Konec futuristického designu? Další elektrická BMW už tolik nevyniknou, přiznává šéfdesignér
Když mnichovská automobilka uváděla na trh elektrickou i3 a plug-in hybridní sporťák i8, rozhodla se vozy od zbytku portfolia oddělit futuristickým a výrazným vzhledem. To se jí povedlo, málokdo by tipoval, že i8 letos slaví již čtvrtý rok v sériové produkci.
Podle šéfa designového týmu Adriana van Hooydonka se však blíží doba, ve které už nebude nutné elektromobily designově oddělovat. Stávají se totiž součástí hlavního proudu. „Elektrická mobilita se rozšiřuje mezi všemi vozy v krátkém časovém úseku. Elektrický či plug-in hybridní pohon už jsou vlastně jen položky, které při objednávce můžete zaškrtnout v konfigurátoru,“ říká van Hooydonk, do jehož týmu patří i Jozef Kabaň, bývalý šéfdesignér Škodovky.
„Faktem je, že zákazníci BMW vždy chtějí dynamické auto, ať už má baterie, nebo ne. Je tu tedy stále méně důvodů, proč by se tyto vozy měly vzhledově lišit,“ uvedl dále lídr designového týmu BMW.
Konce inovativně navržených BMW se ale prý bát nemusíme. Progresivní design a inspirace jsou pro mnichovskou automobilkou nadále klíčové faktory. „Elektrifikace není jedinou oblastí našeho průmyslu, která představuje výraznou změnu. Je jasné, že nás čeká hodně práce a návrháři budou moci hledat nové cesty.“
Pravdivost slov potvrzuje třeba koncept elektrického SUV iX3, jenž se představil na autosalonu v Pekingu. Sportovně-užitkový vůz sází na tradiční pojetí designu a inspiraci čerpá z konvenčně poháněné X3. Roku 2021 se zase dočkáme elektrického sedanu i4, který doplní elektrické SUV velikostně odpovídající X5, jež bude vycházet z konceptu Vision iNext.