Koenigsegg Agera: Nový supersport z chladného severu

Koenigsegg Agera: Nový supersport z chladného severu

 
 

Koenigsegg již dvanáct let cizeluje svůj supersport řady CC. V Ženevě má premiéru novinka - model Agera.

Švédská firma Koenigsegg byla založena před patnácti lety a v roce 1998 představila první prototyp s názvem CC. Od té doby jej uvedla do malosériové výroby a neustále pracovala na jeho vývoji. Nyní je čas na změnu, i když společnost zatím neoznámila, zda je nová Agera přímým nástupcem původního vozu.

Motor je produktem vlastního vývoje. Hliníkový vidlicový osmiválec objemu 4,7 litru je přeplňován dvěma turbodmychadly o maximálním plnicím tlaku 1,5 baru. Poskytuje největší výkon 670 kW (910 k). Koenigsegg zveřejnil také hodnotu točivého momentu. Ten vrcholí 1100 Nm při 5100 min-1, ale celých 1000 Nm je k dispozici již od 2860 min-1! Převodovka je sekvenční.

Novinka samozřejmě konstrukčně vychází ze série CC. Základem podvozku je karbonový monokok, při jeho stavbě se uplatnil také hliník a laminát. Keramické brzdy jsou velmi účinné, za ideálních podmínek vůz ze stokilometrové rychlosti potřebuje k úplnému zastavení jen 30,5 metru. Pneumatiky Michelin Agera Sport o rozměrech 255/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu byly, jak už jejich název napovídá, speciálně vyvinuty pro nový švédský supersport.

Ten je vybaven, kromě jiného, regulací trakce nastavitelnou v pěti úrovních, dále například elektronickým diferenciálem s omezenou svorností. Přístroje doplňuje velkoplošný modře podsvícený ovladač uprostřed horní části středové konzoly z uhlíkových kompozitů. Pilot se může kromě obvyklých údajů o rychlosti, otáčkách, nebo stavu nádrže dozvědět dokonce časy na jedno kolo na závodním okruhu, stejně jako aktuální hodnotu přetížení, které na něj působí.

Dvoumístná karoserie s rozměry 4290 mm x 1990 mm x 1120 mm je z uhlíkových vláken a kevlaru. Vzhledem k výkonnému motoru není divu, že Agera sprintuje z 0 na 100 km/h za 3,1 s, na dvojnásobek za 8,9 s a její největší rychlost je zatím odhadována na více než 390 km/h. Průměrná spotřeba by se měla pohybovat kolem 16 l/100 km.

Agera má světovou premiéru v Ženevě, na stánku se ale objeví předprodukční prototyp. Objednávky je možné již uzavírat, ovšem zákazníci s patřičně tučnými bankovními konty si budou muset počkat až do pozdního léta, kdy bude zahájena výroba. Spíše kusová, protože by mělo vznikat 16-20 vozů ročně. Cena dosud nebyla zveřejněna, lidová ale určitě nebude.

Spolupracujeme s TipCars.com
Mohl to být větší úspěch, čeká nás opozice, říká Klaus mladší Mohl to být větší úspěch, čeká nás opozice, říká Klaus mladší

„Opět nás čeká práce v opozici a musíme se s tím…

U Čechů v cizině vyhrála jasně TOP 09. Babiš skončil až čtvrtý U Čechů v cizině vyhrála jasně TOP 09. Babiš skončil až čtvrtý

Hnutí ANO bylo u voličů zaregistrovaných v zahraničí až…

Český export do Ruska vzrostl o více než desetinu za rok Český export do Ruska vzrostl o více než desetinu za rok

Export českých firem do Ruska letos meziročně stoupl od…

Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB

Masivní příliv spekulačních peněz způsobil, že banky…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 





 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Filmař, úředník a mechanik měli v pěstírnách kilogramy drog: Policie je zatkla

Filmař, úředník a mechanik měli v pěstírnách…

Tři zdánlivě obyčejné muže zadrželi kriminalisté v polovině září. Na pěti různých místech po republice, výhradně…

Zeman o volbách exkluzivně pro Blesk: Sledujte, co řekne o Babišovi a vládě

Zeman o volbách exkluzivně pro Blesk: Sledujte, co…

Voliči rozhodli o jasném vítězství Andreje Babiše (ANO). Bude to ale prezident Miloš Zeman, kdo vybere příštího…

 

iSport.cz

Nervy drásající souboj! Kincl udolal francouzského ranaře na body

Nervy drásající souboj! Kincl udolal francouzského…

XFN 5 - Velká paráda v Pardubicích! České MMA se předvedlo ve velkém stylu. Nejnapínavějším soubojem večera se…

Úžasný Pastrňák vstřelil dva góly. Jágr se zranil a Calgary prohrálo

Úžasný Pastrňák vstřelil dva góly. Jágr se zranil a…

SOUHRN | Český hokejový útočník David Pastrňák vstřelil v nočním zápase NHL dva góly do sítě Buffala. Boston ale…

 

Reflex.cz

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i vraždy ve slavném prezidentském klanu

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i…

Přestože jejich někdejší sláva je dávno pryč, přestože od jejich vstupu do politiky uplynulo přes 80 let,…

Největší tlama v České republice. A není to Zeman

Největší tlama v České republice. A není to Zeman

V sobotu jsem kromě voleb prožil ještě jeden významný okamžik: Odhaloval jsem při její veřejné prezentaci…