19.7. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Koenigsegg: Techniku švédských superaut by mohly použít i normální vozy

Koenigsegg: Techniku švédských superaut by mohly použít i normální vozy

Unikátní technika od Koenigseggu by se sice mohla objevit v běžných autech, hatchback nebo kombík se znaky Koenigsegg ale patrně nevzniknou.

Švédský Koenigsegg se od svého založení v roce 1994 zabývá výhradně těmi nejrychlejšími supersporty. Firma se chtěla běžnějšími auty zabývat již v minulosti, nyní se ale tyto plány jeví reálnější než dříve. Technika vyvinutá Koenigseggem by se mohla objevit i v normálnějších vozech, než je třeba brutální One:1.

Pracovníci firmy sídlící ve švédském Ängelholmu mají mnohdy zajímavé myšlenky, vzpomeňme na chybějící konvenční převodovku v Regeře nebo vložky válců z nanomateriálu v Ageře, které by rádi aplikovali i do běžnějších vozidel, než je superauto s výkonem kolem 1.000 koní.

Možnost aplikace techniky Koenigseggu v běžných automobilech naznačil přímo šéf firmy Christian von Koenigsegg v rozhovoru pro server Carthrottle. Ten uvedl, že by v rámci společnosti mohl existovat prostor, jak využít vyvinutou techniku v normálních autech.

Neznamená to však, že by Koenigsegg začal v následujících letech nabízet kompaktní hatchback nebo rodinné kombi. Tato značka si má totiž podle von Koenigsegga uchovat svoji exkluzivitu: „Myslím, že by značka Koenigsegg měla zůstat v dosavadní unikátní oblasti, vyrábět extrémní vozy a nadále tlačit na limit.“

Řešením by však mohl být vznik nové značky v rámci stávající společnosti. Von Koenigsegg nevylučuje ani případnou spolupráci s dalšími výrobci.

K tématu: Koenigsegg plánuje čtyřdveřový model

O expanzi Koenigseggu do světa normálnějších aut se mluví již několik let. V roce 2009 firma prezentovala čtyřmístný koncept Quant, v minulých letech se též spekulovalo o příchodu menšího a dostupnějšího sporťáku ve stylu Porsche 911. Letos ale šéf Koenigseggu tyto spekulace kategoricky odmítl a uvedl, že si v nabídce firmy dovede spíše představit čtyřdveřový automobil. Takový vůz by na trh mohl dorazit do pěti let.

Zatím si zákazníci Koenigseggu musí vystačit s aktuálním portfoliem, čítajícím výhradně hypersporty. Ageru RS doplňují „megaauto“ One:1 s výkonem jeden megawatt a plug-in hybrid Regera.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: CarThrottle
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…