V nepřeberném množství automobilů lze najít vozidla, k nimž si většina společnosti obtížně hledala cestu – u některých se jí to ani nepodařilo. Pokusme se zmapovat modely, které se staly předmětem nejednoho diskusního sváru.
Renault mel designove (pro mě) dobre obdobi. Avantime, vel satis, megane, laguna to byly a jsou krasny auta. Ale dost casto se setkavam s lidma kterym se vubec nelibi.
To se nemůžeš divit. Třeba zrovna Avantime a Vel satis jsou vzory nevkusu. :no::no::no:
Nicméně stále platí to samé: lidská společnost si do "tváře" automobilů podvědomě dosazují rysy lidské tváře a vnímají velmi negativně, pokud tato virtuální tvář nemá základní lidské rysy a to speciálně oči. Pokud vůz má více "očí", tedy obvykle 4 a více, nebo naopak "oči" nejsou jasně identifikovatelné, či jsou podivně umístěné, nebo podezřele zdeformované, většina lidí takovou "tvář" považuje za zrůdnou, protože si ji zařazují někam do hmyzí říše, nebo snad mezi mmimozemské "vetřelce". Takový vůz potom nemá šanci se na trhu prosadit, protože je většinou lidí považován za odpudivý. Vzpomeňte na Multiplu, Nissan Joke nebo v poslední době na nový Citroen C4 Picasso, který na svou podivnou "hmyzí tvář" dojede taky.
Ty jsi případ ... A co třeba MB E, taky "vetřelec" , nebo z domácích Š 110 R Coupé ??? Vždy, když to vypadá, že už nemáš kam klesnout, objevíš novou metu ... Kolik že Ti to vlastně je ??? Že by spolužák "létajícího Edy" nebo A.Nováka ???
Myslím, že kdyby začali vyrábět Avantime teď, nebo jeho současnou reinkarnaci, tak osloví mnohem více lidí. V době kdy vznikl nebyli lidé zvyklí na míchání různých karoserií, ale dnes už jsou a dokonce jsou velmi oblíbené. Jako například X6, Juke nebo XV. Jako alternativa k různým SAV a jiným crossoverům by určitě slavilo větší úspěch.
Avantime predbehol dobu, už to tu kdesi odznelo, že dnes by mal oveľa väčšiu šancu na úspech. Jednou jeho veľkou nevýhodou bol aj fakt, že vznikol v dobe, kedy kvalita Renaultu zaostávala za dizajnom čo priznal aj Carlos Ghosn. Obrovskú nevýhodu vidím práve len v dvoch bočných dverách, čo je síce efektné a krásne, ale obrovsky nepraktické. Navyše dvere samotné vážia dosť a otvoriť alebo zatvoriť ich hoc aj v miernom kopečku chce zdatného chlapa. Takže páni v Renaulte, vy už určite viete kde bol pes zakopaný a chcelo by to druhú generáciu už bez takýchto detských chýb. :yes:
U avantime lze mluvit o avantgardě, pokud jde o design, ale vel satis a krásný?? Je to zvětšený HB, když nemáš měřítko, můžeš si ho splést s golfem, např. zezadu. Úhledné auto, o.k., ale krásné, nebo jako podnět k diskusi o avantgardě, to určitě ne. Co pak takový Opel Signum? Ten tuhle kategorii hatche na pomezí střední a vyšší střední zvládl ještě lépe, ale nějak o něm v souvislosti s avantgardním designem nečtu...
Vel Satis oproti Signumu byl o detailech. Signum byl doopravdy prostě HB ve větších rozměrech, Vel Satis bylo propacované dílo plné geometrických tvarů, viz boční blinkry, čtverce, které se objevují na náraznících, dekorech interiéru, hodinách atd.
Avantime se mi stejně jako Multipla líbí..kamarád ho měl ve vrcholným benzínu a bylo to hodně fajn auto.Probarvenej celoplast...zajímavý řešení otvírání dveří.Motor kterej snad byl stejnej jako v Nissanu.Podvozkově stejný s Espacem.Akorát těžce nepraktický auto...na podvozku MPV postavený kupé s malým kufrem...V ČR jich snad jezdilo kolem 17ti.
Proti Avantimu můžete mít cokoliv, přesto si myslím, že z dnešního pohledu rozbouřených vlnobití, prapodivných tvarových kombinací, pseudosportovních zdvihajicích se liníí oken s masami plechu, jsou jeho hrany, jasné linie a vyvážené proporce balzámem na duši...
Oproti dnešním polorozteklým příšernostem objevujícím se napříč většinou značek jsou všechna zmiňovaná auta ještě hezká.
Na závěr bych vypíchnul SZ, Multiplu a Avantime jako auta, která bych alespoň chvíli chtěl vlastnit. :-)
Já bych osobně zůstal u SZ. Má propracovaný podvozek, povedený motor, luxusní interiér, nízkou hmotnost, sběratelskou hodnotu... Zkrátka opravdové superauto.
Proč by člověk měl neustále následovat některé konvenčnosti ?
Ano, pro některé z nás můžou být v článku uvedené vozy vrcholem nevkusu, až téměř faktorem pohoršení, ale osobně k tomu nevidím žádný důvod. Tyto úspěšné či neúspěšné "pokusy" se tu objevovaly po celou dobu automobilové historie a já doufám, že tomu tak bude i v budoucnu...
V mé garáži bych si určitě rád uskladnil Avantime a Chevy SSR !
ano, funguje, ale proč ? Na to je jednoduchá odpověď, protože hodně lidí se obecně bojí jakékoli změny a vyčnívat z davu... A to nejen v automobilismu.
velmi pekne auto a vlastne dodnes je to zaujimave auto ---- par kuskov som videl a je to skutocne auto ktore svojho casu dizajnom doslova predbehlo dobu a ostalo akesi nepochopene a ludia sa akosi bali vtedy ist do niecoho noveho "neznameho" a mozno to bol dovod preco velmi uspesne nebolo.
Medzi najdivnejsie a najzvlastnejsie auta ktore sa vyrabali seriovo radim aj tento americky kusok plymouth prowler [odkaz] [odkaz] u nas samozrejme neznamy
Tohle je naprostá nádhera. Jsem velký fanoušek aut Lamborghini, ale mít tohle v garáži... Hmmm ta představa je nádherná. Je sice pravda, že žena by se se mnou asi rozvedla, protože tvrdí, že tohle + VelSatis + Espace jsou nejhnusnější auta na světě, ale já tuhle káru prostě miluji. Mrzí mě, že jsem ho nikdy neviděl na živo ;-\ Chápu, že mnohým lidem se tohle prostě nelíbí, protože je to opravdu odvážný počin, ale spousta lidí tohle auto zatracuje jen kvůli tomu, že je to Renault. Mít to na kapotě místo "pitky" VW, tak by tohle bylo "ja ganz gut auto"
Beru zpět. Něco velmi důležitého jsem si uvědomil. Jelikož já jezdím v benzínovém Scenicu II a ona v benzínovém Twingu, tak to Áda být nemůže. Tohle by opravdový Ada nepřežil.
Jak já ti závidím. Kdybych ho viděl alespoň za jízdy, byl bych šťastný >:D Bohužel ve městě Orlová "mimochodem * světa" se toho nikdy nedožiju :-( Jezdí tu Lamba, Ferrari, Dodge atd., ale tento pro mě skvost jsem tu nikdy neviděl. Co už, no...
[odkaz] Měl jsem zato, že jsme si úspěšně vybojovali odstranění nahoře umístěných reklam na "příbuzné" weby a snad i té velké reklamy nahoře...Takže to bylo spíš takové "Na čas to smažeme a až opadne humbuk kolem nového designu, zase pomalu vše přidáme a nikdo si ničeho nevšimne"? :-!
A platil bys pak provoz takového webu? Třeba měsíčním poplatkem, jako tomu je u časopisů. Chtěl bych vidět, kolik z vás, blokařů, by bylo ochotno platit...
;-) Pojali to chlapci weboví tak nějak co by "předvolební" kampaň , alias slibem nezarmoutíš >:-[] ... Plebs si bláhově myslí: co kdyby ... >:D ... Věřit tzv. novinářům ??? Ale no tááák ... >:-[]
Chevy SSR je podle mého názoru moc pěkná kára, stejně mě kdysi zaujal Chevy HHR.
Asi velký úlet v přístrojovce je fakt Multipla. Alfa vypadá dobře, trochu výtka k zádi. I ten Aztek je vcelku fajn. Jsou to vše auta s jiným pojetím "designu".
tak si vzpomenu na radost ze života, když mi patřil celý svět... ;-)
Žádné jiné auto, dokonce ani Porsche 911 mi to co Avantime nedokázalo dát. Nemyslím jízdní vlastnosti, ale tu radost, štěstí, chuť...
Se mi osobně dost líbí. Proporce má rozhodně vyváženější než třeba Octa s * jako černoška s botoxem. Líbí se mi, že si to auto nárokuje určitý respekt. Přesným opakem je nová A6, kterou si pravidelně z boku pletu s A4 a opticky se IMHO oproti předchozí gen. dost zmenšila.
Jezdí nám to tady po městě a z toho je mi opravdu blivno. Ale všechno je to jen o tom, co se komu líbí. Najde se spousta lidí, kteří budou tvrdit, že je to naprostá paráda. Je jen dobře, že 100 lidí 100 chutí ;-)
ale svezení s ní je prostě boží. U ní všechno podřídili pocitu zevnitř a ten je prostě výtečný. Nebýt tak stará a mít za zadními koly o 20 cm víc, tak bych jí měl.
Zkusit něco nového, progresivního, kde je nebezpečí, že se to "nechytne", nebo jet jen na jistotu, vyrábět stále to stejné, kopírovat a produkovat šedivou masu? Fandím značkám, které se nebojí. Jedině tak se dá někam posunout. Díky tomuto přístupu potom vznikají auta, která ostatní značky mohou kopírovat. Třeba prvním skutečným malým SUV byla dodnes krásná Honda HRV. Dneska má podobné auto každá značka. Nebo takové první Twingo - přineslo naprosto nový přístup a stalo se prakticky legendou na kterou nemají ani dnešní malá auta.
Avantime jezdí po Brně a každý se za ním otočí. Plno laiků si dokonce myslí, že se jedná o nějakou novinku - ten design je tak progresivní, že bude vypadat futuristicky ještě za 100 let. Že se ho neprodaly miliony? Samolepících tapet na stěnu se taky prodalo víc než obrazů od Rembranta.
Naprostá pravda!! V šedesátých letech byl cestovní vůz pouze tříprostorový sedan a nic jiného. Francouzi se na to podívali jinak - a vznikl v 65. roce revoluční Renault 16. První inteligentní auto světa, bývá tak označován. Díky němu milujeme karoserie hatchback, tedy dvouprostorové.
"Samolepících tapet na stěnu se taky prodalo víc než obrazů od Rembranta" Proto také nikdo nepatlá dohromady dva obory, umění a užitný design. Chápu, že to svádí, ale tyhle jednoduché příměry o Rembrantech jen ukazují zoufalý nedostatek rozhledu. :-!
Chybí mi tam prapodivný pokus naroubovat jakési čínské kulaté vypouklé vředy na původně hranaté, střízlivé a relativně pěkné auto... [odkaz]
Nechápu jak si tohle mohl někdo koupit, je mi z toho zle kdykoliv to vidím >:D