Koncern VW se rozdělí!

Koncern VW se rozdělí!

 

Automobilovou skupinu Volkswagen čekají v rámci personální změny na nejvyšším místě opravdu velké věci. Tou nejzásadnější je v každém případě imaginární rozdělení koncernu na dvě automobilové divize.

Bernd Pischetsrieder ještě ani neusedl do křesla a už řádí. Ale nebojte se, nebude se opakovat situace BMW a Roveru.

Automobilovou skupinu Volkswagen čekají v rámci personální změny na nejvyšším místě opravdu velké věci. Tou nejzásadnější je v každém případě imaginární rozdělení koncernu na dvě automobilové divize a tento krok můžeme očekávat již v prosinci tohoto roku. Ptáte se jak a proč bude rozkouskován poměrně (nebo možná až příliš) homogenní koncern?

Volkswagen Group zahrnuje v současnosti sedm automobilových značek. Aby si každá z nich mohla najít svou vlastní identitu a skončily tak obtíže s přílišnou unifikací, rozdělí se do dvou skupin. První z nich bude „sportovní“ (jižní), druhá pak „klasická“, nebo také „severní“.

Ta prvně jmenovaná bude zahrnovat značky, které se vyprofilovaly jako sportovně orientované, případně k tomuto cíli budou směřovat. Je asi zbytečné uvádět, o které jde, ale pro pořádek – tou základní bude Seat, který bude na své úrovni konkurovat výrobcům jako Alfa Romeo, nebo Honda. Dalším výrobcem na žebříčku se stane Audi - to by mělo přitáhnout ty zákazníky, kteří začínali na Seatech a rádi by postoupili v image výš, aniž by museli opouštět koncernové vody. Ingolstadtská firma si vezme na mušku hlavně BMW a Jaguar. A pro ty, kterým budou vozy se čtyřmi kruhy málo, bude určeno Lamborghini.
Druhá linie, tedy klasická, bude začínat Škodovkou a stejným způsobem pokračovat přes Volkswagen (nejvyšší čas, aby se přejmenoval), který si tak vyšlápne na Mercedes-Benz (o tom svědčí i jeho prototyp D1) a od něho budou moci zákazníci přestoupit k prestižní značce Bentley. A ptáte se, kam připadne zároveň supersportovní a superluxusní Bugatti? O tom oficiální zdroje nehovoří, ale s největší pravděpodobností půjde o vrchol pyramidy, ke kterému budou směřovat ti nejnáročnější klienti, jimž bude málo Lamborghini i britská klasika Bentley.
Později vznikne ještě třetí divize, která bude zahrnovat užitkové automobily a kamiony.

V souvislosti s těmito změnami odejde údajně ještě před koncem roku z vedení Audi Franz-Joseph Paefgen a na jeho místo nastoupí Martin Winterkorn, šéf produktového vývoje značky Volkswagen. Tato změna je důsledkem kritiky současné strategie Audi, kterou pronesl i stávající šéf koncernu, Ferdinand Piëch.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali

Téměř všichni členové dalšího poradního výboru amerického…

Trump propustil svého stratéga, který mu pomohl vyhrát volby Trump propustil svého stratéga, který mu pomohl vyhrát volby

Hlavní stratég Bílého domu Steve Bannon ještě dnes opustí…

Pátrání po barcelonském teroristovi skončilo, nepřežil policejní zásah Pátrání po barcelonském teroristovi skončilo, nepřežil policejní zásah

Řidič, jenž zabil 13 lidí v Barceloně, je mrtvý. Byl mezi…

 

Štítky Audi

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc? Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou…

 





 
Elektromobily: Proč se obejdou bez vícestupňové převodovky?

Elektromobily: Proč se obejdou bez vícestupňové převodovky?

Včera

Zatímco spalovací motor vyžaduje k efektivnímu fungování vícestupňovou převodovku, tak elektromotor se bez ní obyčejně obejde. Je důvodem pouze odlišná momentová charakteristika, nebo i něco jiného?




Blesk.cz

Dáša, které žhář upálil manžela i syna, promluvila: Druhého syna mi zabila rakovina

Dáša, které žhář upálil manžela i syna, promluvila:…

Takřka před očima jí v únoru shořel byt a v něm zemřel manžel (†57) a syn Dan (†24). Zapálil ho žhář! Měsíc nato…

Nahé turistky vzaly Sardinii útokem! V rouše Evině pózují na plážích i pod vodou

Nahé turistky vzaly Sardinii útokem! V rouše Evině…

Italskou Sardinii obsadily nahé turistky! Sexy krásky se na internetu chlubí pikantními snímky s malebným…

 

iSport.cz

Další česká světová jednička! Šafářová přeskočí zraněnou parťačku

Další česká světová jednička! Šafářová přeskočí…

Český tenis bude mít další světovou jedničku, Lucie Šafářová přeskočí v žebříčku čtyřhry svoji pravidelnou…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Slovácko 1:0. Lafata rozhodl, další gól mu vzali

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Slovácko 1:0. Lafata rozhodl,…

Fotbalisté Sparty porazili v úvodním zápase 4. kola Het ligy Slovácko 1:0. Jediný gól vstřelil po hodně hry…

 

Reflex.cz

V KLDR žádný hlad a bída není, USA jsou hlavní agresor, říká Vrobel

V KLDR žádný hlad a bída není, USA jsou hlavní…

Spojené státy jako hlavní agresor a Korejská lidově demokratická republika coby jeden z posledních suverénních…

Zázrak z Aleppa. Lvice, kterou zachránili z tamní zoo, porodila mládě

Zázrak z Aleppa. Lvice, kterou zachránili z tamní…

Veterináři i zoologové se podivují nad případem lvice, která byla převezena ze zničené zoo v syrském Aleppu…