to je hnus velebnosti. od Koenigseggu jsem čekal něco dramatičtějšího, něco hezčího, tohle opravdu nemůže soupeřit s avizovanou konkurencí ani vzhledem ani jménem.... auto to není špatný, ale k koenigseggu se nehodí ani tomu účelu
Opravte mě, pokud počítám špatně, ale ty výkony mi opravdu nesedí.
Předpokládejme, že by takové auto mohlo podávat plný výkon jednu pouhou minutu: to znamená, že kapacita baterií by musela být 377/60 = 6.28 kWh.
Aby bylo možné nabít takovou baterii za 20 minut, byl by potřeba výkon 6.28 * 3 kW ( 6.28 * 60/20 ) = 18.85 kW.
Tedy v ideálním případě (účiník cos(fí) = 1, ztráty = 0) by při nabíjení ze standardní zásuvky Uef=230 V musel téct proud I = 81.9 A. (a to spodní odhad, při účinnosti všech komponent od motoru až po usměrňovač 100%, což nikdy nebude)
Tudy asi cesta nepovede.
Takže nejspíše bude "tankovat" ve speciálních zařízení s tlustými dráty, kde bude buď vyšší napětí nebo vyšší proud. Ani jedno mi ovšem nepřijde technicky příliš jednoduché.
Nebo je ještě třetí možnost, že někdo říká jen část pravdy, případně neříká pravdu vůbec. (samozřejmě za předpokladu, že jsem se nespletl já ;-) )
Co se týče techniky - budiž (i když upozorňuji na komentář nh...birda). Detaily pěkný (zrcátka, záď). Interiér futuristický, ale ta počítačová verze vypadá dobře. Ale jinak příď a silueta je hnus jeden fialovej. A co se stalo s logem? Koenigsegg má přece ten erb (který je v pár detailech), ale na přídi je nějaký divný "C" nebo co to je. Od téhle automobilky jsem čekal víc.