Diskuse

Koenigsegg Regera: Podívejte se, jak funguje 1700 koní bez převodovky

22.11.2016

Švédský výrobce supersportů dokáže vyrobit opravdu ultimativní stroje. Nad jejich technikou odborník žasne a laik se diví. Jak funguje pohon bez převodovky o výkonu přes 1700 koní, vysvětluje ve videu přímo sám majitel firmy Christian von Koenigsegg.

 

  • 35 Reagovat !

    foto Barry-Lyndon

    Barry Lyndon 22.11.2016  16:09

    Odborník žasne nad infantilitou řešení poslat 1700 koní na jednu nápravu...

    ... když použité technologie přímo vybízí k použití pohonu 4x4.
    • 42 Reagovat !

      foto 695

      695 22.11.2016  18:01

      « Odborník žasne nad infantilitou řešení poslat 1700 koní na jednu nápravu...

      pán ´odporník´, postav ty lepší hyperšport >:D Fakt ma pobavilo ak niekto pochybuje o týchto Pánoch inžinieroch..
    • 50 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 22.11.2016  18:49

      « Re: Odborník žasne nad infantilitou řešení poslat 1700 koní na jednu nápravu...

      :yes: :yes: odborník Hal žasne nad infantilitou amatérů z Koenigseggu.
      Blbci, co zkonstruovali jedno z nejrychlejších aut světa (pokud ne nejrychlejší). :yes: :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto mariachi

        mariachi 23.11.2016  07:21

        « Re: Re: Odborník žasne nad infantilitou řešení poslat 1700 koní na jednu nápravu...

        Christian von Koenigsegg ma IQ jako tisic Halu ;-) >:D
  • 30 Reagovat !

    foto dodo24

    dodo24 22.11.2016  16:34

    Som zmätený

    V článku sa píše úplne niečo iné ako to popisuje video. Pri akcelerácii z 0-60 mph funguje aj spalovak aj el. motory. A tak isto sa hovorí o 2.8s, nie 2.7s. Keď je spojka otvorená znamena to že hydromenic funguje v podstate ako redukcia (zredukuje otacky na výstupe o polovicu ale dvojnásobne zvýši krútiaci moment). Keď sa spojka zatvorí tak je motor na priamo, a to sa deje práve pri vyšších rýchlostiach.
    • 20 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 22.11.2016  16:53

      « Som zmätený

      Velmi správně. Pan Dusil bohužel opět nasekal takovou hromadu chyb a omylů, že je lépe ten článek vůbec nečíst.
    • 00 Reagovat !

      foto Daffy-Duck

      Daffy Duck 22.11.2016  17:06

      « Re: Som zmätený

      ked so si o tom precital inde tak mam dojem ze to funguje takto:

      1. z MIESTA tzn z 0 rychlosti sa primarne pohana motormi v kolesach z baterie
      2. hned (je tazke urcit aka je to rychlost, kedze auto zrychli na 100 za menej ako 3s) sa k tomu pripaja aj spalovaci motor spolu s pridavnym elektromotorom cez neuzamknuty menic, tzn spolu s nasobicom momentu (kedze je tam ale tak tazky prevod tak na kolesa sa tych Nm vela nedostane preto nema problem s trakciou)
      3. od 48 km/h uz je menic zakmnuty aby nedochadzalo k stratam plus inicialna multiplikacia momentu menicom je prec a uz je motor v takych otackach ze uz dokaze aj pri tom tazkom prevode pomoct so zrychlovanim
  • 00 Reagovat !

    foto Daffy-Duck

    Daffy Duck 22.11.2016  16:58

    ako sa to rozbieha

    ked je baterka vybita a tym padom zadne elektromotory nemozu pomoct s rozbehnutim z miesta. sice je to 5 liter ale aj tak bude mat asi dost problem pohnut pri takom sprevodovani z miesta nejak svizne. je to potom v podstate rovnake ako keby sa klasicky menicovy automat rozbiehal na poslednom prevodovom stupni.
    • 00 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 22.11.2016  17:07

      « Re: ako sa to rozbieha

      Určitě to není stejné, může si totiž výrazně vypomoct těmi dvěma elektromotory na zadní nápravě, které může živit z motorgenerátoru na klice. Tím se celkové zpřevodování citelně vylepší. Samozřejmě ale záleží jestli je na takový režim naprogramován.
      • 00 Reagovat !

        foto Daffy-Duck

        Daffy Duck 22.11.2016  17:10

        « Re: Re: ako sa to rozbieha

        ked je baterka vybita tak nie som si isty ze spalovak dokaze dodat dostatok energie pre zadne motory v realnom case.
        • 00 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 22.11.2016  17:19

          « Re: Re: Re: ako sa to rozbieha

          Vzhledem k faktu že spalovák má maximum přes tisíc koní a motorgenerátor na jeho klice jen cca 160 kW, pohon generátoru mu problém dělat nebude. A těch vyrobených 160 kW přenesených na nápravové elektromotory v součtu s výkonem přenášeným ze spal.motoru mechanickou cestou přes hydroměnič v nízké rychlosti asi stačit bude.
        • 00 Reagovat !

          foto Brin

          Brin 22.11.2016  22:57

          « Re: Re: Re: ako sa to rozbieha

          Podle mého názoru nemůže v podstatě nastat situace, že by byla baterka vybitá. To byste musel s Regerou zřejmě jezdit rychlostí 30 až 50 km/h přibližně na vzdálenost kolem 20 km. A to asi nikdo u supersportu praktikovat nebude...
  • 01 Reagovat !

    foto mariachi

    mariachi 23.11.2016  07:23

    Hned uvodni odstavec je nesmysl a dal uz ani nechci cist...

    Cituji:"...dvakrát přeplňovaný zážehový osmiválec, jemuž dále pomáhá dvojice turbodmychadel..."

    To je jako tech turbodmychadel vic? Jsou dohromady ctyri? Nebo je motor preplnovany nejprve dvakrat a pak zase dvakrat? Nebo pak uz jen jednou, ale dvojici turbodmychadel..?

    Boze muj... UZ SI KONECNE PORIDTE KOREKTORA!!!
    Copak vas profesni cest nefackuje, kdyz tu po vas kazdy clanek opravuji ctenari?!

    8-s :no:
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 23.11.2016  09:08

    Složitost sama!

    :-(
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Natáčení Prostřeno! skončilo totální fiaskem: Prima hrozí pokutami, soutěžící zmizela!

Natáčení Prostřeno! skončilo totální fiaskem: Prima…

Vypekla celý štáb i ostatní soutěžící! Bývalá narkomanka Iva Tranová (23) vzdala svou účast v pořadu Prostřeno!…

Muž bez obličeje se bál vycházet z domu: Zázračná operace mu změnila život!

Muž bez obličeje se bál vycházet z domu: Zázračná…

Dlouhé roky strávil Kanaďan Maurice Desjardins (64) ve svém příbytku. Téměř odtud nevycházel. Trpěl neustále…

 

iSport.cz

Kincl v pořadu FIGHT: o trénincích s celebritami a výhrůžkách fanoušků

Kincl v pořadu FIGHT: o trénincích s celebritami a…

Má za sebou jeden z nejtěžších zápasů kariéry. A nejen proto, že se střetl s českým Terminátorem. Patrik Kincl…

Plzeň pod rentgenem. Kdo ze Západočechů má na Ligu mistrů?

Plzeň pod rentgenem. Kdo ze Západočechů má na Ligu mistrů?

Blíží se to, už zítra se Doosan Arenou opět rozezní podmanivá hymna Ligy mistrů. Plzeň přivítá doma CSKA Moskva,…

 

Reflex.cz

Veselá zvířata: Podívejte se na skvělé snímky divoké přírody, které vás určitě pobaví

Veselá zvířata: Podívejte se na skvělé snímky divoké…

Soutěž Comedy Wildlife Photography Awards je tak trochu zvláštní ocenění pro fotografy, jejichž vášní je focení…

El Fuerte: Záhadná bolivijská pevnost, která po staletí stále tají svůj původ a funkci

El Fuerte: Záhadná bolivijská pevnost, která po…

El Fuerte neboli Pevnost o svém původu a zejména funkci stále mlčí. Podivný kamenný útvar opracovaný do…