Koncern VW se rozdělí!

Koncern VW se rozdělí!

 
26.11. 2001 Michal Fokt

Automobilovou skupinu Volkswagen čekají v rámci personální změny na nejvyšším místě opravdu velké věci. Tou nejzásadnější je v každém případě imaginární rozdělení koncernu na dvě automobilové divize.

Bernd Pischetsrieder ještě ani neusedl do křesla a už řádí. Ale nebojte se, nebude se opakovat situace BMW a Roveru.

Automobilovou skupinu Volkswagen čekají v rámci personální změny na nejvyšším místě opravdu velké věci. Tou nejzásadnější je v každém případě imaginární rozdělení koncernu na dvě automobilové divize a tento krok můžeme očekávat již v prosinci tohoto roku. Ptáte se jak a proč bude rozkouskován poměrně (nebo možná až příliš) homogenní koncern?

Volkswagen Group zahrnuje v současnosti sedm automobilových značek. Aby si každá z nich mohla najít svou vlastní identitu a skončily tak obtíže s přílišnou unifikací, rozdělí se do dvou skupin. První z nich bude „sportovní“ (jižní), druhá pak „klasická“, nebo také „severní“.

Ta prvně jmenovaná bude zahrnovat značky, které se vyprofilovaly jako sportovně orientované, případně k tomuto cíli budou směřovat. Je asi zbytečné uvádět, o které jde, ale pro pořádek – tou základní bude Seat, který bude na své úrovni konkurovat výrobcům jako Alfa Romeo, nebo Honda. Dalším výrobcem na žebříčku se stane Audi - to by mělo přitáhnout ty zákazníky, kteří začínali na Seatech a rádi by postoupili v image výš, aniž by museli opouštět koncernové vody. Ingolstadtská firma si vezme na mušku hlavně BMW a Jaguar. A pro ty, kterým budou vozy se čtyřmi kruhy málo, bude určeno Lamborghini.
Druhá linie, tedy klasická, bude začínat Škodovkou a stejným způsobem pokračovat přes Volkswagen (nejvyšší čas, aby se přejmenoval), který si tak vyšlápne na Mercedes-Benz (o tom svědčí i jeho prototyp D1) a od něho budou moci zákazníci přestoupit k prestižní značce Bentley. A ptáte se, kam připadne zároveň supersportovní a superluxusní Bugatti? O tom oficiální zdroje nehovoří, ale s největší pravděpodobností půjde o vrchol pyramidy, ke kterému budou směřovat ti nejnáročnější klienti, jimž bude málo Lamborghini i britská klasika Bentley.
Později vznikne ještě třetí divize, která bude zahrnovat užitkové automobily a kamiony.

V souvislosti s těmito změnami odejde údajně ještě před koncem roku z vedení Audi Franz-Joseph Paefgen a na jeho místo nastoupí Martin Winterkorn, šéf produktového vývoje značky Volkswagen. Tato změna je důsledkem kritiky současné strategie Audi, kterou pronesl i stávající šéf koncernu, Ferdinand Piëch.

Spolupracujeme s TipCars.com
Exministr Krčál končí i ve stranické funkci Exministr Krčál končí i ve stranické funkci

Bývalý ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál…

Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany

Americký prezident Donald Trump nesouhlasí s návrhem…

Boeing a Airbus překonaly loňský rok. Získaly objednávky za 160 miliard dolarů Boeing a Airbus překonaly loňský rok. Získaly objednávky za 160 miliard dolarů

Největší světoví výrobci letadel Boeing a Airbus již…

 

Štítky Audi

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát

Léto je v plném proudu, mnoho lidí vyráží svými vozy na…

 





 
Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Včera

S původní C4 se ke značce Citroën vrátila avantgarda. Bohužel příliš dlouhého trvání neměla, neboť druhé vydání v daném ohledu opět polevilo. Ve všem ostatním však bylo lepší než předchůdce.




Blesk.cz

Chlapce z jeskyně už stihli „vykrmit“. Mezi slzami štěstí zmínili sny i noční můry

Chlapce z jeskyně už stihli „vykrmit“. Mezi slzami…

Thajští chlapci a jejich trenér, kteří byli necelé tři týdny uvězněni v zatopené jeskyni, jsou konečně doma. Ve…

Čechům se za igelitky platit nechce, zájem klesl o miliony. Raději si nosí vlastní tašky

Čechům se za igelitky platit nechce, zájem klesl o…

Od začátku letošního roku platí plošný zákaz vydávání bezplatných igelitových tašek v obchodech. Nově je potřeba…

 

iSport.cz

Rekordní přestup brankáře dokončen! Alisson jde z AS Řím do Liverpoolu

Rekordní přestup brankáře dokončen! Alisson jde z AS…

Brazilský reprezentační brankář Alisson Becker přestoupil z AS Řím do Liverpoolu, který za něj podle britských…

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran, soupisky, program

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran,…

Dnes startuje elitní fotbalová soutěž. FORTUNA:Liga. Dá se říct, že je to přelomový ročník. S novým herním…

 

Reflex.cz

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od strašidel až po extravagantní jedince

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od…

Ruský web English Russia čas od času zveřejňuje nejrůznější soubory fotografií, které představují ruskou…

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát ovládají neschopní úředníci

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát…

„Dolní Vítkovice jsme budovali ve šťastné době. Tehdy se spojily naše zájmy se zájmem města i kraje. Dneska…