Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zamyšlení: Komu prospěje zúžení pražské magistrály?

K nejnovějšímu záměru pražského magistrátu "dopravně zklidnit" magistrálu zúžením na dva pruhy lze pouze připomenout - kdo se není ochoten poučit z minulosti, je odsouzen k tomu, prožít ji znovu.
Zpět na článek
12. 3. 2012 08:43
12. 3. 2012 09:04
12. 3. 2012 09:45
12. 3. 2012 10:01
12. 3. 2012 10:06
12. 3. 2012 16:31
12. 3. 2012 18:07
12. 3. 2012 20:38
12. 3. 2012 20:50
12. 3. 2012 20:38
12. 3. 2012 20:41
12. 3. 2012 20:53
12. 3. 2012 21:14
13. 3. 2012 06:07
13. 3. 2012 13:19
13. 3. 2012 18:58
12. 3. 2012 20:58
12. 3. 2012 21:16
12. 3. 2012 21:23
12. 3. 2012 21:32
12. 3. 2012 21:45
12. 3. 2012 21:50
12. 3. 2012 22:12
12. 3. 2012 22:22
12. 3. 2012 23:16
12. 3. 2012 22:43
12. 3. 2012 11:28
12. 3. 2012 12:21
12. 3. 2012 13:51
12. 3. 2012 21:26
12. 3. 2012 13:22
12. 3. 2012 14:00
12. 3. 2012 18:21
12. 3. 2012 18:40
13. 3. 2012 22:04
12. 3. 2012 08:43
Palec nahoru
Vyborny clanek, mluvi mi z duse.
Magistralu vyuzivam jen zridka, spis jezdim vychod-zapad, ale i v soucasnem stavu je to otrava. Zuzeni ve spojeni s reakcemi ridicu na semaforech merenymi v kalendarnich mesicich bude znamenat nejen zasekanou magistralu, ale i okoli...
Ach jo, ta MHD bude za chvili vazne nejlepsim zpusobem pohybu po Praze.
Rozbalit vlákno
11
12. 3. 2012 09:03
Re: Palec nahoru
Nebude. Ve špičce, kdy je problém na silnicích je "narvaná" i MHD
12. 3. 2012 09:30
Re: Palec nahoru
To mi nevadi, aspon, ze ma bus a tramvaj vetsinou vlastni pruhy.
Navic jezdim Strizkov-Luka, takze to vyresi metro, autem to zacina trvat neprijemne dlouho a za studentskejch 240 kc za mesic neni co resit. ;-\
12. 3. 2012 10:08
Re: Palec nahoru
Takže jsi vlastně živým potvrzením toho, že snaha magistrátu má pozitivní dopad a smysl těchto opatření se naplňuje ;-)

Možná už jsem stará páka (je mi přes 30), ale rozhodně nevidím důvod, proč by zrovna vysokoškolák měl do školy jezdit autem. Nic ve zlém ;-)
12. 3. 2012 10:34
Re: Palec nahoru
Ja do skoly jezdim hromadnou, mam to 15 minut, ale do prace musim sluzebakem :-)
Do skoly chodim jednou tydne, do prace ctyrikrat, takze to budu muset vyresit jinak, proste nebudu jezdit autem domu.

No jo, takhle to vypada, ze je snaha magistratu pozitivni, ale ja jsem spis vyjimka:-)
12. 3. 2012 11:00
Re: Palec nahoru
Jó dálkař ;-) S tou výjimkou nevím, ono to zabírá víc, než si lidé myslí.

Každopádně pokud jedu do/z centra, či do toho cizího města na druhé straně Vltavy, používám MHD (výjimkou jsou víkendy). Prostě je to rychlejší. Pokud se přesouvám jinam, auto. Prostě je to rychlejší ;-)

Osobní vozidlo jsem táké začal více užívat díky báječné Bémově kartě - ten bazmek si nekoupím, mé peníze žádný anonymní vlastník, který mě ještě může šmírovat, nikdy nedostane. Takže nemám lítačku. Tomu říkám opatření pro rozvoj individuální dopravy.
12. 3. 2012 11:15
Re: Palec nahoru
Ne ne, prezencni, ale skoro vsechno jsem stihl odstudovat v prvaku a druhaku, takze uz mi zbyva jen par volitelnych. :-) A na inzenyrskym zase vse znova.

Studenti nastesti Opencard mit nemusi, jezdim porad s papirovou prukazkou. Nikdo me nedonuti si koupit kartu, ktera umozni sledovani na kazdym kroku. :-)
12. 3. 2012 11:19
Re: Palec nahoru
Jó takže pilný student ;-)

Tak to si ten rok pohodových studií pěkně užij!

S OpenCard se zjevně naprosto shodneme. Mimochodem od kdy bude karty povinná i pro studenty, stále platí 2013, nebo od toho magistrát v tichosti ustoupil?
12. 3. 2012 11:36
Re: Palec nahoru
Diky :-)

Na strankach Opencardu pisou, ze oficialni termin zruseni papirovych jizdenek jeste neni stanoven, tak budu doufat, ze to tak zustane. :-)
12. 3. 2012 14:04
Re: Palec nahoru
Takže vycouvávají. OK, to je asi to nejlepší, co lze udělat.
12. 3. 2012 20:18
Re: Palec nahoru
Lukas13:
Hele - stará páko - do toho, jak se kdo kam dopravuje, ti vůbec nic není.
Jestli je dotyčný student, je zcela irelevantní - ale nikdo nemá právo nikomu nařizovat, čím bude jezdit.
12. 3. 2012 20:25
Re: Palec nahoru
Víš co znamená tento smajlík: ;-) ?

Víš co je nadsázka?

To jich tam mám extra pro tebe dát pět? ;-)
Avatar - strýček BOB
12. 3. 2012 08:44
Tranzitující...
Magistrálu používám denně. Stáním v kolonách trávím nemálo času. Pro ukrácení dlouhé chvíle si počítám všechny ty RZ 1S1, 1U1 a odhaduji, že počet tranzitujících je minimálně 30 a více procent. Omezení počtu pruhů na magistrále nevyřeší nic, pražáci pojedou jinudy a vidle si postojí. Fetujcící chlapci z různých cyklo-buzno spolků nikdy nepochopí, že řešením problému "magistrála" je dostavba pražského okruhu pro tranzit, dostavba tunelu Blanka a zahájení stavby tunelu pod Jarovem.
Rozbalit vlákno
43
12. 3. 2012 10:27
Re: Tranzitující...
Vyjadřovat se o názorových oponentech jako o "fetujcících chlapcích z různých cyklo-buzno spolků" je dost ubohé. A nic na tom nemění to, že žijeme v zemi, kde se z normálních termínů udělala sprostá slova (disident, enviromentalista, aktivista, ekolog atd. atd.). Kdo tak učinil asi víme všichni.

A to jsem názorově na tvé straně barikády.

Mimochodem, formu individuální dopravy používá na cesty po Praze cca 20% lidí. Tedy menšina. Možná by stálo za to zeptat se té většiny, co si o dané problematice myslí. A to říkám jako zástupce těch 20ti procent, co osobní vozidlo pro cesty po Praze užívají. Ani nemám Bémovu kouzelnou kartu (tu, co nechala zmizet 800 milionů).
12. 3. 2012 13:06
Re: Tranzitující...
Nepřekvapuje mně tvoje reakce, mám na mysli ono "kde s z normálních termínů udělal sprostá slova (disident...). Kdo tak učinil asi víme všichni."

Tak nás neznalé pouč. Kdpak to byl, moudrý lukasi13?

Disidenti byli z 90% bývalí stalinističtí komunisté z padesátých let, kteří měli na rukou krev normálních lidí (někdy i doslova...), v šedesátých letech následně prozřeli a najednou bylo všechno jinak a oni začali budovat socialismus s lidskou tváří a teprve když byli smeteni svými komunitickými "bratry", začali najednou hlásat tu samou demokracii, kterou pomáhali kdysi zašlapat do země. Po roce 1989 se nacpali do všech možných funkcí a když neuspěli ve svobodných volbách 1992 (OF), tak se zaměřili na budování "občanské společnosti", což měla být cesta, aby se prorvali k moci, aniž by jí získali mandátem běžným v demokratické společnosti. Jednou z jejich "aktivit" byla i péče o životní prostředí (mimo lidských práv, která ovšem interpretovali vždy a jen tak, aby jim sloužila zase jako výtah k funkcím a moci...), přičemž jejich hlavním znakem je opět šikanování většinové společnosti.

Aktivisté mohou být různí, hojně frekventované bylo tohle slovo třeba v padesátých letech kdy komunističtí aktivisté opět nedelali nic jiného, než že ve jménu jedinégho správného "ideálu" ničili a otravovali život ostatním lidem (kterých byla většina).

Environmentalista (enviromentalista je kravina...) nebo ekolog jsou lidé, kteří opět žvaní vesměs o něčem, čemu nerozumějí, odmítají se třeba jen trochu seriózně zabývat argumenty odpůrců, diskuze je pro ně správná jenom tehdy, když dostanou absolutní prostor pro plnou prezentaci svých názorů a anopak když odpůrci jsou umlčení - pro skutečnou péči a ochranu životního prostředí ve všech kontextech toho dělají asi tolik, co Hitler pro ochrynu Židů nebo komunisti pro zlepšení sociálních podmínek většiny společnosti, nicméně zase - jejich pozice vyděračů a ostatní šikanujících jim dává prostor a možnosti k tomu, aby se bez mandátu prodrali k moci a parazitovali na úkor normálních lidí a co víc, často k jejich škodě. Nakonec - působení všech těhle ekologů, environmentalistů a aktivistů je toho víve než jasným důkazem - viz.předražené a zpožděné dálnice s přechody pro medvědy, předražené cyklostezky od nikud nikam, zpožděné dopravní stavby.....

Nezapomenu, jak jednu tihle "aktivisté" nedocenili situaci a vlezli na jednání občanů v Chlumci na Cidlinou, aby poučili místní, že ta dálnice na Hradec je opravdu zbytečná....když je ze sálu hnali ven, najednou se tito "nezávislí" začali dožadovat policejní ochrany.....a tak je to s nimi vždycky.

Jinak mně tvoje řečičky nepřekvapují, nakonec - kam patříš ty je každému asi taky zcela jasné - pologramotný opakovač frází s přesvědčením, jak je moudrý. Tvrzení, že "formu individuální dopravy používá na cesty po Praze 20% lidí, což je menšina" je taky velmi úsměvné. Co to jako je ta individuální doprava? Snažíš se vyjadřovat rádoby chytře, ale přitom plácáš jenom blbosti...normální člověk by napsal, že 20% lidí jezdí auty, protože to jsi asi měl na mysli a o tom je tady řeč. Jenže jako správný demagog už neuvádíš, kolik je v Praze registrovaných osobních aut a to už je o jiných číslech.

A kecy o opencardu ve stylu pokleslých humoristů typu Krause a ve vazbě na Béma (ač si o něm myslím svoje) je taky ukázkou, kam patříš. Co o Opencardu víš? Nemáš ho, nepoužíváš ho, ale zase ta moudra pochytaná od novinářů a žvanilů...Zbabělej ukňouranej čecháček,silnej a ušlechtilej jenom na internetu, kterej ale naštěstí má a dostane to, co si zaslouží.....bohužel ta řada daleko lepších se sním sveze taky.
12. 3. 2012 13:59
Re: Tranzitující...
Musím se opakovat pod každým tvým příspěvkem - koukej psát slušně. Nikdo tady není zvědavý na jedince, kterým diskuze slouží pouze k vybití svých vlastních komplexů. Zde na ACZ se diskutuje SLUŠNĚ - chápeš význam toho slova?

Na většinu těch blafů, cos napsal, je škoda reagovat. Ale to, cos napsal o lidech stíhaných bývalým režimem, to je absolutně za hranou. Styď se, Berane!

Jinak je tvůj příspěvek zářným příkladem toho, že kvalita textu není úměrná jeho délce. Tvé černobílé vidění světa, škatulkování na "my" a "oni", to je znakem jisté duševní ... nedostatečnosti.

Již jsem to jednou psal, takže tě vyzývám podruhé - nereaguj na mě. Velmi rád si popovídám s kýmkoli, s nímž vede diskuze k vzájemnému obohacení, je zábavná, či poučná. Je mi jedno, zda názorově s tím člověkem souzním, či nikoli. Ale diskuze s tebou (dá-li se to, co předvádíš, nazvat diskuzí), ve mě budí pouze lítost vůči tvé osobě.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 16:29
Re: Tranzitující...
Tohle by se mělo léčit. Ty jsi normální zakomplexovaný maniak.
19. 4. 2012 18:29
Re: Tranzitující...
I kdybys měl stokrát pravdu, tvůj buranskej a přisprostlej způsob vyjadřování ji a tvůj příspěvek naprosto degraduje a tím se zcela míjí účinku.
12. 3. 2012 14:16
Re: Tranzitující...
Mne mrzí, že magistrát očividně nemá komplexní plán. Čistší město, ve kterém by se člověk nebál třeba jezdit na kole, je určitě něco, co chci, ale takovéhle experimentování nikam nevede. Pobavila mne ta zmínka autora, že nic nebrání cyklistům v jízdě po magistrále. Chtěl bych vidět toho sebevraha, který by to zkoušel. Dýchat saze a ještě se nechat srazit nějakým magorem - sen každého cyklisty.
12. 3. 2012 14:29
Re: Tranzitující...
Souhlas.
To s cyklisty na magistrále mě taky pobavilo, nicméně v článku bylo více "zábavných" pasáží.

Ohledně magistrátu je nejsmutnější to, že má prostředky na to, aby komplexní plán již dávno měl - má Útvar rozvoje a hlavně Ústav dopravního inženýrství (který byl za Béma "inteligentně" sloučen s TSK a stal se jeho součástí). Takže město zaměstnává cca 25-30 dopravních inženýrů, jen o výstupy jejich práce není zájem.
12. 3. 2012 20:30
Re: Tranzitující...
Kontrolní otázka:
- co je vlastně sen každého cyklisty?

Magitrála slouží primárně pro provoz motorových vozidel a nějakej pošuk na kole tam nemá co dělat.
Respektive - ať si tam klidně jezdí, ale ať pak nebulí, že musí čuchat saze a necítí se tam bezpečně!

Vybrečeli si mraky cyklostezek za nehorázný prachy (btw. za prachy nás všech!!!), tak ať si vopruzujou tam.
Já jim po cyklostezce taky autem nejezdím...

Vrtá mi hlavou, co vlastně všechny ty Matky a Automati chtějí...a kterej blbec jim dal právo zasahovat pouze a jen v jejich zájmu za nás za všechny. Otvírá se mi kudla v kapse.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 20:43
Re: Tranzitující...
Cílem vyspělé společnosti by měl být, ať se ti to nelíbí, udržitelný rozvoj. Samozřejmě, pokud chceš průmyslový rozvoj za každou cenu, tak se zkus odstěhovat tam, kde se to tak děje, aktuálně třeba do Číny. Sice budeš chodit po městě s respirátorem, ale určitě tam budeš šťastný, páč to bude vše dle tvých ideálů :yes:
12. 3. 2012 21:06
Re: Tranzitující...
Pod to se podepisuju :yes:
12. 3. 2012 21:08
Re: Tranzitující...
A vážně (opravdu vážně) si myslíš, že uzavřením pruhu magistrály se rozvoj stane trvale udržitelný?
Smiřte se s tím, že v dnešní době už auta po (nejen) Praze jezdit nepřestanou!
Znepříjemňování tohoto druhu přepravy neřeší nic...viz např. Londýn, kde je vjezd do centra opravdu hóódně drahý a aut tam je, jak much.
Bez aut se prostě naše společnost už neobejde, i kdyby se aktivisti všech zemí třeba postavili na hlavu.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 21:18
Re: Tranzitující...
Magistrálu a Prahu neřeším, tam se jaksi bez dostavby okruhu nedá nic řešit.

A jak tak koukám na ty davy jedním člověkem zaplněných aut a koukám na to, že Praha má jeden z nejlépe rozvinutých systémů MHD na celém světě, tak jo, omezit auta v Praze by reálně, pokud by se lidem chtělo líné * zvednout i pro jiný důvod než jim to zakážeš, šlo nádherně
12. 3. 2012 21:38
Re: Tranzitující...
Vidíš - a já bláhový myslel, že řešíme právě magistrálu v Praze ;-) .

Ronaulte - pořád tě nechápu.
Kde se v lidech bere ta touha omezovat, nařizovat, zakazovat :'-( ?

Silně pochybuju, že lidem trčícím v zácpách někdo ráno s pistolí u spánku řekl:
- "dneska pojedeš autem!"
Což takhle přijmout fakt, že to asi ti lidé dělají dobrovolně?
A že nejen musí, ale třeba i chtějí, jet právě autem? A že důvod jejich konání nám může být úplně, ale úplně volný?

Žít a nechat žít - to je, oč tu běží ;-) .
A dle mého nemůže být žádná skupina uměle protěžována, nebo naopak diskriminována, na úkor skupiny jiné.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 21:47
Re: Tranzitující...
Tys jaksi překročil příspěvek z 20:43.

Jaksi zapomínáš, že přece to, že někdo chce jet autem znamená, že na druhé straně by musel být druhý, který by na stejném místě chtěl dýchat exhalace z auta a poslouchat hluk auta.

Takže ano, žít a nechat žít, ale oba. Nebo ještě jednou, v Praze jsou jen řidiči?

Ti, co žijí v centru Prahy nejsou diskriminováni tím, že musí žít v tom hluku a smradu od těch, co nemusí nutně jet autem do práce?

Takže nediskriminuj. To je prostě problém 99% lidí naší populace. Nikdo neumí udělat 10 kroků odstup od svého zaprděného postoje a podívat se na věc z pohledu toho druhého.
12. 3. 2012 22:04
Re: Tranzitující...
Praha je poměrně velké město.
Na tom se asi shodneme, doufám.

Praha je jednou z evropských metropolí - na tom se, věřím taky shodneme.

Myslíš, že tato fakta nevědí lidé, kteří v Praze bydlí?
Neznám důvody lidí, bydlících v centrech velkoměst a upřímě - jsou mi ukradené. Ale IMHO pokud někdo žije v takovém městě, tak tam žije prostě se vším, co k tomu patří.

Nebudu hodnotit současný stav civilizace a už úplně dalek jsem od toho radit někomu, ať se přestěhuje jinam.
Ale život v hlavním městě evropského státu prostě - kromě výhod - nese samozřejmě i jisté nevýhody, jako je třeba hluk a ovzduší.

To, že Praha není k ježdění na kole ideální, jsem už uváděl. A pokud bude infrastruktura ve stavu, v jakém je dnes, budou muset lidé tam žijící přijmout i fakt, že tam holt jezdí auta.
12. 3. 2012 22:06
Re: Tranzitující...
Btw - jak a podle čeho určuješ, kdo musí a kdo už nemusí autem jet?
Tohle by mě opravdu vážně zajímalo!
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 22:20
Re: Tranzitující...
To je jednoduché, rozliší se to tak, že tam přestane jezdit tehdy, když se to dotyčnému přestane vyplácet.
To máš jako s cigaretama. Taky ti největší závisláci přestanou hulit až tehdy, když na to prostě nebudou mít. (Trochu extrémní srovnání, přiznávám)
12. 3. 2012 22:30
Re: Tranzitující...
No tak ono to zas tak jednoduché nebude, tipnul bych si...
Nevyplácet se může moře věcí a rozhodně to není určující faktor z hlediska "musím/nemusím".

Mě se třeba setsakra nevyplácí platit ČEZu drahou elektřinu, ale prostě...musím
;-) .

(i když - z pohledu kdejakého eko "aktivisty" možná nemusím)
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 22:45
Re: Tranzitující...
Ale rozlišit se to dá, jen je to při té vší jednoduchosti komplikovaná věc (jen rozlišit zásobování např.).

No ono jak se to veme. Taky jsem byl skeptický, když 3 roky tomu otec jako velký nadšenec do těhle všech alternativ přišel se solárními panely na ohřev vody. No a představ si, že to funguje fakt dobře :-)
12. 3. 2012 23:09
Re: Tranzitující...
Cigarety jsou zajímavý příměr. To je věc prokazatelně škodlivá, hodně nebezpečná, ale pořád s nimi nikdo nic neudělal. Pro mne je to větší trn v oku než nadměrná doprava v centru měst.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 23:14
Re: Tranzitující...
Samozřejmě, spíše extremní příměr, jak jsem naznačil.
12. 3. 2012 23:33
Re: Tranzitující...
Cigarety přinášejí obrovské částky do státního rozpočtu formou spotřební daně a tvorbou pracovních míst (KH atd.). Pokud srovnáme přímé výdaje na léčbu kuřáků a finanční přínosty tabákového průmyslu, pořád budeme extrémně v plusu.
Vloni jsem na to dělal studii, výsledky mě docela překvapily.

Za vším holt musíme hledat ekonomii, pro stát je ideálním občanem člověk, kterého den před nástupem do důchodu přejede na placku auto. Daně zaplatil, sociální a zdravotní taky, teď už by byl jen přítěží. A velká část lidí přijde na prohlídku až když mají rakovinu v terminálním stádiu.

Možná to zní cynicky, ale já bych kuřáky vyškrtnul ze solidárního zdravotního pojištění. Ať si platí svoje vlastní s přirážkou, když se na to vykašlou a přijdou s rakem, morfium zase tak moc nestojí.

/koneclekce
/jemijasnyzetovistaky :-)
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 23:45
Re: Tranzitující...
Z čeho jsi čerpal?

Ono totiž docela reálně se dá vyčíslit přínos do státní pokladny, ale špatně se vyčíslí náklady na léčbu. Takže záleží jaká onemocnění jsi započítal, protože ono to není jen reakovina, je to víceméně skoro vše, co kuřák má a často i lidi kolem něj. Takže když ne karcinom plic nebo dýchacích cest, tak skoro jakýkoliv jiný karcinom. Pak samozřejmě CHOPN (googli), kardiovaskulár, pohybový, kožní atd. A s kouřením jde ruku v ruce alkohol a jsme víš kde...? A taky třeba neplodnost...

To je špatně vyčíslitelné, ale dovolím si tvrdit, že ty náklady jsou větší, než tušíme ;-)

Nevím, jestli něco řeší vyškrtnutí. A jak by to asi tak vypadalo v ordinaci? To bychom pro "hypokrata", kterého ani neskládáme, byli společností nucení (protože studujeme za peníze kuřáků, že jo) léčit na své náklady. Ono ty nápady se pak odnesou všetně julínkovného tam dole v ordinaci, kde si lidi občas vylijou vztek. A dokud se nezmění zákon, tak léčit se musí. Ale to jsem trochu odbočil díky včerejšími článku na idnesu a diskuzí pod ním >:D
13. 3. 2012 00:00
Re: Tranzitující...
Konkrétní jméno autora studie ohledně výdajů na léčbu si nepamatuju (doma se podívám, dala mi ji cvičící a já jsem to jen opsal), ale ta práce vznikla jako polemika s absolutně kr*ténským článkem z časopisu Tempus Medicorum od doktorky Králíkové z Karlovky. My jsme se nad tím článkem příšerně pohádali s přítelkyní, tak jsem měl motivaci dokázat, že mám pravdu.

Naší skupině vyšlo, že příjmy ze spotřebky a z činnosti právnických osob činných v tabákovém průmyslu se plus mínus rovnají explicitním nákladům na léčbu rakoviny plic a rakoviny u těžkých kuřáků (souhlasím s tím, že je lze těžko vyčíslit, zvlášť v Ústeckém a Severomoravském kraji). Když k tomu přičteme přínos zaměstnanosti v tomto průmyslu, jsme v plusu.
Nechci se s Tebou hádat, zatímco stranu příjmů, kde se vyznám já, lze určit přesně...stranu výdajů, o které vím oproti Tobě kulový neumíme asi určit nikdo.
Avatar - Ronault.
13. 3. 2012 13:16
Re: Tranzitující...
Tak to máš ale hodně hodně hodně málo, pokud jsi počítal jen rakovinu plic a paní doktorka evidentně měla pravdu, stejně jak tvá přítelkyně ;-)

Protože krom rakoviny plic to máš ty nemoci, které jsem zmínil a řada dalších "banálních", které jsem nezmínil a to už jen hloupá nachlazení, která jsou u kuřáků častější, asthma jejich dětí, atd. Pokud příjmy z tabáku pokryjí jen rakovinu plic, tak je to hodně smutné :-(

To jsou nepředstavitelné částky a je toho daleko více než je napsáno na kravičce od cigaret ;-)

A to už ani nemluvím o efektu výkonostním, kdy kuřák prostě v práci potřebuje více přestávek na kouření, je fyzicky méně výkonný, snižuje tak výkony teamu...
13. 3. 2012 16:02
Re: Tranzitující...
Zjistit rozsah škod způsobených kouřením je podobně obtížné jako určit, jak se která z těch několika tisíc jedovatých látek podílí na vzniklých škodách. Byl takový vtip. Možná si pamatuješ vraždu Alexandera Litvinenka otravou izotopem Po 210. Tak se žertovalo, že kuřáci Londýna za den vypustí do vzduchu větší množství Po 210, než bylo použito na vraždu zmíněného bývalého agenta KGB. Jde o dost neprozkoumaný aspekt, protože cigarety obsahují radioaktivních izotopů hodně (v tabáku se koncentrují izotopy z půdy a vzduchu, ke hnojení se používá hnojivo obsahující radium) a díky jiným látkám obsaženým v kouři tělo není schopno očistit se od těchto izotopů, které po několik měsíců bombardují vnitřnosti alfa zářením. Navíc mají tendenci se shlukovat. Je studie, která odhadla, že krabička a půl denně se rovná 300 rentgenům hrudníku ročně. Jinak filtry na cigaretách polonium nezastaví, pokud by si někdo myslel opak. :-) Nicméně pouze vyřešit polonium nemá smysl, cigarety obsahují na sedm desítek známých karcinogenů.
13. 3. 2012 16:08
Re: Tranzitující...
Hm, tos mě trochu nalomil.
V tom článku byly hlavně použité zcela nesprávné dedukce a ekonomicky byl úplně postavený na hlavu, jakkoli možná medicínsky seděl.
Do té rovnice totiž musíme dosazovat i nižní věk kuřáků (méně vyplacených důchodů), utracené peníze, které by jinak šetřili - z cigár se platí daň dvakrát, navíc dříve se v tabákové reklamě točily neskutečné částky. No zajímalo by mě, jak to ve skutečnosti je...

S medicínským hlediskem bezezbytku souhlasím - jsem militantní nekuřák >:D
13. 3. 2012 12:32
Re: Tranzitující...
Příjmy státu moje plíce vůbec nezajímají. Na kolik milionů si stát váží jednoho roku mého života? Jde také o vedlejší efekt - pokud jsou lidé klamáni z hlediska rozsahu škod, které cigarety působí, tak ohrožují své děti mnohem více, než si připouští. A děti jsou silný argument, který by dokázal hodně zamávat prodeji. Stejně řada kuřáků jsou jen feťáci, kteří si to ani neumí připustit, takže moje sympatie nemají.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 22:18
Re: Tranzitující...
To je takový ten postoj "ono to nejde". Ale když něco nejde... víš jak to je dál ;-)

Trochu to překopnu jinak. Lidi často v republice nemůžou jinak. Pocházím ze Slezska, kousek od baráku čmoudí Třinecké železárny, na druhé straně Nová huť. Jo, nejlepší by bylo je zavřít, ale to už by pomalu nebylo kde pracovat. A vystěhovat se všichni do Prahy taky nejde.

Takže střední cesta - přísné kontroly na filtry a exhalace. Ono to nakonec půjde na alespoň o polovinu lépe než teď.

A tak nějak to jednou bude fungovat i s auty. Prvně se omezí Euro I a II do centra, pak se udělá mýto atd. atd... no lidi si zvyknou. Samozřejmě je to o jedincích a o společnosti, která u nás jaksi přestává být flexibilní a je více než pohodlná, málo bojovná...
12. 3. 2012 22:23
Re: Tranzitující...
Tak s tímhle můžu v pohodě souhlasit.
Ale přiznejme si, že řešení problému dopravy v Praze prostě nemáme a umělým budováním nejdražších cyklostezek na světě (po kterých stejně nikdo nejezdí) a uzavíráním pruhů magistrály se rozumnému řešení vzdalujeme ještě víc.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 22:43
Re: Tranzitující...
To je holt další problém a na delší diskuzi aneb naše politická garnitura a státní zakázky 8-s
12. 3. 2012 22:20
Re: Tranzitující...
Přijde mi podivné vytahovat, že po magistrále cyklisté nejezdí, když je to pro člověka nepřátelské prostředí. Nerad tam chodím po chodníku, natož na kole. Zalezu si do vedlejší uličky, kde je minimální provoz, a jsem šťastný. A že jsem se kolem ní nachodil, je tam totiž MFF UK.

Bydlel jsem ve městech, kde cyklistika skutečně funguje, člověk se tak spolehlivě a v poklidu dopraví do práce, udělá něco pro své kanceláří zmožené tělo, neobětuje přitom své plíce a neriskuje, že ho srazí praštěný magor. Sám jezdím autem hodně, ale tohle mi prostě vyhovuje. Za sebe říkám, že méně dopravy dělá bydlení ve městě atraktivnějším.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 22:21
Re: Tranzitující...
Tak nějak. Kupodivu to v jiných než postkomunistických městech nakonec jde. ;-)
12. 3. 2012 22:34
Re: Tranzitující...
Pokud člověk jede napříč Prahou, třeba Hostivař - Malá Strana, tak to na kole zvládnu pomalu rychleji než MHD (téměř celou trasu máš metro, takže prakticky ideální situace). Auto to sice na papíře zvládne v mžiku, ale v realitě provozu je na tom prakticky nejhůř. Pokud s sebou člověk nemusí tahat nic těžkého, tak je to prakticky ideál - je to individuální, celkem rychlé, zdravé, jen kdyby člověk dýchal čistý vzduch a nemusel se proplétat mezi auty. A déšť nebo nižší teploty mne osobně nezastaví, alespoň se člověk trochu otuží (chřipku jsem neměl od dětství).
12. 3. 2012 22:40
Re: Tranzitující...
Ale to je v pořádku!
jezdi si na kole, kam se ti zlíbí - je to jen tvá volba a pokud ti to vyhovuje - proč ne?

Jen proboha nechtěj po každém, ať žije tvým způsobem života!
Ne každý jezdí tu samou trasu, jako ty, a ne každý touží přijet do práce, nebo na jednání, nebo kamkoliv jinam, zpocenej a zmoklej, jak prase! ;-)
12. 3. 2012 22:59
Re: Tranzitující...
Nejde o to někoho nutit. Jde o směřování společnosti, o vývoj města. Vadí mi, že magistrát vyhazuje peníze z okna a dloube se v nose. Do budoucna je možné postavit opravdu harmonické město, ta technologie tu z části je, zbytek přijde časem.

Jsem člověk s hodně vysokým MACH-IV, takže tohle není téma, které bys se mnou chtěl rozebírat. Vůbec by se ti nelíbily mé názory (a metody asi ještě méně). ;-)
12. 3. 2012 23:39
Re: Tranzitující...
OT: Ten MACH test byl zajimavy, to co mi vyslo, se mi vubec nelibi. ;-\ >:-[] Ale to se dalo cekat.
13. 3. 2012 12:20
Re: Tranzitující...
Já jsem s výsledkem spokojen. Také jsem to tak nějak čekal. Předpokládám, že jsi chtěl být nízký mach a jsi vysoký, ne? :-)
13. 3. 2012 16:10
Re: Tranzitující...
93 :D...o tom testu jsem slyšel poprvé v životě a vypracoval jsem ho dle svého nejlepšího svědomí.

Asi to je dáno školou, možná prostředím a prací... ;-\
13. 3. 2012 20:08
Re: Tranzitující...
Mně jsou ty myšlenky celkem blízké a nestydím se za to. :-) Mínus je, že machiavellismus byl považován za zvláštní formu psychopatie. >:-[] No, dnes se už umírnili a mluví se spíš o částečném překryvu. S čímž souhlasím, protože v extrémním případě machiavellista je psychopat.

Mám rád otázku na Barnuma (byť to nikdy neřekl, ale to je jiná věc) a jestli lidé budou tvrdě pracovat bez donucení. To jsou asi dvě mé nejoblíbenější. Nebo, jestli je většina lidí ve skutečnosti dobrá a laskavá. >:D Opravdu zajímavý test.

PS: Jen jsem trochu zmatený, dělal jsi si ho někdy v minulosti, nebo jsi si ho našel až na základě mého příspěvku?
14. 3. 2012 08:53
Re: Tranzitující...
Ten test jsem našel až na základě Tvého příspěvku. O Machiavelliho a jeho myšlenkový směr se docela zajímám, ale o těchto testech jsem nikdy neslyšel.

Líbil se mi dotaz ohledně ztráty majetku a ohledně absolutní důvěry, tam jsem dost skeptický.
Je otázka, zda výsledek jenom popisuje myšlenkové pochody nebo je do jisté míry odrazem toho, jak se daný člověk chová. Protože mít takhle certifikováno, že mám pokřivenou morálku (nazíráno většinovou společností) se mi nelíbí. >:D
12. 3. 2012 22:45
Re: Tranzitující...
A celkem se těším na počiny jako Twizy. V tom bych do centra také klidně vyrazil. A doma si to nabiji z panelu.
12. 3. 2012 09:04
Komu to prospěje?
Všechna měření, diskuze atd. mají i jeden skrytý cíl: rozšířit možnosti parkování pro hotely, služby a kanceláře podél magistrály. Sám jsem v lokalitě bydlel, byli jsme vystěhováni při stavbě metra v roce 1971, dostali jsme náhradou byt v sídlišti na okraji Prahy. Nedalo se diskutovat, prý byty nebudou vhodné pro bydlení kvůli otřesům,... Domy se tedy uvolnily a uvolnily se i možnosti po roce 1989 tyto domy převést na podnikatele, kteří zde zřídili kanceláře, ale i hotely. Nyní by rádi, aby jejich zákazníci mohli parkovat před dveřmi. Cesta je jednoduchá - uvolnit jeden pruh. Stávající parkování umožňuje místy stání pouze "podél". Při uvolnění pruhu se možnosti rozšíří, bude se moci parkovat "šikmo". Víme, jak to na magistrátech chodí a moc bych se divil, kdyby zastupitelé postupovali nezištně. Doprava v Praze se musí řešit koncepčně v celém centru (např. známky pro vjezd do města podle produkovaných emisí, zákaz vjezdu nákl. dopravy, atd.), nelze vytrhnout jednu komunikaci, je jasné, že se pak zhorší situace na přilehlých komunikacích.
Rozbalit vlákno
0
12. 3. 2012 09:45
Pro redakci
Je dobře, že jste nastoupili cestu, kterou do převzetí Herr Matějkou pravidelně prošlapávala konkurence v podobě pana Jandy a lidí kolem něj. Více podobných článků bych očekával i od kmenových redaktorů, nejen od lidí, kteří za určitý zájem bojují (OSBID). Říká se tomu vlastní názor a je to to, co každému médiu dává tvář.
Rozbalit vlákno
0
12. 3. 2012 10:01
Hybridy
Mě by spíš zajímalo, proč se vedle takových zásahů nepustí magistrát do něčeho efektivnějšího a mnohem levnějšího - do podpory hybridů. Vždyť by stačilo například povolit plně hybridním vozům jízdu v pruzích pro autobusy, parkování v modrých zónách, apod. Nic by to nestálo a lidé, kteří každodenně dojíždí do města třeba Plzeňskou ulicí by si rozmysleli, jestli koupí Q7 TDI nebo RX450h, popřípadě Priuse namísto Oktávky v dieselu.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 16:31
Re: Hybridy
Ekologičtější než Hybrid je MHD, ekologičtější než hybrid jsou nohy nebo kolo. Proč nepodporovat kolo? Výjde levněji koupit pražákům kola než metro >:-[]
12. 3. 2012 18:07
Re: Hybridy
A teď politicky: Opravdu je jednodušší vysvětlit lidem, kteří cestují denodenně do centra Prahy autem, aby jezdili na kole nebo chodili pěšky, než zadarmo zvýhodnit hybridy? Co vyvolá u lidí větší pozitivní ohlas?
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 20:38
Re: Hybridy
Politicky: Vysvětli nám z Moravy proč máme dotovat Pepíkům z našich daní hybridy, když mají metro? :-O
12. 3. 2012 20:50
Re: Hybridy
Ale já přece nepíšu nic o finančních subvencích zájemcům o hybridy :-) Jen jsem zmínil dva příklady, jak je možné téměř zadarmo vylepšit kvalitu života obyvatel (samozřejmě nepatrně) u rušných pražských ulic. Nejde jen o euroemise, ale hlavně o hluk.
12. 3. 2012 20:38
Re: Hybridy
Ronaulte - nezlob se, ale tohle je nebetyčná kravina ;-\
Praha se svou infrastrukturou a profilací terénu nikdy nebyla a nebude vhodná k dennímu ježdění na kole!

Ale - a to je hlavní - já odmítám kvůli zájmům určité skupiny lidí omezení svých svobod.
Nikdo nemá právo mi nařizovat, čím budu jezdit a pokud nebudu porušovat platné zákony Kocourkova, můžu si jezdit, čím uznám za vhodné já.
Nějakej pomatenec z Automatu mi do toho nemá co kecat!
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 20:41
Re: Hybridy
Pozor, to jsi špatně pochopil. Mým cílem nebylo navrhnout kola, ale upozornit na kravinu dotování hybridů ;-)

K tomu druhému odstavci. Nemáš pravdu. Mylně si vykládáš pojem svoboda. Tvá svoboda končí tam, kde začíná svoboda ostatního. Takže ty se můžeš autem svobodně po městě pohybovat, lae zároveň nemůžeš omezit svobodu toho druhého dýchat. Tečka.
12. 3. 2012 20:53
Re: Hybridy
"Podpora hybridů" se nemusí rovnat výrazu "dotování hybridů". Podporovat lze i bez bez nákladů ;-)
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 21:14
Re: Hybridy
To mi vysvětli, Kefalíne ;-)
13. 3. 2012 06:07
Re: Hybridy
No vždyť to píšu hned v původním příspěvku. Povolit vjezd do pruhů pro autobusy, parkování v modrých zónách, apod. Kromě úprav dopravních značek u vyhrazených jízdních pruhů by to nestálo vůbec nic a podpora to je :-)
Avatar - Ronault.
13. 3. 2012 13:19
Re: Hybridy
A kolika lidem toto bude stačit ;-)
13. 3. 2012 18:58
Re: Hybridy
Tak jasně, prašule to nejsou, ale třeba by to někoho váhajícího dokázalo zlomit ve prospěch hybridu.. Každopádně podle mě lepší než nic. A s dotacemi při našem státním rozpočtu počítat v nejbližších letech imho nemůžeme.
12. 3. 2012 20:58
Re: Hybridy
Máš pravdu.
Proto v zájmu svobody navrhuju přestat topit, dýchat a krávám krkat a prdět.

Tady jde o princip.
Dohledej si, kolik všechny cyklostezky v Praze stály (a využitelnost nula).
Dohledej si, jak magistrát jde zájmovým skupinám (Buznomat, Pražské m(r)atky) na ruku a pak si uvědom, jak moc se Ti v zájmu pár pošuků utahují šrouby.

Začíná to "od zítřka budete jezdit na kole", a třeba "souložit budete jen v sobotu" to může skončit... ;-)

(to, že jsem schizofrenní, ještě neznamená, že mě nesledujou! >:D ;-) )
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 21:16
Re: Hybridy
Vždy je nutno udělat nějaký žebříček priorit. Je třeba jíst? Jo. Je dobré v zimě neumrznout? Jo. Je nutno jezdit po praze autem, když je metro? Ne.
Je to trochu totalitní, ale občas to lidstvu pro jeho sobeckost vysvětlit rozumně nejde. Ale to jsme u filosofie ;-)
12. 3. 2012 21:23
Re: Hybridy
Dobře, tak já ti to řeknu takhle:
- zajeď si do Prahy a na kdejaké křižovatce si udělej anketu na téma "kolik místních si opravdu přeje omezení automobilové dopravy".
Jako respondenty doporučuju zejména řemeslníky v dodávkách, závozové vozy se zásobováním, nebo třeba jen lidi, kterým individuální doprava vyhovuje a MHD používat nechtějí.
Možná budeš překvapen, kolik Pražáků se opravdu chce vzdát aut!
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 21:32
Re: Hybridy
No jo, samozřejmě je jedna věc zásobování, které má, vždy mělo a vždy bude mít výjimky, to nemusíme snad ani řešit.
Ti, co MHD používat nechtějí, to už je jiná věc, to už narážíme na ten žebříček hodnot společnosti. A hlavně aby ta anketa byla věrohodná, tak přece je nutné se ptát všech, čili i těch druhých v MHD a co souhlasí. Nebo ti v autech jsou dle tebe nadřazení?

Já osobně vidím spíše budoucnost v elektromobilech lokálního zásobování, obchvatech velkých měst a pro osobní přepravu hlavně výrazné zkvalitnění MHD. Taky MHD nerad jezdím a vlastně chodím po Brně i dlouhé vzdálenosti pěšky, zvažuju i kolo a koloběžku do budoucnosti (auto beru jen cca jednou za týden na velký nákup), ale kdyby to MHD stálo za něco, bylo čistší a LEVNĚJŠÍ, tak proč ne?
12. 3. 2012 21:45
Re: Hybridy
A dostáváme se k jádru zakopaného pudla:
- MHD - proč ne?

Souhlasím. Ale je třeba to nechat na lidech samotných. Donucováním, zákazy a nesmyslným omezováním se nic (NIC!!) nevyřeší.
Každý musí mít možnost dle svého vnímání poměru "cost X benefit" určit si sám sobě, co je pro něj výhodnější/lepší/pohodlnější.
A ne, že mu budu něco nařizovat a zakazovat.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 21:50
Re: Hybridy
Však co je to za zákaz...? Můžeš vjet do centra pokud jsi zásobování, bydlíš tam a máš vyhrazené parkovací místo, pokud ne, zaplatíš mýtné za které se bude dotovat MHD pro ty, co tam bydlí, žijí a pracují a jsou nuceni být omezováni těmi, co si neupřou svůj kus pohodlí.

To je prostě, jak píšu, o té schopnosti empatie a nadhledu na věc i pohledem druhého.

Má přítelkyně je velká milovnice přírody a životního prostředí, já mám rád auta. Takže když se spolu dohadujeme o tomhle, tak stojím na tvé straně barikády, samozřejmě ne tak radikálně. Tady jsem díky své více či méně středové pozici mězi dvěmi extremistickými skupinami docela zvýhodněn >:D
12. 3. 2012 22:12
Re: Hybridy
No tak já jsem velký milovník přírody a auta mám taky rád ;-) .
Nesoulad nevidím.

Myšlenka placeného vjezdu do centra Prahy je mi určitě bližší, než jakési pofiderní uzavírání pruhů.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 22:22
Re: Hybridy
Však já taky neřekl, že bych uzavíral pruhy. Ani nevím kolik jich tam je. Už to bude tak 3 a půl roku, co jsem do té sodomy a gomory jel naposledy >:D
12. 3. 2012 23:16
Re: Hybridy
Ad MHD. To je vlastně důvod, proč vůbec koukám po individuální dopravě. Nemám nic proti hromadné, jen ta úroveň mi nevyhovuje. Vyšší cenu bych i akceptoval, pokud bych dostal odpovídající kvalitu.
12. 3. 2012 22:43
Re: Hybridy
Jedna věc je bezhlavě utrácet peníze, druhá věc je mít komplexní plán rozvoje města. Stavba cyklostezek není o moc lepší než stavba dálnic. Podobná pakárna.
12. 3. 2012 10:47
Velmi tendenční
Když se oprostím od názoru na to zda uzavřít/neuzavřít jeden pruh magistrály (můj soukromý názor je, že do dostavby okruhů magistrálu neuzavírat, s tím, že před takovým rozhodnutím by to chtělo zatraceně dobré dopravně-inženýrské studie, ne prostě jen bouchnout do stolu a říci "jdeme do toho"), je celý článek neskutečně tendenční.

Nejčastěji používaný obrat článku je "aktivista" či "aktivistický"(u pasáže o aktivistech, vlastnících domy a byty podél magistrály, jsem se hodně nasmál. To by měl jít autor článku vysvětlit obyvatelům dané lokality osobně). To, proti čemu článek brojí, tím zároveň je. Krom pár grafů o emisích z roku 2009 jsem se nedočetl žádná relevantní fakta. Ví autor článku, že existují dopravní inženýři? Ví o existenci makrosimulačních a mikrosimulačních modelů, které jsou schopny dát odpověď na všechny důležité otázky ohledně tohoto projektu?
Ale ono je místo hledání faktů a objektivních skutečností vždy lepší zlostně zatnout pěstičky a vztekat se jak malé dítě, kterému vzali lízátko. Hlupáci, kteří náhodou sdílí stejný názor na danou problematiku ještě zatleskají.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 16:32
Re: Velmi tendenční
Asi souhlas, ale tohle je celkem fuk, řídím se heslem: "Praha je nejhežší ve zpětném zrcátku" >:-[]

Jinak my žijící v největším maloměstě republiky to máme snadné. Zácpa je vždy, když je jen trochu špička a jou ucpané ulice "Koliště, Milady Horákové, Pekařská, Cejl a Výpadovka na Prahu" a pak centrum je ucpané vždy, když do něj vjedou více než 2 auta zásování... A proto chodím pěšky >:-[]
12. 3. 2012 20:01
Re: Velmi tendenční
No jo, ka-brňák ;-) Sem slyšel že to je to město mezi D1 a Svitavama.

Jo, zácpy tam máte betelný. Ale to mi pražští pepíci taky. A větší! >:-[]
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 20:35
Re: Velmi tendenční
V tomhle vám přenechám přednost.

Ale jednou jsem stál v zácpě hodinu a půl. Jel jsem z Priglu kolem Výstaviště a najednou se to zastavilo. Stojíme tak 10 minut a v rádiu hlásí "Upozorňujeme řidiče, že u výstaviště praskl vodovod a cesta je zatopená, doporučujeme se vyhnout této oblasti."

Taková dopravní informace, když stojím v zácpě miluju >:-[]
12. 3. 2012 21:06
Re: Velmi tendenční
Jo, taková informace potěší >:-[]
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2012 20:35
Re: Velmi tendenční
Zácpa, která se i tak dá projet za pět minut? Jo, není nad tebou popsané město...
Avatar - Ronault.
12. 3. 2012 20:46
Re: Velmi tendenční
Kéž by to tak bylo dle mého ironicky psaného příspěvku (zkus se trochu uvolnit, jsi nějaký křečovitý poslední dobou). ;-)

Kolikrát jsem už stál na Cejlu 20 minut a hned za rohem na M. Horákové 10minut a za rohem zase :-) Ale beru to vždy z té lepší stránky, sedím v teple (v létě v chladu), hraje mi rádio a... :-)
12. 3. 2012 17:09
Re: Velmi tendenční
asi čtu jiný článek, pokud čtu dobře, tak se tam píše:

Ve skutečnosti toto rozhodnutí vzniklo postdemokratickým procesem, kdy různá aktivistická sdružení během jakéhosi neveřejného workshopu rozhodla, že "zklidňování" magistrály je možné i bez propojení okruhu. Workshopu se zúčastnili úředníci, nejmenovaná "občanská sdružení" a jiné subjekty bez mandátu, které nikdo nikdy nevolil. Jeho výsledek přesto považuje vedení města za závazný.

Pokud něco měním, měl bych mít podklady (studie), proč bych to měl udělat a ne, že to změním a koukám, co se stane.

Osobně si z článku odnáším, že kritizuje právě tento přístup. Zbytek nekomentuju, je to komentář, není to zpráva a záleží jen na autorovi, jak to napíše.

Nicméně když už kritizuju, že autoři článku nálepkují a pak sám nálepkuji viz.:

Hlupáci, kteří náhodou sdílí stejný názor na danou problematiku ještě zatleskají.

tak bych se měl nad sebou zamyslet. Kritizovat a pak udělat to samé a ještě v tom samém příspěvku, to je velké diskuzní faux-paux...nebo je to rovnou diskvalifikace? Nechám na posouzení každého
12. 3. 2012 19:56
Re: Velmi tendenční
Článek jsme četli stejný. Jen nevím, jestli jsi ty četl můj příspěvek. Ne, vážně, četl jsem svůj příspěvek, na který reaguješ, ještě jednou a nezdá se mi, že bych se vyjádřil nějak nepřesně.

Já kritizuji nedostatek podkladů pro tvrzení autorů článku, ne v rámci toho workshopu. V rámci toho uzavření v roce 2009 to byla opravdu podivná "hurá" akce. Nyní já osobně vím, že pro potřeby tohoto projektu již na studie došlo. Pokud mi nevěříš, stačí se informovat na magistrátu - ty informace by měli být veřejně přístupné.

Jen malý příklad toho, co se mi v článku nelíbí - projekt Tempo 30 autoři nazvou "šikanou". Přitom ani nevysvětlí o co v tomto projektu jde. Mimochodem já osobně bych velmi rád žil a vychovával své děti v takové zóně. Při rozumném použití je to výborná (a ověřená) cesta, jak udělat z našich měst lepší místa k žití, aniž by to mělo zásadní vliv na dopravu.

"Absurdní snižování rychlosti kvůli hluku" mi taky nevadí. 80 není žádná malá rychlost a pokud je pod značkou dodatková tabulka, že omezení je proti hluku, nemám s tím problém. Mé časové zdržení je zanedbatelné a v těch domech okolo žijí lidé. Mimochodem, při 80 km/h se kapacita komunikace blíží hodnotě jejího saturovaného toku. Jinými slovy - pozdějš se to ucpe.

A ohledně mého tvrzení o hlupácích: nikoho jsem v tomto tvrzení za hlupáka neoznačil. Nikomu tuto nálepku nedávám. Velmi jsem se snažil vyjádřit obecně, tak, abych nikoho konkrétního neurazil. V tomto případě si troufám tvrdit, že jsi psanému textu buď špatně porozumněl, nebo jsi ho takto pochopit chtěl.
12. 3. 2012 11:28
Magistrálu
by měli zrušit, dát na nuselák zákaz vjezdu a hotovo. Tahle urbanistická prasárna je ostuda Prahy. :no:
Rozbalit vlákno
0
12. 3. 2012 12:21
autoweb
Tak jsme se dočkali! Auto.cz se vydalo směrem k autowebu, kdo za tím asi stojí. :-O
Když už máte potřebu jít tímhle směrem, nechtěli byste to dělat aspoň na úrovni? Tenhle pamflet sem opravdu nepatří. (Narážím tím na kvalitu textu, jaké má co důsledky pro dopravu v Praze nemám páru.)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - beibej
12. 3. 2012 13:51
Re: autoweb
DE B1 LE už sem radši nepiš!!!
12. 3. 2012 21:26
Re: autoweb
Kdo za tím asi stojí...
Nevím - prozradíš?

Právě že tento "pamflet" sem patří, a to plným právem!
Avatar - ManInBlack
12. 3. 2012 13:22
Zavřít!
Jasným řešením na zklidnění magistrály je zavřít ji úplně, ne? Hlavně musíme mít na paměti, že po silnicích jezdí vždy jen auta a nikdy řidič v autě (jako např. teď v Nevadě [odkaz]
A když neprojde zavření magistrály, tak bych zavřel ty aktivisty z "občanských sdružení" a městské radní. To by pomoct mohlo >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - beibej
12. 3. 2012 14:00
obchvat je kde?
Za vrtulník Robinson 44 budu taky terorista pardon aktivista proti magistrále. Do tý doby, nebo do úplného spuštění úplného obchvatu města to považuju za zhovadilost.
Rozbalit vlákno
0
12. 3. 2012 14:11
hlasování auty
mě pobavilo, dost dobrý. Jinak zodpovědnost požadujte po volených zastupitelích (chodíte k volbám?), a využívejte vlastního sdružení (členů a podporovatelů jistě najdete dost) k prosazení svých zájmů podobně jako to dělají aktivisté. To je demokracie.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
12. 3. 2012 18:21
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
12. 3. 2012 18:40
Re: ok
Já si myslim, že i jeden pruh je moc, měli by ho rozpůlit a nechat na něm jenom kola, in-line a další bezmotorové záležitosti. Koneckonců, rohlíky můžou vozit na kole, lednice taky, vlastně všechno se dá vozit na kole, když se za to zapřáhne správný vozík :-)

Jednoznačně deklaruju, že jsem pro, že by u vás na městě neměl být žádný pruh.
Avatar - Kolouš
13. 3. 2012 22:04
Re: ok
proc? Mozna proto, ze "pragl" je rozlohou vetsi nez skoro vsechna okresni mesta ve tvem kraji. A vhledem k tomu, ze jsme na motoristickym webu, tak nepredpokladam, ze kdyz jedes z jednoho okresniho mesta do druhyho, tak ze jedes vlakem...
A vis proc magistrala porad stoji? protoze po ni drandi min. tretina moravaku ve sluzebacich s prazskou znackou....