Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již několikrát. Nyní si některé zejména důležité symboly připomeneme a pokusíme se přidat i nějaké méně známé.
V konfigurátoru Seatu se dnes objevila konečně Ateca. Tedy jen část nabídky - vrcholné verze. Německý trh už je částečně uspokojen, tak přišla řada na nás...
není to kritika, docela to chápu, za německé ceny by to tady nikdo nekupoval a jen by docházelo k reexportům, takže tenhle postup je z hlediska výrobce naprosto logický!
Teda, né, že by ten článek byl špatný, to naopak, ale když už si s tím dá někdo práci a dokonce sežene hezký náčrtek kontrolek s čísly, bylo by tak obžné ho dát v plné velikosti a k jednotlivým kontrolkám v textu vždy přiřadit to číslo? :-) Popis je fajn, ale ten obrázek by byl lepší ;)
Souhlas s Ozzmanem!
Nahoře máte pěknou fotku všech kontrolek a dole popis bez jakýchkoliv fotek, což je trochu nicneříkající...
Zkuste aspoň k nadpisu vždycky uvést číslo té kontrolky, které je nahoře v první fotce a článek bude super! ;-)
Ak ich je tam cca 45, tak je to priveľa. 10 je základných, ďalších 10 doplnkových ok, ale prečo dvojnásobok? To je už kontraproduktívne. Viac ikoniek, viac auto?
No někteří místo nesmyslných ikonek maj diplej (maxi dot pro ty co neznaj nic než koncern) maj hlášky na tom displeji. Takové ty volovinky jako Low washer, trunk open, door open, possible ince on road atd.
to áno, ale každú koninu mi nemusí vypisovať, lebo to potom už obťažuje a niekoho môže vyplašiť. Ak je tam teplomer, tak mi nemusí vykladať, že môže byť námraza.
Takže keď máte na prevádzku zahriaty motor, ktorý bol odstavený cca 15 minút a pri opätovnom štartovaní sa nerozsvieti kontrolka žhavenia znamená to automaticky poruchu žhavenia. Ihneď do servisu. Neskutočné poloinformácie dávate....
Nemusi byt ani ohriaty motor. Vo Focuse svieti zhavenie len v zime pri teplotach okolo nuly a nizsie. Cim chladnejsie, tym dlhsie zhavi. V lete som tu kontrolku jakziv nevidel ani len prebliknut.
Chyba je i na straně výrobců.
Dám příklad Škody Fabia první generace. V návodu k obsluze je u zhruba poloviny kontrolek poznámka, že je "jsou sériově montovány jen na určité modely nebo
jsou dodávány jen jako mimořádná výbava". Navíc u Škody neplatí pravidla, že by se každá kontrolka "problikla" při zapnutí zapalování. Člověk tedy ani nemůže vědět, zda ta či ona kontrolka v autě vůbec je. Takže když mi poprvé blikly kontrolky prasklých žárovek, nízké hladiny kapaliny ostřikovačů a zajištění opěradla zadního sedadla, byl jsem překvapen (tyto kontrolky při zapnutí zapalování neproblikávají). Naopak kontrolka nízké hladiny motorového oleje nebo malé tloušťky brzdového obložení, o kterých jsem spekuloval, že by v autě mohly taky být, se nerozsvítily nikdy. Až později jsem zjistil, že jedna sada kontrolek byla vázána na nejvyšší výbavový stupeň, zatímco druhá byla součástí příplatku za prodloužený servisní interval.
Druhou věcí je, že čím novější auto, tím častěji je v návodu k obsluze kontrolka popsána pár nicneříkajícmi slovy a pak následuje kouzelná formule "vyhledejte odborný servis".
to s kontrlkou AIRBAGU po rozpojeni zapnuti kluca a spojeni a zapnuti kluca mate vyskusane? pretoze kontrolka airbagu rozhodne takto nezhasne...kludne si to skuste a vyskusajte. dokonca odporucam no starom superbe je kontrolka zapnutia airbagu spolujazdca pod radiom a odpojte ju, zapnite kluc, spojte a zapnite kluc a garantujem ze kontroka airbagu nezhasne bez diagnostiky, takze tu vypisujete hluposti.
Poridil jsem v auto esa vuz, za dva mesice se to zacalo sr*t, brzdy, spojka, vstriky coz je negativni, ale nejvic me dostalo jak to auto bylo zfušované, ta servisní knížka nemohla souhlasit!!! Bacha na auto esa!
Močůvku si sice dolijete sami, ale třeba u Citroënu – nebo aspoň u mého ***sa to tak bylo – je vám to k ničemu: musíte stejně zajet do servisu, kde musí dolití močoviny softwarově potvrdit. Jinak auto nepozná, že jste močůvku dolili, a po pár stech kilometrech ten krám nenastartujete.
Jako běžný řidič neznám. když se mi nějaká rozsvítí tak většinou musím do návodu. Tak často se to nestává. Podle obrázku bude muset být přístrojovka kvůli kontrolkám přes celé auto. Moje nové auto však většinou rozsvítí jen velký výstražný trojúhelnik a v menu na display si pak přečtu co se děje. Místo přemýšlení co ten svítící symbol znamená.