Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Korando: Evropský restart pro SsangYong, v ČR příští rok

Diskuze (15)

Pod staronovým názvem SsangYong Korando se korejská automobilka pouští do segmentu kompaktních SUV. Nový model míří hlavními parametry mezi nejžádanější SUV a crossovery na trhu.

SsangYong Korando si pamatujeme z období prvního působení značky SsangYong na českém trhu jako třídveřový off-road, který se vyznačoval designovými odkazy na tradiční modely Jeep. Pod tímto názvem se ale nyní SsangYong chystá představit kompaktní 4,41 metru dlouhé pětidveřové SUV, které si bere na mušku hlavně domácí konkurenci (Hyundai ix35 a Kia Sportage), ale také Nissan Qashqai.

Podle neoficiálních informací automobilka sama prosazovala jako obchodní název kódové označení C200, které se objevilo už na sérii designových studií. Importéři ale prosadili snadněji rozpoznatelné jméno Korando (s výjimkou Ruska, kde se bude prodávat jako New Actyon).

Korando je prvním modelem, který přijde na trh poté, co automobilka SsangYong loni prošla bankrotem. Nyní ale již patří pod indický koncern Mahindra & Mahindra, jenž dohlíží na restrukturalizaci firmy a poskytne potřebné finanční zázemí. O design novinky se postaral Giorgetto Giugiaro, karoserie s vnějšími rozměry 4,41 x 1,83 x 1,7 metru pojme 486 litrů zavazadel.

Nové Korando se drží zvyklostí daného segmentu – bude mít přední zavěšení se vzpěrou MacPherson, zadní víceprvkovou nápravu a nabídne výběr mezi pohonem předních nebo všech kol. Turbodiesel 2,0 l o výkonu 129 kW při 4000 min-1 (točivý moment 360 Nm mezi 2000 a 3000 min-1) bude spolupracovat se šestistupňovou manuální převodovkou.

V průběhu roku 2011 chystá SsangYong také verzi s automatickou převodovkou, turbodiesel o výkonu 110 kW a zážehový motor s výkonem 85 kW. Všechny pohonné jednotky by měly mít zdvihový objem 2 litry. Kombinovaná spotřeba v nejúspornější dieselové verzi by se měla pohybovat kolem 6 l/100 km.

První nové vozy dorazí na český trh začátkem roku 2011.

Diskuze (15)
Avatar - twistedTSD
7. 10. 2010 20:54
Re: Hrčka
a s čím měli přijít? s tím co je dovedlo tam, kde dnes jsou?
Avatar - Hombre_71
7. 10. 2010 18:51
Tohle je myslím celkem povedené
Zatímco třeba Ford (viz. nový Focus) nám směřuje do Asie, Asijské automobilky začínají dělat "evropská auta". Uvidíme co kvalita - ale tohle vypadá fakt slušně.
Avatar - saldy
7. 10. 2010 16:02
Re: Hrčka
Velmi nudné auto, ničím pozitivně nezaujme, absentuje i nějaká kontroverze k diskuzi, příjít s tímhle na již přesycenej trh není úplně rozumný.
7. 10. 2010 13:24
Hrčka
Od mantinelu k mantinelu, od vyšklebených a vyjukaných príšeriek k totálnej tuctovej nude. Holt nájsť zlatú strednú cestu je asi ťažké.
7. 10. 2010 13:22
Re: Ssangyong
A čo čakáš, že pri tých pár predaných kusoch budú držať sklad ND na 5 hektároch?