Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg v Ženevě 2006

Ondřej Láník
Ambiciózní automobilka švédského původu se dalším zvyšováním výkonů přeplňovaného vidlicového osmiválce dostává na dosah Bugatti Veyron 16.4.

CCX

Jednodušší technika přitom příjde asi na polovinu astronomické sumy, kterou žádá Bugatti.

Koenigsegg přivezl do Ženevy premiéru nového supersportu CCX, jenž vstoupí na trh, aby srazil hřebínek sebevědomému Bugatti Veyron. Zásadní otázka zní. Bude CCX silnější a rychlejší? Odpověď zní ne. Alespoň prozatím zůstává čtyřsetkilometrová meta pro Koenigsegg zapovězena. Být druhý však nemusí být v tomto případě vůbec špatné! CCX pohání zážehový osmiválec s objemem 4,7 litru, výkonem přes 593 kW a točivým momentem 920 Nm. Novinka váží 1180 kg, na zabrzdění ze 100 km/h potřebuje 31 metrů. V kombinovaném cyklu se CCX údajně spokojí se 17 litry paliva. Nejvyšší přenesitelné boční zrychlení dosahuje hodnoty 1,3 g.

Základní cena Koenigseggu CCX 458 tisíc Euro bez daní, plně vybavený automobil příjde na 510 tisíc Euro. Příplatková výbava zahrnuje například keramické kotouče o průměru 380 mm a osmipístkové třmeny v ceně 15.000 Euro.

Ondřej Láník