Diskuse

Klapky v sání: Proč vám chtějí zničit motor?

21.6.2016

Sací potrubí moderních motorů je komplikovaným zařízením. Mnohdy obsahuje větší či menší počet klapek. Jejich funkce však může být napříč agregát dost odlišná, stejně jako provedení. Bez ohledu na to v nich ale takřka všude číhá zrada.

 

  • 30 Reagovat !

    foto Sup

    Sup 21.06.2016  08:21

    Duratec-HE - nepřesnosti

    Zas a znovu uváděné nepřesnosti pro Duratec-HE.
    Modely před Fl v roce 2003 plnily také Euro4, ale jednotka neznala polohu klapek v sání, jsou ovládané pouze podtlakově.

    PředFL modely měly v sání vložený plastový mezikus v kterém byly klapky uložené. Osa na které klapky byly je v jednom kuse po celé délce sání. Proto na prvním válci byly vůle vejvětší. Postupným vyklepáváním se mohla osa zlomit a tím mohlo dojít k nasání klapek.
    Pro přechod na sání poFL je potřeba vyměnit také odlučovač oleje umístění pod parohy sání za novější, ktré se vejde pod poFL sání.
    PoFl sání má jinak řešené uchycení klapek v každé větvi je zesílený meziku, který se v minulsoti vydíral, podle tohoto mezikusu jsou zúžené klapky, aby se vešly.
    Dle VIN poFl modelu jde objedna sada klapek, osička a toto zesílené uložení ve Fordu, cenu si přesněji nepamatuju ale 4klapky byly za cca 800kč + uložení a osička zhruba 2 500 s tím, že do modelu předFL dostanete vylepšené klapky.
    Jakmile dojdete do Fordu s vlastním VINem předFL modelu 00-03 můžete objednat pouze celé sání.

    Já mám klapky vyndané a nepozoruji špatné vlastnosti. na brzdě odměřeno 110kW nejnižší spotřeba byla 6,8l nejvýšši 8,6l/100 km vše pdole dotankování, poslední spotřeba na R18 Dunlop Sportmaxx 7,5l/100km. Emise dělané v dubnu podle nové metodiky vše OK.

    Spotřeba oleje neexsituje dle tacho najeto 216 000km, mnou 51 000km az dva roky. Pouze honěné kusy s neoriginálním olejem nebo přetahnutým intervalem mají spotřebu oleje.
  • 10 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 21.06.2016  08:22

    Jo

    to znám na své 2,7 V6 TDI.. Výměna v Audi za 13 tis...
  • 42 Reagovat !

    foto Balsam

    Balsam 21.06.2016  09:07

    Problém, ktorý elektropohon nepozná.

    :-)
  • 10 Reagovat !

    foto mhrebo

    mhrebo 21.06.2016  09:18

    BMW M57 - 3.0d

    Mám BMW X3 E83 3.0d s automatom .... riešil som problém s únikom oleja z motora - konkrétne sme zistili že olej unikal z uloženia swirl klapiek . Ako klapky tak aj telo sania je plastové + postupná karbonizácia motora porušili tesniace krúžky na klapkách a vznikol celkom slušný únik oleja - na všetkých .

    Riešili sme to ich demontážou a záslepkou. Únik oleja vyriešený . V článku bolo písané že sa zvýši spotreba - nezvýšila - je presne taká ako bola, jazdné vlastnosti sú tiež bez zmeny, STK spred mesiaca - emisie v normále ( skoro ako pri novom aute ) a to má moje auto 10 rokov / síce len 150 000 km ale vo firemnej flotile odišlo DPF na octavíí po 2 rokoch a 80 000 km .

    Pravda je že s autom jazdím len dlhé trate - teda minimálne 50 km, málo po meste.

    Klapky mám demontované rok -

    Inač pri demontáži bola klapka na piatom valci prasknutá - síce držala ale po očistení bola na nej viditeľná puklina - pri 136 000 km !!!
    Pri výmene klapiek sme menili aj škrtiacu klapku - odišiel servomotor - podľa mechanikov je práve škrtiaca klapka dôležitá pri regenerácii DPF filtra -

    Demontáž klapiek my doporučil originál BMW servis / vykonal ju taktiež autorizovaný servis BMW

    • 12 Reagovat !

      foto 12Eagle

      12Eagle 21.06.2016  09:33

      « Re: BMW M57 - 3.0d

      Som na tom podobne. X3 3.0sd rv2008. Pri cca 170000km technik v BMW hovorí, že diagnostika načítala blížiaci sa problém s klapkami a doporučuje ich vymeniť skôr, ako ich zošrotuje mottor. Stalo sa. A kamoš do mňa tak fajne zozadu drcol, že mi pohol DPF a cez poisťovňu výmena. Tak môžem veselo jazdiť ďalej.
  • 52 Reagovat !

    foto 125S

    125S 21.06.2016  09:43

    Klapky

    Já furt nedokážu pochopit, co je složitého na tom, udělat výřivé klapky spolehlivější. Testují jejich živostnost vůbec výrobci? Stačí se podívat k japoncům, tam klapky i s ovládáním fungují věky a je klid. I u starších německých motoru fungují dlouhodobě.

    U dnešních motorů se snad testuje jen jejich mechanika někde na stolici a tím to skončí. Vývoj je moc rychlý a technologií tolik, že to nezvládají ani pořádně otestovat :-! .
    • 30 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 21.06.2016  10:06

      « Re: Klapky

      Omezená je záměr.
      • 40 Reagovat !

        foto 125S

        125S 21.06.2016  10:24

        « Re: Re: Klapky

        No právě, dnes někteří výrobci nemají ani tu čest, vyrobit něco spolehlivě. Dneska se v automobilech objevují už tak fatální konstrukční vady, že je jasné, že to je úmyslné. Bohužel. Tohle se stát tak před 30 lety, dostalo by výpověď celé konstrukční oddělení.
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 22.06.2016  23:03

        « Re: Klapky

        Přesně tak. Automobilky přišly na to, že dělat někvalitní auta na * je finančně výhodnější než dělat spolehlivý bezporuchový řešení.
    • 30 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 21.06.2016  10:25

      « Re: Klapky

      Asi to bude tím že ti VÝŘI v tom sacím potrubí moc dlouho nepřežijou. Ne, teď vážně. Dnes se prostě motory staví jinak, než kdysi. Základem je úspora nákladů, takže se všechno dělá z plastu a plast se dříve nebo později prostě ošoupe nebo zlomí. Testování? Od toho jsou dnes kupující. Dnes má člověk jistotu asi už jenom u Toyoty Hilux, alespoň dle automobilových preferencí teroristů z islámského státu ...
      • 11 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 21.06.2016  10:45

        « Re: Klapky

        I dneska si můžeš koupit atmo motor = Jeep, Lexus.. :-)

        A nebo něco evropskýho >:-[]
    • 40 Reagovat !

      foto Sup

      Sup 21.06.2016  10:35

      « Re: Klapky

      Chce to říct i B.

      Před 30 lety byůla cena aut vzhledem k průměrné mzdě úplně jinde.
      Teď mají základní výbavy to co před 30lety top kusy v ceně rodinného domku.
      Někde se musí ušetřit, aby automobilky mohli tohle vše nabídnout. Samozřejmě technologie řádově zlevnily, ale pořád jich je tam dost a plasty ani ocel levnější nebudou než byly.
      • 01 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 21.06.2016  10:46

        « Re: Re: Klapky

        :yes: :yes: :-!
      • 10 Reagovat !

        foto Karlll

        Karlll 21.06.2016  11:45

        « Re: Klapky

        Souhlas, ale je treba sidit auta tam, kde se to da a ne to sidit na dilech, ktere maji fatalni nasledky na provozuschopnosti auta. Nekdo to sidi tam kde to neni videt a pak ti muze nabidnou mekcenou pristrojovku, ale k tomu motor s vykur.enymi rozvody >:-[]
    • 10 Reagovat !

      foto El-Senor

      El_Senor 21.06.2016  11:42

      « Re: Klapky

      :yes: za ty japonce
      Co maji tyto problemove klapky spolecneho? Ze by lokalita? Neni spise problemova lokalita vyrobcu nez vyroba klapek? Nakonec jaka cast motoru neni problemova, ze? Samozrejme mysleno pro tyto vyrobce >:-[]
    • 10 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 21.06.2016  11:49

      « Klapky

      Proč je dělat spolehlivěji, když náhradní díl stojí přes 10tkč? ;-)
  • 12 Reagovat !

    foto Dinar

    Dinar 21.06.2016  10:56

    Klapka, a akcééé!

    Duratek neduratek, výři víří, a co na to Jan Tle..., vlastně Martin Vaculík? >:D ;-)
  • 01 Reagovat !

    foto djmetla

    djmetla 22.06.2016  07:24

    M47N - spotreba

    Nemôžem súhlasiť stým že spotreba tohoto motoru sa zvýši po odstránení klapiek v sacom potrubí. Osobne som ich demontoval a nahradil záslepkami, ktoré sa dajú bežne kúpiť. Každopádne pri 154000km (overené) som zasahoval v hodine 12tej. Jedna klapka už bola povolená. Po odstránení tiahla vrátane klapiek som ponechal ovládanie na mieste takže prakticky ich motor stále ovláda. Spotrebu ani zmenu výkonu som nepostrehol, neviem ako je to u iných vozidiel alebo M57 motorov no každopádne tento M47N si bez toho poradí a funguje dodnes :-)
  • 11 Reagovat !

    foto 6B6

    6B6 22.06.2016  09:33

    Škoda, že se

    všichni zde přítomní amatérští úpravci a konstruktéři pod články nespojí a neudělají VIP konstrukční tým planety Země, že by potom prodávali své vynálezy výrobcům aut, když tam pracují, soudě dle příspěvků, samí blbečci. Navíc by hoši vydělali balík. Šéfem bych udělal Toppera, ať je i design naprosto dokonalý. :-!
  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 22.06.2016  09:34

    Jojo SWIRL

    je věc, majitelé dehtu znají.

    Já v benzínu žádné klapky v sání až do té škrtícíc nemam a pohoda. >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Blogerka Nikol Moravcová se vdala! Vzala si Slováka, kterého poznala na seznamce

Blogerka Nikol Moravcová se vdala! Vzala si Slováka,…

18. srpna 2018 v 18 hodin řekla Nikol Moravcová (31) "ANO" Slovákovi Karolovi! Obřad a následná party se…

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

 

iSport.cz

Kvitová si finále nezahraje, podruhé za sebou padla s Bertensovou

Kvitová si finále nezahraje, podruhé za sebou padla…

Tenistka Petra Kvitová na turnaji v Cincinnati postup do finále nevybojovala. S Kiki Bertensovou z Nizozemska…

Schick, Barák i mladé pušky. Jak jsou na tom Češi před startem Serie A?

Schick, Barák i mladé pušky. Jak jsou na tom Češi…

Sedm českých stop najdeme na soupiskách prvoligových italských celků, ale kolik z nich pronikne do základních…

 

Reflex.cz

Putinova účast na svatbě rakouské ministryně zahraničí byla označena za „provokaci evropských rozměrů“

Putinova účast na svatbě rakouské ministryně…

Ruský prezident Vladimir Putin si v sobotu odpoledne zatančil s rakouskou ministryní zahraničí Karin Kneisslovou…

Největší džihád je spravedlivé slovo nespravedlivému vládci. Co je džihád a proč ho islám nechápe jen jako násilí

Největší džihád je spravedlivé slovo nespravedlivému…

Džihád – arabské slovo, jež ve spojení s islámem vyvolává v mnoha lidech hrůzu a odpor. Kritici islámu používají…