8.5. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Kompaktním mercedesům se nadmíru daří. Nabídku rozšíří další tři!

 

Mercedes už několikrát dal najevo, že chce rozšířit svoji nabídku kompaktních modelů s pohonem přední nápravy. Nyní oznámil, kolik jich bude.

Aktuální modely nižší střední třídy sdílející platformu s pohonem předních kol MFA byla pro Mercedes-Benz trefou do černého. Jejich prodeje stabilně rostou, jen loni o 9,3 % na 636.903 kusů, díky čemuž hrají důležitou roli v návratu trojcípé hvězdy na pozici nejprodávanějšího luxusního výrobce aut. Mercedes chce v tomto trendu pokračovat a nabídku kompaktů chce rozšířit.

O těchto plánech stuttgartská značka mluvila už několikrát, až teď ale oficiálně oznámila, kolik modelů bude rozšířená řada kompaktních vozů vlastně čítat. Šéf vývoje vozů Mercedes Ola Källenius přiznal, že nová generace této rodiny bude čítat hned osm zástupců. To je o tři více než dnes.

Aktuálně Mercedes nabízí pět kompaktních vozů s platformou MFA – hatchback (třída A), MPV (třída B), sportovně laděný sedan (CLA), sportovně střižené kombi (CLA Shooting Brake) a SUV (GLA), které postupně uváděl na trh od roku 2011. V příštím roce tak nastane čas jejich postupné mezigenerační výměny.

Källenius zatím neřekl, jaké nové modely rozšířená nabídka kompaktů bude čítat, předchozí zprávy z automobilky ale naznačují, které to budou. Stávající vozy budou zachovány i v nové generaci, jejich řady však podle všeho doplní tradiční sedan, nedávno naznačený studií Concept A Sedan.

Může se zdát podivné rozšiřovat nabídku o kompaktní sedan, když firma už jeden nabízí (CLA). V tomto případě ale půjde o tradiční tříprostorový model, který nabídne výrazně více prostoru na zadních sedadlech než CLA. Právě prostornost notně omezuje prodeje CLA, a tak chce automobilka tento problém řešit. Vedle nabídnutí typického sedanu, zřejmě nazvaného A sedan, ho patrně vyřeší tím, že CLA se stane ještě sportovnějším, aby se tato dvojice vzájemně dostatečně odlišila.

Dalším novým modelem podle všeho bude SUV GLB, které se svojí hranatou karoserií inspiruje legendární třídou G, respektive konceptem Ener-G-Force z roku 2012. Opatrně se pak špitá o tom, že vůz nabídne až sedmimístný interiér, což by patrně jeho velikost posunulo výrazně nad ostatní nabízené kompakty.

Podoba osmého kompaktu pak zůstává ve hvězdách. V minulosti se hovořilo o nabídnutí kompaktního roadsteru (SLA) s pohonem přední nápravy, poslední zprávy ale naznačují, že Mercedes mění své plány v oblasti otevřených aut a některá dnešní kabria dokonce ukončí bez nabídnutí nástupce. Místo roadsteru by tak mohla přijít prodloužená verze chystaného sedanu, která by na rozdíl od sporťáku byla sázkou na jistotou. V Číně by o takový automobil byl nepochybně zájem.

Nechme se tak zatím překvapit, co pro nás Mercedes v následujících letech chystá. Jisté každopádně je to, že nové kompakty použijí modernizovanou platformu MFA2 a svými jednoduššími tvary bez komplikovaných křivek navážou na již zmíněnou studii Concept A Sedan. První z nich (třídy A a B) přitom na trh dorazí již v roce 2018. Co se týče techniky v útrobách, tak se i nadále počítá se spoluprací s aliancí Renault-Nissan. Naftová patnáctistovka od Renaultu by tak měla v nabídce zůstat. Větší 2,2litrový turbodiesel by ale měl být nahrazen dvoulitrem, jako se to již děje u větších mercedesů.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Daniela Nováka: Škrcení hypoték Zápisník Daniela Nováka: Škrcení hypoték

SŽDC chystá rychlou trať do Mnichova. Dokončení české…

Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády

Britská premiérka Theresa Mayová dnes ustála hlasování…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

 





 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Včera

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Hodinové kolony: Provoz na D1 po kolapsu stále vázne. Dopravu komplikují kamioňáci

Hodinové kolony: Provoz na D1 po kolapsu stále…

Dálnice D1 na Vysočině byla celou noc i dnes ráno sjízdná jen s velkými problémy, řidiči stále čekají v dlouhých…

Poštu zavalilo 420 tisíc balíků za 24 hodin. Ředitel slibuje: „Dárky doručíme do 4 dnů“

Poštu zavalilo 420 tisíc balíků za 24 hodin. Ředitel…

Češi před Vánoci posílají opět více balíků. Zatímco loni touto dobou pošťáci doručovali přibližně 300 až 350…

 

iSport.cz

Naděje Davidová: Už tuší, kdy chce končit, reaguje i na názory Koukalové

Naděje Davidová: Už tuší, kdy chce končit, reaguje i…

Pro řadu lidí se stala nástupkyní Gabriely Koukalové. Usměvavá, rychlá, úspěšná… pro ni je však v 21 letech vše…

Plzeň - AS Řím 2:1. Viktoria slaví postup i přes kolaps Realu

Plzeň - AS Řím 2:1. Viktoria slaví postup i přes…

Fotbalisté Plzně v závěrečném utkání Ligy mistrů doma porazili AS Řím 2:1, ve skupině G obsadili třetí místo a…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Filipika proti Babišovu státnímu zadarmu

Marek Stoniš: Filipika proti Babišovu státnímu zadarmu

Babišova vláda odvíjí svůj domnělý úspěch od věcí, které nabízí lidem zdarma. Třeba jízdenky na vlak vybraným…

Proč s rozumnými argumenty často nevyhrajeme? Podřídit se emocím jsme se naučili od prapředků

Proč s rozumnými argumenty často nevyhrajeme?…

Běžný problém: proč lidé nezmění svůj názor, ani když narazí na rozumné argumenty? Protože je v nich něco…