Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kleemann ML 50K S8 – k čemu terén!

Miroslav Kudělka
Diskuze (18)
Druhá generace Mercedesu ML dostala mnohem sportovnější háv a po zásahu techniků firmy Kleemann se tomuto SUV dostalo dravosti plnými hrstmi.

Druhá generace Mercedesu ML dostala mnohem sportovnější háv a po zásahu techniků firmy Kleemann se tomuto SUV dostalo dravosti plnými hrstmi.

S blížícím se začátkem autosalónu v Essenu, který je rájem všech úpravců, se také dánský Kleemann pustil do rychlejšího představování novinek. Pouhých pět dní před začátkem představil úpravu pro M-B ML a to jak pro nejsilnější zážehový osmiválec, tak i pro vznětové motory. Špičku tvoří model ML 50 K S8, který je poháněn osvědčeným pětilitrovým osmiválcem, který dopuje mechanický kompresor s pomocí sportovních vaček, nerezového výfuku a přeprogramované řídící jednotky. Na všechna čtyři kola tak doslova hrne výkon 438 kW (595 k) a točivý moment 770 Nm. Tato síla stačí i hodně těžký vůz vymrštit z 0-100 km/h za vynikajících 5,3 sekundy a žene jej až do rychlosti 270 km/h.

Tuto dynamiku se snaží ukrotit upravený podvozek, který dostal přídavnou řídící jednotku. Ta vzduchové odpružení Airmatic přitvrzuje a snižuje. Brzdy byly nahrazeny vysokovýkonným systémem KB8 s osmipístkovými třmeny a kotouči 380 x 34 mm na přední nápravě a čtyřpístkovými třmeny s kotouči 345 x 28 mm na zadní nápravě. Přizpůsoben byl i exteriér vozu, když vpředu byl osazen velký spoiler, stejně jako vzadu, do kterého jsou zakomponovány koncovky výfuku. Zadek ještě doplnil střešní spoiler. Na bocích nemohou chybět nástavce prahů.

Miroslav Kudělka
Diskuze (18)