Koncern VW se rozdělí!

Koncern VW se rozdělí!

 

Automobilovou skupinu Volkswagen čekají v rámci personální změny na nejvyšším místě opravdu velké věci. Tou nejzásadnější je v každém případě imaginární rozdělení koncernu na dvě automobilové divize.

Bernd Pischetsrieder ještě ani neusedl do křesla a už řádí. Ale nebojte se, nebude se opakovat situace BMW a Roveru.

Automobilovou skupinu Volkswagen čekají v rámci personální změny na nejvyšším místě opravdu velké věci. Tou nejzásadnější je v každém případě imaginární rozdělení koncernu na dvě automobilové divize a tento krok můžeme očekávat již v prosinci tohoto roku. Ptáte se jak a proč bude rozkouskován poměrně (nebo možná až příliš) homogenní koncern?

Volkswagen Group zahrnuje v současnosti sedm automobilových značek. Aby si každá z nich mohla najít svou vlastní identitu a skončily tak obtíže s přílišnou unifikací, rozdělí se do dvou skupin. První z nich bude „sportovní“ (jižní), druhá pak „klasická“, nebo také „severní“.

Ta prvně jmenovaná bude zahrnovat značky, které se vyprofilovaly jako sportovně orientované, případně k tomuto cíli budou směřovat. Je asi zbytečné uvádět, o které jde, ale pro pořádek – tou základní bude Seat, který bude na své úrovni konkurovat výrobcům jako Alfa Romeo, nebo Honda. Dalším výrobcem na žebříčku se stane Audi - to by mělo přitáhnout ty zákazníky, kteří začínali na Seatech a rádi by postoupili v image výš, aniž by museli opouštět koncernové vody. Ingolstadtská firma si vezme na mušku hlavně BMW a Jaguar. A pro ty, kterým budou vozy se čtyřmi kruhy málo, bude určeno Lamborghini.
Druhá linie, tedy klasická, bude začínat Škodovkou a stejným způsobem pokračovat přes Volkswagen (nejvyšší čas, aby se přejmenoval), který si tak vyšlápne na Mercedes-Benz (o tom svědčí i jeho prototyp D1) a od něho budou moci zákazníci přestoupit k prestižní značce Bentley. A ptáte se, kam připadne zároveň supersportovní a superluxusní Bugatti? O tom oficiální zdroje nehovoří, ale s největší pravděpodobností půjde o vrchol pyramidy, ke kterému budou směřovat ti nejnáročnější klienti, jimž bude málo Lamborghini i britská klasika Bentley.
Později vznikne ještě třetí divize, která bude zahrnovat užitkové automobily a kamiony.

V souvislosti s těmito změnami odejde údajně ještě před koncem roku z vedení Audi Franz-Joseph Paefgen a na jeho místo nastoupí Martin Winterkorn, šéf produktového vývoje značky Volkswagen. Tato změna je důsledkem kritiky současné strategie Audi, kterou pronesl i stávající šéf koncernu, Ferdinand Piëch.

Spolupracujeme s TipCars.com
Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let

Británie směřuje k nejdelšímu propadu životní úrovně od…

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

 

Štítky Audi

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 





 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli 850 čtenářům

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli…

Hloupá otázka je jen ta, kterou nepoložíte. To se stalo mottem projektu Blesku, jehož cílem bylo poradit…

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Tomáš Klus (31) má nyní starostí nad hlavu. Nejenže mají s manželkou Tamarou (29) na starosti hned tři malé…

 

iSport.cz

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to udělá, přiznal Šilhavý

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to…

V prvním poločase občas, zakroutil hlavou, hodil rukama, ale nakonec je zvednul šťastně k nebi. Trenér Jaroslav…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo zbytečných kampaní najít chlapce

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo…

Ženy tak dlouho bojovaly za svou rovnoprávnost, až jí dosáhly. A v momentě, kdy dosáhly uznání, že jsou stejně…

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…