3.3. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Koncernový večer v Ženevě 2015: Náskok díky technice

Koncernový večer v Ženevě 2015: Náskok díky technice
 

Německý koncern VW při své tradiční předženevské prezentaci tentokrát vsadil na moderní techniku.

Volkswagen Group v předvečer velkého autosalonu pravidelně pořádá vlastní show, tzv. koncernový večer, na které značky tohoto výrobce představují své nadcházející novinky. Koncernový večer před zahájením letošního ženevského autosalonu se nesl v duchu hesla Moving technology (Hybná technika)

Koncernového večera se pravidelně účastní prakticky všichni členové vedení VW Group a šéfové jeho značek. Mezi pozvanými hosty pak mimo jiné nechyběl prezident FIA Jean Todt.

Hlavní scéna večera se nesla v duchu motta akce – Moving technology. Futuristickou grafiku na úvod večera doplnily roboti, podobající se robotům z montážních hal, které efektně hýbaly jednotlivými obrazovkami na scéně.

Sportovně třikrát jinak

Začátek večera po úvodní prezentaci patřil těm sportovnějším značkám koncernu. Jako první přišla řada na Porsche. Zatímco loni v Paříži se stuttgartský výrobce chlubil svými vozy s hybridním pohonem, v Ženevě tentokrát vsadil na něco tradičnější počin – v podobě sporťáku Cayman GT4. Automobil představený 10 let po premiéře původního Caymanu má kombinovat prvky Caymanu a 911 GT3, Severní smyčku Nürburgringu pak objel za pouhých sedm minut a 40 sekund.

Po žlutém Caymanu GT4 vjel na scénu Seat 20v20. Jedná se koncept chystaného kompaktního SUV, které v nabídce španělské značky zatím zoufale chybí. Vůz je laděn opravdu velice sportovně, což vedle ostrých hran karoserie podpořilo její oranžové zbarvení. Vedle nového SUV má auto naznačit také další směřování designu vozů Seat, který bude vášnivější než dnes.

Lamborghini podle očekávání do Ženevy přivezlo Aventador Super Veloce. Zatímco v Paříži prezentovaný koncept Asterion přijel na scénu potichu, aby dal najevo svůj pohon na elektřinu, Aventador LP750-4 SV dal posluchačům pěkně najevo hřmot svého dvanáctiválcového agregátu. Italský supersport ve srovnání s výchozím modelem sází na o 50 koní zvýšený výkon, o 50 kg sníženou hmotnost a vylepšené jízdní vlastnosti díky lepší aerodynamice nebo adaptivním tlumičům.

Střídání stráží

Prezentace Bugatti byla ve znamení loučení a očekávaných nových zítřků. Šéf značky Wolfgang Dürheimer jednak představil poslední vyrobený Veyron, tzv. La Finale, jednak slíbil, že automobilka počítá se šestnáctiválcovým nástupcem Veyronu, který bude silnější a rychlejší než dosavadní model. Historie Veyronu se uzavírá po deseti letech produkce a po 450 vyrobených exemplářích – 300 z nich bylo kupé, zbytek targy.

Čtvrtou generací Caddy se prezentovala divize užitkových vozidel značky Volkswagen. Automobil je snadné proměnit ze sedmimístného na dvoumístný, vedle praktičnosti se novinka chlubí také úspornějšími motory. Na další mezigenerační obměnu modelové palety Volkswagen Commercial Vehicles se můžeme těšit i v následujících letech, divize do dvou let obmění všechny své modely.

Po nenápadném stříbrném Caddy vjíždí na scénu oranžová placka. Není jí nikdo jiný než druhá generace Audi R8, jejíž ostré hrany vypadají mnohem lépe naživo než na fotografiích. Prezentovaný exemplář je provedení Plus, což znamená 5,2litrový desetiválec ve verzi s 610 koňmi (449 kW). Audi se vedle nové R8 na koncernovém večeru pochlubila ještě konceptem Prologue Avant, který je ukázkou nového designérského směru značky. Pokud dojde k jeho naplnění, můžeme se těšit na opravdu ostré rysy, širokou masku single frame nebo propojená koncová světla.

Do portfolia VW Group patří rovněž italský výrobce motocyklů Ducati. Prezentace této značky se nesla v duchu modelu Multistrada, který díky čtyřem nabízeným paketům (sport, touring, urban a enduro) může být čtyřmi různými motorkami.

Zelená na třetí

Po Ducati přichází řada na Bentley, které vsadilo na zelenou. Nemyslíme však ekologii, ale skutečně barvu. Svěží zelená je na modernizovaném Continentalu GT poněkud netradiční barva, britská zelená na druhém prezentovaném voze je mnohem tradičnější. Druhé představené Bentley je opravdovým překvapením – čekali jsme sériovou verzi SUV Bentayga, místo toho se však v Ženevě ukázal koncept EXP 10 Speed 6. Ten je ukázkou dalšího možného směřování značky – hovoří se o tom, že by Bentley mohlo po SUV nabídnout dvoumístný sporťák. Právě podobu takového modelu naznačuje koncept EXP 10 Speed 6.

Také další vůz na scéně nese zelenou barvu – na scénu přijíždí Škoda Superb v zelenkavě lakované karoserii. Tento odstín odkazuje na koncept Vision C, naznačující vzhled Superbu III, který se v Palexpu prezentoval přesně před rokem. Zelenkavý Superb ale ze scény rychle mizí a je nahrazen Superbem v mnohem typičtější barvě – stříbrné metalíze. Připomeňme, že nový Superb je zatím prezentován jako liftback, jeho základem je modulární platforma MQB.

Koncernový večer končí

Poslední na řadu přichází mateřská značka koncernu, značka Volkswagen. Ta vedle druhé generace Touranu představila koncept Sport Coupé Concept GTE. Automobil je první ukázkou možné podoby modelu CC, alias sportovněji laděného sedanu na základech Passatu. Koncept má kapotu procházející hluboko do přídě a opravdu širokou masku chladiče. Pokud nové sériové CC bude alespoň trochu vypadat jako Sport Coupé Concept GTE, můžeme se těšit na hodně odlišný vůz, než je Passat B8.

Po připomínce úspěchu Passatu, který se stal letošním Evropským autem roku, přišla jako již tradičně řada na závěrečné slovo šéfa koncernu Martina Winterkorna. Ten uvedl, že technika koncernu má sloužit především zákazníkům. Šéf VW Group si též trochu postěžoval, když řekl, že Evropa potřebuje více nápadů a kuráže, aby neztratila svůj technický náskok. Winterkorn pak rovněž uvítal, že se firmy jako Apple a Google pouští do vývoje techniky z oblasti automobilového průmyslu, protože tyto společnosti pomůžou automobilkám pochopit mladé zákazníky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
 













Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…