Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncernový večer v Ženevě 2015: Náskok díky technice

David Bureš
Diskuze (23)
Německý koncern VW při své tradiční předženevské prezentaci tentokrát vsadil na moderní techniku.

Volkswagen Group v předvečer velkého autosalonu pravidelně pořádá vlastní show, tzv. koncernový večer, na které značky tohoto výrobce představují své nadcházející novinky. Koncernový večer před zahájením letošního ženevského autosalonu se nesl v duchu hesla Moving technology (Hybná technika)

Koncernového večera se pravidelně účastní prakticky všichni členové vedení VW Group a šéfové jeho značek. Mezi pozvanými hosty pak mimo jiné nechyběl prezident FIA Jean Todt.

Hlavní scéna večera se nesla v duchu motta akce – Moving technology. Futuristickou grafiku na úvod večera doplnily roboti, podobající se robotům z montážních hal, které efektně hýbaly jednotlivými obrazovkami na scéně.

Sportovně třikrát jinak

Začátek večera po úvodní prezentaci patřil těm sportovnějším značkám koncernu. Jako první přišla řada na Porsche. Zatímco loni v Paříži se stuttgartský výrobce chlubil svými vozy s hybridním pohonem, v Ženevě tentokrát vsadil na něco tradičnější počin – v podobě sporťáku Cayman GT4. Automobil představený 10 let po premiéře původního Caymanu má kombinovat prvky Caymanu a 911 GT3, Severní smyčku Nürburgringu pak objel za pouhých sedm minut a 40 sekund.

Po žlutém Caymanu GT4 vjel na scénu Seat 20v20. Jedná se koncept chystaného kompaktního SUV, které v nabídce španělské značky zatím zoufale chybí. Vůz je laděn opravdu velice sportovně, což vedle ostrých hran karoserie podpořilo její oranžové zbarvení. Vedle nového SUV má auto naznačit také další směřování designu vozů Seat, který bude vášnivější než dnes.

Lamborghini podle očekávání do Ženevy přivezlo Aventador Super Veloce. Zatímco v Paříži prezentovaný koncept Asterion přijel na scénu potichu, aby dal najevo svůj pohon na elektřinu, Aventador LP750-4 SV dal posluchačům pěkně najevo hřmot svého dvanáctiválcového agregátu. Italský supersport ve srovnání s výchozím modelem sází na o 50 koní zvýšený výkon, o 50 kg sníženou hmotnost a vylepšené jízdní vlastnosti díky lepší aerodynamice nebo adaptivním tlumičům.

Střídání stráží

Prezentace Bugatti byla ve znamení loučení a očekávaných nových zítřků. Šéf značky Wolfgang Dürheimer jednak představil poslední vyrobený Veyron, tzv. La Finale, jednak slíbil, že automobilka počítá se šestnáctiválcovým nástupcem Veyronu, který bude silnější a rychlejší než dosavadní model. Historie Veyronu se uzavírá po deseti letech produkce a po 450 vyrobených exemplářích – 300 z nich bylo kupé, zbytek targy.

Čtvrtou generací Caddy se prezentovala divize užitkových vozidel značky Volkswagen. Automobil je snadné proměnit ze sedmimístného na dvoumístný, vedle praktičnosti se novinka chlubí také úspornějšími motory. Na další mezigenerační obměnu modelové palety Volkswagen Commercial Vehicles se můžeme těšit i v následujících letech, divize do dvou let obmění všechny své modely.

Po nenápadném stříbrném Caddy vjíždí na scénu oranžová placka. Není jí nikdo jiný než druhá generace Audi R8, jejíž ostré hrany vypadají mnohem lépe naživo než na fotografiích. Prezentovaný exemplář je provedení Plus, což znamená 5,2litrový desetiválec ve verzi s 610 koňmi (449 kW). Audi se vedle nové R8 na koncernovém večeru pochlubila ještě konceptem Prologue Avant, který je ukázkou nového designérského směru značky. Pokud dojde k jeho naplnění, můžeme se těšit na opravdu ostré rysy, širokou masku single frame nebo propojená koncová světla.

Do portfolia VW Group patří rovněž italský výrobce motocyklů Ducati. Prezentace této značky se nesla v duchu modelu Multistrada, který díky čtyřem nabízeným paketům (sport, touring, urban a enduro) může být čtyřmi různými motorkami.

Zelená na třetí

Po Ducati přichází řada na Bentley, které vsadilo na zelenou. Nemyslíme však ekologii, ale skutečně barvu. Svěží zelená je na modernizovaném Continentalu GT poněkud netradiční barva, britská zelená na druhém prezentovaném voze je mnohem tradičnější. Druhé představené Bentley je opravdovým překvapením – čekali jsme sériovou verzi SUV Bentayga, místo toho se však v Ženevě ukázal koncept EXP 10 Speed 6. Ten je ukázkou dalšího možného směřování značky – hovoří se o tom, že by Bentley mohlo po SUV nabídnout dvoumístný sporťák. Právě podobu takového modelu naznačuje koncept EXP 10 Speed 6.

Také další vůz na scéně nese zelenou barvu – na scénu přijíždí Škoda Superb v zelenkavě lakované karoserii. Tento odstín odkazuje na koncept Vision C, naznačující vzhled Superbu III, který se v Palexpu prezentoval přesně před rokem. Zelenkavý Superb ale ze scény rychle mizí a je nahrazen Superbem v mnohem typičtější barvě – stříbrné metalíze. Připomeňme, že nový Superb je zatím prezentován jako liftback, jeho základem je modulární platforma MQB.

Koncernový večer končí

Poslední na řadu přichází mateřská značka koncernu, značka Volkswagen. Ta vedle druhé generace Touranu představila koncept Sport Coupé Concept GTE. Automobil je první ukázkou možné podoby modelu CC, alias sportovněji laděného sedanu na základech Passatu. Koncept má kapotu procházející hluboko do přídě a opravdu širokou masku chladiče. Pokud nové sériové CC bude alespoň trochu vypadat jako Sport Coupé Concept GTE, můžeme se těšit na hodně odlišný vůz, než je Passat B8.

Po připomínce úspěchu Passatu, který se stal letošním Evropským autem roku, přišla jako již tradičně řada na závěrečné slovo šéfa koncernu Martina Winterkorna. Ten uvedl, že technika koncernu má sloužit především zákazníkům. Šéf VW Group si též trochu postěžoval, když řekl, že Evropa potřebuje více nápadů a kuráže, aby neztratila svůj technický náskok. Winterkorn pak rovněž uvítal, že se firmy jako Apple a Google pouští do vývoje techniky z oblasti automobilového průmyslu, protože tyto společnosti pomůžou automobilkám pochopit mladé zákazníky.

David Bureš
Diskuze (23)
Avatar - Hammunasakra
3. 3. 2015 14:06
Re: Sportovní atmosférický nášup
No nakoupili ty značky dobře jestli se ptáš na tohle :-)
Ale třeba tý ze Sant´Agata konkurence s novejma modelama spíš ujíždí než naopak ;-)
Tohle nesouvisí ale hodně mě zaujalo [odkaz] :yes:
Avatar - AUDIRS6
3. 3. 2015 13:57
Re: Sportovní atmosférický nášup
joo, tie "r" a "l" sa mi poplietli a to som to este aj checkoval ... 8-s - a pritom na prvy raz som to mal spravne. :-!
Pozri si cely zaber koncernu, vratane Bentley a potom mi skus dat este raz podobnu otazku... ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 3. 2015 13:48
Re: Sportovní atmosférický nášup
No možná než vystrkovat by to chtělo máknout a udělat konečně něco konkurenceschopnýho autum z Maranella (věř nevěř Kylie tam zrovna včera byla :-) ) nebo Wokingu. A Maranello se píše s dvěma l a ne r ;-)
Avatar - AUDIRS6
3. 3. 2015 13:36
Re: Sportovní atmosférický nášup
:-)
To mi skoro az prijde ako vystrceny prostrednik do Marranela a Wokingu >:-[]

Plus, prijde mi to ako krasny kontrast pre vsetkych tych neprajnikov, ktori maju s koncernom asociovane uz len motory TSi a TDi :-!
Avatar - Ja Prvni 123
3. 3. 2015 13:07
Re: No to je humus...
:-)