Právě, kdejaký dýchavičný Defender s předkomůrou má 3 - 3,5t a tady se dělá věda. Byť na dálnici to pomalu nepustí. Jde vidět, že moderní auta jsou optimalizovaná aby jen tak tak vydržela, dodatečné zatížení jim nedělá dobře. Vzít normální dvounápravové plato a na něj slušný sedan, tak pod 2800 kg tažné auto nemá smysl. Druhá věc je jak se s přívěsem auto chová a jak se mu daří opakované rozjezdy v kopci a tak. Jinak článek zbytečný a informační hodnota nic moc, lepší by byla tabulka s více exempláři a v textu jen vysvětlit, které komponenty dostávají největší čočku.
Je to divné vynechat takové SUV tahače pár jich doma máme a není problém ročně za Land Rover Discovery 2 TD5 tahat i 5.000 kg i do kopce (prostě vůz z dlouhou životností určen na pořádnou práci).
Ty dnešní SUV jsem jen aby se jimi dalo chlubit ve městě.(promiňte mi to ale je to můj poznatek o moderních SUV jistě se najde i pár jedinců které jsou stále na práci)
"Třídu velkých SUV zastupuje u tuzemské značky model Kodiaq." :*) aha, to jsem nevedel ze Karoq je velke SUV, me prisel jak pohledem tak pri rizeni jako relativne male SUV
že tohle je docela zajímavej (ale poměrně málo lidí to ví) parametr, podle kterýho poznáš, jak je auto fakt udělaný. V homologaci na kouli se to nasčítá...
Nafouknutý káry na podvozkách z hatchů jsou navoněná bída a na tomhle to je vidět. Kodiaq ještě vyvázl dobře, i když 2500 nemá vždycky. Ale to je normální. Motorizace, pohon a převodovky s tím míchaj.
2,5 tony v manuale so sorentom to je docela supa... tak nejak by som cakal ze tu bude lepsi automat.... ale tu je aj vidiet ze sorento nie je ziadna hrkalka... aj ked tych povestnych 3,5 tony v pajere je zase ina liga to je jasne... ked sme boli kedysi na bramborovej brigade s 5 dverovym pajerom tak sme tam dozadu do kufra nahodili asi 10 vriec brambor .. po 50kg malo kazde... a uplna lahoda... akoby v aute nic nebolo.... a si predstav toto hodit do tigiho tak ho rozpuci a kola by mal do X ;-) .. pajero skratka unesie aj utiahne hodne ... odskusane.... to je fakt este taky stary dobry tank :yes:
Zdravim vespolek, kdysi jsem premyslel jak to je s timto uvadenym udajem maximalni hmosnosti vleku, ktery auto utahne. Jak je to vlaste mysleno? Jedna o udaj tazeni na rovine? Nebo do kopce? A pokud do kopce, tak do jak prudkeho? Je to nekde standardizovane za jakych podminek to musi byt to auto schopno zvladat? [Napriklad u Amaroku se uvadi Hodnota maximální hmotnosti taženého přívěsu 3 200 kg při 12% stoupání vypovídá o síle vozu Amarok. No a proto se ptam na to, jak se to teda uruje.] (podobne jako se mi nepodarilo dohledat, zda svetla vyska auta se urcuje u prazdneho nebo u pohotovostni hmotnosti nebo pri maximalnim zatizeni vozu... coz s tou vyskou jiste cvici)
pajero sa uz nevyraba? je o tom kdesi clanok? mne pride ze este neskoncilo .. akurat lancer uz koncom minuleho roka skoncil vyrobu a tento rok predava este skladovky ... a asi mu vydrzia aj na dalsi rok >:D
no on je celkem zasadni udaj, co lze pripojit (a co mohu s ridicakem ridit, coz je ale o necem jinem) a co to auto skutecne odtahne do cile ... treba do kopcu... no a proto jsem se na to ptal... zda existuje nejaka jednoznacna metodika, jak to vlastne urcujou... protoze verim tomu, ze kdyz u toho Amaroku uvadeji 3,2 tuny (nekde i 3,5 t) na 12 %, tak na rovine to je o hodne vice... (viz tahani letadla jako demo)... a u tech SUV se to clovek nedozvi.... jde o to, kolik realne pri te zatezi to auto skutecne vydrzi...
By me zajimalo proc neni v seznamu Tesla Model X... To je na ceske pomery dost velke SUV a cekal bych tedy, ze v seznamu bude mit sve misto jiste, skoda :-(
V článku je nesmysl ohledně Audi Q7 200 kW. Již standardní Q7 (nejen SQ7) může tahat 3500 kg. Mám tady před sebou TP.
Nevím, kde redaktor vyhrabal 2700 kg...