Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta: Doplní hatchback nové kombi?

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Giulietta se zatím nabízí jen jako pětidveřový hatchback. Spekuluje se o tom, že by jej mělo od poloviny roku 2013 doplnit kombi.

Kombíky jsou v kompaktním segmentu velmi oblíbené, v Evropě tvoří asi čtvrtinu prodejů a na hlavních trzích, kterými jsou Německo a Itálie, dokonce tři čtvrtiny. Koncern Fiat ovšem takový vůz v nabídce nemá od počátku roku 2008. Tehdy skončil prodej sice velmi prostorného, ale obchodně neúspěšného Stila Multiwagon (MW).

Alfa Romeo čeká na příchod nástupce modelu 159, který dostane rovněž staroslavné jméno Giulia. Prodej sedanů a kombi řady 159 končí, továrnu v Pomigliano d'Arco opustil v listopadu poslední vůz této řady. Nyní se zde rodí nová generaci Pandy s logem Fiatu. Na konci roku 2013 nabídku Alfy doplní crossover, který se bude vyrábět pro změnu v jednom z Chryslerových závodů za oceánem. Fiat má momentálně kontrolní 53,5% podíl ve společnosti Chrysler Group LLC.

Zpět k Alfě Romeo. Její současné portfolio čítá tedy jen dva modely: malé třídveřové MiTo a Giuliettu. Slavnému výrobci s křížem a hadem ve znaku se daří velmi dobře. Během jedenácti měsíců letošního roku jeho odbyt vzrostl v Evropě o 21 % na 122.401 (údaj asociace evropských automobilek ACEA). Dle společnosti pro průzkum trhu JATO Dynamics šedesát procent z nich tvoří právě Giulietta, byť zveřejněná data končí zářím.

Chystané kombi Giulietta se s největší pravděpodobností nebude prodávat v Severní Americe, protože tam zákazníci dávají přednost klasickým tříprostorovým sedanům a crossoverům a pětidveřové hatchbacky a kombíky běžných evropských velikostí v těchto končinách jaksi neletí. Pro tělnaté Američany zvyklé na prostor kolem sebe jsou jejich interiéry všeobecně příliš úzké.

Vše se ale může ještě změnit, protože spolu s kombi verzí Julinkychystá Alfa Romeo větší modernizaci celé řady Giulietta. Otázka na konec: bude se novinka, pokud se jí vůbec dočkáme, jmenovat Sport Wagon?

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
22. 12. 2011 18:39
Re: Ještě sedan, prosím, prosím!
To není otázka jazyku, angličtinou vládnu dostatečně, problém je nedostatek času ;-) Každopádně díky za odkazy. Ať už kombík příjde nebo ne, každopádně je velice potěšující, že se Julča na trhu dobře ujala :yes: :yes: :yes:
Avatar - abacus
22. 12. 2011 18:04
Re: Ještě sedan, prosím, prosím!
Tu sa potvrdzuje to: "študuj, uč sa jazyky..." a budeš mať informácie z "prvej ruky". :-) Publikované to bolo pred dvoma dňami. [odkaz] [odkaz]
22. 12. 2011 16:37
Re: Ještě sedan, prosím, prosím!
Podle toho, že jsi mě oslovil "TY" předpokládám, že jsi dotčený, že jsem kritizoval článek o budoucích modelech Alfy od Marka. To je ale naprosté nedorozumění - já jeho náhledy na připravované modely různých automobilek naopak hodnotím jako špičkové a vždy je zhltnu jako malinu! Jen mě prostě překvapilo, že se tam o Giuliettě Sportwagon nic neříkalo. To ale vůbec nemusí být Markova chyba - buď to Taloši rozhodli až teď, nebo je jen přání otcem myšlenky a žádný kombík nebude. Nebo se prostě k té informaci Marko nedostal - ale to mu přece nikdo nemůže vyčítat - nikdo přece není děd Vševěd!
Avatar - abacus
22. 12. 2011 15:49
Re: Ještě sedan, prosím, prosím!
Predpokladám, že TY nám spracuješ lepší prehľad o ďalšej existencii AR. Správa je tak z pred dvoch dní. Ale, že o tom tunajší tifosi ešte nevedia? Mali by ste sa lepšie organizovať.
Avatar - abacus
22. 12. 2011 15:42
Re: Nic ve zlym....
Predpokladám, že nám tu "ziskovosť" alfy potvrdíš nejakým faktom.
Faktom je, že už niekoľkokrát nám bolo sľúbené, že alfa bude ročne produkovať a predávať 300 000 ks. Alebo to bolo menej, Či viac? Menej. Viac .....menej ..viac. Kto sa ma v tých talianskych sľuboch orientovať.