Během mapování významných koncepčních vozidel a prototypů Renault můžeme narazit na nejeden tvarový unikát. Právě tahle značka má ve své historii velké množství zajímavých studií.
Krásný auta, třeba toho cabrioletu je škoda, že se nedostal do serie. Jinak Velsatis, Avantime to je paráda, ale ne každému tyhle auta padnou do oka. Jsem zvědav na novéha Espace a Lagunu.
Nechápu reakci ani jednoho antidiesela, pokud to neni jeden člověk. Co to má společnýho s koncepty renaultu, s EU a HDP? Být váma hledal bych nějaký eko antieu diskuse. Tady si myslim, že to nikoho nezajímá. A uvědomte si že ekonomický systém stojí na ropě a ne na elektro autech. Netvrdím že je to dobře, to vůbec, nějaký elektro auto by mi nevadilo, bohužel tak to neni a myslim že dlouho nebude. A ono kdyby jezdily všechny auta na elektriku, tk výroba baterií je ekologicky taky náročná a to nemluvím o jejich likvidaci.
Avantime považuji za zosobnění dřívějšího sloganu automobilky- Renault, tvůrce automobilů.
A dnešní modely se po letech začínají opět designově dařit (Clio,Ceptur).
Avantime se mimořádně povedl, ale vidět ho dnes na vlastní oči je takový malý motoristický svátek. Vzpomenul bych ještě na studii extrémního Renaultu Racoon. Tvar i technika se vymykaly čemukoliv co bylo do té doby známé - hlavně ty masivní klouby umožňující variabilní výšku podvozku.
[odkaz]
Koncepční Avantime je skutečně průlomový model, který předjímal (dnes aktuální) éru karosářského experimentování. Sériový vůz však tuto studii rozvinul jen z hlediska karosářské a tvarové myšlenky - velmi mu ublížil velkosériový charakter, užití běžného spalovacího agregátu (mnohem více by mu slušel bzučivý elektromotor) a křehčí (kroutící se) forma...
To mu krivdíš, ukáž mi dobového konkurenta bez B-stĺpikov, s pantografovým mechanizmom otvárania dverí alebo s výklopnými dverami kufra z horčíkovej zliatiny...
Ale inak fajn článok.
Průkopnická řešení jsou jedna věc, druhá věc je jejich výsledné zpracování. Jsem v kontaktu (kromě několika dalších) s jedním majitelem vozu Avantime, který si jej pořídil coby srdeční záležitost. Proto mu odpouští kroucení karoserie a podobné nešvary.
Ale to predsa nijak neodporuje tomu, čo som napísal. Nepleť sem spracovanie a nejaké "nešvary", odkedy sa to má čo robiť pri hodnotení dizajnu, novátorstva či priekopníctva?
Má-li být požitek z designu úplný, zpracování nelze opomenout. A pokud vím, v článku o ničem takovém není řeč - nešvary se začaly řešit zde, v diskusi. Ovšem, mezi kvalitou provedení a designem je pevný vztah - mezery ve zpracování dokáží nebývalým způsobem katapultovat výsledný dojem.
Padla však zmínka o absenci sloupku B. V čem je tento prvek tak průkopnický a jaký má praktický význam? Právě tento zásah do karoserie má nemalý podíl na onom kroucení.
Mali by sme sa spýtať amerických dizajnérov a majiteľov oných vozov, čo na tomto riešení videli.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Je to niečo ako medzistupeň ku kabrioletu, panoramatický výhľad proste má svoje čaro.
Kto v Európe niečo podobné ponúkal sériovo? Tak v tom priekopnícke.
priekopnícky neznamená bezchybný a dokonalý, to sa pletieš.
Ja by som sa skôr zameral na tie dvojkĺbové dvere, prípadne koncepciu prístrojovky, pretože absencia B-stĺpika a bezrámové bočné okná už v čase Avantime neboli také revolučné (európska prémia to od Ameriky odkukala už dávno predtým).
Väčšina Mercedesov vo verzii coupé to má už od nejakých 60. rokov dodnes, určite sa nájdu aj nejakí japonci, napríklad v českom filme Jízda brázdili cesty v Mazde 626 coupé (tam si znej spravili kabriolet), hm, osmičkové BMW, ale predtým už aj CS-ko...ďalšie mi teraz asi nenapadnú. Môžme tam zaradiť aj C3 Pluriel, určite ich je viac.
Je to bez debaty krásny prvok. :yes:
Kdyby měl Avantime sloupky, tak bych ho 100% nekoupil. To bylo rozhodující. Studie Citroënu Cactus taky sloupky neměla a série je má. Cactus jsem si vyškrtl a že bych ho bral. Vždycky jsem obdivoval ameriky a Mercedesy beze sloupků.
to je nejpotentnější fabrika na krásné studie a prototypy, ale až na výjimky, v sérii je z toho mršina. >:D Například z poslední doby - Velsatis, Wind, Modus......... . Má však i skvosty, viz. stará nová Alpina, Spider, i Aventime se dá zařadit, i když byl neúspěšný. :yes:
Jedna kreatura horší než druhá :no::no::no: Ostatně jako všechny rendlíkovské kreatury během posledních 15 let. Asi poslední hezký a zároveň praktický vůz byla R5 a předtím R16.
jednoznačně nejslabší období renaultího designu. ty přídě byly hodně ufo a nikam to nevedlo. jinak hranatý renault design přelomu tisíciletí je dodnes inspirací a studnicí tvarů i pro současné vozy. je velká škoda, že se renault tohoto konzervativně dynamického pojetí vzdal, resp. na něj nedokázal navázat. téměř všechny nové osobní modely po roce 2007 byly, podotýkám designově, nepříliš podařené. až do příchodu nového clia. mimochodem ten avantime :yes::yes::yes:
Renault si svým hranatým obdobím prošel a nevidím důvod v tom pokračovat a nejít zase dál jen proto, že na to někdo jiný po 15 letech taky přišel (i když min o level níž).
Já považuji za dobré Renaulty R19 a Magnum, ať chcete nebo ne, dvě desetiletí to obstojně sloužilo :yes: ... Zbytek je za takový ...mdlý :-|
VelSatis podle mě předběhl dobu, cross overy teprve přijdou, až SUV ještě víc vyměknou a oplastované cross kombi budou málo. ;-) Z praktického hlediska to bylo super a ty křesla, luxuska. Škoda přední masky a že to byl Rencek.
ŠKODA PŘEDNÍ MASKY A ŽE JE TO RENCEK .... Co k tomu napsat?? Není tomu tak dávno když jsme s obdivem okukovali Korejský Opel Kadet - Deawoo a kupovali Oldcit :-! Fiat či Ford byl naším snem .... Kdyby Volc nekoupil a nevyhrabal Škodu se sraček, tak zanikla a žádná škoda. I ten Wartburg byl pohodlnější a "živější" něž 120 či Favorit. Jasně, čas pokročil a stále jsou na světě značky, které jedou svůj vlastní proud a někdy udělají chybu, ale to je dobře. Nikdo není neomylný a bez vady na kráse i tak tomu je v autodesignu. VIVAT AVENTIME :yes:
Někdy se mi zdá, že si tímto způsobem mnozí lidé omlouvají leccos, i odporné perverze... ach, jo! :-) Kdyby Ti někdo vykradl a rozebral dům, znásilnil ženu a roztřískal auto, bral bys to jako normu? Když tedy poukazuješ na faunu...
Co je na mém postoji strnulého? Kritika lovu žen nebo kritika "ohýbání bab"?
Poukazuješ na naše živočišné kořeny, ale nad některými projevy zde přítomných se pohoršuješ... co to má být? :-)
Upravuji Kafkův citát - čím víc názorů a postojů lidí člověk zná (a že jsem těch podivných a necitlivých slyšel v poslední době přespříliš), tím narůstá jeho touha zemřít.
Zdá sa, že nerozlišuješ medzi vtipnou poznámkou a vulgárnym prejavom. Potom je vysvetľovanie ťažké. Chce to menej filozofovania viac života. Nič v zlom.
Jen malé vysvětlení z osobního poznání- Avantime byl více sexy než Porsche 911. Po 911 šly fakt divný holky toho typu, ze kterého dostaneš astmatický záchvat. Víme? ;-)
Jinak balit holky na auto je samozřejmě "špatné", ale na druhou stranu je to urychlovač. Něco jako místo úsměvů v kavárně a místo předehry... Holkám to za zlý nemám, od přírody a od pradávna mají pud najít zajištění pro potomka.
Jenže potomek má být vychovaván především v lásce. Materiální zabezpečení je sice důležité, ale není-li doplněno láskou, nelže hovořit o výchově, nýbrž o odchovu (což nemá s výchovou pranic společného).
Velmi často je normálně (nebo i méně) movitý muž lepším otcem, než movitější muži - neřkuli klasičtí šovinisté, kteří balí ženy na automobily... žena, která se nechá takto sbalit na auťák, patrně nebude dobrou matkou rodiny, protože jakmile se rodina dostane do úzkých, může mít tendenci vycouvat a utéct za movitějším mužem. Nejen z toho důvodu je pro výchovu a zajištění (po VŠECH stránkách) potomků důležitější zvolit v prvé řadě někoho charakterního.
Majetek nesmí bránit laskyplné výchově. Naštěstí existují lidé (v pravém slova smyslu), kteří si to uvědomují :-)
Svojho času ma fascinovala štúdia Mégane. Mal som asi 16, a pozeral som na ten voz s otvorenými ústami. A má čím fascinovať dodnes.
Krásna bola štúdia užitkáča Modus. Škoda, že tie tvary nepretavili do sériovej podoby, s vozíkom veľkosti Citroenu Nemo mohli prísť oveľa skôr ako PSA.
No a naposledy ma zaujala Nepta. Tak nádherné tvary sa len tak niekomu nepodaria. Bol by z nej krásny kabriolet aj kupé, šesťvalec pozdĺžne a zadný náhon - sen...
...téma zajímavé, ale ty píšeš tak složitě, že to prostě nedokážu číst.
Snažíš se pracovat s jazykem, ale mi to připadá, že se snažíš "jen" mluvit jinak, aby bylo vidět, kolik znáš cizích slov - jakobys jen pózoval s cizími slovíčky, sorry...
Co si mám představit pod pojmem "Paradigmatický obrat"?
Nesnažím se ani pracovat s jazykem, ani "mluvit jinak". Článek o designu vyžaduje své, ovšem v patřičných mezích, aby byl text srozumitelný pro většinu čtenářů.
Paradigmatický obrat - tím je myšlena komplexní změna hodnot v designu, chceš-li nové designové paradigma. Příchodem zcela nových hodnot, které nemají s předchozím tvarovým směrem nic společného.
No, keby si viac bral v úvahu, že Tvoje články čítajú aj laici a ľudia nie tak zbehlí vo svete cudzích, hoci sebepresnejších výrazov, je pravda, že by sa to čítalo aj chápalo ľahšie. Myslím, že mariachi dal celkom dobrý tip, ako dobré ešte zlepšiť. No chápem, vyjadriť to isté jednoduchšími slovami môže byť náročnejšie. Určite by si ale vyšiel v ústrety viacerým.