Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konec nadějím: Mazda oficiálně vyloučila nový sportovní model řady RX

Po pozitivních informacích z poslední doby přichází hodně ledová sprcha pro všechny příznivce automobily Mazda. Šéf automobilky vyloučil, že by se počítalo s novou generací modelů RX-7, respektive RX-8.
Zpět na článek
12. 11. 2014 09:57
Avatar - flyboyeda
12. 11. 2014 08:53
Ten poslední článek mluví za vše
Ten supersport co je na obrázku vypadá fantasticky a vylepšil by image Mazdy, ukončení tohoto projektu bude obecně bráno jako projev slabosti
Rozbalit vlákno
2
Avatar - TeeJay
12. 11. 2014 09:55
Re: Ten poslední článek mluví za vše
Ten supersport na obrázku nemá s Mazdou nic společného, je to nějaký photoshop, který se tady na auto.cz před časem objevil.

Jinak k projevu slabosti - nemyslím si, že někomu RX-7/8 bude nějak extra chybět. Sedmička už je historií moc dlouho a RX-8 nebyl úplně šťastně zvolený imagemaker, nehledě na problematický postoj veřejnosti k wankelu. Komu auto chybět bude, je sama Mazda, pokud se chce stát subprémií (což by chtěl kdekdo), bez imageového modelu to nepůjde a MX-5 je krásná hračka, ale ne imagemaker v pravém slova smyslu.

Současně si ale myslím, že se zavrhnutím RX-9 vyzná prostor alespoň pro tu M6 Coupe, kterou jsem ještě před týdnem vylučoval. To by bylo alespoň něco, od čeho by se značka mohla odpíchnout.
12. 11. 2014 23:10
Re: Ten poslední článek mluví za vše
Nám chybět bude TeeJayi ;-) Nám v JDM bude...
12. 11. 2014 10:14
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - flyboyeda
12. 11. 2014 10:33
Re: Foktovy komentáre
ode mě máš palec dolů ;-)
12. 11. 2014 10:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - flyboyeda
12. 11. 2014 10:38
Re: Foktovy komentáre
vyznamenání pro chudé, peníze pro bohaté :-)
Avatar - flyboyeda
12. 11. 2014 10:37
Re: Foktovy komentáre
co znamená slovo Fokta, ve slovníku jsem to nikde nenašel?

Usetrili by si tím pozdejsí problémy - chybí ti háček nad s ve slově Ušetřily, dále háček nad písmenem e pozdější
12. 11. 2014 11:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - TeeJay
12. 11. 2014 12:46
Re: Foktovy komentáre
S čím máš problém? Vždyť má pravdu. Kdyby Japonci nedělali zásadní strategické chyby, jako je tato, byli by dnes ještě o pořádný kus dál, než jsou. Takže ano, měli by (si) autora poslechnout. :yes:
12. 11. 2014 13:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
12. 11. 2014 21:33
Re: Foktovy komentáre
Naopak, Wankel byla základní strategická chyba Mazdy, protože ji přivedl téměř ke krachu. Obrovské náklady na vývoj, které se nikdy nevrátily. Sky technologie a s ní spojené modely Ma6, Ma3, CX-5 je to, co Mazdu zachránilo hrobníkovi z lopaty a sotva se otřepala a trochu rýžuje, tak by měla vzít volné prachy a znovu je spálit kamnech jménem Wankel? No way, CEO Mazdy to vidí realisticky a správně, autor článku je totální mimoň.
12. 11. 2014 23:12
Re: Foktovy komentáre
Vzdyt ten nazor je tam spise naznacen, zadne zasadni soudy, jen jestli to ImageCar nebude chybet :-)... V pohode.
Avatar - Ham.
13. 11. 2014 00:20
Re: Foktovy komentáre
Já jsem v pohodě, to jen redaktor ze sebe udělal pisálka třetí kategorie. Jde o to, že si autor vybral jeden střípek z rozhovoru s CEO Mazdy na AutoNews a kolem něj prostě vytvořil senzační článek ve stylu podívejte, ta Mazda zařízne největší modlu (což napere hned do titulku) a doplní to stupidní radou, že "bez imageových modelů se špatně posiluje status firmy, natož pak zlepšuje její vnímání na avizované cestě vzhůru". Kdyby místo tvoření senzací jenom ten rozhovor přeložil a otiskl, tak udělá daleko záslužnější práci pro informování i vytvoření si obrázku čtenářů. Ono totiž z rozhovoru plyne, že finance Mazdy jsou velmi napjaté a Mazda je pod velkým tlakem konkurence (doslova The small, export-reliant company is under pressure to meet increasingly stringent emissions standards around the world. But it lacks the deep r&d coffers of Japanese rivals Toyota Motor Corp., Nissan Motor Corp. and Honda Motor Co.) a tudíž musí zvažovat velmi pečlivě každý krok a každý dolar nebo yen otočit dvakrát než jej někam investuje, protože každá chyba by ji mohla stát doslova život. Zároveň také říká, že vývoj vlastního Renesisu pokračuje a naznačuje jiné využití než v RX-8 (doslova ... added that the company is continuing development of its rotary engine drivetrain for possible use in future cars). Rozhovor vůbec obsahuje i jiné zajímavé informace, které zdejší redaktor prostě vynechal (co s HCCI), protože nejspíš nezapadají do jeho úmyslu stvořit senzaci. V takové situaci dávat rady pana redaktora je asi tak "inteligentní" jako když člověku v ledové vodě, který má problém dostat se na břeh lidi stojící na břehu místo pomoci začnou radit, jak si má správně uvázat uzel na kravatě. Jo a k ImageCar z rozhovoru mi plyne, že důraz bude dán na novou Miatu (zlepšení marketingu, obchodní sítě etc.) a to si myslím, že opět dává smysl, Miata je určitě silný Imagemaker Mazdy a když si museli pod tlakem financí vybrat, tak volba Miaty jako té "správné" cesty je podle mě velmi rozumná volba. Jinak řečeno, mě z originálu rozhovoru plyne, že to šéf Mazdy má v hlavě srovnané asi tak o tisíc procent lépe než zdejší redaktor.
13. 11. 2014 04:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 11. 2014 14:00
Re: Foktovy komentáre
Ta Miata je parádní, ale jestli se potvrdí, dnes na 99% informace, ze v EU bude jen slabsi verze, tak to bude moc smutny :-( Asi opet na vine emise a nakladnost homologace a rozpocteni spotreb... :no:
Uvidime, jestli z 16X (RENESIS nastupce) neco nakonec bude, a jestli alespon nejake demo vozidlo, studie prijde v tom roce 2017, na 50th Anniversary Rotary Engine :-)
Avatar - _Karel_
12. 11. 2014 17:03
Re: Foktovy komentáre
Ode mě taky :no:
Nevidím nic špatnýho na tom, když novinář do článku přidá i svůj pohled a na tomhle pohledu mi nepřijde nic nelogickýho, ani urážlivýho ani posměšnýho.
13. 11. 2014 04:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Kubis001
12. 11. 2014 12:53
Logické rozhodnutí Mazdy..
, které bohužel chápu. Nezbytný drahý vývoj jinde moc neuplatnitelného Wankelu. Relativní neúspěch sporťáku Toytotabaru. Nezájem o Mitcu Lancer Evo, Subaru STI přežívá díky více měně "faceliftu". Mladá generace nemá zájem (zejména v Japonsku) o sportovní auta. Prostě ryze sportovní kupé se už moc nenosí a renesanci zažívají spíše GTI (MPS) verze běžných modelů.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - praděda7
12. 11. 2014 14:24
Re: Logické rozhodnutí Mazdy..
Rozumný názor. Také to tak vidím. Těžko říct, jestli je opravdu tzv. imagemaker potřeba. A když, tak to nemusí být zrovna supersport. VW používá za svůj imagemaker Golf, a ten má zatraceně daleko k supersportu.
12. 11. 2014 23:15
Re: Logické rozhodnutí Mazdy..
Zase VW jako značka/koncern tam má superprojekty jako DEMO svych aktivit vcetne MEGA NEJVETSIHO KAMNÁRE A PALIČE ROZPOCTU: Veyron jako hracka pana nejvyssiho :-). Maji na to penize a udelali to...
Mazda jako automobilka se prezentovala a vzdy byla dost sportovne, ridicsky orientovana a proto doufam, musi brzy neco akcniho predstavit. I kdyz SkyActiv vozy jsou akcni a zabavne, prece jen, chybi kone :-).
Avatar - praděda7
13. 11. 2014 12:42
Re: Logické rozhodnutí Mazdy..
Nesmíš zapomínat, že Mazda byla dlouhé roky majoritně vlastněna Fordem, který ji dával prostor pro ty sportovní auta jako RX-2, RX-3, RX-4, RX-7 s Wankelem. Pak udeřila krize a Ford prodával vše co se dalo aby se zachránil. Mazda se sice vykoupila, ale cash na další vývoj, speciálně Wankelu už nebyl a zdá se, že hned tak nebude. Mazda bojuje o přežití a kdo ví, jestli se zase brzy nedá s někým dohromady. Dny malých automobilek jsou bohužel sečteny. Svoji destruktivní úlohu v nemalé míře hrají přehnané požadavky na nižší emise, které menší automobilky finančně vyčerpávají. Zajímavé, řekl bych až podezřelé, že větší automobilky se proti těmto, často likvidačním požadavkům nepostaví. Nechci malovat čerta na zeď, ale řekl bych, že jim ta situace vyhovuje a proto mlčí. ;-\
13. 11. 2014 14:04
Re: Logické rozhodnutí Mazdy..
Je to tak, velke koncerny to pouzivaji jako konkurencni nastroj. A politici se ozvou az kdyz je napr. ohrozeno Porsche nebo jina zasadni otazka ovlivnujici narodni hrdost - viz. pani Merkel :-). I tak ale Porsche pripravuje Turbo 4 valce ;-) ;-)
Je to škoda, že dělat věci jinak a dobrý produkt dnes nestačí k nějaké jistotě a úspěchu. Mazda snad přežije, ale minimálně v R&D musí spojit síly, snažit se o navazani spoluprace s JPN kolegy zejmena. Ten FIAT nevyšel... Ty maji solid RD, i kdyz se to na prvni pohled nezda :-)
Avatar - praděda7
13. 11. 2014 14:40
Re: Logické rozhodnutí Mazdy..
Porsche již patří pod koncern VW. Jo a 4 válce nejsou pro Porsche novinkou. Měly 4 válce již v 60tých létech a dokoncem i začátkem 70tých. 924 a 944 byly 4 válce v 80tých létech a to i turba.
Mazda to bude mít těžké i na R§D úrovni. V JPN jedině Toyota si může dovolit solidní R§D. Ale i oni musí být opatrní. Na př., pan Toyoda chtěl postavit sporťáka GT 86, ale pro motor a převodovku šli k Subaru, kde jsou částeční vlastníci. Ani jim se nechtělo do jejich vývoje investovat prostředky. Ty zatím utápí v hybridní technologii. Je to holt pro automobilky těžká doba a pro sporťáky to platí dvojnásob. ;-\ Fiat. Ten je ve sračkách. Co si budeme namlouvat. Ale ten move s Chryslerem byl chytrý a myslím, že to Fiat alespoň na nějakou dobu zachránilo. Dlouhodobě to ale nevidím růžově.
13. 11. 2014 18:43
Re: Logické rozhodnutí Mazdy..
Jasně, všechno vím s Porsche (944 vlastník :-) kdysi super kratce). 4 valce. Ale zase Porsche take v te dobe bylo skoro v koncich nutno rici, zachranil je Boxster a zejmena Cayenne (hrišná to myslenka pro puristu, ale uznat musime :-) )
Ja mluvil v te souvislosti, ze prave kdyz chteli omezit z politicke pozice moznosti rozlozeni emisi na "koncern" vice automobilek, tj. pocitat extra zvlast, coz by mensi sportovni znacky zasahlo velmi, tak pani Merkel jednala akčně a bylo ;-) Tedy stale lze rozkladat, ale nevime budoucnost aktivit v oblasti emisi je nejista i pro velke... Natoz male vyrobce, ti jsou v pytli :-).
Toyota sice super projekt, ale bohuzel ekonomicky prekvapive neuspech zatim i pres kvality GT86, v Japanu zejmena mladi nekupuji, coz je trochu šok, asi skupina fandu je proste mala a vsichni radeji sedi na facebooku >:D a jen tlachají a nekupují a neridi, vis jak to myslim...
Je zajimave, ze i tak TOYOTA jde do te Supry, coz bude supersport nepochybne... Uvidime, treba to podpori trochu pote i GT86 a Toyobaru projekt jako takovy u lidi... Obchodně... Fiat je v pytli, ale kapacity ma neporovnatelne s Mazdou, tak jsem to myslel (koncernove, ne FIAT jako Fiat automobily - soubor znacek a jejich RandD potencial je stale solidni).
12. 11. 2014 23:08
Škoda, jsem skalní fanda :-) Ale i pochopeni důvodů
Ale samozrejme ekonomicky je to pro malou Mazdu jedina cesta prozatim, bohuzel, ja jsem mega fanda Mazdy i Wankelu, mam RX-8 série I i II (R3 verze 2009...) a tedy budu asi majitelem posledniho wankelu "on the road" na dlouhou dobu, ne-li navzdy :-) Treba prijde aplikace jako range extender v kombinaci s hybridnimi systemy v budoucnu... Neví nikdo. Kogai je ekonom a ví, proč to dělá, Wankel fanatici jako já, ví, že experti Mazdy na Wankel jsou již dávno z vývoje 16X odvoláni jinam (na SkyActiv sport aplikace zejména)... Škoda, nemá na to Mazda, jako malá, nezávislá penize.
Byla tu ta nedávná spekulace, že se něco chystá na 50leté výročí Wankelu alespoň, možná bude třeba prototyp nějaký. Kdo ví.
Mazdu chápu, ale brečím ;-). Ať přijde ale už nějaký sportovní model, už musíe obnovit sportovní šmrnc... A já potřebuji náhradu za Mazdu 6 MPS (280.000km už najeto...)
:yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - praděda7
13. 11. 2014 14:46
Re: Škoda, jsem skalní fanda :-) Ale i pochopeni důvodů
Já měl 2 M3 MPSy za sebou. Moc dobrá auta. Snad se jim podaří dostat do výroby nová MPSa. Šestka to určitě nebude. Prodeje jsou v HH a tam šestka není. ;-\
13. 11. 2014 18:46
Re: Škoda, jsem skalní fanda :-) Ale i pochopeni důvodů
Bude ta 3ka MPS nejspise a mela by byt 4x4 a pry bude "Superatmosfera" 2.5 225plus koni se super lehkou 3 Kodo konstrukce (kompenzace za minus kone oproti DISI Turbo). Nebo jsou i spekulace o TURBO aplikaci, ale zde problem s temi vysokymi kompresemi, muselo by to jit se snizenou... Zaroven je tam i proud "DieselSport" ? Kdo ví, ale už aby něco oznámili. Miata super, ale HH chceme asi více, ne? ;-)
Avatar - praděda7
13. 11. 2014 20:26
Re: Škoda, jsem skalní fanda :-) Ale i pochopeni důvodů
No nevidím Mazdu jít do M3 MPS s menším výkonem než u posledního modelu. Jestli do MPS půjdou a vše nasvědčuje tomu že ano, tak na méně než 280 koní to nevidím. Pokud na ně nedosáhnout, tak do toho nepůjdou. Diesel? Nevím, nevím. Asi těžko. S tím 2.5 Lt benzinem mají problém s EU emisemi již nyní. Proto ten motor dávají do M3 jenom ve Státech a v Rusku. Takže tudy také cesta nevede. 2.3 Lt motor z poslední MPS by se dal lehce vytunit na 280-300 koní, ale ty * (jak by řekl náš pan prezident) emise asi budou velkým oříškem. ;-\ Ten 2.0 Lt benzín má asi "lehký" blok a s turbem a jeho tlaky by se asi taky těžko vypořádával. ;-\
13. 11. 2014 21:55
Re: Škoda, jsem skalní fanda :-) Ale i pochopeni důvodů
Souhlas, jeden můj známý, borec co pracuje pro Mazdu v Singapuru mi říkal, že dokonce zaslechl, že 300 koní je jistota a výkonově se cílí dokonce na 4x4 A AMG Mercedes :-) to by bylo tedy super ostre. Je pravda, ze dnes ma 230 koni i Golf GTI pomalu a Mazda chce byt agresivnejsi, dravejsi. No doufam hlavne, ze bude MPS jako takova a brzy :yes:
Avatar - praděda7
13. 11. 2014 22:40
Re: Škoda, jsem skalní fanda :-) Ale i pochopeni důvodů
Před chvílí jsem o tom psal.....

[odkaz]