Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konec tuningu? EU chce údajně zakázat veškeré úpravy aut

Evropská komise připravuje novou směrnici o technických kontrolách vozidel, která je předmětem kontroverze.
Zpět na článek
14. 9. 2012 10:49
14. 9. 2012 11:18
14. 9. 2012 11:29
14. 9. 2012 11:36
14. 9. 2012 12:39
14. 9. 2012 12:51
14. 9. 2012 13:01
14. 9. 2012 13:26
14. 9. 2012 14:13
14. 9. 2012 14:29
14. 9. 2012 15:28
14. 9. 2012 17:14
15. 9. 2012 14:27
15. 9. 2012 21:43
15. 9. 2012 21:47
15. 9. 2012 22:10
16. 9. 2012 11:52
16. 9. 2012 16:11
16. 9. 2012 16:22
16. 9. 2012 19:43
16. 9. 2012 22:17
16. 9. 2012 22:20
16. 9. 2012 23:25
17. 9. 2012 13:36
17. 9. 2012 14:18
17. 9. 2012 19:34
17. 9. 2012 22:07
18. 9. 2012 18:34
20. 9. 2012 14:58
15. 9. 2012 16:47
14. 9. 2012 11:38
14. 9. 2012 17:53
14. 9. 2012 11:07
14. 9. 2012 11:27
14. 9. 2012 11:58
14. 9. 2012 12:18
14. 9. 2012 12:28
14. 9. 2012 13:15
14. 9. 2012 20:38
14. 9. 2012 11:30
14. 9. 2012 11:35
14. 9. 2012 12:01
14. 9. 2012 12:14
14. 9. 2012 12:59
14. 9. 2012 13:50
14. 9. 2012 21:46
14. 9. 2012 14:33
14. 9. 2012 14:37
14. 9. 2012 16:37
15. 9. 2012 11:03
16. 9. 2012 18:11
14. 9. 2012 18:02
14. 9. 2012 21:49
14. 9. 2012 19:18
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 9. 2012 20:18
15. 9. 2012 07:56
14. 9. 2012 23:28
16. 9. 2012 19:03
15. 9. 2012 00:21
15. 9. 2012 10:56
15. 9. 2012 14:41
16. 9. 2012 13:21
17. 9. 2012 13:42
15. 9. 2012 21:27
16. 9. 2012 21:23
16. 9. 2012 20:43
17. 9. 2012 21:42
20. 9. 2012 15:17
18. 9. 2012 08:23
18. 9. 2012 15:14
20. 9. 2012 15:23
Avatar - 3_diamanty
14. 9. 2012 10:49
tuning
kvalitny tuning je fajn a da sa povazovat za umenie ale tie garazove upravy crepov kde si mladi chlapci na stare favo alebo este starsie bmw daju kridlo a potom s tym ohrozuju bezohladnou jazdou normalnych ludi na taketo kraksne si treba posvietit, je ich dost.... ledva to ide huci to trepe to ale hlavne ze to ma kdejake kridla nalepky a pritom to STK nevidelo ani nahodou a prechadza to cez znamosti....., kvalitny tuning tovarensky od automobilky je fajn spestrenim..... ale garazove tuningy starych crepov toto by mali z ciest cim skor odstranit... tie pojazdne rakvy 8-s
Rozbalit vlákno
31
14. 9. 2012 11:18
Re: tuning
Blbost. Že jezděj bezohledně za to nemůže křídlo :-) Každej byl mladej a začínal na nějakym střepu.Každej si nemuže hnedka dovolit jako první auto nejakej luxusní kousek,mluvim z vlastní zkušenosti, je mi 19 a jezdim Feldou. Nemyslim si že ohrožuju svojí jízdou ostatní,neřikám že sem mistr řidič,jen řikám že mám rozum a jezdim podle svých možností a možností svýho auta a chápu že všichni takový nejsou. Proti nálepkám a křídlům nic nemám,proti řidičům Ano :-) To že jezděj jak prasata je chyba autoškol,když vidim komu všemu jsou schopný dát řidičák tak by mě šlehlo.
14. 9. 2012 11:36
Re: tuning
:yes: Hlavně podle tohohle nesmyslu bych měl nelegální auto už jen z toho důvodu, že třeba neexistují některé díly podvozku v druhovýrobě a výrobce nabízí jen celky(potřeboval jsem spodní čepy, koupit jdou jen celá ramena cca 8.000kč/ks 8-s ) a tak na 1,8t vážícím MPV mitsubishi mám čepy s úpravou určené pro Hyundai i10/Kia Sorento >:D
14. 9. 2012 12:39
Re: tuning
Esi máš rozum už v 19, tak jsi jeden z mála :-) a esi jezdíš od 18, nevěřím, že za rok zjistíš, kde jsou tvoje možnosti a taky auta, ve kterém sedíš. To je problém mnohých mlaďochů, no a když na sebe upozorňují ještě pořádně naťjuněnou hustokárou, nedivím se Topprovému pohledu na věc.
Avatar - DidierA
14. 9. 2012 12:51
Re: tuning
Mě je 20, taky mám feldu a jezdím opatrně, zatím (díky Bohu) bez nehody. Ale tohle nařízení je pitomost. když by mohl bejt problém se stěračema, co auta přestavěná na alternativní pohon, LPG, u mě E85?? Prostě chtějí mít absolutní kontrolu, takoví tupci neseděli ani v Moskvě
14. 9. 2012 13:01
Re: tuning
Bohu neděkuj, ten tohle neřídí. ;-)
14. 9. 2012 13:26
Re: tuning
Já jsem ale vůbec nemluvil o úpravách na autě. Mluvil jsem z cesty o mladých řidičích. Jinak žádné nařízení to zatím není, jedná se pořád jenom o návrh, který je trochu absurdní. Na druhou stranu, kdyby z cest dostal 20leté pouťové atrakce typu trojkový golf s angeleyes, lešenářskou trubkou místo výfuku a cool ťjúnerem za volntem, vůbec bych se nezlobil. No a že jezdíš opatrně, to je snád samozřejmé, ne?
Avatar - DidierA
14. 9. 2012 14:13
Re: tuning
Tak to bylo jen jako připomenutí, že je nás víc, co ve dvaceti (devatenácti, osmnácti...) nejezdí jak bezmozci, pochopitelně by opatrnost měla bejt samozřejmostí.
Jasně, je to jen návrh. Ale když mohli diktovat, jak moc zahnutej má bejt banán, tak ybch senedivil, kdyby se z tohohle vyklubal víc než jen návrh.
To s tím Golfem jsem trošku nepochopil...
14. 9. 2012 14:29
Re: tuning
To byl jenom takový příklad u nás typického nevkusně natuzeného auta (kterého by mi vůbec nebylo líto, kdyby ho brusel "zreguloval" :-) ). Mohl jsem rovněž vybrat jedničkovou octu nebo astru. Jinak souhlas :yes:
Avatar - JDM
14. 9. 2012 15:28
Re: tuning
mě je 23 a rozum nemám >:D s jak píše obiik jde o řidiče a ne zas tolik o auta je možný že stuzenej trojkovej golf v naftě přidá trochu na sebevědomí některým mladým lidem ale to jak jezdí za to nemůže ani tak auto ale rozum řidiče i kdyby tihle kluci řídili berlingo pojedou jako hovada protože oni jsou přece na silnici ti nejlepší řidiči a jim se nemůže nic stát :-! ale zase nás nemůžeš házet do jednoho pytle jsou i starší řidiči v silných autech kteří by měli okamžitě odevzdat řidičáky
14. 9. 2012 17:14
Re: tuning
No když píšeš, jak stuzenej trojkovej golf v naftě přidá na sebevědomí, tak asi za chování řidiče trochu může, ne? :-) Jinak je fakt, že idiotů na silnici potkávám hodně a nemusí se jednat o čerstvé maturanty, pořád jsem ale víc v klidu, když jede dynamicky zkušenej taťka (neznamená, že to je dobrý řidič), než když se na mě lepí ťjůner s deseti motohodinami na pažbě 8-s
15. 9. 2012 14:27
Re: tuning
Nikdo nemůže říct kde jsou jeho možnosti. Schopnosti auta sahají dál než schopnosti řidiče. Jestli si někdo myslí že víc co si může dovolit a že to zvládne neměl by řídit. Cena za jeho osobní zjištění že to tak není může být velmi vysoká zabije li - zmrzačí ještě někoho jiného než sebe. Zásadním problémem bezpečnosti na silnicích jsou auta čím dál víc prošpikované elektronikou která zasáhne dřív než řidič vůbec zpozoruje že se něco děje. Vyvolává to falešný pocit bezpečí a dle mého názoru se to míjí účinkem. Jediné co do auta patří je ABS, ASR. . ESP je hrozba :no:
15. 9. 2012 21:43
Re: tuning
Hrozba..hodně životů už ale taky zachránila. Bilanci neznám, ale řekl bych, že +/- body hrají pro ESP v autech. Esi se na to vůbec dá koukat takhle.
15. 9. 2012 21:47
Re: tuning
Pokud muselo zasahovat ESP a zachraňovat životy šlo o chybu řidiče. Je jen otázkou času kdy si řidiči budou myslet že jsou nesmrtelní když mají ve výbavě auta tři magická písmenka ESP! ESP nemám a pokud jsem si o to nekoledoval nikdy jsem ho nepotřeboval ;-\
15. 9. 2012 22:10
Re: tuning
Nesouhlasím. Třeba při vyhýbacím manévru ve vysoké rychlosti dokáže esp auto srovnat (napomoci řidiči zachránit situaci) a tomuto manévru nemusí nutně předcházet řidičova neopatrnost nebo nepředvídavost. Jinak esp v permanenci by mělo řidiči napovědět, že jede jak kopyto. Esi to nepochopí, darwin si to přebere. Snad ale takový řidič neveme sebou někoho dalšího 8-s
16. 9. 2012 11:52
Re: tuning
[odkaz]

Kdyby měl v autě ESP tak přežil co?
16. 9. 2012 16:11
Re: tuning
A to má každá nehoda (kolize) takový charakter? O mnoha nehodách se ani nedozvíš, protože k nim, někdy bezpochyby díky esp, ani nedojde. Jinak já tady esp neblahoslavím, jenom ho nezatracuju.
16. 9. 2012 16:22
Re: tuning
Jde jen o to že ESP bez řidiče nic nedokáže. Tenhle očividně nestihl udělat vůbec nic. ;-\ pak sju mezi námi řidiči jako karikatuas který zde blahoslaví ESP aniž by věděl jak funguje, jako 90% lidí kteří ho mají v autě.
16. 9. 2012 19:43
Re: tuning
S tím mohu souhlasit :yes:
Avatar - Ronault.
16. 9. 2012 22:17
Re: tuning
Nesmysl. Na silnici jezdí a nijak jim nemůžeš zabránit statisíce neschopných řidičů, kteří jen jedou a nepřemýšlí jak a ani auto lépe ovládat neumí... a pro ně jsou elektronicčtí pomocníci, ti se řídit nenaučí.
A samozřejmě, nikdo, nikdo není rychlejší než ESP.
16. 9. 2012 22:20
Re: tuning
Říká vám tady něco pojem Fyzika? Nikdo a nic není mocnější než ona ;-\ >:D ani ESP!
Avatar - Ronault.
16. 9. 2012 23:25
Re: tuning
V momentě, kdy řídící jednotka dle čidel pozná, že se začíná jedno z kol točit jinak, než má a má přesná data o hodnotě odstřediví síly, natočení kol..., tak ty se svou rychlostí myšlení leda tak začneš přemýšlet, jestli ti v této chvíli nakloněná rovina ze základní školy bude k něčemu.

Ach jo, děti, zítra musíte vstávat do školy...!
17. 9. 2012 13:36
Re: tuning
Za každé situace na kterémkoliv povrchu? Jseš směšnej >:D Další co si myslí že s ESP je jízda jako po kolejích. Stačí ti aby jsi se dostal jednou stranou mimo silnici roztočíš se jak káča.
Avatar - Ronault.
17. 9. 2012 14:18
Re: tuning
A co se stane, když se jednou stranou bez asistenčních systému doastaneš ty? Povídej.

Prostě se smiř s tím, že nemáě jakoukoliv šanci být lepší a rychlejší než ESP, protože ani nemáš ani setinu dat, které má ten systém.

Nikdo tady netvrdí,že ESP je všemocné a překoá všechny fyzikální zákony, to ani řidiči, kteří ten systém v autě mají. Jen je jasné, že ten systém překoná v rychlosti a možnostech reakce člověka, resp. s ním kooperuje... neb systém neví kam má jet a ty pro změnu neumíš a ani nevíš které kolo je třeba přibrzdit zvlášť.

Ale až jednou budeš řídit nějaké auto s ESP, tak to pochopíš, na kole samozřejmě aktuálně o tom představu mít nemůžeš.
17. 9. 2012 19:34
Re: tuning
Bez ESP dopadnu úplně stejně jako ty s ním nulová šance auto srovnat. Auty s ESP jsem si toho vyzkoušel na okruhu hodně a můžu říct že situace kdy ESP zasáhne a srovná auto nejsou nic záludného ani při vysoké rychlosti. Tam kde už ESP nemůže prostě nezmůže vůbec nic. ESP je pouze falešný pocit bezpečí a je nebezpečné. při vysokých rychlostech myšleno dálnice dokáže auto srovnat za ideálních podmínek na vodě nedej bože ledu si ani neškrtne. Nečerpám ze zkušeností běžného provozu jako pisálkové tady, ale z pěti let zkušenosti testování pneu a škodovek pro továrnu. Zkus si někdy zajet na větší volnou plochu když bude mokro, nebo v zimě až nasněží. a zkoušej si jak se auto bude chovat s nebo bez ESP. Udržet v zatáčce auto v pruhu nedokáže ani ESP když přetáhneš nápřah, když pojedeš jak podmínky vyžadují nepotřebuješ žádnou podporu elektroniky ;-\ . Toť vše.
Avatar - Ronault.
17. 9. 2012 22:07
Re: tuning
Petře, ty nejsi testér, ale jsi prodejce náhradních dílů a servisák, to, že si změníš nick, z tebe nového diskutéra neudělá. To za prvé.

Až se přestaneš prsit a pochopíš, že na silnici nejsou jen zkušení a řidiči z lásky, tedy, ti, ktří chtějí se zlepšovat a ne jen jet, tak ti docvakne, proč má ESP v autě smysl. Ale v první řadě je nutné se vrátit k bodu jedna.
18. 9. 2012 18:34
Re: tuning
Nepotřebuji ti tady psát co jsem dělal a dělám ani ti tady něco dokazovat, Neudělá li řidič fatální chybu nepotřebuje ESP. Pojede li na mokré silnici nebo dokonce za deště jako za sucha koleduje si a v mnoha případech je mu i ESP k ničemu. To samé platí i v zimě, ale to snad nemusím ani zmiňovat že? TEČKA
20. 9. 2012 14:58
Re: tuning
pises Ronaulte blbosti , ESP neni vselek, je to jen celkem hloupy soft, ktery naprogramovali hloupi lide se vsemi dusledky z toho plynoucimi. Muze ti to samo srovnat karu s takovym nasledkem, ze misto ze zatacku projedes rozhozenou zadi tak to posles sice se srovnanym autem ale celne na betonovy pilir, protoze bude polomer otaceni vetsi.
ESP neuvazuje jako clovek a dokonce pouziva mene vstupnich dat nez ridic.
Nevidi ani centimetr pred sebe, jen pocita s pricnym a podelnym zrychlenim, otackama kol, polohou brzdoveho pedalu natocenim volantu a to je tak asi vsecko.
Avatar - romgator
15. 9. 2012 16:47
Re: tuning
Moje řeč, ale je fakt, že někteří mají tuning pochybné kvality a tam by mohlo k ohrožení dojít. Nekecám, ale viděl jsem takového borce co měl křídlo připevněné na zadním kufru takovými šrouby kterými se snad jen zarážejí věci do betonu. Ale jinak souhlasím s tím, že nebezpečí představují "řidiči machři".
14. 9. 2012 11:38
Re: tuning
na to ti ale úplně stačí normální technická kontrola. Netřeba vymýšlet žádné nesmyslné EU nařízení.
14. 9. 2012 10:51
zacinam mit dojem
ze zeme nebude potreba z EU vyhazovat, oni naopak zacnou vystupovat z EU sami, bo takove kraviny co tam urednici vymejslej by mohli zavidet i urednici v CR >:D
Rozbalit vlákno
8
14. 9. 2012 10:54
Re: zacinam mit dojem
Neboj ti blbci tady to ješte budou horlive prosazovat :-)
Avatar - Barrichello
14. 9. 2012 11:27
Re: zacinam mit dojem
Jistě v rámci bezpečnsoti provozu, nějakej Franta vonáhlo určo vytáhne statistiku jak sou ty úpravy nebezpečný a že tohle oaptřený azchrání xy lidí ročně v unii a bude to.
Navíc zalobují automobilky který byz tohohle slušně profitovaly neb místo tunning dílu by si každej musel koupit originál.

Šílená doba, EU se sama přivede do záhuby, je to jen otázka času
14. 9. 2012 22:49
Re: zacinam mit dojem
:-) Už začína všetkým svitať? Ešte nie, to je najhoršie...
Barrichello: Tvoja veta "Šílená doba, EU se sama přivede do záhuby, je to jen otázka času" je bohužiaľ ten najväčší omyl bežných ľudí žijúcich bežný život, lebo nie sú schopní myslieť až do takých doslova ohavností, ako tvorcovia EU... bohužiaľ. Pravda je taká, že EU zničí ľudí a nie naopak. Každý politik nás presviedča, že EU je pre nás jediná cesta (načo sme potom v 1989 robili prevrat je trefná otázka...) a ľudia (ovce) sedia v prvom rade vlaku, ktorý sa rúti do pekla a ešte sa pritom aj smejú a užívajú si to... Nie EU je v pasci, ale ľudia... bohužiaľ.
14. 9. 2012 11:52
Re: zacinam mit dojem
u nas se to dotahne jeste dal. zakazou se i tovarni upravy
14. 9. 2012 12:26
Re: zacinam mit dojem
Ideální svět nastane, až ti dementi zakážou komplet všechno včetně života.
EU --> :no: :no: :no:
14. 9. 2012 13:04
Re: zacinam mit dojem
Tak dvě minuty nenávisti máme za sebou, co bude dál?
Dřív byli kolektivním nepřítelem Němci, pak Amíci, pak Rusové, teď úředníci, aspoň že vždycky víš, na který straně stát.
Do rukou vidle a hurá, propíchnem jim kopírku.
14. 9. 2012 14:00
Re: zacinam mit dojem
Jaké nenávisti?
Mně se to prostě nelíbí a dávám to najevo.
Vidle sis tu dotáhl sám a pro mně zcela zbytečně.
14. 9. 2012 14:37
Re: zacinam mit dojem
Mám podobný názor, o nenávist nejde, spíš je burcující a zároveň úsměvné čím se ti "idioti" v Bruselu zaobírají na peníze daňových poplatníků. Vždyť úpravy aut jsou tu stejně dlouho jako auta sama, takže nevím o co jim jde... :no:

Na kontrolu aut tu máme STK, tak proč zákon proti tuningu. Navíc to rozhodně schvalováním neprojde, rozhodně ne v Anglii a Nemecku, kde je tunerů mraky ( myslím tím specializované firmy ) ;-)
14. 9. 2012 11:07
re
Vítejme v novém světě, řízeném idioty.
Rozbalit vlákno
0
14. 9. 2012 11:27
??
Ten návrh jsem neviděl, takže následující řádky jsou jen subjektivním názorem založeným na přečtení článku a jisté zkušenosti s procesy uvnitř EU.

Návrh "zákona" (zákony opravdu EU nevydává, leg. prameny zahrnují nařízení, směrnice, rozhodnutí, doporučení/stanoviska) tak, jak je to předloženo ve článku rozhodně neprojde. Vsadím na to poslední korunu.
Zainteresovaným výborům podle všeho jde o eliminaci velehustých výfuků, domácích přestaveb na xenony a devatenáctek na starých Golfech oblepených laminátem. Tím, že si na auto dám homologovaná Bremba anebo AeroTwiny se specifikace auta afaik nezmění a na TK nebude problém.

A jestli ze silnic zmizí bIbové s HIDy osvětlujícími piloty dopravních letadel, jsem pro zpřísnění podmínek všema deseti.
Jde jen o to, která lobby zvítězí...budou to tuzeři nebo tuningové a aftermarket firmy?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Slavek-TDM
14. 9. 2012 11:58
Re: ??
To co pises ale neni presne. Dily co podlehaji homologaci a vymenit je nemuzes jsou definovany uz ted. Tady jde o uplne jinou vec, zadna homologovana Bremba si na auto nedas, protoze v puvodni specifikaci vozu proste nebyla. Totez plati o steracich, destickach, slunecnich foliich, taznych zarizenich, prestaveb na LPG, dokonce i pneumatikach atd. atd... A kdyz se jakykoliv dil prestane vyrabet, koncis s provozem auta. Nejvyssi cas volit Svobodne, ti maji v programu vystoupeni z teto byrokraticke zku.vene organizace.
14. 9. 2012 12:18
Re: ??
Pochybuju, že to tak bude, aftermarket výrobci by skákali deset metrů vysoko.
Ten návrh (pravděpodobně směrnice) nikdo neviděl a dělat tak dalekosáhlé závěry z jednoho článku je hloupost. Navíc DM je známý svými protievropskými výlevy, to teď v Británii letí.

Podle všeho je ten návrh zatím u připomínkovacích výborů, to znamená, že nezůstane kámen na kameni. Jasně, v módě je regulace a standardizace, ale v aftermarket dílech jsou takové peníze a zaměstnanost, že se o to EU nikdy dobrovolně nepřipraví.

Už se bojím, jak budou buzerovat za špatný čep, tlumič nebo stříbrný lišty na čtrnáct let starý naftový Alfě. Co na tom autě mělo být se pomalu nedá dohledat ani v ePERu, natož v nějakých státních databázích.
14. 9. 2012 12:28
Re: ??
Většinu problémů, o kterých mluvíš, by vyřešila poctivá technická kontrola. Těžko říct, co z toho nakonec vyleze. Když jsem četl článek, tak jsem z toho spíš cítil snahu zabránit zásahům do moderních a celkem sofistikovaných vozů. Ale tak, jak je to tu prezentované, je to pakárna.
14. 9. 2012 13:15
Re: ??
Proto říkám, že tak, jak je to prezentované to rozhodně neprojde. :-)
Jak fungují TK víme, tam bude zakopaný pes. Když vidím okolo ty Golfy III 1.4, co mají pod kapotou Verunu a čiré xenony...přemýšlím, kde vlastně je chyba.
14. 9. 2012 20:38
Re: ??
I kdyby to prošlo. Bez funkční technické kontroly to bude na nic. Tam je ten problém. Na druhou stranu, je spíš lokálního charakteru.
Avatar - Thomas89
14. 9. 2012 11:30
Co bude bude
Ale jestli tahle zho*adilost vejde v platnost tak to se raději odstěhuju do afriky a trpět někde malárií kousancema od kobry, poničenou haupnou od slona než aby mi šáhli na auto >:-[] vzhledově upravovaný není ale motoricky jo... to by v tom případě neprošlo přes stk ani jedno auto
Rozbalit vlákno
0
14. 9. 2012 11:35
demokracie
Paráda se tady umlátíme vlastní svobodou. Neříkám, že různý tuningový kreace s pochybně přidělanýma křídlama schvaluju, ale jak se říká všeho s mírou, abych si nemohl na auto dát ani jiný stěrače (což jsem zrovna já udělal), ozdobný kliky dveří a jiné drobnosti, které ničemu nevadí a nikoho neohrožují to je už trochu přehnaný. Tady zas nemají nějací lidi co na práci tak vymýšlejí nesmysly.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - DawQa
14. 9. 2012 11:41
proberte se v diskuzi
to co vám odborníkum tady, se nelíbí nelíbí a jste strašně proti tomu, už je stejně dlouho nelegální!!! tady jde spíš o to že kdyby to bylo jak píše článek, tak nebude možnost koupit stejný díl od někoho jiného... což je zase naprostá ekonomická *.. Tak kde je tedy zakopaný pes ?

P.S. KDO MAŽE, TEN JEDE !
Rozbalit vlákno
1
20. 9. 2012 15:09
Re: proberte se v diskuzi
no hlavne vznikne paradoxni stav, ze globalni vyrobci autodilu (treba BREMBO, BOSH, BILSTEIN, FERODO atd atd atd) nebudou smet dodavat nic naprimo, ale jen pres dealery znacek a kazdy vime, jak to je s aftermarketovymi dily. Ten samej dil kolikrat z te same fabriky odkud se dodava do prvovyroby, akorat na krabicce neni logo automobilky a stoji desetinu nez ten samy dil pres autosalon a muze to byt treba jen blbej sterac.

Nebo motorove oleje. Nejakeho idiota napadne, ze tuning je i vymena oleje doma v garazi, vsak co, muze to byt potencialne nebezpecne, ne ? Nedotahnes vypousteci zatku, olej vytece a v zatacce se nekdo zabije, tak se to plosne zatrhne, proste pokud vyrobce predepsal Castrol takovy a takovy, tak vsichni budou lit do 15 roku starych aut ten samy Castrol a jen v autorizovanych servisech, protoze tam dotahnou zatku momentakem na spravny utahovaci moment a budou na to mit EU lejstro... no proste ti co to v EU vymejsleji maji v hlave vymeteno, ale paradne.
Avatar - twistedTSD
14. 9. 2012 11:50
další ukázka demence v EU
Rozhodně nejsem milovník tuningu, ale tohle ať si strčí někam. Každý má právo dělat si s autem co chce, pokud tím tedy neomezí ostatní. A nějaká banda ignorantů nemůže tohle právo nikomu brát! Snad žijeme ve svobodné zemi, ne?
Rozbalit vlákno
2
14. 9. 2012 12:31
Re: další ukázka demence v EU
Ne.
17. 9. 2012 08:40
Re: další ukázka demence v EU
:yes: :-)
14. 9. 2012 12:01
a dám si tam
pořádnej chip TDI a vyndám PDF a dám tam pořádné sání a dám tak matnou folii na kapotu a dám tak folie na okna a dám tam pořádnej fejfuk ať to zvuk ferrari a nějakej ten plastovej spojlereček by se hodil a nějaká ta plastová maska a pořádné pseudoxenony a pěkné křidélko do zadu a pořádný kola aspoň 17 a pořádnou tuctuc aparaturu a pak to někde rozšvihám a lítaj plasty jak stavebnice od lega, kšiltovka letí, dutá hlava letí a najednou prásk a pavouk na okně a krev s frňáku a hudba furt hraje tuctuctuc, z volantu je osmička a ze žeber salakvarda. A je to.
Jejda ještě jsem zapomněl na LED diody pod chladičem a mračítka.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - ZiP2150
14. 9. 2012 14:12
Re: a dám si tam
V tom je rozdiel medzi tuningom a tuzingom. Auto je moje osobné vlastníctvo... a ako bolo spomenuté vyššie, pokiaľ zásahy do karosérie nerobia auto nebezpečným, je to každého osobná vec i keď by som oplastovaných a odiódovaných závodníkov na 1.2HTP (a podobných) najradšej zrušil... mali by mať na to právo.

PDF filter? To je niečo od Adobe, či? :-)
14. 9. 2012 14:33
Re: a dám si tam
Presne to ma hned napadlo, ako jediny prinos - neprejdes bez odmontovaneho DPF
14. 9. 2012 12:14
koko.tizmus
Vidim ze sa tu snazi niejaky primitiv rozkazovat ludom ako maju narabat so svojim majetkom... Neviem preco si stoho robime hlavu... Ked som raz slobodny tak budem navzdy :-) a nech mi skusi niekto ktomu nieco povedat... Pokial je vozidlo moj majetok je na mne co mu spravim. Ja osobne mam prerobeny motor a zvecseny objem 2,2 na 2,6L a mam ich u *. Nikto o tom nevi a ani vedet nebude. Polka mojho auta nieje original. Technicka cast je uz davno inde. Vizualny tuning ma nezaujima. Mam len spoteneho obycajneho 11 rocneho kombika s peknym faceliftom s 2.6L 4 valcovim turbobenzinom. A jazdim snim do prace. :-) Len chcem povedat ako to bolo do teraz tak to bude aj potom o tom ziadna :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mrakoplas
14. 9. 2012 12:17
KACHNA jak orel
V anketě mi chybí čtvrtá možnost - jedná se o novinářskou kachnu.

Už ten úvod "Evropská komise připravuje nový *zákon* o technických kontrolách vozidel." o něčem vypovídá. Komise EU totiž žádné zákony nepřipravuje. Hádám, že nějaký "vlastenec" zas něco překroutil. Bohužel dnešní žurnalistickou praxí je nejdřív vydat palcový titulek a pak možná něco ověřit.
Rozbalit vlákno
7
14. 9. 2012 12:30
Re: KACHNA jak orel
Je to super pro všechny křesťany, že jim evropská komise připraví Nový Zákon >:D
14. 9. 2012 13:09
Re: KACHNA jak orel
Židum to může bý putna >:-[] teda jestli jim to nebude omezovat tuning vozu ford Transžid
Avatar - Pekelná Micinka
14. 9. 2012 13:12
Re: KACHNA jak orel
Transžid >:-[] >:D
14. 9. 2012 13:27
Re: KACHNA jak orel
>:D :yes:
14. 9. 2012 13:09
Re: KACHNA jak orel
Ve zdroji je "rules" a dle autora to odpovídá zákonům. Horší je, že už ten zdroj působí hodně senzacechtivě, moc bych tomu nedůvěřoval. Když se k tomu přidá pochybný překlad, tak to může být informačně bezcenné. Aby to nakonec nebylo tak, že britský volnější režim se má sjednotit s přísnějším třeba u nás, který jsme měli již před vstupem.

Na druhou stranu EU je teď takový náš společný nepřítel, takže stačí udělat dobrý nadpis a čtenost a plná diskuze nářků je zaručena, v tomhle směru to asi účel plní.
14. 9. 2012 17:47
Re: KACHNA jak orel
:yes: :yes: :yes:
Avatar - theolli
15. 9. 2012 19:09
Re: KACHNA jak orel
kéž by jsi měl pravdu
14. 9. 2012 12:45
tak, a jsem v prd*li!
z posledka mi zbyly dva ruzovy chlupaty potahy na volant-exkluzivni chemlonovej 10cm chlup! ma nekdo zajem? zn.: za odvoz...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Stejsn
14. 9. 2012 14:32
Re: tak, a jsem v prd*li!
Beru!
14. 9. 2012 16:00
Re: tak, a jsem v prd*li!
chlape smula! ted jsem mel v garazi kontrolu z general-kommissariatu eu a uz me vezou do haagu... tipuju provaz nebo +/-150 let. ale zase bude o zabavu postarano, je tam prej nejakej karlik tejloru-prej ma zajimvy historky z liberie... uz musim koncit!
Avatar - baca42
14. 9. 2012 19:29
Re: tak, a jsem v prd*li!
Já taky.
Hodně jsem si vytunil loketní opěrku, a nevím jestli ji dokážu vrátit do původního stavu. :no: :no: . A tak dobře mi auto 10 let sloužilo. :-( :-( :-([odkaz]

tuning opěrky: [odkaz]
Avatar - Brandon Walsh
14. 9. 2012 12:49
to je smiešne
no nic nechame si povodne gumicky stieracov navzdy >:D
Rozbalit vlákno
1
16. 9. 2012 21:20
Re: to je smiešne
Alebo si namontujeme politika, ten je vygumovany dost >:D
14. 9. 2012 12:59
To už je moc!
To snad není možný! Vždyť to už není žádná legrace. Za chvíli nám zakáží hrát Need For Speedy...
Vždyť to je naprosto likvidační pro neuatorizované servisy, tunningové firmy. To aby si každý založil svou automobilku a homologoval si auta sám!

není jiná šance než opustit EU!
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
14. 9. 2012 13:50
...
Snad blbost.. No kdyby ne, tak se možná časem dočkáme toho, že tady bude polovina aut bez technické a s kradeným benzínem/naftou. >:D A já si na protest dám na auto obří třípatrové křídlo. >:D
Rozbalit vlákno
1
14. 9. 2012 21:46
Re: ...
Nedoporučuju, na trojplošníky je potřeba pilotní průkaz ;-)
14. 9. 2012 13:56
Pokud bude vytuněním
na prvním místě (resp. hlavně) myšleno vykuchání DPF, tak s tím nemám problém. ;-)
Rozbalit vlákno
1
14. 9. 2012 14:16
Re: Pokud bude vytuněním
Uz dnes je zakazane vykuchat dpf, pretoze bez neho auto neprejde cez STK. A ze taketo auto aj tak prejde ak technikovi "podas rukavicu", to neporiesi ziaden zakon, ale jedine konkurencia a predovsetkym kontrola!
Avatar - Stejsn
14. 9. 2012 14:30
Vono je 1. dubna?
Jinak si to nedovedu vysvětlit 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - wladyk
14. 9. 2012 14:33
nechápu
Nechápu co je špatně, když si někdo dá např. na Octavii TDI nárazník RS? To by neprošlo STK, protože auto neodpovídá jeho specifikaci?
Rozbalit vlákno
0
14. 9. 2012 14:37
pneu
a este by som zakazal aj menit pneumatiky a to vratane ojazdenych za nove ako aj zimne za letne
Rozbalit vlákno
3
Avatar - m.z.
14. 9. 2012 16:37
Re: pneu
Ke každému takovému návrhu, by měli jeho tvůrci přiložit své fotografie, dosaženou odbornost v aut. průmyslu a mailové adresy. Každý by se jistě rád podíval na ty exoty a něco hezkého jim napsal 8-s
15. 9. 2012 11:03
Re: pneu
A proč svému europoslanci nenapíšeš a nezeptáš se ho? Přístup k internetu máš. Je to lepší než psát moudra pod článek. On si tady tvůj zdrcený názor nepřečte >:D

Tady máš jejich jména, najdi si jejich internetový stránky a do toho. Nemusíš čekat až někdo, někde, něco zveřejní

Pavel POC - ČSSD
Robert DUŠEK - ČSSD
Olga SEHNALOVÁ - ČSSD
Zuzana BRZOBOHATÁ - ČSSD
Richard FALBR - ČSSD
Libor ROUČEK - ČSSD
Zuzana ROITHOVÁ - KDU-ČSL
Jaromír KOHLÍČEK - KSČM
Miloslav RANSDORF - KSČM
Jiří MAŠTÁLKA - KSČM
Vladimír REMEK - KSČM
Miroslav OUZKÝ - ODS
Evžen TOŠENOVSKÝ - ODS
Jan ZAHRADIL - ODS
Hynek FAJMON - ODS
Ivo STREJČEK - ODS
Oldřich VLASÁK - ODS
Milan CABRNOCH - ODS
Andrea ČEŠKOVÁ - ODS
Edvard KOŽUŠNÍK - ODS
Jan BŘEZINA - KDU-ČSL
16. 9. 2012 18:11
Re: pneu
Evropský parlament nemá pravomoc vydávat jakoukoli legislativu (EK má pouze možnost názor EP konzultovat). Takže bude lepší psát komisaři pro dopravu (Siim Kallas) anebo připomínkovacím výborům v jednotlivých členských státech.
Avatar - Guttalax
14. 9. 2012 18:02
Fajné
;-) Super nápad.Ještě by mohli ustálit pro celou EU rychlost na dálnicích na 120km/H. :-!
Rozbalit vlákno
1
14. 9. 2012 21:49
Re: Fajné
Blbost, na dálnicích plošně max. 60 km/h i kdyby to mělo zachránit jen jeden lidský život!!! A za překročení o 5 km/h pokutu 10000 Euro, zabavení auta a doživotní zákaz řízení.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 9. 2012 19:18
Daily Mail?
Zobrat si za zaklad pre spravu Daily Mail moze len clovek neznaly medialneho sveta.... Ich clankytreba 3x odmocnit a aj tak zostanu plne volovin.

Nehovoriac o tom protieuropskom zamerani tohto bulvarneho platku, ktore hranici s rasizmom a xenofobiou.

A ano, tuzing a idioticke amaterske upravy, co je vacsina tuningovych uprav, by som zakazal.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
14. 9. 2012 20:18
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
14. 9. 2012 21:53
Re: pozavírat
Přesně, hrozně mě vytáčí hovada co si dají do parabol jak kráva nelegální xenony a potom ještě pořádně zatíží zadek auta. To by se snad už dalo brat jako pokus o vraždu, oslňuje to neskutečně. Policajti to ale neřeší.
15. 9. 2012 07:56
Re: pozavírat
Presne tak. Ked maju chlapci na tunning, tak nech si zaplatia okruh a tam nech jazdia ako blbeckovia a hraju sa na: ze ako pretekarov.
14. 9. 2012 21:22
Snad to není pravda
A natruc bych si pořídil upravené auta jak ze šíleného maxe.A nejlépe před brusel udělal pořádný burnout že by se byrokrati z toho smradu ze*rali nejmíň na týden dopředu.
Rozbalit vlákno
1
14. 9. 2012 22:41
Re: Snad to není pravda
Neblbni, máš malou díru do ř*ti, by jsi se nedoplatil. Joo, kdyby jsi byl úředník EU, řeklo by se, že jsi všem ukázal, jak by to dopadlo, kdyby se upravovat mohlo >:D
14. 9. 2012 22:39
Pravda / Nesmysl
..kdo ví. Uvidíme v letech příštích. Na jednu stranu bych se tomu nedivil - EU se důležitými věcmi prostě nezabývá, asi by museli zapojit mozkové buňky, a to jak známo bolí.
Na stranu druhou, jelikož lobby firem v EU fungují velice spolehlivě -> takže otázka: Je EU zaplacená výrobci aut, kterým by se tvrdě zvedl odbyt originál dílů, nebo zůstane "zaplacená" prodejci vlastní produkce neznačkové...

Celkově: EU = zklamání a vyhozené peníze :-) (Viz p. Bobošíková v europarlamentu a celá její rodina nenápadně také >:D )
Rozbalit vlákno
0
Avatar - VDC
14. 9. 2012 23:28
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
16. 9. 2012 19:03
Re: ..
Bral by som to aj naopak: vase peniaze pani euro-poslanci, a Rotschildove starosti...
:-)
15. 9. 2012 00:17
Na takovou hovadinu
můžou přijít jen ta koupená a přebohatě placená prasata v eurouhniji. Podstatné věci neřeší, zodpovědnost nemají žádnou, tak aby odůvodnili svoji existenci a posty, vymýšlejí kraviny. Ale děláme si to sami, dokud se najde banda omezených tupců, co chce o svých životech nechat rozhodovat druhé a tenhle póvl je ochotná poslouchat, nic se nezmění. Nikdy jsme tam neměli lézt. Schengen ano, Spojené státy eurosocialistické zásadně NE. A kolik blbců se tenkrát našlo a blaženě při vstupu hýkali, aniž by si přečetli, o co za ten krok přijdeme a k čemu všemu se zavazujeme...
Rozbalit vlákno
1
15. 9. 2012 10:59
Re: Na takovou hovadinu
Pláčeš sice hezky, možná i na správným hrobě, ale nic tím tady nezměníš. Přetav svoje rozhořčení v činy a jdi tam dělat. Hýk hýk, íá, íá. >:D
Avatar - VDC
15. 9. 2012 00:21
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
15. 9. 2012 10:56
Re: hm
A je to tady, konspirační teorie ;-)
15. 9. 2012 08:17
Velmi zle spravy !!!
Uz nebudem z dialky vidiet blbeckov a nebudemem vediet s kym mam na ceste tu "česť". Teraz je to jasne a prehladne. IdentiKIT: vyfuky, gumy, nalepky, vselijaka bizuteria, ... a nadupana 1,2 HTP!!! No, nevyhnes sa mu radsej?!
P.S. Najvacsie tuning-fiasko na ceste som videl nedavno v Devinskej Novej Vsi. Jozef "Dodo" Studenic stal predo mnou na starom Audi A6 Avant. Otrhane nalepky s udajom maximalnej rychlosti, odrezane vyfuky, hluk a smrad z nespaleneho benzinu. Vlastna blamaz na pohladanie.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - theolli
15. 9. 2012 09:02
Na jednu stránku
souhlas,pokud vyndáš PDF,katalyzátor,"vykastrovaný výfuky" nemám s tím problém ale proč bych si nemohl vyměnit seriový podvozek za třeba Koni a dát na auto pořádný kola..............to má být přihrávka firemním ladičům ála ABT,Brabus aj???
Proč bych si měl vybírat z nabídky prodejců a jejich předražených dílů když mám individuální představu jinou,stačí se podívat co chtějí za kola,navigace,audio prodejci a pak se podívat do ceníku výrobců daných značek a nebudete se stačit divit za kolik vám to chtěli vnutit za to že si u nich koupíte auto,za jaký pitomce vás mají!
Rozbalit vlákno
5
15. 9. 2012 10:54
Re: Na jednu stránku
A jak víš, že je to hned tak myšlený? Protože novinářskej mamlas vykváknul nějakej článek? Nedělal bych hned ukvapený a hysterický závěry. Nestahujte kalhoty, když je brod daleko >:D Tohle "spravedlivý" rozhořčení pod kdejakým cintalskym článkem je fakt k pobavení ;-)
Avatar - theolli
15. 9. 2012 11:17
Re: Na jednu stránku
Tak koukám že tu budeme zase číst "moudra" nějakýho novýho "cintala" co chce být zajímavej! Bud piš k věci nebo jdi rejpat do hov...!
A mimochodem.........jak víš že to tak myšlený není??? Protože si to myslí diskuterskej mamlas???
Avatar - petrumr
15. 9. 2012 11:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - theolli
15. 9. 2012 11:31
Re: Na jednu stránku
O tom to je,seriovky třeba 195/60/15 a já chci 215/35/18 proč bych nemohl pokud dodržím průměr kola,váhové a rychlostní limity?? Proč bych si nemohl podvozek o 40mm snížit ......nevím uvidíme co ve finále přijde myslím že z toho zůstane jen torzo a jestli vůbec to
15. 9. 2012 14:46
Re: Na jednu stránku
Pokud si snížíš podvozek a neovlivníš tím jeho funkci nevidím v tom problém. Viděl jsem takové zběsilosti že se s autem nedalo pomalu jezdit hlavně že tahal podlahu po zemi To samé co se týče větších kol nezmění li se maximální rejd. Ale ti nahoře to vidí jinak a hlavně by se to těžko dokazovalo na silnici ;-\ :no:
Avatar - deliqent4
15. 9. 2012 13:40
vystoupit z EU
Z Bruselu lezou čím dál větší *, normálně bych se vysr*l na celou EU !!! Ano ze začátku by to byl hnus ale potom by to mohlo být naopak velké + protože unie ať chce nebo ne tak stejně padne je to jen otázka času. Aspoň by sme nemuseli poslouchat další smečku idiotů kteří nerozumí ničemu a zaobírají se zbytečnostma jako je tato, stačí nám už ta naše *** vláda. :no:
Rozbalit vlákno
0
15. 9. 2012 14:41
Úpravy
Jsou li úpravy prováděny profesionálně například snižování podvozku montáž "větších" brzd nemám nic proti zvyšuje to bezpečnost. Když si někdo narve Xenonovou přestavbovou sadu a není schopný si seřídit světla tak bych mu urazil palici :no: Jestli se někomu líbí přední nárazník alá hrablo na sníh atd. je to jeho věc a nevím proč by to měl někdo někomu zakazovat. Jediné co bych zakázal je používání světel denního svícení za deště a v "nočních" hodinách už když se stmívá. Tahá to oči a je to nepříjemné. Možná by se měli zamyslet proč svítí auto pouze zepředu a vzadu může být potmě ? ;-\
Rozbalit vlákno
2
Avatar - VDC
16. 9. 2012 13:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 9. 2012 13:42
Re: Úpravy
ohledně těch neoriginálních xenonů. Máš naprostou pravdu,ale zakázané to je už dnes a stejně se s tím nic nedělá. Takže nějakej další zákon to nezlepší. To by nesměli být úplatní technici na STK a automaticky by měli takové auto vyhodit z TK.
15. 9. 2012 21:27
Řidič
je tuningový prvek nebo ne?
Rozbalit vlákno
1
16. 9. 2012 21:23
Re: Řidič
Zanedlho bude a ziveho vodica nahradi pocitac, ktoremu zadas suradnice GPS z A do B a z auta sa konecne stane doslovne 'auto-mobile'.
15. 9. 2012 22:47
tuning a tuningáře nesnáším
tuning a tuningáře nesnáším, trvalo to dlouho, ale jestli ten zákaz v EU projde, tak tleskám
Rozbalit vlákno
4
Avatar - theolli
16. 9. 2012 19:26
Re: tuning a tuningáře nesnáším
asi budeš socka co na to nemá a závidí
Avatar - Ada je zase tady
16. 9. 2012 21:18
Re: tuning a tuningáře nesnáším
Některé úpravy smysl mají: zvýšení podvozku pomocí podložek pod pera (pochopitelně s využitím podložek se schválením např. TÜV) a úprava SW řídící jednotky - a nemusí vždy jít jen o zvýšení výkonu, ale třeba o změnu charakteru průběhu krouticího momentu, či o změnu hodinového cyklu z 12 na 24 hodinový...

Proto by mělo být jasně uvedeno, které úpravy nejsou povoleny - například vyjmutí DPF, zásahy do brzdového systému, použití neschválených xenonů a podobně. S tím bych souhlasil.
Avatar - Mrakoplas
17. 9. 2012 12:48
Re: tuning a tuningáře nesnáším
Tak existuje i kvalitní tuning.
Nicméně je pravda, že 90% tuningu je mrvení aut a většina tunerů jsou pubertální prznitelé všeho na co sáhnou.
17. 9. 2012 13:21
Re: tuning a tuningáře nesnáším
:-) :yes:
16. 9. 2012 17:59
Lex retro non agit
Blbost - zákony nelze přijímat zpětně. Toto jednání se pokládá za nepřípustnou legislativní techniku, neboť je v rozporu s požadavkem legitimního očekávání a právní jistoty. Lze to aplikovat jedině u nově vyrobených aut a to ještě bude potřeba hodně specifikací, které zaručí, že si za pár let budete moct koupit neoriginální náhradní díly apod.
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2012 20:43
Europsky Ulet
Uz by bolo nacase zakazat EU parlament. Nic dobre odtam este nevzislo.
Rozbalit vlákno
0
17. 9. 2012 21:42
A sakra...
a můžu jezdit na nových pneumatikách,nebo tam musím mít ty původní z továrny?
Rozbalit vlákno
1
20. 9. 2012 15:17
Re: A sakra...
obratis se s zadosti o nove pnumatiky na sveho dealera v autosalonu. Ten zjisti, ktery vyrobce a ktery model pneu je aktualne vyvoleny dle smernic EU pro tvuj typ auta a odborne ti zajisti montaz cca tak za 100% provizi. Neexistuje, ze bys zajel na vlastni pest do pneuservisu, neco si vybral a nechal namontovat. To bys prisel o technickou a veskere nalepky na celnich sklech a spzkach, ktere k tomu EU jeste vyda.
18. 9. 2012 08:23
eu=velký bratr
přestává se mi líbit jakým způsobem a jakým právem nám EU mluví do života. už takhle se tady velmi blížíme policejnímu státu. myslím že auto je majetek každého a má právo si s ním dělat co chce, pokud úpravama neohrožuje ostatní, z podstaty ale těžko budou úpravy vést k horšímu...
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2012 15:14
cele na hlavu
je to cele na hlavu auta netuningujem ale napr preco nedat lepsie silnejsie brzdy?alebo sirsie pneu?mam kamosa co ma seriove auto na zavody mal nehodu v 200 prevratil sa mal klietku ktora mu zachranila zivot absolutne nic sa mu nestalo a je to zakazane nechapem ;-\
Rozbalit vlákno
1
20. 9. 2012 15:23
Re: cele na hlavu
sirsi pneu je horsi na vode, klec kamosovi mozna pomohla, ale zase treba ze serie by to auto tech 200 ani nevytahlo, tak by mozna ani neboural :-)
Osobne bych tuning nepostihoval, pokud to porad odpovida homologaci, tj soucasny stavlegislativy.,
Stejny objem motoru,pocet valcu, palivo, rozmery kol pneu... pokud si tam nekdo da keramicke brzdy, vymeni vyfuk a prekope saniy, preprogramuje ridici jednotku, da ostre vacky, odlehci setrvak, da zavodni tlumice..a treba dozadu kridlo jak z rychle a zbesile.. je to jeho boj. Do toho EU nic neni.