Koncern VW se rozdělí!

Koncern VW se rozdělí!

 
26.11. 2001 Michal Fokt

Automobilovou skupinu Volkswagen čekají v rámci personální změny na nejvyšším místě opravdu velké věci. Tou nejzásadnější je v každém případě imaginární rozdělení koncernu na dvě automobilové divize.

Bernd Pischetsrieder ještě ani neusedl do křesla a už řádí. Ale nebojte se, nebude se opakovat situace BMW a Roveru.

Automobilovou skupinu Volkswagen čekají v rámci personální změny na nejvyšším místě opravdu velké věci. Tou nejzásadnější je v každém případě imaginární rozdělení koncernu na dvě automobilové divize a tento krok můžeme očekávat již v prosinci tohoto roku. Ptáte se jak a proč bude rozkouskován poměrně (nebo možná až příliš) homogenní koncern?

Volkswagen Group zahrnuje v současnosti sedm automobilových značek. Aby si každá z nich mohla najít svou vlastní identitu a skončily tak obtíže s přílišnou unifikací, rozdělí se do dvou skupin. První z nich bude „sportovní“ (jižní), druhá pak „klasická“, nebo také „severní“.

Ta prvně jmenovaná bude zahrnovat značky, které se vyprofilovaly jako sportovně orientované, případně k tomuto cíli budou směřovat. Je asi zbytečné uvádět, o které jde, ale pro pořádek – tou základní bude Seat, který bude na své úrovni konkurovat výrobcům jako Alfa Romeo, nebo Honda. Dalším výrobcem na žebříčku se stane Audi - to by mělo přitáhnout ty zákazníky, kteří začínali na Seatech a rádi by postoupili v image výš, aniž by museli opouštět koncernové vody. Ingolstadtská firma si vezme na mušku hlavně BMW a Jaguar. A pro ty, kterým budou vozy se čtyřmi kruhy málo, bude určeno Lamborghini.
Druhá linie, tedy klasická, bude začínat Škodovkou a stejným způsobem pokračovat přes Volkswagen (nejvyšší čas, aby se přejmenoval), který si tak vyšlápne na Mercedes-Benz (o tom svědčí i jeho prototyp D1) a od něho budou moci zákazníci přestoupit k prestižní značce Bentley. A ptáte se, kam připadne zároveň supersportovní a superluxusní Bugatti? O tom oficiální zdroje nehovoří, ale s největší pravděpodobností půjde o vrchol pyramidy, ke kterému budou směřovat ti nejnáročnější klienti, jimž bude málo Lamborghini i britská klasika Bentley.
Později vznikne ještě třetí divize, která bude zahrnovat užitkové automobily a kamiony.

V souvislosti s těmito změnami odejde údajně ještě před koncem roku z vedení Audi Franz-Joseph Paefgen a na jeho místo nastoupí Martin Winterkorn, šéf produktového vývoje značky Volkswagen. Tato změna je důsledkem kritiky současné strategie Audi, kterou pronesl i stávající šéf koncernu, Ferdinand Piëch.

Spolupracujeme s TipCars.com
Američané obvinili Rusku z Petrohradu, měla se vměšovat do blížících se voleb Američané obvinili Rusku z Petrohradu, měla se vměšovat do blížících se voleb

Americké úřady obvinily Rusku žijící v Petrohradu ze…

Vedení ČSSD stojí za Hamáčkem, kritiku sklidila Haškova platforma Vedení ČSSD stojí za Hamáčkem, kritiku sklidila Haškova platforma

Předsednictvo ČSSD v Hradci Králové podpořilo předsedu…

Ukrajina se s MMF dohodla na novém úvěru, dostane téměř 90 miliard korun Ukrajina se s MMF dohodla na novém úvěru, dostane téměř 90 miliard korun

Ukrajina se dohodla s Mezinárodním měnovým fondem (MMF)…

Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům

Německá automobilka Daimler dnes varovala, že její…

 

Štítky Audi

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 





 
Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Dnes 18:50

Koncepce s motorem vzadu znamená, že už léta má Porsche 911 charakteristický tvar karoserie. A přesto auto původně mělo vypadat hodně jinak...




Blesk.cz

Odborníci Blesku: Důchody, nemocenská, mateřská i ošetřovné! Jak získat peníze od státu?

Odborníci Blesku: Důchody, nemocenská, mateřská i…

POZOR! Už v úterý 23. října můžete volat odborníkům z České správy sociálního zabezpečení. S čím vám můžou…

Babí léto definitivně končí, o víkendu vytáhněte deštníky

Babí léto definitivně končí, o víkendu vytáhněte deštníky

Víkend definitivně ukončí krásné období babího léta s nadprůměrnými teplotami, která nás až na krátké epizody…

 

iSport.cz

Bojovník Marpo: Rytmuse sestřelím, proto ho potřebuju nenávidět

Bojovník Marpo: Rytmuse sestřelím, proto ho…

Největší akce v historii českých bojových sportů už se blíží. 27. prosince se uskuteční v pražské O2 Areně…

SESTŘIHY: Hradec dál vede extraligu. Liberec bez Bulíře přehrál Kometu 5:2

SESTŘIHY: Hradec dál vede extraligu. Liberec bez…

Návrat zkušeného střelce k výhře nestačil. V dresu třineckých hokejistů se poprvé v této sezoně objevil na ledě…

 

Reflex.cz

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je nezodpovědné a hloupé

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je…

Lidové noviny se před několika dny pochlubily se svým úlovkem – zveřejnily exkluzivní zprávu, že příslušníci…

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará dobrá ruční práce

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará…

Aktuální várka filmů je „stará“ na nejrůznější způsoby. Buď se jednotlivé tituly odehrávají před mnoha lety,…