Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

King of Europe Drift 2007: dveřmi napřed

Miro Mihalik
Diskuze (21)
Jízda smykem po okruhu je dokonalý recept na to, abyste dostali padáka i z nejhoršího závodního týmu. Ne však v driftu.

Postavte to v zatáčce co nejvíc bokem, zahalte slunce modrým dýmem z pneumatik a tribuny vás budou milovat. Fantasmagorie z hollywoodského braku? Ani náhodou, měli jste to vidět o víkendu v Sosnové…

Místní scéna baví příznivce driftingu již pěkných pár let a dokonce jezdí svůj vlastní šampionát Czech Drift Series. Kdo měl možnost vidět jaké parádní divadlo „tato sebranka“ dokáže předvádět se starými BMW 3 (E30 a E36) nebo Mazdami RX-7, které by už pomalu mohly nosit veteránské značky, dá nám za pravdu, že bylo jen otázkou času, kdy se postaví špičkovým závodníkům z Evropy. Uplynulý víkend měli příležitost. Na autodromu poblíž České Lípy se konal druhý závod evropské série King of Europe Drift 2007 (vůbec poprvé u nás), který k nám přivedl piloty z Maďarska, Polska a Nizozemska.

Z poslední party vyčnívalo jméno Paul Vlasblom, jenž má v kapse předloňský titul mistra Evropy a vítězství v prvním letošním kole. Tento Holanďan pálí gumy na vykuchaném BMW E36 Touring s implantovaným motorem M3 o výkonu 380 koní. Kromě dalších modelů bavorské značky se do soubojů zapojila i skupina vozů, která jakoby vypadla ze záběrů japonské exhibiční show, jež s oblibou sledujeme na portálu youtube.com. Neuvěřitelnou hbitostí okouzlovaly staré Toyoty Corolla AE86, Poláci dali najevo, že mají v oblibě různé ročníky Nissanů SX prodávaných v Japonsku pod jménem Silvia a nechybělo ani pár exotů v podobě Porsche 928 nebo divoká přestavba Trabantu 601 s tatrováckým osmiválcem 3,5 l (neprošel technickou přejímkou).

Vysvětlovat vám, co je to drift, by bylo znevažováním vašich znalostí, takže si jen zrekapitulujeme, jaká pravidla platí v evropském šampionátu. Z kvalifikace postupuje do finále nejlepší šestnáctka pilotů, která se pak utká ve dvojicích ve vyřazovacích soubojích. Pokaždé jdou proti sobě ve dvou jízdách, v nichž si prohodí pozici na startu. Cílem není pouze rychlost, úhel driftu a odvaha držet auto pod plným plynem, ale také tlačit na závodníka před sebou tak, aby podlehl a dostal se do hodin nebo udělal takovou chybu, která soupeři dovolí předjíždět. Kontakt s rivalem je však nežádoucí, rozhodčí by vám srážky netolerovali.

Finále nakonec ovládla nizozemská výprava. Pomohla jim v tom ovšem i porucha na BMW M3 E36 Roberta Bezouška, který patří k nejlepším českým drifterům a má zkušenosti i z mezinárodní scény. Postoupil až do semifinále, kde na něj čekal Holanďan Kees Kok s BMW 325i E30 (270 k), ale jeho převodovka odmítla spolupracovat. Kess pak ve finále porazil svého krajana Vernona Zwanevelda na Toyotě Corolla AE86 (140 k) a třetí místo patřilo zmiňovanému ex-šampiónovi Paulovi Vlasblomovi.

Miro Mihalik
Diskuze (21)
Avatar - Ricardo
23. 5. 2007 09:45
Bravo Trabant
To je přímo pekelný stroj! :yes:
Avatar - MeSiL
22. 5. 2007 15:58
Super!
Perfekt, že se radakce zmínila o této soutěži. Jinak Nissan Silvia mě fakt potěšil na oku! Škoda Roberta...je super! Doporučuji koupit časák Tuning magazine, kde o tom věchno bude! :yes: