Po nepřesvědčivých výkonech v letošním ročníku MS rally, zvlášť nového vozu Škoda Fábia WRC, se do příští sezóny 2004 MS rally tovární tým Škoda nepřihlásí!
Jasne se ukazuje to, co je vsem jasne uz delsi dobu. Skodovka na to proste nema! Neumi udelat konkurence schopne auto. V soutezi se nedavaji body za PR kecy VW group
škodovka momentálně na to nemá , ale pokud se vrátíme do minulosti , zjistíme že se může pyšnit dobrými výsledky , nemůže být pořád nahoře ,chyba byla i to, že angažovala zahraniční jezdci , kteří jsou zvyklí na jinou práci .Třeba Kresta pomalu bydlel ve vývojovým středisku a významně pomáhal při výrobě automobilu . Dnes se spoustu dílu dováží ze zahraničí, převodovka je Švédská, a jiný a jiný díly , které jsou na špičkoví úrovni , ale konkurence je pořád napřed..
Pokud si VW Group myslí, že Škodovka s desetinovým rozpočtem na provoz týmu a vývoj oproti Peugeotu nebo Citroenu bude dojíždět na prvních místech, tak bude opravdu lepší , když Fabia WRC skončí.
Holt jsou důležitější sportovní projekty ve skupině - TOUAREG na Dakaru, Audi a Bentley v LeMans, a to se ještě určitě něco připravuje pro propagaci Golfu 5.
VW Tarek jel poslední Dakar. Na Dakaru 2003-2004 pojede TOUAREG s Juttou Kleinschmidtovou (nevím , jestli jsem napsal jméno správně) . Alespoň tak to bylo prezentováno na DSF.
Snad i tomu největšímu zabedněncovi to vysvětlily výsledky. Všechny automobilky vyvíjí auto aby bylo lepší a jelo na titul. folcvágn není schopen dnes v tomto sportovním odvětví konkurovat tak tam nasadil toho u koho mu bude neúspěch vadit nejméně protože nemá stejně žádné jméno a prestiž. Představa že to vytrhne cordoba nebo nejaký jiný paskvil s těmito vadně stavěnými podvozky a motory je směšný protože jsou to všechno stejné *.
Mám za to, že současná realita je - ŠKODA vyrábí auta z koncernových komponent. Vývoj klíčových prvků se odehrává jinde a tak nechápu, proč se strkají peníze do "sportu". Tím se více Škodovek neprodá. Ať jsou raději o tyto peníze levnější. Nebo ŠKODA vyrábí nějaký sportovní model ? Nemám tím jen na mysli silnější motor a jinak naladěný podvozek. Nebo se chystá takový model vyrábět ?
Nic takového, tak proč se peníze vyhazují oknem. Ke koupi Superbu nebo Fábie nepotřebuji vědět, že to auto vyhrálo Monte Carlo. Raději ať už je nová Octavia.
si si nevsimol ako to pomohlo ostatnym o to tam ide napriklad focus ako sa zviditelnil aj hru po nom spravili to je tak trochu reklama inac ten focus aj mam
Logické vyústění situace. Už Octavie prokázala že skodovka ztratila schopnost postavit co jen trochu konkurence schopné auto. A Fabia to ukázala naplno. Je ovšem na druhou stranu otázka jestli by se FIA neměla chytit za frňák protože co s MS kde startují 4 tovární týmy.
Bohužel jde hlavně o peníze,Škoda nemůže zdaleka tolik do sportu investovat jako větší firmy.Pokud si někdo myslí,že tyto auta mají něco společného s obyčejnou produkcí je poněkud mimo.
Jinak jde samozřejmě o reklamu,s vývojem obyčejných aut to s 99 pocenr již nemá nic společného.
Pro Jeffa:pokud by Toyta tak zářila jak ve formuli 1 potěž pánbu.
Předtim jak Toyota vystoupila z WRC, tak byli Corolly a Cellicy jedinečné!!! Ještě teď s nima jedzí řada jezdcú a dosahují vynikajicí výsledky.
Ještě ke Škodě - podle nové hierarchie v VW Group by Škoda mněla vyrábět rodinný vozy. Sportovní zamněření má Seat, Audi a Lambo. Takže, já to vidím na Seat Cordoba WRC a ne Fabie. To je blbost.
... ale představenstvo VW Group Škodovce přikleplo projekt WRC až do roku 2006....
...zatím to ale všechno naznačuje, že Fabia WRC byla "laboratoř" pro vývoj typu CORDOBA WRC nebo IBIZA WRC....
A to vykladali, ze v roce 2005 bude titul skoro doma... :) Teda, zabalili to driv, nez sem cekal. No, aspon usetrej prachy a fabie 1.2 nebude stat 400 litru. (pro rejpaly - samozrejme s "nadstandardni vybavou" - v testu ve SM byl kombik 1.2 za bratru 470 000. To se ***i, neeeee?)
Víš ono mýt ve výbavě navigační systém , xeonový světla to bratru příjde na nějakejch 130000 tisíc to nemluvím o klimatyzaci, normálnímu člověku stačí to co bývá v základu nebo jen s minimální výbavou , každej není náročnej jako ty a kdo si to obědná v nadstandartu tak ho otázka peněz netrápí , rozhodně to nebude nějakej sociál..
Tak zaprve: pise se mit a ne myt, ale o to nejde - xenony tam doopravdu nebyly, klimatizace manualni, navigace SAMOZREJME ani omylem, max. Skoda symphony :). Takze za rec staly leda tak lity kola. Jo a metalizka nebyla - bylo to hnusne zluty. V lepsim pripade nebyly vzadu klicky na vokna. Tak co? To je bourak za pul mega, co? BTW - koho netrapi otazka penez, tan Fabii asi nesleduje.
Omlouvám se za slovíčko mít.Klimatizaci manuální škodovka přestala dávat do aut někdy před dvouma lety , jinak dává všude už klimatronik ,a pokd si najdeš na atlasu automobily , můžeš si otevřít škodovku a podívat se co tam dávaj za výbavu .Za 391000 motr 12HTP, litá kola , metalíza ,airbak řidiče a spolujezdce,palubní počítač,klimatizace,centrál s dálkovým ovládáním,a jiný věcičky na který si momentálně nevzpomínám , jen vím že za 495000kč jak jsi psal , bych měl škodovku RS s litými koly , klimatizací a sportovní úpravu..
Když vem jak dokázali být Citroen, Peugeot, Focus rychlý hned co se objevily v MS. Ale Škoda je furt nějak pozadu, tak by bylo lepší se na to vybodnout a investovat raději prachy na vývoj......
jezus nikdo nerika ze koncej ne??? Budou jezdit dál ale zatim ne celý MS! Kdyz nemaj vysledky je blbost jezdit cely MS a utracet prachy za cesty do ameriky a jinejch prd**í... ty prachy pudou do vývoje a az budou i vysledky tak budou jezdit celý MS....logický ne???
Je to tak no money no honey.Netvrdim ze skodovky su sracky to bi boli bez folcika.Ale subaru to tiez nie je a ani nebude.Mitsubishi tiez odstupili moc sa im nedarilo.Dufam ze sa vratia s novym mozno coltom.Francuzi do toho natlacili poriadne prachy a vysledok sa dostavil.Toyota bola najlepsia ked tam bola teraz sa trapi v F1.Je to cele o prachoch peniazoch money a zase len prachy.
No ja to vidim asi takhle. Pusobeni automobilky Skoda v serialu MS je skutecne vyhazovanim penez. Pokud jsou pred tovarnimi vozy i soutezici s vlastnimi auty, majici jeste mensi rozpocet nez Skoda, tak to svedsi bud o spatnych jezdcich (a k tomu se klonim ja), a nebo o spatnych vozech. Bud jak bud, vysledjy jsou hrozne a nedustojne tovarnimu tymu. Je asi kazdemu jasne, ze Skoda MS nevyhraje ani v roce 20010, pokud se neco nezmeni. A jeste jedna poznamka. Ztotoznovat seriove vozy se souteznimi specialy opravdu nelze.
Fabie je jeste dite v plenkach a opravdovou rally zadne simulace nenahradi. Se spickovymi tovarnimi tymy se rovnat nemuze, to je jasne. Mala pozn. Kresta se na posl rally pekne vytahl
Když jsem sem před časem napsal, že jestli bude fábka porážet 206-ku tak sežeru telefoní seznam, nabídla mi spousta lidí kečup a tatarku. Kdepak jsou ti pánové, kteří dle vzhledu auta po jeho první prezentaci usoudili, že je fábka největším aspirantem na titul? Tímto se nechci chvástat že jsem největší odborník na WRC, ale pouze připomenutí toho co jsem psal už tehdy - bez peněz to prostě nejde.
Pro zajimavost: rozpocet Peugeotu na sezonu 2003 je neco okolo 2mld KC!!! Tak za takove prachy jde provozovat kokurenceschopne WRC . Ale kolik stal vyvoj??? I z fabie se da udelat dobre WRC, ale bohuzel skodovka musi spolehat vetsinou na sebe, pac nema prachy na placeni spickovych firem. Problemem je motor s 20 ventily, ktery je handicapam. Zkousela se verze , kdy motor jel na 16 ventilu a 4 dalsi byly zavrene.. Je jasne, ze to byl poue pokus, ale vysledek byl hodne zajimavy- vetsi kroutici moment!! A to motor bezel na stavajici elektronice a vackach!!!
A jen tak pro zajimavost pri mereni akcelerace byla Fabia dokonce pomalejsi nez Corolla... Tipnete, kolik stoji ridici jednotka s elektronikou na 206WRC... 6milKC . Tak se staci zamyslet a kazdy rozumny fanda soutezi bude fandit i skodovce... Cim vic aut, tim vetsi podivana!!! Jinak nam tam zustanou dva tymy a ostatni zacnou jezdit Super 1600, ale ty jsou nekdy zajimavejsi..
kazde auto je robene podla predpisou a skoda na to nema . a ked porovnam seriovu fabiu s focusom uz tam je velky rozdiel focus sedi na ceste ako prikovany a fabia vieme svoje tam je ta chyba seriove auto je nevydarene a tazko s neho spravit WRC nema dobry zaklad a inac mozete byt rady ze vas kupil VW lebo neviem co by skoda vyrabala sama asi by uz zanikla alebo fungovala ako dacia , lada atd a aj ten seat moze byt rad to boli auta niekedy kocki z porche motorom a skoda ties mohly by ste vyrobit hoci aj dobre auto vzdy by to bola skoda VW vas postavil na nohy