22.10. 2014

Kolínská automobilka TPCA letos plánuje růst, vyrobí 200.000 vozů

 

Automobilka TPCA Toyota Peugeot Citroën z Ovčár u Kolína letos plánuje vyrobit kolem 200.000 vozů. Znamená to růst oproti loňskému roku o osm procent, kdy vyrobila 185.000 aut.

Firma je nadále silně proexportní, zhruba polovina její produkce směřuje do Velké Británie a Nizozemí. Většina produkce směřuje do zemí západní a jižní Evropy. "Věřím, že v příštím roce nějaké vozy přidáme, závisí to ale na trhu," uvedl generální manažer výroby karoserií TPCA Pavel Hortlík.

Firma pracuje na tři směny šest dní v týdnu. Kapacita závodu se tak zvýšila na 300.000 vozů ročně. Hortlík uvedl, že segment minivozů dosáhl už zřejmě svého dna. TPCA na něm v Evropě drží zhruba pětinový podíl. Hortlík také uvedl, že firma ještě může v závislosti na poptávce zrychlit výrobu na lince.

Podle Hortlíka roste na trhu konkurence a mezi odběrateli je tlak na nízkou cenu. Kolínská automobilka TPCA letos v květnu zahájila sériovou výrobu nové generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Modernizace závodu pro výrobu nových modelů si vyžádala investice přes šest miliard korun a očekávaný růst výroby přinese 700 nových pracovních míst.

První generace vozů se v TPCA vyráběla od roku 2005. Nová miniauta jsou k dostání ve tří- a pětidveřovém provedení a s odklápěcí střechou. Auta jsou o dva až čtyři centimetry delší než první generace, zavazadlový prostor se zvětšil zhruba o tři desítky litrů na až 196 litrů. Modely jsou podle firmy složitější a přinášejí nové technologie do výroby.

Nová generace modelů měla světovou premiéru na březnovém ženevském autosalonu. V dubnu byla v kolínské továrně ukončena výroba staré generace, následovala přestavba výrobní linky a zkušební produkce nových modelů. Automobilka pro nové modely inovovala přes 80 procent součástek, ve srovnání s předchozí generací narostl o desetinu počet modifikací dílů, které lze do modelu namontovat.

V továrně TPCA pracuje 3700 lidí, přičemž v Ovčárech u Kolína se minivozy vyrábějí od roku 2005. Od té doby do loňska firma dodala na trh 2,33 milionu aut, z toho 765.862krát to byl model Toyota Aygo, 799.033krát Peugeot 107 a 764.289krát Citroën C1.

Podle prezidenta Sdružení automobilového průmyslu Martina Jahna tuzemské automobilky letos vykážou rekordní produkci nejméně 1,2 milionu osobních aut, což je přes šest procent více než loni. Česko tak poroste rychleji než evropský trh. Stejným tempem nebo ještě rychleji porostou i tuzemští dodavatelé dílů. Jahn uvedl, že jedním z důvodů růstu je také fakt, že tuzemské firmy spustily výrobu nových modelů, což se projeví patrně i v příštím roce dalším růstem.

ČTK

 








 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Měla k tomu vážný důvod! Pavla Tomicová (55), která se na tiskovce k novému seriálu ČT Trapný padesátky…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

O Romech se přece nesmí psát špatně!

O Romech se přece nesmí psát špatně!

Napsal jsem sloupek, takovou impresi, že po Ostravě se procházejí agresívní tlupy Romů, obklopené houfy řvoucích…

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…