Docela jednoduchý a primitivní pohled. Měl by jsi se taky podívat, které trhy nejvíce klesají a které automobilky tam mají největší podíl (třeba Hyundai/Kia ve Francii, Itálii nebo Španělsku v podstatě neexistuje a propad těchto trhů se proto u nich nemůže projevit) . Pak ti to třeba docvakne. Pak by jsi měl zohlednit třeba pomoc států některým značkám. Třeba Hyundai/Kia a VW těží u nás na Slovensku z mohutných investičních pobídek. Navíc Hyundai/Kia uvádějí na trh nové modely a rostou v podstatě z ničeho. Navíc stejně jako Dacia získávají zákazníky hlavně díky nižší ceně. To si mohou dovolit ( dotovaná výroby v ČR a na Slovensku, dovoz z Indie, čínští dodavatelé).
Tak isto ako má pomoc Kia, VW ale i PSA a ak prejdeme po celej EÚ tak sa môžme baviť len o forme a výške pomoci ....
No rásť "z ničeho" je určite náročnejšie ako sa snažiť udržať vybudované pozície .... takže v tomto prípade je to tvoje bagatelizovanie úspechu H/K dosť od veci ...
A tie bláboly o "hlavne nižších cenách" sú úplne trápne v kontexte neustáleho "dokazovania" tu antikórejských "expertov", že tie ceny u kórejských modelov sú prestrelené ... napriek tomu predaje rastú ....
A ešte k tým "čínskym a indickým dodávateľom" ....
Pôvod jednotlivých komponentov je pre každého znalého nepodstatný ... to čo odborníkov zaujíma je cena, kvalita a presnosť dodávky ... ostatné sú kecy ....
Pre väčšinu automobiliek dodávajú svetové špecializované firmy a dodávajú pre každého ..... napr. bezúdržbové mazanie stieračov, nedostupných kĺbov, zámkov dverí a pod.. zabezpečuje jedna nemecká firma pre koncerny VW, H/K, PSA ale i ostatných ....
Nehoraznost je to, ze kym dovozne clo aut do EU je len 10% tak dovozne clo napriklad do Indie je 100%, do Ciny az 65%, do Brazilie 80%.
To znamena, ze mnohe Japonske a Korejske automobilky vyrabaju v Indii (lacne naklady, nizsie poziadavky na ekologiu a pod., pouzivaju Cinske komponenty) a potom auta dovazaju do Europskej unie za smiesne 10% clo.. Napriklad Hyundai i10 je vyrobeny v Indii. Ale kedze Hyundai ma vyrobny zavod v Cesku, respektivne na Slovensku (Kia) tak si ludia myslia ze su vyrabane u nas.
Nehovoriac o tom, ze je tu lacny dovoz Indickych automobiliek ako TATA, Mahindra a podobne.
Ale naopak. Europske kvalitne a bezpecne auta sa mozu dovazat do Indie len pri 100% CLE!!! To, znamena, ze kvoli vysokej cene budu nepredajne. To je uplna nehoraznost!
Nehovoriac o tom, ze politici EU podpisali dohodu z Koreou o zruseni ciel a tak sa do EU dovazaju desattisice Korejskych aut ale do Korei ide minimum EU aut!
To, je nehoraznost, ze sa tu vozia lacne Indicke, Cinske auta za 10% smiesne clo ale keby my chceme vyvazat platime napr. 100% clo v pripade Indie!
Cla urcuje Europska unia, ktora je neschopna a je na strane nepriatelov EU.
Slovensko ide zaviest registracny poplatok na "luxusne" automobily. Skor by malo Slovensko zaviest 100% s ceny auta vyrobeneho v Indii, 80% v Brazilii a 65% v Cine.
Lacny a nekaly dovoz aut z Azie do EU likviduje Europsky priemysel, naopak Europania nemozu svoje kvalitne auta vyvazat!