Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia výrazně zvýšila zisk, odbyt jí roste hlavně v USA

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
Kia zaznamenala ve druhém čtvrtletí čistý zisk v přepočtu asi 17,8 mld. Kč.

Jihokorejský výrobce automobilů Kia Motors, který je součástí skupiny Hyundai Motor, hospodařil ve druhém čtvrtletí s konsolidovaným čistým ziskem 1,1 bilionu wonů (asi 1,05 miliardy USD; 17,8 miliardy korun).

Meziročně je to nárůst o 67 procent a je to lepší výsledek, než jaký se očekával na trhu. Firmě se dařilo zvyšovat odbyt, především na americkém trhu.

Kia je v Jižní Koreji druhou největší automobilkou. Analytici v průměru očekávali, že firma zvýší zisk na 913 miliard wonů. To by sice byl nárůst proti zisku 676 miliard wonů, jehož firma dosáhla ve druhém čtvrtletí loni, znamenalo by to však pokles proti zisku 953 miliard wonů, jehož Kia dosáhla v prvním čtvrtletí. Skutečnost tudíž ukazuje, že firma hospodaření vytrvale zlepšuje.

Soustavně se zvyšuje obliba vozů Kia i na americkém trhu. Firma tam ve druhém čtvrtletí zvýšila tržní podíl na 4,3 procenta, zatímco ještě v předchozím čtvrtletí její podíl na trhu podle agentury Reuters činil 3,4 procenta. Američané kupovali hlavně model Optima, zájem byl ale rovněž o sportovně-užitkový vůz Sportage.

Kia v červnu uvedla, že na americkém trhu letos asi prodá víc aut, než se původně domnívala. Model Optima, který se do USA pouze dováží, začne od září vyrábět přímo v USA. Využije k tomu svou továrnu v Georgii.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
30. 7. 2011 21:03
Re: Velmi slušné
Stačí, díky :yes: Nějak tak jsem si myslel, že to bylo. Padouch nebo hrdina... praví klasik :-)
30. 7. 2011 18:52
Re: Velmi slušné
Otec zakladatel rozdělil veškeré původní firmy mezi 8 synů a šel do důchodu, synové/následovníci se povětšinou nemají moc v lásce(jejich jnéna nejsou k zapamatování - sorry).
Syn "Construction" to nezvládl a myslím, že i spáchal sebevraždu. Po docela velkých bojích mezi bratry, to vyhrál syn "automoto" a snad již dokonce převzal a z bankrotu vytáhl construction. Pozor to není žádný podnik "prdítko" staví to i v Brazílii a USA ... .
Stačí?
30. 7. 2011 17:07
Re: Velmi slušné
Ahoj, psal jsem ti dopoledne, někam se to ztratilo. Ano, myslel jsem Hyundai Construction. Byly tam nějaké komplikované vlastnické vztahy v rámci ještě dalších podniků čebolu, tak myslím se do té záchrany interesovalo víc hyundaiských firem. Vlastně nevím, jak to dopadlo, ty ano? - pěkný den :-)
30. 7. 2011 17:03
Re: bravo super mam radost
:yes: Myslím, že jsme si to vzájemně vysvětlili. Evropský trh má určitě své hodně nepříjemné svérázy, a taky si myslím, že je to největší šlamastyka ze všech. :-) Těmi šunkami jsem já naopak nemyslel překopávky typu Thalia a Logan. Hyundai dělá pro Rusko, Indii i Čínu - Solaris pro Rusko je na bázi aktuálního Accentu, ale je o něco ošizený a něco má navíc (např. extra topení do sibiřských mrazů); pro Indii vznikl i20 a i10, jako levný malyš - pro Evropu se výbava přidává - a momentálně se chystá ještě speciální prcek H800; úplně jinak se zase dělají deriváty současné Elantry a Sonaty pro Čínu ve společném podniku s Číňany. Nic z toho nejsou vysloveně opucované výběhovky, ani jeden-sedan-pro-celý-svět. Spěchám, tak zas příště :-)
30. 7. 2011 16:05
Re: bravo super mam radost
Taktéž pěkný rozbor :-) :yes: ... USA má určitě (jako všechny světové trhy) svá specifika a určitě nepatří mezi nějaké jednoduché trhy. Ve svém příspěvku jsem chtěl pouze zdůraznit, že právě evropský trh je asi nejhorší trh z pohledu vynaložených financí v poměru se získaným postavením na trhu, kde je pro mimoevropské hráče proražení do TOP10 téměř nemožné... Ohledně těch "šunek", tam máš sice pravdu, že se najdou rozdílné modely v Rusku, Indii a Číně atd., ale to se jedná většinou o faceliftované 10 let staré modely, kde není finanční náročnost až tak vysoká. Sedanů, které jsem měl na mysli, není asi až tolik, ale určitě se najdou (Cruze, Logan)...
PS: Krásně použité slovní spojení "snadný oříšek" :-)