Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje aut v Evropě dále klesají

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Po úspěšném roce 2011 počítají experti Roland Berger pro rok 2012 s poklesem prodejů osobních vozů v Evropě o přibližně 6 %.

Podle studie společnosti Roland Berger Strategy Consultants dojde v roce 2012 ke snížení prodejů osobních vozů v Evropě, ale ve střednědobém horizontu by se měl trh uzdravit.

Nejenom výrobci, ale také dovozci očekávají, že se prodeje zvednou. Z 13 miliónů prodaných osobních vozů v roce 2011 na více než 14 miliónů v roce 2016, což představuje roční nárůst zhruba 2 %.

Aby byli dovozci schopni tento růstový potenciál na nasycených trzích vyčerpat, musí svůj obchod dále rozvíjet a profesionalizovat. Protože na rozdíl od domácích hráčů, existuje u dovozců prostor pro zlepšení jak na poli odbytu, tak v jednotlivých dceřiných společnostech.

„Importer Management Radar“, který zpracovala společnost Roland Berger Strategy Consultants, se vedle strategických témat zabývá dalšími důležitými aspekty obchodních organizací, maloobchodní sítě a výkonností obchodníků.

Domácí automobiloví výrobci jsou na poměrně vyspělé úrovni, ale dovozci podle zástupců společnosti Roland Berger Strategy Consultants vykazují značný potenciál pro optimalizaci jak na straně velkoobchodu, tak na straně maloobchodu.

Záruku růstu může představovat efektivní nastavení distribuce. Dovozci si tak musejí velmi jasně definovat úkoly a nastavit procesy lokálních distribučních společností. Zvláště u mimoevropských dovozců se často zdvojují kompetence mezi evropskou a lokální centrálou.

Vedle dobře fungující distribuční společnosti je kritickým faktorem úspěchu dobře vystavěná obchodní síť, která kopíruje stupeň vyspělosti daného výrobce. Na základě vytýčených prodejních cílů se musí každý dovozce rozhodnout, jak velkou potřebuje obchodní síť a zda by měla mít jedno- nebo dvoustupňovou strukturu.

Konečně vliv na úspěch dovozce má každý jednotlivý obchodník, protože ten udržuje přímý kontakt se zákazníkem. Dovozci se proto musí starat o to, aby především optimálně fungovaly všechny procesy přímo u prodejce. Marketingová opatření podporující odbyt jsou stejně tak důležitá jako individuální tréninkové a školící programy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - Magnetofon
8. 7. 2012 16:27
Nehoraznost!
Nehoraznost je to, ze kym dovozne clo aut do EU je len 10% tak dovozne clo napriklad do Indie je 100%, do Ciny az 65%, do Brazilie 80%.

To znamena, ze mnohe Japonske a Korejske automobilky vyrabaju v Indii (lacne naklady, nizsie poziadavky na ekologiu a pod., pouzivaju Cinske komponenty) a potom auta dovazaju do Europskej unie za smiesne 10% clo.. Napriklad Hyundai i10 je vyrobeny v Indii. Ale kedze Hyundai ma vyrobny zavod v Cesku, respektivne na Slovensku (Kia) tak si ludia myslia ze su vyrabane u nas.

Nehovoriac o tom, ze je tu lacny dovoz Indickych automobiliek ako TATA, Mahindra a podobne.

Ale naopak. Europske kvalitne a bezpecne auta sa mozu dovazat do Indie len pri 100% CLE!!! To, znamena, ze kvoli vysokej cene budu nepredajne. To je uplna nehoraznost!

Nehovoriac o tom, ze politici EU podpisali dohodu z Koreou o zruseni ciel a tak sa do EU dovazaju desattisice Korejskych aut ale do Korei ide minimum EU aut!

To, je nehoraznost, ze sa tu vozia lacne Indicke, Cinske auta za 10% smiesne clo ale keby my chceme vyvazat platime napr. 100% clo v pripade Indie!

Cla urcuje Europska unia, ktora je neschopna a je na strane nepriatelov EU.
Slovensko ide zaviest registracny poplatok na "luxusne" automobily. Skor by malo Slovensko zaviest 100% s ceny auta vyrobeneho v Indii, 80% v Brazilii a 65% v Cine.

Lacny a nekaly dovoz aut z Azie do EU likviduje Europsky priemysel, naopak Europania nemozu svoje kvalitne auta vyvazat!
8. 7. 2012 13:12
Re: Ako komu ...
Tak se podívej na německé nebo britské ceny. Tedy na ceny v zemích, kde jsou rozhodující prodeje.
8. 7. 2012 13:10
Re: Ako komu ...
Z Indie se vozí celá auta, pokud se nepletu a to se nepletu. :-)
8. 7. 2012 12:17
Re: Ako komu ...
A ešte k tým "čínskym a indickým dodávateľom" ....

Pôvod jednotlivých komponentov je pre každého znalého nepodstatný ... to čo odborníkov zaujíma je cena, kvalita a presnosť dodávky ... ostatné sú kecy ....

Pre väčšinu automobiliek dodávajú svetové špecializované firmy a dodávajú pre každého ..... napr. bezúdržbové mazanie stieračov, nedostupných kĺbov, zámkov dverí a pod.. zabezpečuje jedna nemecká firma pre koncerny VW, H/K, PSA ale i ostatných ....
8. 7. 2012 12:09
Re: Ako komu ...
Tak isto ako má pomoc Kia, VW ale i PSA a ak prejdeme po celej EÚ tak sa môžme baviť len o forme a výške pomoci ....

No rásť "z ničeho" je určite náročnejšie ako sa snažiť udržať vybudované pozície .... takže v tomto prípade je to tvoje bagatelizovanie úspechu H/K dosť od veci ...

A tie bláboly o "hlavne nižších cenách" sú úplne trápne v kontexte neustáleho "dokazovania" tu antikórejských "expertov", že tie ceny u kórejských modelov sú prestrelené ... napriek tomu predaje rastú ....