Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kombi, nebo SUV: Který vůz vám nabídne více?

V Auto Tipu 8/13 právě vychází: Všichni mluví o SUV, ale dokáží vozy této kategorie nabídnout o tolik více než tradičnější kombi? Na příkladu několika adekvátních dvojic jsme hledali silné stránky i slabiny obou skupin.
Zpět na článek
17. 4. 2013 15:21
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 4. 2013 09:32
17. 4. 2013 09:55
17. 4. 2013 10:05
17. 4. 2013 11:28
17. 4. 2013 14:17
17. 4. 2013 10:08
17. 4. 2013 12:50
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 09:04
je to o prioritach
samozrejme ze cenovo sa budu prekryvat CX5ka so 6tkou ako aj 3ka s X3kou ci ix35 s i40tkou.... a aj vykonovo sa budu prekryvat pripadne maju dokonca rovnake motory... takze je to asi skor o tom kto ake auto preferuje a potrebuje....

za mna osobne teda aspon co sa mi zda lepsia volba z danej dvojice:

A3sportback vs Q3 -- volim A3sportback
CRV v accord tourer -- volim CRV
CX5 vs 6 wagon -- volim CX5
ML vs CLS -- volim ML
astra vs mokka -- volim astra
i40 vs iX35 -- volim i40
Rozbalit vlákno
14
17. 4. 2013 09:21
Re: je to o prioritach
JJ, priority...nejlepší je sednout a jezdit. A pouze u ML bych řešil odpudivej vzhled. To auto je v nový generace pro mě osobně tak exteriérově odpudivý, že bych se s ním přes jinak slušnou jízdu těžko zžíval.
Avatar - Ozzman
17. 4. 2013 09:43
Re: je to o prioritach
Já bych bral v každém případě kombi. Jenže to je jako porovnávat jablka s hruškama...
Avatar - nalimer
17. 4. 2013 09:45
Re: je to o prioritach
prvýkrát s tebou súhlasím. teda s názvom titulku.
zvyšok si to jednoznačne ty a tvoj pohľad na svet ;-)
ak sa zoberie do úvahy, že automobilka XY vyrobí SUV a klasické kombi, kde sa bude využívať rovnaký motor, platforma - nastanú tebou písané priority.
SUV by malo ponúknuť zvýšený podvozok, možnosť pohonu 4x4, vyšší posed a možnosť ísť s autom aj mimo vozovky. SUV tvorí "drsňácky" imidž.
kombi bude bojovať najmä väčším kufrom, nižším posedom, vie to byť aj manažérske aj rodinné auto. kombi je spojované hlavne s rodinou.
taký malý príklad - ak má rodina malé deti vo veku 3-6 rokov, je pre ne lepšie nasadať do nižšieho auta, ako do SUV.
a ja osobne by som skôr porovnával MPV vs. kombi.
Avatar - Snooob
17. 4. 2013 10:39
Re: je to o prioritach
"ak má rodina malé deti vo veku 3-6 rokov, je pre ne lepšie nasadať do nižšieho auta, ako do SUV"
Prečo??
Dokedy "pozapínaš" deti v sedačkách tak máš v nízkom aute chrbát "v***i"
17. 4. 2013 14:08
Re: je to o prioritach
presne tak. Mam yetiho a 2 male deti a len si pochvalujem, ze sa nemusim krcit k zemi ako v pripade oktavky....
Dalej v pripade SUV je velkou vyhodou, ze su vacsinou kratsie do mesta na parkovanie. Casto sa mi stava, ze octavia nevie zaparkovat, tak hlada dalej a ja sa tam pichnem a len sa smejem naco je niekomu take dlhe auto...
Dalsou vyhodou je napr. ze ja do yetiho vlozim cely kocik v nezlozenom stave. V octavke by som ho musel zakazdym skladat a rozkladat, co je na nervy. U mna teda vyhrava v kazdom ohlade SUV. Jediny rozumny dovod ku kupe kombi je keby som jazdil casto po dialnici. Lenze tu na vychode aj tak dialnice niesu a jazdim zvacsa v meste, takze tato vyhoda lepsej aerodynamiky je premna nanic.
A este poznamka k tomu, ze SUV tvrdsie ako kombi. No neviem, napr. oktavia mi pripada o dost tvrdsia ako yeti, mozno to suvisi aj s tym, ze 15" vs. 16" kolesa v zaklade pri rovnakom profile pneu. Dalsou vyhodou SUV je robusnejsi podvozok vhodnejsi na razy a jamy pri dnesnych cestach... ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 4. 2013 15:21
Re: je to o prioritach
" Mam yetiho a 2 male deti "

Aj yeti sedi v sedacke? ;-)
17. 4. 2013 16:09
Re: je to o prioritach
:yes: >:D >:D a do školky ho vzali ? >:D
Avatar - DoubleSix
17. 4. 2013 14:25
Re: je to o prioritach
Již popsáno výše, pro rodiny s dětmi je lepší vyšší auto (vyšší posaz) ;-)

A pokud ty děti máš 3, tak na kombi zapomeň. To dítě, co by mělo sedět uprostřed, na tvrdém sedáku, kde ho loketní opěrka tlačí do zad a kvůli středovému tunelu nemá kam dát nohy, tak to by tě mělo hrozně moc rádo ;-) . Proto tu jsou MPV a SUV.
17. 4. 2013 12:38
Re: je to o prioritach
souhlasím - každý si vybere co potřebuje a co se mu líbí - takovéto srovnávací články nemají valného smyslu
17. 4. 2013 13:08
Re: je to o prioritach
Pokud se domníváš, že u aut to chodí tak, že každý si vybere to, co potřebuje a to, co se mu líbí, pak ten loping životního prozření, k němuž budeš muset nutně jednou dojít ti tedy nezávidím :-)
17. 4. 2013 13:38
Re: je to o prioritach
Každej ne, ale pokud to bere jako svůj životní názor, tak dělá dobře...bejt při zemi už ve snech se odrazí v životní zkušenosti. ;-)
Avatar - wladyk
17. 4. 2013 15:15
Re: je to o prioritach
Souhlasím. Léta preferuji sedan. Až se budu chtít ohánět objemem kufru, mimochodem z 90% jízdy prázdným nebo neustále něco stěhovat, tak si pořídím Transit apod. Někdo si holt vybírá auto jen jako "masírku" a přitom třeba v X5 jezdí sám, ale má pocit, že okolí (sousedi, kolegové) ho obdivuje. Takových mi je lito, ale je to jejich věc.
18. 4. 2013 00:15
Re: je to o prioritach
Také lituji těch co honí své ego. Mám SUV z těchto důvodů:
- abych se dostal na sjezdovku bez řetězů
- abych utáhl přívesný vozík naložený dřevem na chalupu
- abych nacpal 4 člennou rodinu na dovolenou
- abych dal na kouli tažného čtyři jízdní kola
- abych pohodlně nastupoval a vystupoval a měl spoustu místa u kolen
(Nissan X-trail ;-) )
17. 4. 2013 09:32
Věčné téma
A je to tu zase. Srovnávání nesrovnatelného. Již úvodní dva odstavce jasně ukazují, že motorističtí novináři SUV prostě nemusí. Pro někoho je možná příjemný nástup a výstup z vozu, či přehled okolo méně významný, pro jiného je to naopak. Někdo zase rád sedí nízko nad asfaltem - a co? Jeho věc. To přece nemohou být kritéria pro hodnocení, co je lepší. V SUV je především sedák výše nejen nad zemí, ale především nad podlahou vozu a z toho plyne výhoda příjemného sezení. Spotřeba? To je přece vlastnost. Když nejezdím stylem palba solba, je to vždy v pohodě. A ruku na srdce, pokud se mi v garáži tetelí kára za mega a víc, tak litr dva asi nebudu řešit. Srovnání ML a CLS - to mě pobavilo. Oba jsem minulý týden zkoušel a redakce přece nemůže myslet vážně, že CLS je použitelnější a všestranější. Už jen vlézt za volant je pro 185 cm vysokého člověka celkem výkon, vzadu zase drbeš strop. Prodejce mi říkal, že CLS si rozhodně nekupují lidi s rodinou, ale většinou k němu pro něj chodí mladí svobodní manažeři. Čili - auta pro úplně jiné kategorie lidí. A propos, jízdní vlastnosti a komfort, chápu, že novinářské vozy dostávají čočku a na limitu se asi leccos pozná, ale neumím si představit, že řidič, který má v hlavě mozek a ne prejt, by při normální jízdě s některým z testovaných SUV dostal auto na hranu možností. Tvrdší odpružení kvůli vyššímu těžišti - sorry, nezpozoroval jsem nějaké zaznamenáníhodné problémy (BMW X5, ML, CR-V, CX-7). Omlouvám se za tuhle filipiku, ale někdy mi připadá, že novináři řeší věci, které si zákazníci vyřeší sami a lépe. Stačilo jen napsat: chcete kombi? Super! Umí spoustu věcí. Chcete SUV? Paráda! Chcete-li zrovna to, co nabízí, jděte do něj! Ale nesrovnávejte hrušky s jablkama.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 09:38
Re: Věčné téma
suhlas... CLS nie je zrovna prakticke auto... tiez by som bral ML :yes:

inak neviem preco ML neporovnavali s Eckom kombikom.... to by som bral jednoznacne Ecko :yes:
17. 4. 2013 09:47
Re: Věčné téma
ad tvrdší odpružení kvůli vyššímu těžišti...samozřejmě, že pokud chceš dosáhnout přiblížení se jistoty podvozku u SUV ke kombíku nezbývá než přitvrdit. Pokud si přesedneš z BMW5 do X5 je to víc než patrný i pro laika. Pak ale nezbývá než rezignovat na sportovní výkony a chovat se k SUV tak, k čemu je předurčený.

Jinak v globále naprostej souhlas, každej kupec má priority posazený jinak a novinář píšící relativně nezaujatě je zaujatější než nejzarytější klient.
17. 4. 2013 10:09
Re: Věčné téma
Jasně, s tím souhlasím a beru to. Jen - jezdím opravdu piánko, na okresce 95, dálnice 120, nezávodím a užívám si. Jistota 5 proti X5 je pak marginální třeba právě oproti pro mě pohodlnějšímu vyššímu posezu. Můj příspěvek byl právě o tom, že někdo má stále potřebu něco hanět a srovnávat.
17. 4. 2013 13:39
Re: Věčné téma
To je opravdu piánko :-)
17. 4. 2013 15:05
Re: Věčné téma
Bohužel na silnicích je spoustu naivních řidičů, kteří jezdí více méně defenzivně a domnívají se, že chování vozu na limitu je něco, čím se nemusí zatěžovat. Jenže v krizové situaci se s těmito limity seznámíš ani se nenaděješ a ty se nevyhýbají ani obezřetným řidičům.

Objektivně je na tom SUV z pohledu pasivní bezpečnosti z principu lépe než srovnatelné vozy klasické stavby, je toho ovšem dosaženo na úkor bezpečnosti aktivní.

Subjektivně je ovšem SUV mnohými lidmi vnímáno jako obecně bezpečnější, protože tak na ně působí. A já jsem přesvědčen, že pocit bezpečí je hlavní důvod, proč je SUV stále populárnější. A lidé si tento pocit rádi hýčkají.
18. 4. 2013 08:09
Re: Věčné téma
Při vší úctě, po bezmála 30 letech za volantem si troufám tvrdit, že do řidičské naivity mám daleko. To, že jezdím klidněji, pramení z mé povahy a neznamená to, že bych měl dojem, že mě to 100% uchrání od něčeho nemilého na silnici. Přesto však je to základ prevence, spolu s tím, že "myslíš" za řidiče okolo.
Ano, na limitu je vyšší a těžší auto dřív než dejme tomu ten kombas. Je ovšem otázkou, co je to ten limit a zda se k němu nedostaneš dřív než mrkneš a už není čas cokoliv dělat.
Na rozdíl od jiných jsem si o bezpečnosti SUV nikdy iluze nedělal, považuji dnešní auta za natolik vymakaná, že tohle není předmětem mých úvah při výběru vozu. Je to víc železa, o něco výše postaveného, ale taky větší kinetická energie. Takže tenhle pocit si fakt nehýčkám.
Ještě bych závěrem dodal, že tady nehoruju pro SUV. Každý ať má co chce, co potřebuje nebo... na co má. Já chci sedět výš, chci vyšší nákladový prostor, chci vyšší světlost podvozku (zatím, třeba za pár let skončím se spaním u rybníka). Jestli někdo řeší spojení SUV a image, tak je vedle. Já v něm jezdím i ve smradlavým triku a zablácenejch botách.
Každý ať si koupí dle svého gusta, budu hájit jeho právo na to aby to udělal a pokud mu do toho někdo hodlá kafrat, měl by se zamyslet sám nad sebou.
Avatar - skejpa
17. 4. 2013 09:55
sporné
At na to koukam jakkoliv, me proste SUVcka prijdou neprakticky. Meli sme X5 a vim jak to s tim kufrem je. To same u MPV. Kufr papirove ohromnej ale nepraktickej. Klasickejkombik je lepsi na rizeni, ma lepsi spotrebu, kufr praktictejsi a ve vetsine pripadu je i hezci - ackoliv to je subjektivni. U me tam ani jednou nevyhralo SUVcko.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 10:05
Re: sporné
suhlasim.... klasicky kombik ma nieco do seba a ak clovek jazdi 99 percent po normalnych cestach tak nema dovod ist do SUV..... akurat nerozumiem preco tam v clanku porovnavaju ML s CLS kombikom kedze CLS kombik nie je zrovna nejake rodinne kombi ale skor lifestylove auto pre dvoch..... inak by to jasne vyhralo E kombi :yes:

SUV je akasi moda..... vyssi posed, vacsia robustnost, lepsi image.... ludia su uz zmagoreni a aj na ukor pohodlia si radsej kupia obludu len aby vyzerali stylovo ( cest vynimkam ) .... ja SUV uznavam... ale urcite by som si nekupoval SUV na jazdenie po meste ako 90 percent ludi naokolo co vidim.....
Avatar - Snooob
17. 4. 2013 11:28
Re: sporné
Ak je SUV (Sport Utility Vehicle) nepraktické tak to nie je SUV! ;-)
Avatar - DoubleSix
17. 4. 2013 14:17
Re: sporné
"a vim jak to s tim kufrem je. To same u MPV."

U MPV to neplatí. Já mám u P5008 stejně dlouhý kufr jak Passat, navíc je ale širší a vyšší. A to je P5008 o 25cm kratší jak Passat. Tak kde je ta nepraktičnost kufru MPV?

U SUV to platí, kufr je po roletku vyšší, ale je kratší než v kombíku, takže se musí rovnat na sebe.
Avatar - TeeJay
17. 4. 2013 10:08
Accord vs CR-V
To je zase článek. :-O Nemohu až tak dalece posoudit relevantnost srovnání dalších dvojic, ale CR-V vs Accord je snůška naprostých nesmyslů.

1/ Reálná spotřeba není stejná ani omylem, CR-V bere cca o litr více

2/ "v accordu jsou cestující v hlubokých sedadlech příliš „utopení“" WTF? Sedadla by snad kua měla být hluboká a pasažér by v nich měl být utopený, ne? Accord má jedna z nejlepších sedadel ve třídě.

3/ CR-V NENÍ komfortnější. Má hůř odhlučněné podběhy kol i aerodynamický svist a na velkých nerovnostech občas tluče. Že se při jízdě lehce pohupuje přece není známka lepšího komfortu. Accord je velmi tichý a žehlí nerovnosti fantasticky.

4/ Tam, kde s plně naloženým Accordem dosáhnete limitů jízdních vlastností, už je CR-V na boudě.

Výhody CR-V jsou pouze prostornější kabina, lepší průchodnost terénem, větší kufr a klasicky vyšší, přirozenější posaz s lepším rozhledem.
Rozbalit vlákno
9
17. 4. 2013 12:48
Re: Accord vs CR-V
TeeJay s tvojim prispevkom sa da len suhlasit. Redakcne informacie tykajuce sa minimalne CRV /Accord Tourer su velmi chabe, povrchne,cita sa to ako domaca uloha deviataka z propagacneho katalogu vycucana :no: ,
17. 4. 2013 14:27
Re: Accord vs CR-V
Podvozkom patri Acco 8G na absolutny vrchol segmentu medzi predokolkami, v zakrutach sedi ako A4 so sportovym podvozkom a navyse ovela lepsie tlmi nerovnosti. Po FL je aj hluk od kolies citelne utlmeny a DTEC bezi hladsie a tichsie ako TDI.
Test je prevzaty z propagandistickeho Autobildu, kde Accord v testoch pravidelne zhadzuju. Tiez ma nedavno v nemeckej "odbornej" tlaci (tusim AMuS) pobavil porovnavaci test kde Passat porazil novu M6. V diskusii pod clankom to uz bolo vela aj na nemeckych citatelov.
Avatar - Jaros71
17. 4. 2013 16:58
Re: Accord vs CR-V
Myslím, že by jsi se měl projet právě NOVOU Hondou CR-V..!
Možná to platilo o starém CR-V..
Nové je dokonce spíš vyšší kombík než normální SUV..neprojede snad ani polní cestu , zato na silnici je perfektní.
Accord je již zastaralé auto.
Není špatné , ale na tuto novinku fakt již nemá. :-!
17. 4. 2013 17:49
Re: Accord vs CR-V
nove CRV jazdi na pomery SUV slusne, ale na Acco vo vyssich rychlostiach nema ani na okreskach ani na dialnici. Odporucam vyskusat Acco Type S DTEC so 180k, to auto po FL je nadalej spicka segmentu, je plne porovnatelny s A4 170 TDI Ambition
Avatar - MamutJDM
17. 4. 2013 20:06
Re: Accord vs CR-V
Hele řeknu ti to upřímě pokud tvrdíš že CR-V je lepší auto a accord je zastaralý tak si v accordě v životě nejel ...protože accord je mnohem lepší auto než CR-V a to i když je CR-V nový model..a proč vyhrávalo CR-V ,protože tento test byl asi před měsícem v německém auto bildu a kdyby vyhrál accord :-O mohl by se přece jenom o trochu zvednout jeho prodej..co se týče udaju o spotřebě to je taky čirý výmymsl bildu. :-)jinak celý auto bild je reklama na vw protože auto bild tučne sponzoruje...
Avatar - Jaros71
18. 4. 2013 10:45
Re: Accord vs CR-V
kecy...právě že jsem jel v obou autech..
Accord je už historické auto..bylo dobré..před 5-6 lety!!
Nové CR-V ho dohnalo komfortem jízdy a nabízí další přidané hodnoty.. Interier je monohem modernější..atd.
Bohužel vše na úkor sníženého podvozku a nižší průchodnosti terénem. U SUV divné.
Proto bych osobně nebral ani jedno..
Na Mazdu CX5 nemají!! ;-) - vyzkoušej ji a pak mluv..!
Nebo nový Subaru Forester..to je jiná liga. :-!
Avatar - King
18. 4. 2013 12:31
Re: Accord vs CR-V
1/ Nejspíš ne v Accordu po faceliftu.

2/ Modernější interiér >:D >:D >:D

3/ CR-V má relativně malou světlost už tři generace. Asi si nikdo nestěžuje, je to nejprodávanější velké kompaktní SUV na světě. :-!

4/ CX-5 se možná řídí víc jako sporťák, což je u SUV rozhodně zásadní parametr, ale nijak zázračně netlumí a absenci 100 litrů v kufru u rodinného auta docela poznáš. :-)
18. 4. 2013 12:55
Re: Accord vs CR-V
Hmm, ehm. V kterém tom Accordu jsi jel? Současný model byl představen v Ženevě v březnu 2008. Jinými slovy před 5 lety ještě nebyl ani u prodejců.
A jestli je projevem toho "mnohem modernějšího interieru" nového CR-V použití tvrdých plastů v mnohem větší míře oproti Accordu tak to potom jo. ;-\
Avatar - King
18. 4. 2013 09:02
Re: Accord vs CR-V
Souhlas do puntíku. Nové CR-V je velmi vydařené, ale Accord je proste ....Acura. :-) :yes:
Avatar - qwert88
17. 4. 2013 10:36
Combi nebo SUV..
Velké SUV určitě NE, moc žere, špatně se s tím pakuje a ani se mě taková auta nelíbí.Mám raději kombíky a když SUV, tak něco jako je Yeti, nissan Qashqai apod. tedy malé SUV neboli crossover.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 10:43
Re: Combi nebo SUV..
absolutny suhlas... ked SUV tak jedine nieco praktickejsie mensie lahsie ako napr kaskaj Ravka sportage tiguan alebo yeti... navyse stejne vacsina z nas zije v meste alebo blizko mesta nie niekde v "dzungli" .... takze velke pazrave SUV nedava velky zmysel .. a na cestu po dialnici je klasicky osobak tiez lepsou volbou :yes: ... ale realita je dnes ina... prides pred nakupne centra a tam zbadas 10 miniaut 15 kombikov a 30 SUVeciek ... ludom sa proste velke SUV pacia co narobis... ale ved ono je to ok... kazdy si kupi co sa mu paci ;-)
Avatar - Snooob
17. 4. 2013 11:30
Re: Combi nebo SUV..
SUV - jednoznačne ÁÁÁÁÁÁÁNO!
Yeti a Kaškaj nie sú ani malé SUV!
17. 4. 2013 14:17
Re: Combi nebo SUV..
nechapem, yeti, kaskai, RAV4, Tiguan, ASX, Sportage, IX35 su kompaktne SUV.
SX4, mokka, juke su male SUV
Tuareg, ML, Q7 su velke SUV
zmysluplne delenie, ci nie?
Avatar - Snooob
17. 4. 2013 14:59
Re: Combi nebo SUV..
Športovo-úžitkovým automobilom nemôže byť vozidlo s mini-batožinovým priestorom.
500 a viac litrov to je SUV!
Yeti, kaskai, ASX, Sportage, IX35, SX4, mokka, juke su crossovery.
Oproti tímto je bližšie k ozanačeniu SUV auto typu Scout, Outback, Cross Country a pod...
18. 4. 2013 17:17
Re: Combi nebo SUV..
Ty si asi jediny, kto to takto deli. Ale to je vlastne jedno. Mimochodom, yeti v Tvojom ponimani je SUV, kedze kufor ma 510l. (Vario sedadla posunute dopredu).
17. 4. 2013 12:50
PRAKTICKÝ RAJC
Křížové testy nesou zásadní problémek v tom, že jsou vystavěné na výsledku, který je znám již předem. Takříkajíc umělohmotná měřítka posuzování, čekání na garážového Godota, to všechno člověku, který má najeto alespoň padesát metrů stačí k tomu, aby si myslel své. A tak jediným výsledkem předmětných testů je skutečnost, že o nich nejvíce diskutují ti, kteří nevlastní ani kombi, ani SUV...

Každý přece víme, že SUV ve své aktuální pozici jsou především o pohodlí, o bezpečnosti a o silniční dominanci, o pocitu nadřazenosti. Takhle to ovšem na světě chodí asi už půl miliónu let. Dokonale to znají jezdci na koni... však si vybav: ty na oslíku, strhneš hučku, v pangejtu padneš na kolena do prachu a vzdáváš hold jízdní elitě na koních.

Abychom nezapomněli na kombíky. Ty mají samozřejmě své velké (i intelektuální) kouzlo. Zde snad jen krátká zastávka: to víš, není ovšem kombík, jako kombík... ;-)

P.S. Neporovnávejme getečka s městskými vozíky, nehledejme peška, co opravdu nechodí okolo, učme se prostě žít, učme se životu. Náhled na auta se pak dostaví zcela samovolně. Akorát... nezapomeň, jsi než to, co tvůj vůz, běž do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe. Ostatně vše co jsi nucen si myslet o svém autě si klidně můžeš myslet i o sobě.

BRAVO AUTO :yes:
Rozbalit vlákno
23
17. 4. 2013 13:04
Re: PRAKTICKÝ RAJC
Nejsem si jistý, jestli příměr koně s oslíkem v tomto případě opravdu sedí. Já bych to viděl spíš v rovině velbloud (příp. slon) versus kůň.
17. 4. 2013 13:17
Re: PRAKTICKÝ RAJC
No v našich euro-krajinách jsou (byli) jezdci na slonech... >:D poměrně velmi výjimečnou cestovní realitou, jedině snad Hannibal, blahé paměti. Ale počítám, že tvé slonní zkušenosti spíše určovalo šapitó cirkusu Kludský, co?

Jinak to v principu chápeš dobře - přirozenou dominanci zaujímají vždy ti "nahoře"... :-)
17. 4. 2013 14:06
Re: PRAKTICKÝ RAJC
Chápu, ze je někdy snazší pokusit se přenést diskusi do osobní roviny než zůstat u prosté polemiky s názorem, který ten druhý (navíc v nadsázce) prezentuje. ;-\
To, že to tady vůči tobě řada diskutujících poměrně často používá, ještě neznamená, že musíš jít nutně apriori touto cestou i vůči těm ostatním. ;-)
17. 4. 2013 16:56
Re: PRAKTICKÝ RAJC
:-) No dobře, no... tak se nezlob.
17. 4. 2013 14:25
Re: PRAKTICKÝ RAJC
Jinak pokud jde o tu dominanci, viděl bych to spíš tak, že ti "nahoře" se mohou cítit nadřazeně.
17. 4. 2013 16:58
Re: PRAKTICKÝ RAJC
Zůstaňme u těch aut, a u nich je dominance roviny očí v SUV doslova drtivá, a tohle působí (kupodivu) i na... přechodech :-)
17. 4. 2013 20:43
Re: PRAKTICKÝ RAJC
No to jo. Jednou jsem na služebce vyfasoval v půjčovně za peníze odpovídající "mid size car" Ford Expedition, což už tedy není žádné SUV. Půjčovně se zrovna hodilo, že jim ho někdo převeze na letiště, kde jsem ho vracel (a já při pohledu na silnice po předchozí sněhové bouři nic nenamítal).
S takovým respektem ostatních řidičů, ve chvíli kdy jsem s ním najel do křižovatky, jsem se nikdy předtím nesetkal. (Ale taky se mi nestalo, že bych auto tankoval při ježdění po městě dvakrát za den.)
17. 4. 2013 21:12
Re: PRAKTICKÝ RAJC
:-) :yes:
17. 4. 2013 13:46
Re: PRAKTICKÝ RAJC
Skutečnost je taková, že jedno z nejlepších řešení je typ vycházející z kombíku a přidávající vyšší světlost, usnadňující nasedání a parkování u obrubníků výšky ajfelofky.
To do tý doby než potřebuješ víc než 5míst anebo opravdový SUV z jinejch důvodů. Proto Allroady, XC70, Scouty, Outbacky apod mají svoje kouzlo, zbejvá si jen vybrat podle chuti a šrajtofle.
17. 4. 2013 16:58
Re: PRAKTICKÝ RAJC
Jo, souhlas, tohle se hezky čte... :-)
17. 4. 2013 20:23
Re: PRAKTICKÝ RAJC
Jo, taková Panamera ST GTS s výškově stavitelným podvozkem... :-) Nechal bych si říct.
17. 4. 2013 15:28
Re: PRAKTICKÝ RAJC
V čem jsou SUV bezpečnější?
Avatar - Snooob
17. 4. 2013 16:03
Re: PRAKTICKÝ RAJC
Tým, že najprv bude "na rade" ten v malom (slabšom, staršom...) aute.
A tvoja Q7-čka "vyrazí" protiidúcemu vodičovi 4 krúžky na čelo..
[odkaz]
17. 4. 2013 17:25
Re: PRAKTICKÝ RAJC
No dobře, ale to můžeme rovnou srovnat Q7 s Renaultem Magnum.
V rámci třídy (E-klasse x ML, 5er x X5, A6 x Q7) si nemyslím, že by SUV byly bezpečnější. Složka aktivní bezpečnosti u nich úplně extra není - samožřejmě pouze při přímém srovnání s placatou konkurencí.
17. 4. 2013 17:02
Re: PRAKTICKÝ RAJC
No především v tom, co vykazuje dominantní kolizní výskyt, tedy střet s druhým účastníkem provozu. Takové čelní setkání F500 s Q7... to je v reálu skutečnost, která předmětnou otázku nepochybně nevyvolává...

P.S. Argumentace vetřieskou je v tomto případě směšná. Já jen, aby ses zbytečně tímto směrem nenamáhal ;-)
17. 4. 2013 17:22
Re: PRAKTICKÝ RAJC
A co třeba A6 a Q7? To abychom nelítali ode zdi ke zdi.
Na straně A6 jsou všechny výhody kromě vyšší hmotnosti (což nemusí být vždy výhoda) a výhledu.
A6 je rychlejší, ovladatelnější, lépe brzdí, lépa sedí - toliko k aktivní bezpečnosti. Jak jsou na tom po stránce pasivní bezpečnosti je otázka, přesné údaje ze senzorů nemám. Ale při srážce s F500 na tom budou stejně s tím, že A6 se ji třeba i vyhne (s jistou nadsázkou).
Avatar - DoubleSix
17. 4. 2013 17:26
Re: PRAKTICKÝ RAJC
V odkazu níže je vidět, že Q7 umí brzdit lépe jak A6 ;-)
17. 4. 2013 17:28
Re: PRAKTICKÝ RAJC
Je to možný, však má širší kola (a ten odkaz je taky dost starej).
Dobře, SUV mají širší kola, mohou snáze dostat aquaplaning a kvůli vyšší stavbě to poslet přes budku. :-)
Avatar - DoubleSix
17. 4. 2013 17:34
Re: PRAKTICKÝ RAJC
SUV má nejen širší, ale i na průměru větší kola, vejde se do nich větší brzda. To pomáhá při zkrácení brzdné dráhy.

Ale jak správně píšeš, vyšší těžiště není pro jízdní vlastnosti a stabilitu vozu přínosem, právě naopak. Holt jako řidič si musíš uvědomit, že SUV není na dovádění po klikatých silnicích, ale o bezpečném plutí po dálnici a snadném zdolávání lehčího terénu, občas vylepšeného sněhem či ledem. Ale hlavně o tom pocitu, že sedíš o půl patra výše. Ikdyž na kamiony ti stále ještě jedno patro chybí :-)
17. 4. 2013 17:44
Re: PRAKTICKÝ RAJC
Takhle, já per se vůbec nic proti SUV nemám. Často jezdím v Lexusu RX aktuální generace a jakkoli se mi líbí výhled, připadám si v tom autě prostě zvláštně. V X5 je to stejný, Lexus je v tom nevinně.
Mně spíš vyhovuje pozice sedadlo úplně dole, volant nízko, sedačka hodně vpředu a těsný "kokpit", SUV mi tohle moc nenabídne.
Ale celkem chápu, že se mnoha lidem SUV líbí - jenže většinou zjistíš, že to nekupovali proto, že by ho prostě chtěli, ale spíš proto, že chtějí sedět vysoko / mají v háji záda / mají rádi pocit bezpečí / potřebují tahat vlek / chtějí se na křižovatce cítit atd. Což jsou samozřejmě validní důvody, zrovna za bezpečnost bych se ale neschovával.
Avatar - DoubleSix
18. 4. 2013 10:26
Re: PRAKTICKÝ RAJC
Já sedím raději výše. Jak si zmínil, bolavá záda, lepší pocit bezpečnosti, ....
Avatar - DoubleSix
17. 4. 2013 17:25
Re: PRAKTICKÝ RAJC
A jsou dokonce taková SUV, která dokáží zastavit na kratší vzdálenosti jak jim odpovídající sedany / kombíky. Což je rozhodně pozitivní.
[odkaz]
17. 4. 2013 13:35
Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
...to přece vidím. :-)

Zrovna tak, jako ve filmové klasice, tak i v reálném životě si dokáže každý soudný jedinec zhodnotit klady a zápory té které kategorie a toho kterého auta.

Z podrobného testu se čtenář dozví daleko víc údajů. A může si porovnávat co chce s čím chce.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 13:57
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
platim za celou vypravu >:D :yes: :yes: :yes:
17. 4. 2013 14:16
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
:-)
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 14:26
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
mne skor pride fakt... a to ten ze kto chce nieco prakticke a rodinne a zvazuje kombik tak ako alternativu zvazi skor asi MPV ako SUVecko.... zoberme si priklad.... asi skor bude rodina zvazovat ci megane grandtour alebo scenic ako by mala zvazovat medzi meganom grandtour a koleosom... a podobne to vidim aj inde.... rodiny asi skor budu vyberat medzi ceedom kombi a carensom ako medzi ceedom kombi a sportage-om....

pride mi logickejsie porovnavat kombiky s mpv.... nakolko maju podobne rodinne zameranie a ciel..... kdez to SUV su skor pre imidz.... a na ukazovanie sa... a fakticky mi nedavaju mysel zeby clovek zvazujuci kombik a dvojkolku s nizkym podvozkom volil ako konkurenciu a druhu alternativu zase stvorkolku a vyssim podvozkom.... pride mi ze mpv su vhodnejsou alternativou pre rodiny ktore zvazuju kombika a proste priestor ......

zoberme si to z pohladu mpv a kombikov:

ceed SW vs carens
golf kombi vs touran
buduci auris kombi vs verso
megane grandtour vs scenic
P308SW vs P5008
fabia combi vs roomster
mercedes C kombi VS mercedes B

myslim ze tieto dvojice davaju vacsi zmysel pri vybere ako tie auta v clanku ... kde je to skutocne ako jablka s hruskami pomiesane....
17. 4. 2013 14:36
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
Tak nějak jsem to myslel.
Ty to vidíš tak a tak, proto si porovnáváš auta, která, pro tvé potřeby, připadají v úvahu. Někdo jiný zase, i když se stejným počtem dětí, manželek, partnerů nebo chatiček, to vidí jinak a vybírá tím pádem také z jiných aut.
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 15:08
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
mas pravdu... vsetko je o tom co chceme a na co mame.... ja len ze mi pride kombi blizse k mpv ako k suv ;-)
Avatar - Snooob
17. 4. 2013 15:14
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
Vidíš to zle!
V dnešnej "imidžovej" dobe su SUV jednoducho in! A keď priemerná rodina (2 + 2+ pes a mačka) hľadá rodinné auto radšiej siahne po SUV ako MPV - problémom je, že plnohodnotných a dostupných SVU je nedostatok.
Ako som písal hore Yeti, Sportage a spol. nie sú SUV.
Napr. Koncern to už chápe a preto pripravuje minimálne 2 väčšie ale cenovo dostupnejšie, plnohodnotné SUV (VW a Škoda). A uvidíš, že to bude "trefa" do čierneho a po žiadnom krabici (rozumej MPV) ani pes neštekne...
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 15:58
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
tak francuzi urcite skor siahnu po scenicu ako po sportage alebo tiguane ;-)

yeti, sportage a spol.... su SUV.. je to kategorai tzv mensich SUV.... ale SUV to su

neboj... ono sa doba mpv este vrati :yes:
17. 4. 2013 16:11
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
Pro někoho je image jako zákon, někdo má jako prvořadé užitné vlastnosti....
Avatar - Snooob
17. 4. 2013 16:21
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
Definuj mi slovo úžitkové vlastnosti...
A ktoré z nich chýbajú napr. Mitsubishi Outlanderu?!
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - DoubleSix
17. 4. 2013 17:20
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
Co většinou SUV oproti MPV neumí, je sklopit prostřední opěradlo tak, abys ve 4 lidech dokázal z kufru prostrčit lyže (nebo hokejky - to potřebuji já). To u malých SUV umí pouze Mazda CX-5 a Tiguan ;-)
A ruku na srdce, kdo bych chtěl v SUV sedět vzadu uprostřed. To u MPV je to jedno, všechna sedadla jsou stejně pohodlná (nebo někdy nepohodlná) :-)
Avatar - Jaros71
17. 4. 2013 17:25
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
Souhlasím..ve firmě máme VW Tiguan..a dát tam hokejky nebo lyže není problém!!
Taky je Mazda CX5 ve výběru na nové auto..uvidíme co nový VW Tiguan za rok.. ;-)
Myslím , že SUV jako auto na sport , by to takto řešené mělo mít vždy!!
Avatar - DoubleSix
17. 4. 2013 17:28
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
Já mám u SUV problém s kufrem, dostat tam 4 hokejové výstroje je problém. MPV to dokáže bez větších problémů.
Ale také pokukuji po SUV hlavně kvůli pohonu 4x4, zatím vede asi Honda CR-V (má krásně velký kufr).
Avatar - Jaros71
17. 4. 2013 17:51
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
Jo, dívali jsme se na ni..jenže máme starý model Hondy Cr-V který má sedadla dělená 40-20-40!!
To je super-hole,lyže atd..!!
Nová CR-V je jen v 60-40.. :no: :no:
A má nízký podvozek..na hory je k ničemu.. :-!
Jinak kufr má super..a interier je taky moc povedený.
Snad jen výtka...skleněná střech je na prd..a šíbr není ani v TOP verzi ani za příplatek!!
To např.VW umí...
Avatar - DoubleSix
18. 4. 2013 10:28
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
Do nové CRV jsem se zkusmo posadil a mám problém s předním sedadlem. Jsem zvyklý řídit s hodně nataženýma nohama, u většiny aut narvu sedačku co to jde nejdál od palubky. Bohužel u nového CRV, i když sedaslo odsunu, co to jde nejvíce, tak mám stále dost pokrčené nohy a pro mě je to nepohodlná pozice. Asi oželím pohon 4x4 a opět koupím MPV.
Avatar - King
18. 4. 2013 13:54
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
Ten tvůj posaz by teda skutečně (ne)chtěl vidět. >:D
18. 4. 2013 00:09
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
Ještě to umí Nissan X-trail. Otázkou je jestli to je malé SUV nebo spíše větší.
17. 4. 2013 19:25
Re: Ty stírače a ostřikovače nemusíte hlásit...
Třeba i jízdní, výkonové, někomu vadí právě ta vyšší výška, to může být různé, roli hraje i cena.
17. 4. 2013 16:35
a co bezpecnost??
to, cemu se s kombikem ještě stihnu vyhnout, z SUV bud narazim do protijedoucího auta, do stromu, nebo koncim ve skarpe
když se s kombikem pretocim přes strechu, mam vetsi sanci ze z toho vyjdu lip nez s suv, které diky delsim sloupkum ma proste mensi pevnost
při celni srazce rozhoduje hmotnost auta, rozhodne ne to ze je suv vyssi a ma vetsi kola, takze ani při celni srazce odpovidajcich aut nemá suv vyhodu
jedinou vyhodu suv vidim v pripade bocniho narazu
a ještě další nevyhody suv:
- vyssi spotřeba
- nižší dynamika
- nižší maximalka
- vyssi naklady na provoz
- nižší komfort
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 16:58
Re: a co bezpecnost??
ten bocny naraz nie je zanedbatelny fakt... vela havarii sa stane prave tak ze do teba narazi niekto zboku... a tu je lepsie asi to SUV to musime uznat... a aj pri naraze spredu si myslim ze vyssie polozene tazisko je vyhodou a SUV naraz zvladne spredu lepsie ako bezny osobak... neobhajujem SUV.. tiez mi pridu zbytocnejsie ako bezne osobaky ale fakt je ten ze SUV su oblubene a vyzera to tak ze maju svoj zmysel.. hoci uz len prave kvoli tej bezpecnosti a lepsiemu vyhladu a pohodlnejsiemu nastupovaniu a schopnosti preniest aj vacsi naklad ako osobka alebo tahat tazsi prives.....

pozrime sa na tie nevyhody o ktorych pises:
- vyssi spotřeba ( to je fakt... musim uznat )
- nižší dynamika ( niektore SUV su sportovejsie ako bezne osobaky )
- nižší maximalka ( uplne nepodstatny fakt )
- vyssi naklady na provoz ( to je fakt.. otazna je slahlivost ako taka )
- nižší komfort ( su SUV ktore v komforte vytru aj bezne osobaky )
Avatar - Jaros71
17. 4. 2013 17:02
Re: a co bezpecnost??
Vyšší pocit bezpečí a lepší nastupování...to je SUV!!
Dále je zajímavá možnost mít 4*4 s vyšším podvozkem..např.na hory je to ideální! :yes:

Srovnání:
A3sportback vs Q3 -- volim A3sportback
CRV v accord tourer -- volim CRV
CX5 vs 6 wagon -- volim CX5
ML vs CLS -- volim ML
astra vs mokka -- volim mokka
i40 vs iX35 -- NECHCI VOLIT ANI JEDNO... ;-)
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 20:03
Re: a co bezpecnost??
volil som rovnako az na mokku kde by som bral radsej astru .... no a i40 je tiez lepsia volba asi ako ix35 ... skoda ze si nepovedal svoj nazor.... chapem ze treba si rypnut do korejcov... uspech sa dnes neodpusta... ;-) o to ma ale ich uspech viac tesi ;-) a o to si radsej vychutnam porazku konkurencie
17. 4. 2013 20:13
Re: a co bezpecnost??
Výše položené těžiště není nikdy výhodou, leda by šlo o závody ve válení sudů. Vyšší stavba může být - můžeš se vyhnout výztuhám, takže nebude schopen přenést do tebe tolik energie. Ale nejsem si jist, jestli jsou běžná SUV dost vysoká, aby to v praxi fungovalo.
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 20:25
Re: a co bezpecnost??
tak ver mi ze u tohto auta by to fungovalo [odkaz] >:D :yes:
Avatar - Emel
18. 4. 2013 10:38
Kombík, kombík... jasně, kombík
Vcelku jednoznačná dominance kombíku mě nepřekvapuje, byla by to i moje volba. Jak už tu někdo psal, ještě tak zajímavé jsou ty allroad mutace. Ale pokud někdo potřebuje výšku auta k posílení ega, pak budiž...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
18. 4. 2013 10:49
Re: Kombík, kombík... jasně, kombík
Nic proti kombi..např.nový Golf Variant verze 4*4 je super..
Ale SUV preferuji z důvodu lepšího nastupování , rozhledu posádky a pocitu většího bezpečí.
Taky se líp dávají děti do sedaček..
I možnost projetí menším terénem na chatu nebo hory je ideální..je to o preferncích!!
O ego jde např. u BMW X6.. ;-) To je jen na efekt..