pod křídly VW že.
Jak jste nahlíželi před x lety na Korejce? jen si to přiznejte!

Naštěstí český rybník není svět.
Avatar - T613
6. 1. 2010 12:22
Re: sebevedome ceny
Bruno než začneš kopat kolem sebe, tak si to přečti pořádně. Mluvím o ČESKÉM trhu, což pochopili všichni krom tebe.
Re: sebevedome ceny
Ne né chlapče, nemáš pravdu, ale to mi nijak nevadí.
Jen stím kopáním nevím kam míříš.
Avatar - T613
6. 1. 2010 14:32
Re: sebevedome ceny
ano, Renault má pověst bezproblémového, neporuchového vozu ..
6. 1. 2010 18:09
Re: sebevedome ceny
Omyl, Renault je bezproblémový neporuchový voz, iba povesť má opačnú. :*)
6. 1. 2010 20:40
Re: sebevedome ceny
Sorry, Bruno, ale nepřesnosti říkáš ty. Náhodou to opravdu není tak, že špatnou pověst má každá značka vyráběná mimo německo. Např. Volvo či Saab ze Švédska mají u nás pověst výbornou. Též např. kdysi Rover nebo Jaguar, vnímané jako britské vozy, měly pověst dobrou. Fakt je ten, že nedůvěra existuje k výrobkům z jižanských zemí, tedy z Itálie a Francie. Tvoje zúžení na Německo vůbec nebylo přesné - ale chápu tě, hodně lidí na auto.cz má jakýsi protiněmecký syndrom...
Re: sebevedome ceny
Ano, s Volvem a dalšími tebou jmenovanými máš pravdu, ale přeci jen mi šlo o běžnou LE produkci, nikoliv o prémiovost. A tam, kam jsem mířil, moc jiných alternativ s prominutím nevidím, jak jsem už psal.
A nejde bohužel jen o produkty v auto. prům. To je ale hlubší a jiná diskuse.
neregistrovaný "misiak"
6. 1. 2010 11:13
Dospele auto
Toto je hodne dospele auto, vyvazene a designovo ladne. V interieri zase KIA postupila o stupienok vyssie :yes:
Po slusnych predajoch Ceedu by Venga mohla atakovat aj vyssie mety, i ked konkurencia je vysoka. V kazdom pripade drzim KII palce :yes:
Rozbalit vlákno
1
6. 1. 2010 15:32
Re: Dospele auto
Nevim co za mety mas na mysli, podle me bude Venga kanibalizovat Ceed.
6. 1. 2010 13:28
RYBO-RAK
Klid, klid, klid. Kia je důkazem především toho, že chceš-li prodávat, musíš padnout do noty estetikou nikoliv importovanou, nýbrž takzvaným... tuzemákem. Tahle teorie má ovšem plošší rozměr. Plošší o to, že jsou mnozí, kteří spíše očekávají právě ten vizuální import.

V aktuálním segmentu neeMPV, neb u MPV se odvážně domnívám jde především o vnitřní prostor, se jedná o nový přírůstek. Třídním šéfem, však šéfem s charakterem je Roomster, o tom tu snad nepochybuje nikdo. Neb ten charakter mu předurčuje důsledně dvouprostorová karoserie. S růstem (mini)karoserií (do výšky) bych to viděl někde u Fabie jako na maximum možného. Koneckonců, přece nechceme jezdit v autech, která budou jen zmenšenou podobou karosy... na tohle jsou mistři opravdu v Asii.

Postrádám styl, postrádám s tím ruku v ruce jdoucí náležitou image, zůstává vzdušný vnitřní prostůrek, slušná práce uvnitř a naděje, že snad segment klasických subkompaktních hatchbacků přeci jen přitáhne esteticky náročnější (mini)eurobýčky.

P.S. Tedy ale, copak na to asi note či modus?
Rozbalit vlákno
37
6. 1. 2010 13:33
Re: RYBO-RAK
spíš co na to Grand Modus. Modus bude tuším (jestli se to už nestalo) končit :-)
6. 1. 2010 13:37
Re: RYBO-RAK
:-) Aha.. no, v tomhle segmentu mám trochu brajgl. Takže - grandgrand modus :-)
6. 1. 2010 14:14
Re: RYBO-RAK
Nejen v tomhle segmentu...
6. 1. 2010 14:14
Re: RYBO-RAK
jsme na tom podobně - tenhle segment je taky trošku mimo můj záujem, ale to s tím Grandem jsem si zapamatoval z nějakého článku od Marka tuším ;-)
Re: RYBO-RAK
Nevím kde bereš ty info, ale např. ve Francii Modus drtí jak citrouše tak pažouta.
6. 1. 2010 14:58
Re: RYBO-RAK
1. Bylo to tuším v článku od Marka o Renaultu - Grand Modus by měl pokračovat (jako výrazně úspěšnější), Modus skončit.

2. O prodejích v žabákově se nebudu hádat. Je to sice pro Renault domácí trh, kde dlouhodobě dominuje, ale ok. Uvidíme ale jak se situace vyvine - C3 Picasso se začala prodávat jenom +/- letos (teda 2009), a Pažout? Tam jsi asi jako konkurenci myslel 1007? Tak ten moc velkou díru do světa neudělal, tomu by to nandal i krátký Modus >:-[]
Re: RYBO-RAK
Však se taky nehádám(e).
Můži ti klidně dát čísla za měsíc prosinec, jsou zcela čerstvá.
Jinak je mi jedno, kdo koho poráží, ať už je to město nad Seinou nebo jinde.
V každém případě je Modus proti tomuhle krasavec na druhou a to bez pardonu.
6. 1. 2010 13:41
Re: RYBO-RAK
masvelmi uzkoprsiy pohlad na vec ktory nevidi za hranice ceska. Mal by si citat aj zahranicne platky, co vravia na to europski novinari a europski uzivatelia..
6. 1. 2010 13:44
Re: RYBO-RAK
Pravděpodobně se domníváš, že Venga bude autem na popojíždění napříč Evropou.

Co v tomto segmentu bude referencí, to nastolí již brzy UP od Wolkwagenu. O tom "čítaj".
6. 1. 2010 14:17
Re: RYBO-RAK
jak brzy bude to tvé brzy? :-)
6. 1. 2010 14:29
Re: RYBO-RAK
ES KOMMT DER TAG...!! :-)
6. 1. 2010 17:27
Re: RYBO-RAK
Aber es hat leider eine kleine Verspatung und immer, immer ..... :'-(
Und kommt nicht mehr und nicht mehr! ;-\
6. 1. 2010 15:02
Re: RYBO-RAK
a neni na 2011 plánovaný iba nástupca Majstra Elegancie a zvyšné rady postupne v ďalších rokoch?
6. 1. 2010 18:11
Re: RYBO-RAK
2011 to začne, ja osobne žiadny boom nečakám, klasické malé autíčko klasickej konštrukcie, nič svetoborného. Akurát novinka pre VW, po fiasku Majstra v Európe si potrebuje napraviť reputáciu aj mini triede.
Máš nejaké ešte nie známe správy ohľadne MPV na báze Pola?
6. 1. 2010 14:51
Re: RYBO-RAK
Neteš sa predčasne. Akosi ti ušlo, že Up bude niekde úplne inde...
6. 1. 2010 16:15
Re: RYBO-RAK
nie nedomnievam sa ze venga je autom na popojizdeni napric europou. Domnievam sa ze ta blbost co si napisal ze kralom triedy je roomster je mozno pravda jedine v cechach a na slovensku. Inde v europe to tak nastastie nie je. Roomster nie je zle auto ale zbytocne ho glorifikujes. To auto je docela slabe ako dizajnovo takisto motormi. A VW Up trepat do tejto triedy je teda uplny diletantizmus a amaterizmus. Neviem co s tym ma up spolocne. Up nie je mini MPV a nikdy nebude. Ludia si kupuju tuto triedu pre nieco ine. Keby nechceli miniMPV tak si kupia male auto typu fabia corsa c3...
Avatar - Katikakus
7. 1. 2010 01:07
Re: RYBO-RAK
Udelej si poradek v tridach. Michas tady jabka s elektrarnama.
6. 1. 2010 14:10
Re: RYBO-RAK
S tým Roomsterom si mimo, kámo...
6. 1. 2010 14:12
Re: RYBO-RAK
Právě jednoznačně dvouprostorová karoserie Roomsteru je jeho zásadní a největší NEVÝHODOU (tedy vedle doslova otřesných tříválcových motorů).

Venga, C3 Picasso, Meriva, nebo Idea/Musa mají celou karoserii od počátku navrhovanou jako MPV, ve výsledku mnohem kratší příď a tudíž využívají víc z délky auta pro posádku a zavazadla. Ve výsledku dostaneš buď prostornější stejně dlouhé auto, nebo auto se srovnatelným prostorem, ale kratší a tudíž se snazším parkováním atd.

Konstruktéři koncernu VW tedy u Roomsteru OPĚT zvolili řešení šetřící výrobní náklady (podobně jako u zmiňovaných tříválců), zákazník musí akceptovat významné z toho plynoucí kompromisy, ale na ceně ty úspory poznat nejsou... ;-\
Avatar - pumpkin
6. 1. 2010 14:46
Re: RYBO-RAK
Ale v prípade tebou spomenutej konkurencie Roomsteru sa nejedná o obľúbený nemecký koncern, takže to sa asi ani neráta...
Na Ideu/Musu som už aj zabudol. Prečo sa to tak zle predávalo? Cena?
6. 1. 2010 15:07
Re: RYBO-RAK
Jo, cena - ovšem u nás. V Itálii je Musa nejprodávanější malé MPV, za rok 2009 se jich tam prodalo 29.587 kusů.

Musa je průběžně inovována, Idea už je prakticky výběhový model.
6. 1. 2010 18:15
Re: RYBO-RAK
Netvrdím opak. Idea bol proste vydarený, ale silne predražený Fiat. S rozumnou cenou by podľa mňa u nás bodoval. Ale za jej cenu sa už dalo kúpiť Stilo, takže pre našinca trochu silná šálka kávy.
6. 1. 2010 18:47
Re: RYBO-RAK
Bohuzel to bylo tak, sikovne male MPV zabite nesmyslnou cenou. :-(
Ale jinak Venga vypada, ze se opravdu povedla! :yes:
6. 1. 2010 15:08
Re: RYBO-RAK
Jo pardon, ono už je potřeba správně ideologicky upravovat nejen tabulky prodejů, ale už i tabulky s rozvorem a celkovou délkou? :-)
6. 1. 2010 14:31
Re: RYBO-RAK
GTI 100% souhlas!!! Kdo nevi, ze absolutni spicka je Roomster
at se jde .... ! A nejlepsi ve verzi 1.2HTP!!! >:D >:D >:D
6. 1. 2010 16:19
Re: RYBO-RAK
zabudol si na verzie 1,2 HTP sport edition alebo 1,4 TDI scout edition :-)
6. 1. 2010 16:33
Re: RYBO-RAK
Náhodou, Roomster Scout 1.4 TDI je super - jako první SUV světa má SAMOČISTÍCÍ SCHOPNOST. Když je auto obalené bahnem, stačí zastavit a na volnoběh přidat plyn. Jakmile otáčky přesáhnou 2500 ot./min., auto se začne třást tak silně, že všechno bahno okamžitě samo opadá
:-) :-)
To neumí ani Range Rover (teda pokud u šesti válců z jeho V8 neodpojíš kabely od svíček). :-)
6. 1. 2010 17:23
Re: RYBO-RAK
Protoze neni k dispozici smajlik pro valeni se smichy po zemi tak musim pouze >:-[] >:-[] >:-[]
Jinak je videt, ze Skoda umi i opravdove unikaty! ;-)
Avatar - hedvin
6. 1. 2010 17:26
Re: RYBO-RAK
tak to maji vychytany >:D >:D
6. 1. 2010 17:39
Re: RYBO-RAK
To vite jak Roomster ke jmenu prisel? Puvodne to mel totiz byt Rom-star! ;-)
neregistrovaný "tomi1289"
6. 1. 2010 19:55
Re: RYBO-RAK
niečo viac originálne sa nedalo vymyslieť? 8-s
6. 1. 2010 20:48
Re: RYBO-RAK
Tezko mohli neco vymyslet kdyz nemaji cim :-!
6. 1. 2010 20:45
Re: RYBO-RAK
Jestli ti je víc než 12, tak ti nezávidím, hochu... No, hlavně že se vzmůžeš na výpady proti škodovce, podle toho se vždycky poznají ti nejdrsnější a nejvtipnější chlapi...
6. 1. 2010 22:12
Re: RYBO-RAK
Hele trochu rypnuti neuskodi a neber si to osobne, to je od prodejce Skodovek! ;-)
Italove taky rikaji: Vis kdy Fiat zdvojnasobi cenu? Staci natankovat plnou nadrz!" A mam se potent....? ;-\
6. 1. 2010 13:36
Zmiešané pocity.
Celkovo vyzerá to auto dobre. Pri pohľade spredu sa ale nemôžem vzdať pocitu, že pozerám na Ford. A aj v bočnej a zadnej línií sa nájdu riešenia podobné iným značkám. Také auto bez svojej identity. Táto kategória vozidiel sa mi ale páči, vozidlo je kompaktné a má veľký vnútorný priestor. Určite má malé MPV väčší zmysel ako malý hatchback. Len neviem čo spravia potom so Soulom, pretože teraz mi príde Soul ako absolútne nepotrebný v modelovej rade Kia.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
6. 1. 2010 14:08
Motory
Snad se nenajde jiný konkurent, který má takové reálně prodejné motory. Multiair, TSI jsou fajň, ale takové malé auta frčí na základnějších motorech.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
6. 1. 2010 15:48
Konkurence se směje
No, to zrovna ne... ovšem co konkurenci děsí nejvíce je uvedení dobrého auta za nízkou cenu v klíčovém segmentu. Pokud Renault prodává Megana s 1.6 za 270, začne se časem zákazník ptát, proč dát víc peněz za Octavii s 1.4 bez klimy.

Venga se ovšem cenou nepodbízí, navíc se jedná o relativně okrajový segment. Podle mého názoru tedy Ceed znamenal mnohem větší ránu než Venga.. aspoň pro vnější svět. Nevylučuji, že pro Kiu jako takovou bude Venga důležitá.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - saldy
6. 1. 2010 20:33
Re: Konkurence se směje
Pochvala za zdá se vydařené minidýzly 1.4crdi 55 a 66kw, které vidím do městského vajíčka i tak "na hraně" ale proč ne.
Uchází mi smysl dávat do vengy těžký 1.6crdi který má hrubší chod a subtilní konstrukce se s ním bude více prát.Velkou turboprodlevu a možná i slabší nástup vidím na sw omezení s ohledem na limity podvozku vengy.
Ceny půjdou na jaře jistě dolů.
6. 1. 2010 20:56
Re: Konkurence se směje
No tech 55kW je uplne mimo misu, z 0 na 100 za 17.4sek., to je tragedie. 1.6 neni jeste takova hruza co se tyka vahy. To 1.9 ve fabce uz je celkem nadoraz.
6. 1. 2010 21:34
Re: Konkurence se směje
nevieš čo hovoríš
7. 1. 2010 01:15
Re: Konkurence se směje
Az si ujasnis co si vlastne chtel rict, nazor, nebo nedej boze i myslenku, pak napis. Optimalni bude, kdyz bude mit i nejaky obsah. Jinak setri nicnerikajicimi pismenky.
7. 1. 2010 10:29
Re: Konkurence se směje
Tak to si vedľa, obsah mojej poznámky si domyslíš, stačí trochu uvažovať.
55kW môže byť pre menej náročné trasy plne postačujúci výkon. Že akcelerácia na stovku za 18 sekúnd je tragédia, je skôr tragický názor ako pravda. Účel svätí prostriedky, nie je nutné dávať výkon tam, kde sa nevyužije. Tipni si, akú akceleráciu mali autá Favorit/Forman? Dodnes jedným takýmto vozom jazdím a rozhodne nie som brzdou premávky (naopak, pri rozbiehaní ma často brzdia ďaleko silnejšie a rýchlejšie vozy), pritom pod kapotou nie je ani tých 55 kW.
Tých 55kW pre Vengu kľudne postačí, kto jazdí takým autom dlhé trasy po diaľniciach? Skôr okresky, mesto a okolie, a tam to bude do tých 100 km/h živé akurát, to si buď istý. Viac záleží na charakteristike motora ako na maximálnom papierovom výkone. Dôležitejší je rozsah využiteľných otáčok a pružnosť ako akcelerácia na stovku. Papierová akcelerácia je extrém, bežne v premávke ideš na tú stovku pol minúty a viac.
Ja hovorím, že dnes nie sú slabé motory. Sú len slabí šoféri. Kto nevie jazdiť aj s malým stádom koní, nepatrí za volant. ;-)
Avatar - Katikakus
7. 1. 2010 12:17
Re: Konkurence se směje
Kde se to da podepsat? :yes:
8. 1. 2010 20:22
Re: Konkurence se směje
Ja te podepisu "+++" >:D
8. 1. 2010 20:20
Re: Konkurence se směje
V cesku mame jedno hezke prirovnani, ktere rika "Z h...a bic neupletes" a ja k tomu doplnim analogii, a se slabym motorem poradne nezrychlis, i kdyz si budes sugerovat ze sofer nahradi vykon auta >:D Mozna si pripadas jako king kdyz se nekomu lepis na * pri odjezdu z krizovatky, ale ten co jede pred tebou si o tobe asi mysli svoje :-!
Ty nikdy nejezdis na dovolenou nebo nekam dal z vesnice? Co takhle se rozjizdet (nedej boze) s plnym autem z vedlejsi na hlavni kdyz jede jeden kamion za druhym svych 90kmh?! To by me zajimalo co udela "neslaby sofer čo vie jazdit aj s malym stadom koni" >:D - ma cca 3 varianty:
a) ceka pul hodiny nez je mezi auty mezera jako krava aby se tam vesel s tim zazracnym zrychlenim, vsichni co stoji jeste za nim z toho maji naramnou "radost"
b) vjede do cesty, da plny knedlik a * mu zacina cvakat dvojku drat jestli ten kamion za nim stihne zabrzdit nebo ho posle do skarpy
c) otoci auto a jedes jinudy >:D
9. 1. 2010 19:25
Re: Konkurence se směje
Počuj kámo, máš hlavu? Tak ju láskavo používaj. A nauč sa čítať, to bude tiež plus.
Výber motora musí byť adekvátny predpokladanému použitiu, ak mieniš ťahať s autom každé leto na Jadran, asi si nevezmeš najslabší diesel, nie? Píšem od začiatku, že do mesta a na krátke jazdy aj nižší výkon vpohode stačí, nie na tisíckilometrové túry nabalený na dva týždne.
Čo sa týka toho výjazdu z križovatky, myslím, že som nikde nenapísal, že to túrujem celý čas na križovatke a keď naskočí zelená, tak šliapem plyn k podlahe - rozbieham sa úplne normálne a že sa podaktorí z križovatky vlečú jak s hnojom, aj keď majú 4x výkonnejší voz, je fakt. Nie som žiadny pretekár, vozím deti, a (asi na rozdiel od teba) mám už čosi odjazdené.
Ten príklad s cetou plnou kamiónov a naloženým "slabým" vozom je pekný, ale koľkokrát to zažiješ? Vždy stačí počkať, a už je aj dosť slušných vodičov, ešte sa mi nestalo, aj keď je extrémna premávka, aby niekto nepribrzil a neblikol mi aby som šiel... Že je u vás až taká divočina, mi je ľúto. A auto tak extrémne naložené je skutočne výnimka, v tom prípade myslím dopredu a vyberiem si vhodnejšiu trasu. Alebo si myslíš, že kvôli dvom-trom "plne naloženým" jazdám, ak ich vôbec toľko absolvuješ, je nutné kupovať silný motor?
Jasné, ak chceš chodiť na chalupu, na dovolenky a podobne, tak si vyberieš niečo silnejšie. Ak nie, načo plytvať peniazmi za kone, ktoré nevyužiješ? Účel svätí prostriedky a ten svoj účel aj Venga s 55 kW motorom splní spoľahlivo. Skús niekedy mrknúť grafy priebehu krútiaceho momentu a pochopiť ich, zistíš, že číslo maxima koní nie je až také dôležité.
Smeješ sa jedine vlastnej hlúposti, na iný úsmev tu dôvod nie je.
11. 1. 2010 18:00
Re: Konkurence se směje
Chlapce, chlapce, nejak si nevzpominam na to ze bych te zaradil mezi sve kamose, mas smulu :-!

Primarni chybu mas uz v prvni vete. Ne vyberem motoru, ale vyberem auta se zacina. Ten kdo nikdy do auta nic nenalozi si asi dost tezko bude kupovat MPV s kufrem jak pro chalupare, jak tady nekteri mistni experti radi rikaji. Proste neokecas ze ten motor je na to auto velmi slaby (dynamikou se mu rovna Kia Picanto 1.1 se 4kvalt automatem, taky volba, btw. Skoda 120LS 0-100kmh 18,5s., te by mozna ujel). Nenech se mylit ze musi byt to auto plne zatizene aby to nejelo, uz v single obsazeni to bude na hrane a staci kdyz do nej posadis 4 lidi (=300kg+prazdny kufr) a bude te predjizdet i Avie.
S tim vyjizdenim na cestu to byl naprosto realny priklad, na slovensku se takove useky bez problemu najdou, treba Zilina-CR hranice, tak nedelej ze sebe vola kecanim o tom co je nebo neni mozne v cesku. Kdybys nejezdil jenom prstem po mape bys to asi vedel.
Abych jezdil trasu s osobnim autem podle toho jak jsem zrovna nalozeny, to snad nemyslis vazne...

Mel jsem tu cest zkusit Fabii 1.9SDI, nema turbo, ale zrychleni stejne, dle meho hrozna lemra. Pak jsem videl psat borce ze to maji a jak to je super, nikdy nejsou brzdou na ceste, vetsinou vsechny tlaci pred sebou, mozna i 4x silnejsi auta jako nekdo tady ;-) Presel jsem to se soucitnym pousmanim.

S argumenty o prubehu tociveho momentu na me nechod, to je hezke pro pohodli, ze neni treba podrazovat tak casto, ale pro hodnoty dynamiky v absolutnim meritku (za kolik je schopne auto zrychlit bez ohledu na zarazeny kvalt) je to irelevantni, proste to bez solidniho vykonu nepojede (on se ten jeho prubeh tak trochu v tom zrychleni odrazi, vime?). Do mesta to stacit bude, tam staci cokoliv, i riksa.

Obavam se, ze tvym nazorum "Ja hovorím, že dnes nie sú slabé motory. Sú len slabí šoféri." se budu muset smat vzdycky. Dokud nevymysli technologii kdy sofer bude moct slapnout do pedalu a pomoct motoru v momente kdy potrebuje extra vykon... :-)
Avatar - saldy
6. 1. 2010 21:50
Re: Konkurence se směje
nj, zatim o něm neni nikde test, zajímá mě co to bude zač, vidím ho jako opačný extrém ale třeba nějak překvapí, takovej 1.4TDI měl své fandy a to měl tušim o cilindr míň.
Avatar - Emel
6. 1. 2010 21:55
Re: Konkurence se směje
Pokud bych chtěl Vengu jako městské auto, pak jedině benzín, asi ideálně 1.4.
6. 1. 2010 22:35
Re: Konkurence se směje
Záleží na tom, aké trasy po meste jazdíš. Ja napríklad 2x denne trasu niečo cez 20 km, väčšinou po obchvate mesta, to už sa stihne ohriať aj diesel.
Avatar - Emel
7. 1. 2010 13:12
Re: Konkurence se směje
Tomu neříkám město ;-)
7. 1. 2010 20:57
Re: Konkurence se směje
Tak ja zase hej, občas zabočíš do obchoďáku, cez víkend s deckami do centra...na dovolenky a k babke treba trochu väčšie auto. ;-)