Že by u nás konečně začala fungovat konkurence? V tendrech na dostavbu dvou úseků dálnice D3 byly předloženy nabídky na méně než 50 % odhadovaných nákladů!
Jen aby to nebyla ta úžasná kvalita jako na D1 v Ostravě... :-!
To je možné jen v ČR. >:-[]
Jsem zvědav,jestli se tady bude stavět na úrovni obvyklé v EU..to by však nebyly následné kšefty a drahé opravy v dalších 10.-30. letech..!!!
Když se podívám na skvělou novou dálnici v Rakousku z Vídně na Mikulov..jde to.
A jak rychle a kvalitně!! ;-)
Jenže naše dálnice z Mikulova se ještě ani nezačala stavět.. 8-s
Děsné.. :no:
SOUHLASím - už aby česká strana KONEČNĚ alespoň rozhodla kudy povede těch českých 50 (nebo kolik) km dálnice z Brna - abychom mohli rakouskou část dovést až na hranice! :-)
Neříkám že u Vás nejsou důležité dálnice, ale já, obyvatel jižních čech, bydlící blízko Plané nad Lužnicí brečim kvůli provozu, jet pár kilometrů na jih prostě nechceš, obzvlášt v létě, chvilinku to trvá, takže buďte rádi za těch pár kilometrů dálnic.....my jich máme 15km....
Když už je polovina trasy desítky let postavena, bude to stá
Jestlipak se tam byl nějaký "novinář z auto. cz podívat, třeba takový spáč Fokt by byl vhodný. Nejlépe nějakým autem, kterými se vozí pro ně "zadarmo" při "testování ? Vždyť na většině trasy se již z poloviny jezdí, mosty skoro žádné, tak to bude i levnější, podle selského rozumu. Tohle je jen otrocky okopírovaný článek odjinud, no a hlavně hledání módní bulvární senzace na téma "předražené" (ne že by někde nebylo, ale pro českého člověka je předražené všechno co není zadarmo, nebo za korunu).
Re: Když už je polovina trasy desítky let postavena, bude to
české dálnice jsou předražené (oblíbený blábol novinářů, které rádobychytří diskutující opakují s vytřeštěným výrazem)....aby nebyly, zejména ve srovnání třeba s Německem. Exit po 20 kilometrech a mosty a podobné stavby, které si vymůžou tu obce a tu zelení teroristé (viz. úpravy na hradecké dálnici) nebo onen plastový tunel v krajině na dálnici na Drážďany, kde široko daleko nic není ty stavby prodražují. A obce si naporoučí přejezdy, exity a bůhvíco ještě (pak to ale odmítají přebrat, když zjistí, co by to stálo se o to starat...viz demolice některých mostů na D1) a všechno platí ŘSD. V Německu platí jejich úřad pouze vlastní dálnici a ne mraky staveb a úprav kolem.
"Určitě dobře víte, že české dálnice jsou nejdražší na světě a to s velkým náskokem."
Vcelku by mě zajímalo, jak na toto tvrzení autor článku přišel, a kde si ho ověřil. Srovnávat cenu dálnic napříč jednotlivými státy totiž nelze. V každém státě je cena tvořená jinak, a z různých položek. Jednotná legislativa na to není.
Třeba v Německu jsou dálnice levnější než u nás, protože němci do ceny dálnice vůbec nepočítají cenu pozemků. Naopak u nás tvoří cena pozemků cca třetinu výsledné ceny.
A máme taky zelený magory, kteří si (někdy je podezírám, že to dělají pro ty firmy) vymůžou množství nesmyslných úprav a modifikací, takže ona ta cena naroste.....
k čemu dálnice v kraji s jednou z nejnižších hustot zalidnění a hdp, bez velkých sídel a aglomerací. k ničemu. jen pro spojení prahy s rakousy? zbytečné, jen další rána krajině. bohatě by postačila rychlostní silnice. ale je mi jasné, že kámoši zimoly, chovance a kmotra z hluboké se už nemůžou dočkat. zatímco jedna z nejdůležitějších komunikací v česku - R35 - je u ledu. :no:
Ať už na jih Čech nebo do Rakouska jezdí skutečně hodně lidí, to mi věř. A cesta je to zatím neúměrně zdlouhavá, po E55 se prostě jezdit nedá. Takže já jsem každopádně pro co nejrychlejší výstavbu...